Onko se sitten hyvää johtamista, että paiskotaan mehupulloja ja huudetaan "Vitun Urpoa"? Kyllä jotain muuta pitäis mun mielestä keksiä, varsinkin kun ollaan vaihtoaitiossa, peli on käynnissä ja edustetaan sm-liiga tason jääkiekkoseuraa. Voin olla tietysti taaskin väärässä.
Tässä nyt molempiin:
Mika Niemi tuhoaa ihan itse oman uransa, eikä mikään mehupullo tai julkisesti urpottelu. Ei se ole mitään hyvää johtamista, ei näissä asioissa ole mitään absoluuttista oikeaa tietä, on olemassa vain se täysin väärä tie ja se on se että pojan annetaan tehdä mitä haluaa.
Vaikka kyseessä pitäisi olla 20-vuotias mies, tällä hetkellä tämä 20-vuotias miespuolinen henkilö käyttäytyy kuin joku kaduilla kasvanut kakara, hirveä tarve päteä kavereidensa edessä ja näytellä kovaa jätkää, helppo näyttää persettä ja toimia siten että olemus antaa ymmärtää että "minä pääsen liigaan koska olen niin lahjakas, ihan sama mitä teen tai miten käyttäydyn".
Kyseessä ei ole mikään "porilainen hulluus", vaan kyseessä on idioottimainen käytös, tällaisia pelaajiako halutaan SM-Liigaan, ajellaan dumaria jos vihellykset ei mielytä?
Tässä tapauksessa huomioonotettavaa on se että, kun ollaan vaihtoaitiossa tai kentällä edustetaan nimenomaan seuraa eikä omaa itseään. Niemen on syytä miettiä mitä ajattelee katsomossa mahdollisesti olevat nuoremmat junnut tai muut henkilöt jotka ovat paikalla.
Kumman toiminta tässä nyt on ollut tuomittavampaa Kiven joka haukkui pelaajansa julkisesti vai pelaajan joka loukkasi tuomarin koskemattomuutta, pialsi oman loppukautensa ja näytti persettä koko muulle joukkueelle, joukkueen johdolle ja seuralleen?
No sinun vastauksesi tiedetään, harmi vain että et pysty näkemään sitä että pistepörssin johtamisella A-junnuissa ole mitään väliä jos se kaatuu tuollaiseen touhuun, huikealla lahjakkuudella ei ole mitään väliä jos sen ite kaataa kurkusta alas ja sieltä vessanpönttöön.
Hämähäkkimiehellekin se sanottiin:
Suuren lahjakkuuden mukana tulee vielä suurempi vastuu (tms.)
Valitettavasti Niemi ei halua tuota vastuuta lahjoistaan kantaa, joten tervemenoa sinne vaakunan portsariksi.