Mika Niemi – ykkössentteri

  • 335 648
  • 1 160

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nyt jos koskaan on Mika Niemen paikka näyttää mihin hänestä on. Vastuuta on varmasti tarjolla ehkä enemmän kuin koskaan, kestääkö kantti ja kestääkö kunto 20min peliaikoja?

Ensimmäisen koitoksen Mika hoiti tyylikkäästi ja ketju Savinainen-Niemi-Armia näytti paikka paikoin oikein toimivalta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvät tehot Niemeltä tänään ja arvokkaat 2 pistettä aina vaikeasta Niiralanmontusta! Niemi vei ja TF vikisi...

Lukekaa nyt niitä viestejä. Olen palstan kovimpia Niemi faneja, pidän hänestä, koska hän vaan osaa pelata jääkiekkoa. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Niemi on heikko harjoittelija ja tämä näkyy kentällä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemestä pitäviä on muitakin ja olen siitä tyytyväinen, että Niemi saa näitä onnistumisia. Se iso askel vielä otetaan ja suunta on kuitenkin ollut koko ajan ylöspäin.
 

papa durdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lukekaa nyt niitä viestejä. Olen palstan kovimpia Niemi faneja, pidän hänestä, koska hän vaan osaa pelata jääkiekkoa. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Niemi on heikko harjoittelija ja tämä näkyy kentällä.

Luetaan luetaan. Esim. Kivelle kenkää- ketjussa käymäsi viimeisin kekustelu Veron kans antaa täyden perustelun mun kommentille. Koita kestää :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luetaan luetaan. Esim. Kivelle kenkää- ketjussa käymäsi viimeisin kekustelu Veron kans antaa täyden perustelun mun kommentille. Koita kestää :)

Eli minä toivoin Niemen epäonnistumista? Ei pidä paikkaansa.

Ja mikäli teet johtopäätöksiä Niemen kyvystä pelata ykkössentterinä lähes 20 minuutin peliajalla yhden pelin perusteella, et ymmärrä jääkiekon lainalaisuuksia.
 

papa durdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eihän meistä kukaan toivo Niemen epäonnistumista - päinvastoin! Piti vain heittää sulle hymyssä suin pikku kuitti, kun jaksat olla niin kriittinen Niemen suhteen. Mulle on ihan sama minkä ketjun sentterinä mies häärii, kun vaan peli kulkee ja pinnoja tulee.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eihän meistä kukaan toivo Niemen epäonnistumista - päinvastoin! Piti vain heittää sulle hymyssä suin pikku kuitti, kun jaksat olla niin kriittinen Niemen suhteen. Mulle on ihan sama minkä ketjun sentterinä mies häärii, kun vaan peli kulkee ja pinnoja tulee.

Heitot pitäisi perustua edes johonkin...

PS. Hieno nimimerkki. Tunsin Papan hyvin, hieno mies.
 

papa durdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ok. Näin tehdään. Papa oli hienoimpia miehiä, mitä Ässissä on pelannut. Harmi, kun kävi niin kuin kävi. Hän on Niemellekin hyvä esikuva vaikka pakki olikin.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja mikäli teet johtopäätöksiä Niemen kyvystä pelata ykkössentterinä lähes 20 minuutin peliajalla yhden pelin perusteella, et ymmärrä jääkiekon lainalaisuuksia.

Monesti jaksat tuoda esille Niemen surkean fyysisen kunnon. Tänään Mikan peliaika oli 17.05. Mitä luulet, kestääkö Niemen kunto pelata loppukausi tuon kaltaisia minuutteja?

Tosin tänään ei liikaa erikoistilanteita ollut ja huilasihan Niemi itsekin yhden kympin jäähyaitiossa. Ilman tuota kymppiä peliaika olisikin ollut lähellä 20:ntä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Monesti jaksat tuoda esille Niemen surkean fyysisen kunnon. Tänään Mikan peliaika oli 17.05. Mitä luulet, kestääkö Niemen kunto pelata loppukausi tuon kaltaisia minuutteja?...

Ottaen huomioon hänen heikon luistelutekniikan, en usko. Usein Uusikartanoa moititaan hitaaksi, mutta pelisilmä ja potkun tekniikka kumoaa tuon väitteen.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ottaen huomioon hänen heikon luistelutekniikan, en usko. Usein Uusikartanoa moititaan hitaaksi, mutta pelisilmä ja potkun tekniikka kumoaa tuon väitteen.

Tuo Niemen kuistelu on kieltämättä aika kuluttavan näköistä. Ihmettelen, miksei pelaajien luistelutekniikkaa yritetä parantaa, jos puutteita on. Tarvitaanko siihen joku erityisesti luisteluun perehtynyt koutsi? Onko Porissa sellaista? Pitääkö pelaajan itse hakea apua täällä? Joensuuta tultiin aikanaan New Yorkista asti opettamaan luistelua, tosin Jesse kuuluikin Islandersiin.

Joka tapauksessa hienosti Niemi vastasi huutoon tänään. Toivotaan, että sama meno jatkuu.
 
Jälleen kerran olet väärässä, olen Harria kovempi fani.
Vielä 5.1.2013 kylän suurin patasydän oli joko sinulla tai Harrilla. Onneksi nämä viikot ovat tuoneet ratkaisun tähän päivänpolttavaan dilemmaan.

Hienoa, että Niemi sai vaihteeksi onnistumisia myös pisteiden muodossa. Ei hänen varaansa voida silti vielä ensi kauden tulosketjuja rakentaa. Jos voidaan ylipäätään koskaan. Niemen ongelma on se, että syntyi 30 vuotta liian myöhään. Väitetyillä metodeilla olisi varmasti sopinut treenaamaan ukko Hagmanin kanssa.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemen luistelutekniikkaa jaksetaan moittia lähes yhtä paljon kuin Pihlmannin. Pilen tekniika on kieltämättä karmean näköistä, ei ole muistikuvaa siitä, millaisen näköistä tekniikka Pilellä oli ennen loukkaantumis, sairastelu kierrettä. Mutta onhan tuon tekniikan muuttaminen todella vaikeata, sihen ei riitä yksi kesä, puhumattakaan, että tekniikkaa korjailtaisiin kauden aikana. Junnu iässä tuo tekniikka pitää opetella, joillekkin se vaan ei natsaa koskaan.

Tämä "Niemen kunto ei kestä kakkossentterin minuutteja" myytti alkaa paisumaan kyllä huvittaviin mittoihin. Loppukesästä kun Ässistä kävi, olikos se nyt Hero Mali, Riikassa tekemässä testejä Rautakallion pyynnöstä Dynamolle, Ässä joukkueen testin tulokset olivat joka osalta kovemmat kuin Dynamolla. Ja Ässistä kovimpia testiarvoja teki Mika Niemi.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Luistelutekniikka on niitä keskeisimpiä juttuja, jotka pitää opetella junnuikäluokissa. Tarvitaan henkilökohtaista valmennusta ja paljon siinä vaiheessa. Kyse ei ole pelkästään tekniikasta vaan hyvä luistelu vaatii myös sitä, että on fyysiset valmiudet kunnossa. Ässistä on aina tullut liigaan näitä huonosti luistelevia junnuja jo Javan päivistä lähtien ja tämä kertoo kyllä jotain junnuvalmennuksen tasosta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Luistelutekniikka on niitä keskeisimpiä juttuja, jotka pitää opetella junnuikäluokissa. Tarvitaan henkilökohtaista valmennusta ja paljon siinä vaiheessa. Kyse ei ole pelkästään tekniikasta vaan hyvä luistelu vaatii myös sitä, että on fyysiset valmiudet kunnossa. Ässistä on aina tullut liigaan näitä huonosti luistelevia junnuja jo Javan päivistä lähtien ja tämä kertoo kyllä jotain junnuvalmennuksen tasosta.
Mun mielestäni tämä on paskapuhetta. Luisteluun kuitenkin kiinnitetään jopa liikaakin huomiota. Esimerkiksi 2000-luvun Java ei olisi päässyt ikinä edes ykkösporukoihin Ässissä. Ainakin junioreissa kun luistelutaito on ainoa joka täällä merkitsee. Ei kiinnosta jos osaat laukoa, tehdä maaleja tai syötellä saatikka jos sinulla on keskimääräistä parempi pelisilmä. Jos luistelussasi on vähänkin heikkouksia joko nopeudessa tai tekniikassa niin tie kovempiin joukkueisiin on tukossa. On jopa sanottu että pisteet eivät merkkaa mitään.

Ja toisaalta, katsopa vaikka Huhtasta, Mäkilää tai Salmista. Voiko joku väittää että herrojen luistelussa olisi ongelmia.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Mun mielestäni tämä on paskapuhetta. Luisteluun kuitenkin kiinnitetään jopa liikaakin huomiota. Esimerkiksi 2000-luvun Java ei olisi päässyt ikinä edes ykkösporukoihin Ässissä. Ainakin junioreissa kun luistelutaito on ainoa joka täällä merkitsee. Ei kiinnosta jos osaat laukoa, tehdä maaleja tai syötellä saatikka jos sinulla on keskimääräistä parempi pelisilmä. Jos luistelussasi on vähänkin heikkouksia joko nopeudessa tai tekniikassa niin tie kovempiin joukkueisiin on tukossa. On jopa sanottu että pisteet eivät merkkaa mitään.

Tuo on ihan totta. Tänä päivänä suomi-kiekko on mennyt sellaiseksi, että se luistelu on kaiken keskipisteessä ja koutsit - etenkin junioritasolla - eivät edes halua nähdä muita ominaisuuksia. Peliälystä ei niin ole edes väliksikään kunhan vaan jaksat polkea päästä päähän kaukaloa perse pitkällä sen 60 minuuttia.
Java-vainaasta joku joskus 90-luvun puolella totesi, että tuo tekisi B-pisteen kaarelta kiikkustuolista vielä 20 maalia kaudessa Maven passeista vaikka luistelukunto olisikin (ollut) olematon.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Mun mielestäni tämä on paskapuhetta. Luisteluun kuitenkin kiinnitetään jopa liikaakin huomiota. Esimerkiksi 2000-luvun Java ei olisi päässyt ikinä edes ykkösporukoihin Ässissä. Ainakin junioreissa kun luistelutaito on ainoa joka täällä merkitsee. Ei kiinnosta jos osaat laukoa, tehdä maaleja tai syötellä saatikka jos sinulla on keskimääräistä parempi pelisilmä. Jos luistelussasi on vähänkin heikkouksia joko nopeudessa tai tekniikassa niin tie kovempiin joukkueisiin on tukossa. On jopa sanottu että pisteet eivät merkkaa mitään.

Ja toisaalta, katsopa vaikka Huhtasta, Mäkilää tai Salmista. Voiko joku väittää että herrojen luistelussa olisi ongelmia.

Korkki suoltaa nyt ihan sitä itteään. Valitettavasti tuo asenne on meidän kiekkotouhuissa niin tuttua. Salminen on poikkeus porilaisesta juniorituotannosta, luistelu on helppoa, mies osaa liukua ja maisema vaihtuu. Päinvataisia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon, Joensuu liigaan tullessaan, Jyrkkiö, Niemi, Sillanpää, Armia, Kuparinen, Fobba.

Luistelun merkitystä ei koskaan liioitella. Kun se on vaivatonta, kentänkin näkee paremmin, kuten Salmisen pelistä näkee. Liian usein liigaryhmään tulee näitä puujalkoja, joista näkee, että kaikki pelaaminen on kyllä junnuna maistunut, mutta liikehtiminen on kovin kulmikasta ja vaikean näköistä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Luistelun merkitystä ei voi liiotella, mutta se ei voi olla ainoa merkitsevä asia. Hyvin luisteleva täysin pelisilmätön ja laukaisutaidoton kaveri ei voi mennä kohtalaisesti luistelevan, pelisilmää ja hyvän vedon omaavan kaverin edelle.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luistelun merkitystä ei voi liiotella, mutta se ei voi olla ainoa merkitsevä asia. Hyvin luisteleva täysin pelisilmätön ja laukaisutaidoton kaveri ei voi mennä kohtalaisesti luistelevan, pelisilmää ja hyvän vedon omaavan kaverin edelle.

Tuomas Huhtanen: Hyvin luisteleva mutta pelisilmätön.

Kyllä Niemi on parempi pelaaja vaikka ei yhtä hyvin luistele kuin hupi, jolle olisi huonosta pelisilmistään huolimatta paikka mun ässissä.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Luistelun merkitystä ei voi liiotella, mutta se ei voi olla ainoa merkitsevä asia. Hyvin luisteleva täysin pelisilmätön ja laukaisutaidoton kaveri ei voi mennä kohtalaisesti luistelevan, pelisilmää ja hyvän vedon omaavan kaverin edelle.

Olenko väittänyt luistelua ainoaksi merkittäväksi asiaksi. Tottakai hyvällä pelaajalla pitää olla koko paketti kasassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös