Mika Norosen isku Teemu Pulkkiseen Jokerit-Lukko-ottelussa

  • 140 946
  • 829
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
En tuosta videosta erota, mistä Noronen suuttui. Johtuiko Pulkkisen sukelluksesta, vai tapahtuiko itse kuningas Noroselle jotain?

Tuossahan jäi samassa vaihdossa röyhkeä kampitus Pulkkiseen viheltämättä, mitä ilmeisesti vittuuntuessaan yritti korjata hakemalla jäähyä pakin jaloista. Noronen voisi oikeasti katsoa peiliin, kuka vittu alkaa maalivahdin asemassa huitoa viikatteella toisia? Jos pelaaja olisi tuon tehnyt, olisi alta aikayksikön ollut vähän Väänästä ja Ben-Amoria niskassa, nyt Mika pystyi mennä hihitellen koppiin eikä mitään kuittausta tule muuten kuin pelikiellon muodossa. Pahimmassa tapauksessa Pulkkisen kausi ohi, toivottavasti Norosenkin (runkosarja vähintään).
 

Wawesaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kylläpä on täydellisen ääliömäinen kilahdus! Luin tuota otteluketjua ja kelailin, että mitähän siellä on tapahtunut. Ajattelin, että Jokerifanit tekevät kärpäsestä härkäsen ja Lukkofanit koettavat turhaan puolustella veskariaan. (Jotenkin varsinkin osan Jokerifanien kommenteista sai sellaisen kuvan, että ei ihan pitkillä valoilla vedellä tällä hetkellä.)

Sitten näin liikkuvaa kuvaa tilanteesta ja en voi kun ihmetellä miten moinen on mahdollista. Tokihan Pulkkinen filmaa edellisessä tilanteessa, mutta Norosen lyönti tuohon polven/pohkeen sivuun näyttää todella törkeältä ja vaaralliselta, josta saa tulla useampikin peli pelikieltoa.

Nelosen maalikooste ottelusta, tilanne noin kahden minuutin kohdalla.

Linkki vie siis nelosen maalikoosteen Jokerit-Lukko ottelusta.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Epäsuoraan syyttäisin tilanteesta tuomareita, jotka jättivät oikeastaan kautta ottelun, mutta erityisesti jatkoajalla viheltämättä Lukon muutamia selviä jäähyn arvoisia rikkeitä, kun taas vastaavasti Jokeripelaajilla heilahti häkki todella kevyesti, parhaana esimerkkinä Väänäsen jälkimmäinen kampitusjäähy. Kun jatkoajalla kyseessä sattui vielä olemaan Pulkkisen tapainen nuori pelaaja, jonka en välttämättä sanoisi niinkään filmaavan, mutta ainakin vaativan usein häneen kohdistuneista otteista herkästi jäähyjä, niin jonkinlainen purkautuminen oli odotettavissa. Se puolestaan johti tuohon läpi ottelun (ja uran?) vähän kuumana käyneen Norosen täysin puolustelemattomaan tekoon. Mulle on ihan sama, paljonko joku Noronen saa pelikieltoa tai saako ollenkaan, vaan tärkeintä on se, että Pulkkinen olisi ehjänä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Erotin omaan ketjuunsa. Täällä keskustelua otsikon aiheesta, keskitytään otteluketjussa enemmän pelillisiin seikkoihin, kiitos.

Turha isku, mutta toisaalta Noronen elää aina täysillä pelin mukana. Nyt kävi näin. Tilanne sinänsä ei kauhean kaamea ollut, veikkaan että Pulkkinen pelaa ensi pelassa ihan normaalisti. Toisaalta Noronen turhan päiten meni häseltämään, mutta näin mennään. Itse pelissä Jokerit enemmän tai vähemmän sinnitteli mukana. Ei se isku Pulkkiseen silti kummoinmen ollut. Ja komea oli tehostehyppykin.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tosissasiko meinaat että Noronen mietti, missä Pulkkisella on suojuksia?

Nää on kyllä aina huvittavia kun porukka katselee osuiko isku suojaamattomaan kohtaan, ei siinä paljoa sihtailla iskukohtia. Päähän jos ois lyönnyt niin siitä olisi ilmeisesti pitänyt selvitä vielä vähemmällä kuin mitä tästä mahdollisesti tulee?
 
Viimeksi muokattu:

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Yksi asia mikä myös pistää ihmetyttämään tuon Norosen iskun jälkeen on se, ettei kukaan Jokeri mene vetämään Norosta ns. dunkkuun. Kyllä siellä pitäisi Semirien ja kumppanien rynnätä jäälle telomaan vastustajan pelaaja, joka törkeällä ja täysin tahallisella iskulla vahingoittaa oman joukkueen tähtipelaajan ja yhden koko Suomen lupaavimmista pelaajista.

Maalivahtien kimppuun ei hyökätä, ja se olisi vielä alhaisempaa käydä Ben-Amorin takomassa puolustuskyvytöntä Norosta kuin Norosen itse teko.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tosissasiko meinaat että Noronen mietti, missä Pulkkisella on suojuksia? Vaikka ollaan saman leirin miehiä, niin minua vituttaa Nortin puolustelu.

Enhän minä nyt sitä sanonut! Kommentoin vaan sitä kun täällä annettiin tuosta tilanteesta sellainen kuva että tuo oli ihan hirveä kuolemanviikate, ja että se isku osui täysin suojaamattomaan kohtaan. Ei tuo minusta niin pahalta näyttänyt kuitenkaan. Mutta sillä nyt ei joka tapauksessa ole tässä kovin suurta merkitystä mihin se isku osui, vaan itse iskulla. Kova se oli mutta ei ihan niin kova kuin mitä annettiin ymmärtää.

Ja jos olet yhtään lukenut viestejä joita minä olen tähän ketjuun kirjoittanut niin en todellakaan ole puolustellut yhtään Norosta. Ihan helvetin typerä teko ja lisärangaistus tuosta on ihan paikallaan. Mutta ei tuo nyt niin pahalta minusta näyttänyt että mitään 10 pelin rankkuja pitäisi antaa niin kuin täällä on ehdoteltu. Tämä siis kun verrataan SM-liigan yleiseen rangaistuslinjaan. Minun puolestani tuollaisista pelitilanteiden ulkopuolella tapahtuvista tahallisista huitaisuista yms. blackouteista voisi ihan huoletta antaa tuntuvia rangaistuksia, mutta kun minä en ole SM-liigan kurinpitäjä niin silloin mennään liigan normaalilinjan mukaan.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Jo aikaisemmin pelissä Noronen löi kilvellä Jokeripelaajaa. Tähän vielä kirvesisku päälle pelin lopussa.

Toivottavasti ei loukkaantunut Pulkkinen. Toisaalta, mitä vittua Pulu lähtee kostamaan edellistä tilannetta..

Kiitti moi.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kummassa on suoja? Takajalassa vai selässä.

En itseasiassa tuonut vaan Te raumalaiset, jotka vertasivat tilannetta Pekkalan huitaisuu.
Sinä sen kyllä keskusteluun toit, sikäli mikäli sillä mitään väliä on. Eikä olekaan, mutta kuhan sanon.

Ilmeisesti tuo Pulkkisen oletettu huitaisu tapahtui Pettiseen tuossa jäässä ollessaan. Harmi, että tuo tapahtuma jäi tallentumatta millekään nauhalle, olisihan se kiva vertailla näitä iskuja toisiinsa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se että Noronen huitaisi huomattavasti järeämmällä aseella arempaan kohtaan. Kaiken logiikan mukaan pelikielto on selvästi kovempi kuin Pekkalalla.

Mielestäni munuaiset ja selkäranka ovat hieman arempia kuin pohje? Ala-asteen biologiasta tosin on aikaa. Eikä tuo nyt vieläkään ole mikään kahden käden isku pään yläpuolelta vauhtia hakien.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni munuaiset ja selkäranka ovat hieman arempia kuin pohje? Ala-asteen biologiasta tosin on aikaa. Eikä tuo nyt vieläkään ole mikään kahden käden isku pään yläpuolelta vauhtia hakien.

Tietysti selkä on arka alue, mutta selässä sentään on suoja.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nelosen koosteen perusteella älytön huitaisu. Pelikiellosta päättäköön kurinpitäjä, mutta aika tyhjää löi Norosen yläkerrassa tuossa tilanteessa.

Loukkaantumisen osalta pelkään pahinta. Minun silmiini isku osuu aika tarkkaan polven korkeudelle ja siihen kun sopivasti kolahtaa niin lopputulos voi olla todella huono.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jokerit olisi halunnut laittaa epävarman Lasakin sijasta Järvisen maaliin, mutta tätä jännitti edelleen vuoden takainen tilanne, jossa Noronen alisti tätä maalivahtitappelussa. No, Lasak imi heti kärkeen yhden maalin ja pelasi kautta linjan niin epävarmasti, ettei Jokerit voinut juuri muuta kuin yrittää puolustaa Lukon pyörityksessä. Sitten Jokerit keksi yrittää kuumentaa Norosta ulos pelistä ja siinä onnistuikin, kun lopulta Pulkkisen balettiesitys pimahdutti Nortin täysin. Lukko vaihtoi maalille Raannan ja Järvinen ryhtyi innoissaan pukemaan rankkarikisaa varten. No, loppu on historiaa.

Noronen saanee yhden pelin pelikiellon ja Raanta saa näyttää, että häntäkin voi play-offeissa käyttää.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitään lieventävää asianhaara ei ole Nortin huitaisussa. Lopettakaa se kaivelu, "miksi se huitaisi". Toistan itseäni, vaikka Mika on meidän veskari, niin tuo ei kuulu jääkiekkoon. Ei ainakaan minun jääkiekkooni. Toivottavasti Pulu ei oikeasti loukannut.

Lopeta nyt hyvä ihminen tuo perseennuolenta. Kamalan näköistä/kuuloista. Jos vituttaa ja eletään tunteella niin sitten tehdään niin. Mene vaikka lukemaan Lukko osiota. Sieltä saattaa löytyä samanlaista paskaa kuin tämäkin ketju.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Äläs poloinen tule tänne panemaan omiasi, en ikinä ole puolustellut McTavishin sikamaista tekoa.

Myös siinä tapauksessa toivoin kurinpitokäsittelyä teon, en seurausten mukaan. Värilaseiltasi et taida vain nähdä totuutta.

Niin. Minä poika poloinen en näe mitää väreistä puhumattakaan. Pannut olen tähän ikään mennessä ihan tarpeeksi. Kunhan vaan ihmettelin jeesusteluasi. Tuomitsitko muuten Semirin törkeän niitin, jonka seurauksena Hirvonen joutui sairauslomalle? Et. Puhuit tuomarivirheestä. Teidän pelaaja telotaan - penalttia ja paljon. Teidän pelaaja teloo - tuomarivirhe ja teon vähättelyä.
Saitko?

Onneksi sinä olet täydelliseen objektiivisuuteen pystyvä yksilö.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Tyhmä teko Nortilta, en lähde puolustelemaan, mutta nuo pelikiellot Jokerifanien puolelta on aika yliammuttuja. Loppukautta ja kuutta peliä :D Jos Pekkala sai selkään kohdistuneesta huitaisustaan neljä peliä, niin kyllä Norosen maksimissaan kuuluisi saada sama määrä, olkoonkin, että Noronen on maalivahti. En tunne sääntökirjaa täydellisesti, mutta käsittääkseni se ei ole asiaa koventava (eikä lieventävä) seikka, että huitaisun suorittanut pelaa jollain tietyllä pelipaikalla.

Ymmärrän kyllä, että on tunteet pinnassa pelin jälkeen (varsinkin tappiollisen sellaisen), mutta hiukan järkeä näihinkin kirjoituksiin.

Ja niin, toivottavasti Pulkkiselle ei käynyt kuinkaan.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Voi herranjumala mikä isku. Aivan tahallinen vahingoittaminen. Pahempi kuin Hirson isku Osalaan, josta taisi tulla kuusi peliä, joten yli 6 peliä pakko tulla tai SM-liigan kurinpidolla ei ole enää minkäänlaista uskottavuutta. Kaksin käsin maalivahdin mailalla, tsiisus.
 

Belenoss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ottawa ja Real Madrid
Nouto

Hieno nouto, jos pulkkinen on pidempään sivussa niin mahdollisessa playoff sarjassa jokerit ei tee maaliakaan. Noh Norosella aina välillä pimahtaa ja varmaan saa muutaman ottelun pelikieltoa... Tietysti jallis hoitaa 10 peliä jo pelkästään sillä mahdollisuudella että lukko ja jokerit kohtaisivat...

Kyllähän tossa jokerityttö kyllä veti upeat kuolevat joutsejet, Messi ja Inestakin olisi kateelisia :)
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi herranjumala mikä isku. Aivan tahallinen vahingoittaminen. Pahempi kuin Hirson isku Osalaan, josta taisi tulla kuusi peliä, joten yli 6 peliä pakko tulla tai SM-liigan kurinpidolla ei ole enää minkäänlaista uskottavuutta. Kaksin käsin maalivahdin mailalla, tsiisus.
Tosiaan, sellainen viitisen ottelua olisi ennakkotapauksiin nähden oikea tuomio, mutta vahvasti veikkaan, ettei kurinpidolla ole pokkaa pistää joukkueen ykkösveskaria pelikieltoon näin pleijareiden alla, vaikka tämä sen ansaitsisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös