Niemen peliä kun katselee niin ei suurin ongelma ole luistelunopeus/liike, vaan enemmänkin se asenne itse peliä kohtaan. Niemen pelistä huokuu sellainen varmisteleva ja hieman varovainen pelityyli, siitä pitäisi päästä eroon, koska siinä kärsii kaksinkamppailupelaaminen ja samalla myös ketjun hyökkäyspelaaminen.
Niemi on sellainen pelaaja, joka pystyy hitaammallakin jalalla pelin kääntämään hyvällä syötöllä nopeasti puolustusalueelta ja sellaista pelaajaa Ässät tarvitsee.
Niemi vaan on kiekolla tällä hetkellä epävarma ja kiekko ei pysy lavassa kuin muutamia kausia sitten.
En tiedä johtuuko Niemen pelityyli siitä, että pelkää virheitä vai siitä, että on mukavoitunut Jokeri kausien aikana tuohon puolustavaan rooliin ja pelaa kuten Kivikin eilen mainitsi seilailemalla kentällä.
Kokeneen pelaajan on helppo pitää itsensä pelin alla ja näennäisesti ohjata peliä kulmiaan ja sentterinä pitää "vain" maalinedustaa.
Voi olla, että olen väärässä, mutta ehkä Niemi kannattaisi laittaa kakkos YV:lle ja antaa sitä kiekkoa ja pakottaa Niemi kiekolliseen peliin, ehkä sitä kautta Niemestä saataisiin heräteltyä se kiekollinen puoli esiin ja joukkueelle miehestä isompi hyöty.
En oikein usko, että Niemen peliäly on sieltä mihinkään kadonnut, mutta itseluottamus pitää saada kuntoon.
Mieshän itse kaivaa itselleen hautoja tollaisilla lausunnoilla, että jos ei siinä tee pisteitä niin on miehestä kiinni...pisteitä tulee vasta kun tekee kentällä oikeita asioita niiden eteen.
Ja pitää lisätä, että Niemi on mielestäni hiukan saanut jo kiekkovarmuutta lisättyä, kun alkuun kiekko ei pysynyt lavassa ollenkaan.
Uskon kyllä, että Niemi sieltä vielä tulee, mutta ei se vaadi Niemeltä roolia ykkösessa, kakkosessa eikä välttämättä edes kolmosessa, sillä Ässissä on laitureissa leveyttä ja potentiaalia pisteiden tekoon aina neloskenttää myöden, kunhan vaan kentät saadaan natsaamaan ja Ässät saa yleisesti ottaen hyökkäyspeliin ajoitukset ja systeemit kuntoon.