Itse olisin käynyt katsomassa pelaajia avustajien raporttien perusteella, mutta muuten olisin ollut pääasiassa Porissa seuraamassa ja tukemassa joukkueen arkea. Silloin olisin koko ajan tiennyt, missä mennään ja mitä tarvitaan.
Pekka Rautakallio SK:n sivuilla.
Jotenkin erikoisia lausuntoja, en oikein tiedä missä maailmassa Rautakallio elää. Olisiko hän halunnut UTJ:n jatkuvasti tarkkailemaan omia tekemisiään, "Hei Rocky, olisi yks juttu tosta avauspelistä...", tuskin.
Tämä vaikuttaa taas siltä, että on jo etukäteen päätetty mitä mieltä ollaan ja ymmärretään asia sen mukaisesti.
Korostin Rockyn kommentista sen, mikä on minusta oleellista ja mitä sinä et ilmeisesti huomioinut ollenkaan. UTJ:n tulee olla lähellä joukkuetta, jotta hän tietää missä mennään ja voi
auttaa ja tukea joukkuetta
valmentajan tarpeiden mukaan. Miten ihmeessä tämän voi ymmärtää niin, että UTJ puuttuisi valmentajan toimintaan ja olisi tälle
haitaksi? Miten UTJ voi hankkia valmentajalle tämän tarvitsemia pelaajia tai apulaisia, jos on itse tarkkailemassa pelaajia ympäri maailmaa? No joo, puhelin ja faksi on keksitty, mutta ei se ole aivan sama asia.
Meidän porilaisten on tietysti vaikea ellei mahdoton uskoa, että auttamisella tarkoitetaan auttamista eikä esim. selkään puukottamista tai muuta sabotoimista.
Valmentaja valmentaa ja tekee sitä oman ryhmänsä kanssa ja UTJ:n tehtävä on miettiä seuran tulevaisuutta vuosiksi eteenpäin.
Tästä olen täysin samaa mieltä. UTJ:n tehtävä on suunnitella ja rakentaa seuran tulevaisuutta. Tämäkin asia voidaan tehdä tosissaan täysipäiväisesti tai sitten siinä sivussa samalla, kun matkustetaan ja tarkkaillaan pelaajia. Sanomattakin pitäisi olla selvää, kumpi tapa johtaa parempaan lopputulokseen ja ennen kaikkea kuinka nopeasti.
Jos Ässien näkemyksen mukaan "UTJ" käyttää suurimman osan ajastaan seuraavan kauden joukkueen rakentamiseen ja tarkkailee pelaajatarkkailuun niin mitä ihmeen seuran tulevaisuuden rakentamista sellainen on? Seuraavan kauden liiga-joukkuetta siinä rakennetaan eikä seuran tulevaisuutta.
En tiedä miten Ässien UTJ:n tehtävä on rajattu ja mitä hänen tehtäviinsä tarkalleen kuuluu, mutta minusta Rautakallion suuret linjat ovat täysin oikeita.