Mika Myllylä

  • 61 731
  • 303

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Tatzka
Seurasitko ollenkaan tapausta, jos oikeasti väität, että Kuitunen ja Jauho hoitivat hommansa jotenkin paremmin. Tytöt pääsivät helpolla vain sukupuolensa takia.
Mitä mitä? Kuitunen & Jauho ovat syyttömiä. Ihan oikeasti. Sen on välimiesoikeudenkäyntiä vetänyt Turun yliopiston oikeustieteen professori Ari-Matti Nuutila todennut. Ari-Matti katsoi asiaa sellaisten lasien läpi, että dopingista kiinnijääneet Jauho & Kuitunen olisi pitänyt tuomita tuottamuksellisesta dopingrikkomuksesta korkeintaan kolmen kuukauden kilpailukieltoon. "Hitsin hitsi kun ei saa osallistua toukokuussa yhteenkään hiihtokisaan." Nuutila oli vakuuttunut etteivät tytöt tienneet mitä heihin pumpattiin. Eli selitys, että K.P.Kyrö oikeasti viekkaudella ja vääryydellä nesteytti kirkasotsaisiin neitseellisiin urheilijoihin muka suolaliuosta vaikka pussissa olikin EPOa, meni täydellisesti läpi. Joo, ja koira söi kotitehtävät.

Jauholle sanoisin että Milla hei sun täytyy muuttuu. Kuitusesta on keksi mitään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti odwaz
Tämä tässä tosiaan pisti silmään. Muut kiinnijääneet yleensä vastaavat teoistaan?! Ainoa, joka tulee mieleen, on Ville Vakkuri. Kyllä niistä suurin osa joko väittää, että talonmies huijasi käyttämään aineita tai että joku oli käpälöinyt hammastahnaa tms. Toinen vaihtoehto on se, että vetäydytään julkisuudesta, luultavasti siksi kun ei keksitä mitään hyvää selitystä..

Pahimpia ovat kyllä jenkit. Vieläkin kuvotta C.J. Hunterin lehdistötilaisuus, jossa mies itkien sopertaa 'I swear to God...' Hyi SAATANA! Ymmärsi sitten jossain vaiheessa lopettaa, kun testitulokset ylittivät rajat aivan järjettömissä määrin, ja taisi vielä jäädä kiinni kahdesti.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Myllylä mokasi julkisuuspelin pahiten. Oli mahdollisuus kadota hiljaa, kuten Kirvesniemi, mutta Mikapa tekaisi testamentin ja kiisti tienneensä mitään. Tuossa vaiheessa olisi jo voinut myöntää käyttäneensä, Isometsän paskanpuhumisen ymmärrän kun oli puoli joukkuetta vielä käräyttämättä.

Kuituselle, Jauholle ja Myllylälle voisi antaa ylimääräiset kaksi vuotta kilpailukieltoa tekopyhyydestä.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Pyörä pyörii

Viestin lähetti Mustavalkoinen
Myllylän paluusta jokainen saa olla mitä mieltä tahansa, mutta tuo huippu-urheilun/huippu-urheilijoiden tukeminen verovaroin on vähän kinkkisempi juttu. Nykyisen Oy Veikkaus Ab:n voittovarat tuloutetaan valtion budjettiin, mutta enää ei oikein tahdota muistaa sitä, mitä sovittiin, kun Veikkaus valtion omistukseen päätyi. Suomen urheilulle palautettava prosenttiluku on laskenut laskemistaan ja tästä rahasta on tullut "verorahaa". Ei siinä näin varmaankaan pitänyt käydä.


Eipä tietenkään. Samoin kuin Suomessa joskus muinoin alettiin verottaa autoilua.
Silloin syynä oli teiden huono kunto/olemattomuus, mikä silloin oli täysin perusteltua. Entä nyt? Kaikki tietää paljonko gasossa on pelkkää veroa ja mikä on uuden auton hinnasta veroa. Niistä euroista päätyy siihen alkuperäiseen SYYHYN, miksi veroja on alettu keräämään, onneton muutaman prosentin luokka. Muu menee aivan muualle.

Tiedän, esimerkkini sattaa ontua, vaan mikään ei vituta enempää kuin tökerö kusetusyritys.

Myllylä voi tunkea nenänsä hanuriin.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Kyllä ymmärrän sen, että Myllylä on käyttänyt dopingia. Mutta miksi mies, ei itse myönnä sitä. Tai myöntänyt, vaan piti kirjoitella jotain naurettavia "testamenttejä" lehtiin, että kyllä tämä on uran loppu yms pas***. Myllylä on mun silmissä pelle koko loppuelämänsä, vaikka voittaisi 5 kultaa ties missä kisoissa.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Huuhaa
Lainatakseni muuten Jari Isometsää, niin hänhän on omasta mielestään rehellinen lapin mies.... :D

Kuten Kari-Pekka Kyrön totuus, tietysti vaihtuen lähes viikottain;)
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Nostinpa tämän ylös, koska Mika is back. Hän voitti ylivoimaisesti Finlandia- hiihdon ja ennen maaliviivaa asettui rukousasentoon. Lehdistötilaisuudessa muut pöydän takana katselivat kiusaantuneena muualle, kun Mika kertoi totuuksia. Mielestäni Mika sopii hyvin nykyisenkin hiihtoliiton linjaan, joka on jeesustelua ilman rajoja. Ja kansa taputtaa......
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti PeteX
Nostinpa tämän ylös, koska Mika is back. Hän voitti ylivoimaisesti Finlandia- hiihdon ja ennen maaliviivaa asettui rukousasentoon.

Jos Myllylä on tosiaan menetellyt noin, hän on täysi pelle. Dopingista on moni urheilija kärynnyt ja tullut takaisin rangaistuksensa kärsittyään. Rangaistus on kärsitty ja rikos sovitettu. Myllylän uskottavuus sen sijaan on hänen omien puheidensa ja touhuilujensa takia pyöreä nolla. Kansa saa, mitä se tässä tapauksessa ansaitsee, siis ei mitään.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Lähinnä säälittäviä ovat nämä Myllylät ja Isometsät.Tuntuu että juuri hiihtäjillä menee helposti överiksi koko touhu eikä heillä ole elämässään muuta kuin hiihto.Eikä osata tai ymmärretä lopettaa ajoissa vaan roikutaan väkisin mukana.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei millään pahalla Mika, mutta heitä se pyhimyksen rooli nyt pikkuhiljaa jo syrjään... "Hiihtelin 10 vuotta muiden pillin mukaan." Heh, heh. Kyllä hymyilyttää edelleen nää jutut. Eiköhän se "testamentti" jo viimestään avannut kaikkien silmät.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
"Tämä on kyhäelmä, jota en koskaan uskonut joutuvani kirjoittamaan. Tai en minä tätä itse kirjoita, kunhan sanelen jotain. Minut on kohdannut kiinni jääminen. Taloudellinen tulevaisuuteni on murtunut, eikä ketutukseni määrää voi sanoin kuvata. Iso osa maailmaani mureni, kun sain vastoin kaikkia ennakkolupauksia kuulla antamani doping-näytteen olevan positiivinen. Elämäni pahin painajainen oli alkanut.

Olen elämässäni aina pyrkinyt itse pääsemään parhaille palkoille, ja niin teen myös nytkin. Huippu-urheilijana minun olisi itse pitänyt ottaa selville ja olla tietoinen käyttämieni aineiden saattavan näkyä testeissä. Nyt saan tästä valtavasta mokauksesta kärsiä ainakin kaksi vuotta. Suomen urheilumaineella ei tässä nyt ole niin suurta väliä.

Mielessäni pyörii monia kysymyksiä, kuten esimerkiksi se, kuka olikaan se ulkomaalainen, joka lahjoitti kamaa asiasta "rehellisen Lapin miehen sanan" antaneelle Isometsälle. Vaikka kuinka yritän kääntää ihmisten katseet omasta munauksestani muualle, en voi tapahtunutta muuttaa. Uskon, että Jumala tahtoi näin kohdallani käyvän. Tämä uskoni pohjaa siihen, ettei Jumalalla voi olla parempaakaan tekemistä kuin tarkkailla ja ohjailla yhden suomalaisen hiihtäjän tekemisiä. Sydämeni pohjasta annan kuitenkin käryni anteeksi suomalaisille ja koko urheilevalle maailmalle. Samalla esitän ikään kuin nöyrät kiitokseni kaikille tukijoilleni vuosien varrelta. Rahaa tuli ja balalaikka soi. Te olette perheeni ohella auttaneet minua jaksamaan, eikä lisätuki olisi pahitteeksi. Tilinumeroni teillä on.

Urheilu antoi minulle paljon, muun muassa miljoonatulot. Paljon se myöskin otti, kerrankin minun piti jättää karaokeilta väliin, kun olin luvannut lykkiä kilpaa jossain. Nyt ei ole enää kiire, paitsi pesemään käsiä. Taistelu on ohi. (Tai ei se oikeasti ole, tuo lausahdus vaan kuulostaa sopivan nöyristelevältä.) On aika uuden elämän, mikä minun tapauksessani tarkoittaa sitä, että ramppaan television keskusteluohjelmissa avautumassa tai jotain.

Kauan sitten, kun pienenä poikana Tervanevalle ensimmäisen kerran jalkani upotin, alkoi elämässäni suuri seikkailu, josta joku teki myöhemmin televisiosarjan Suuri Seikkailu. Siinä tosin vääristeltiin elämääni, sillä minä en ole koskaan ollut noin 20 miestä ja naista Posiolla. Täytyypä muistaakin lähettää tuotantoyhtiölle lasku. Joka tapauksessa siitä huolimatta vajosin ja nousin, yhä uudestaan ja uudestaan, kunnes joku huomautti minulle, ettei sukeltaessa kannata käyttää pelastusliivejä. Ilmankos tuntui sukeltaminen hankalalta. Joka tapauksessa tuhannet litrat hikeä ja kyyneleitä saivat nyt surun sävyt. Sieltä ammensin kuitenkin pankkitilin, jonka avulla selviän tästäkin kahden vuoden kilpailukiellosta.

Vielä kerran korviini kantautuu tuon hiljaisen Tervanevan mystinen kutsu. Tai ei se oikeastaan mikään mystinen kutsu ole, pudotin sinne kännykkäni ja aina silloin tällöin se pirahtaa, kun joku pyytää keikalle, evankeloimaan tai kansanedustajaehdokkaaksi tai jotain. Nöyränä, kiitollisena ja yksinäisenä vaellan sinne nyt vastatuulessa viimeisen... tai ainakin toiseksi viimeisen... no, oli miten oli, vaellan sinne, polvistun, myönnän että kaikkea sitä sattuu ja pyydän, että selitykseni harmaasta alueesta menisivät läpi urheilutoimittajille, ovat ne ennenkin huonoja selityksiä nielleet.

Epolassa ihan milloin sovitaan
Mika Marttyyri"
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Maple Leaf
"Tämä on kyhäelmä, jota en koskaan uskonut joutuvani kirjoittamaan. Tai en minä tätä itse kirjoita, kunhan sanelen jotain. Minut on kohdannut kiinni jääminen. Taloudellinen tulevaisuuteni on murtunut, eikä ketutukseni määrää voi sanoin kuvata. Iso osa maailmaani mureni, kun sain vastoin kaikkia ennakkolupauksia kuulla antamani doping-näytteen olevan positiivinen. Elämäni pahin painajainen oli alkanut.

(...)

Epolassa ihan milloin sovitaan

Mika Marttyyri"

Tämä on varmasti yksi parhaista kirjoituksista, jonka olen JA:ssa nähnyt. On tolkuttoman vastenmielistä retorista ja viestinnällistä kikkailua Myllylältä (ja hänen haamukirjoittajiltaan) pehmittää tulojen ja tulosten maksimoinnin protestanttista tematiikkaa alkeellisen tarkoitushakuisella ja tunteisiin vetoavalla kristillisellä symboliikalla.

Muistisääntönä voisi pitää, että aina kun mediapuhunnat (M:n tapauksessa tiedotustilaisuudet, "testamentit", dramaattiset rukoiluun polvistumiset maaliintulossa, ristinteot TV-kameroiden edessä lähdössä jne) pyrkivät vakuuttamaan katsojaa "rehellisyydellään", on kyseessä lähes sataprosenttisen varmasti manipulointiyritys. Mediassa mikään ei ole absoluuttisessa mielessä "totta" vaan representaatiota, tietoisesti eri tarpeisiin rakennettua virtuaalista mediatodellisuutta. Tämän tietää jokainen alaa opiskellut tai alalla työskentelevä.

Olen varmasti turhankin kyyninen tässä kohdin mutta Myllylän pitäisi myös vakavasti astua esiin esim. suorassa kaksituntisessa haastattelulähetyksessä "uskonsa" kanssa ja kertoa enemmän paitsi maailmankuvallisista käsityksistään ja perusteeseistään hengellisenä ihmisenä, myös käsityksistään kristillisen ihmisen etiikasta ja vastuusta ylipäätänsä. Tälläisenään tuuliviirin lailla mielipiteitään, moraalifilosofiaansa ja tulevaisuusskenaarioitaan muuttava mies jättää itsestään halpahintaisen huijarin kuvan ja ei ole ihme jos aivan kaikki eivät hurskastelevia toimia katso läpi sormien.

Suomalaiset joukkona arvostavat rehellisyyttä perusarvona ja markkinalooginen kikkailu kristillisillä arvoilla ei kuulu tälläiseen ajatteluun. Tässä mielessä suomalaiset ovat IMO yllättävänkin lojaaleja hengelliselle dogmatiikalle vaikka muuten suhde kirkkojen ja katedraalien suuntaan lieneekin nykyoloissa enemmän maallistunut ja juhlapäivien kruunaamiseen keskittyvä.

EDIT: median toimintatavoista ja mediatodellisuudesta kiinnostuneet voivat tsekata myös TS:n su 23.2. julkaiseman uutisen Myllylän paluusta Finlandia-hiihdossa täältä. Kiinnittäkää huomiota esim. otsikoinnin merkityksiä ohjaavaan sanavalintaan ja valitun kuvan ja kuvatekstin tuttuun symboliikkaan...
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mika Myllylä on, jos vain mahdollista, täydellisen kuvaama hahmo sanalle JEESUSTELU.
Mika täyttää kaikki kyseisen sanan mahdolliset ja mahdottomat mielleyhtymät ja käyttötarkoitukset.

Aika huvittuneena lueskelin eilen, ettei Mika uskalla ulkomailla enää hiihtää kun turvallisuutta ei voida taata.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tuomio kärsitty ja sillä selvä. B-rapun kansa vaan ei tykkää Myllylästä enää(liekö menestyksellä jotain merkitystä)
Huonosti menee jos jostain vitun sivakoinnista tehdään elämää suurempaa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kateellinen kansa katkerana polvistuu naapureidensa juurelle. Tämä kansa on aina polvistunut, joten miksi muuttaa tapojaan. Omia tässä maassa myöskään ei puolusteta samalla raivolla kuin naapureissa, olivat he syyllisiä tai syyttömiä.

Jeesustelu on perinne, ja sitä Myllyllä harrastaa. Tätä kansallisurheilua tosin harrastettaa, eduskunnassa, baareissa, nettipalstoilla ja jokaisessa kodissa.

Hiihto on todellakin vain hiihtoa.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä jaan pressiboxin mielipiteet, vaikken kyllä alaa ole opiskellutkaan. Tunnen lähinnä kiukkua huomatessani myllylöintiä, sillä se ei vain ole kusetusta, vaan myös muiden älykkyyden karkeaa aliarviointia. Ei siitä enempää.

Myllylä paistatteli kansakunnan aallonharjalla muutamankin vuoden. Aina hän ei ollut mestari, vaan juuri se luuseri, joka lähti kisoihin hakemaan ronssia "kun on tuo vattakin ollut kipiänä. En toki selitä."

Myllylä löi itsensä suomalaisten sydämiin, joihin itsesäälissä rypeminen ja kuvitteellisenkin kiviseinän läpi kaivautuminen on aina vedonnut. Mikassa oli suomalaista jätkäenergiaa tai ainakin karpaasin tuoteselosteessa niin väitettiin. Aika moni ei ostanut, mutta moni vastaavasti myös osti, ja vielä action figuurin kaupan päälle.

Myllylä humaltui suosiosta ja tuli sitten siitä riippuvaiseksi. Hän oli sankari ja siten maallisen yläpuolella. Kun kansa aivan oikeutetusti veti tukensa pois ja hurraat takaisin huomatessaan sankarinsa kuplaksi, tulikin tippa silmään. Ei vain siksi että suosio oli mennyt, vaan myös koska Myllylä aivan varmasti tiesi, että samalla meni myös kaiken ennen olleen merkitys. Myllylästä tuli nolla tai kenties vähemmän - mies joka huijasi niitä, jotka häntä ihailivat. Se ei oikein sopinut hänen kuvaansa asioista. Niinpä sitten vain uusia uria aukomaan, uutta matoa koukkuun ja tässä tapauksessa metodiksi valittiin aina yhtä tehokas nöyristyminen. No tottahan se nyt on selvä, ettei rahvaan edessä nöyrtyminen tullut kyseeseen, ei tunnustuksia, ei selityksiä, ei nöyryyttä. Myllylä nöyrtyikin sitten sitäkin enemmän jonkun paremmin arvoisekseen katsomansa edessä. No, Suomessa ei ole kuningasta, joten Jumala sai kelvata.

Ja niinpä sitten saamme seurata todellisuudesta vieraantunutta groteskia teatteria, jonka uskon olevan merkityksellisintä Myllylälle itselleen. Minä epäilen, että hän uskoo ihmisten tosiaan lankeavan tuohon ala-astetasoiseen koreografiaan ja siten hän voi itselleen uskotella olevansa vaikkapa vaarassa kilpaillessaan ulkomailla. Vaikka todennäköisesti kukaan muu ei voisi vähempää välittää missä päin ja mitä Myllylä puuhastelee.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Muksu


Aina hän ei ollut mestari, vaan juuri se luuseri, joka lähti kisoihin hakemaan ronssia "kun on tuo vattakin ollut kipiänä. En toki selitä."


Olen hyvin pitkälti samaa mieltä siitä, että Myllylä jeesustelee aivan liikaa ja teki sen vuoksi itsestään pellen. Mutta luuseria Mikasta ei todellakaan saa, vaikka hakemalla hakee! Jo nuorempana Myllylä oli ainoita suomalaisia, jotka uskalsivat aloittaa kovaa, ja katsoa, josko jaksaisi pitää vauhtia maaliin asti. Nuorena ei usein jaksanut, mutta oli silti kisojen piristysruiske, saipahan kansa jännittää, jaksaako Mika jo loppuun asti. Muut lähtivät aina verkkaisesti, ja olivat 1,8 km kohdalla kärkeä jäljessä 25 sekuntia, ja kun loppumatkalla jäätiin vain 15 lisää ja sijoitus nousi 26:sta aina 17. niin johan tuli hyvä hiihto. Pronssimitali ei ole luuserin suoritus, ja jos vähän se raivo hellittäisi, niin muistuisi, että Mika oli todellakin jo nuorena rohkea hiihtäjä, joka uskalsi ottaa riskiä myös alkuvuohdin osalta. Jos Mika on luuseri hiihdossa, niin mitäköhän ovat sitten muut hiihtäjät (ja täällä kirjoittavat!).

Naurettavaa on se katkeruus, joka monen kirjoituksesta heijastuu. Ikäänkuin Mika, Jari ja kump. olisivat teille mitään velkaa! Ja paskat sanon minä. Käry oli persiistä, ja selitykset ontuvia, käytös jeesestelevaa, mutta ei ne mitään meille velkaa silti ole! Uskomattoman naivia ovat nämä kirjoitukset, joissa lauotaan, että "minä en kyllä koskaan anna anteeksi Myllylälle".
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä pidin ja pidän miestä nimenomaan luuserina ja olenkin käyttänyt häntä vuosikausia varoittavana esimerkkinä munattomuudesta. Ei se, että ei ymmärrä käyttää järkeään kilpailutilanteessa hänestä ainakaan voittajaa minun logiikallani tee. Luuserin hänestä sen sijaan tekee se, että hän on selittänyt aina: Ennen häviöitä ja häviöiden jälkeen, ennen voittoja ja voittojen jälkeen. Joka ainoa kerta, vailla ainoatakaan poikkeusta, niillä kerroilla kun olen miehen jokeltelua ennen kisaa tai kisan jälkeen nähnyt. Otos ei liene valtava, mutta useampia kymmeniä tapauksia kuitenkin. Jos olisi edes yksi poikkeus, niin sitten voisi epäillä olevansa väärässä, mutta kun ei ole.

Minulla ei ole mitään anteeksiannettavaa Myllylälle. Minun silmissäni hän ei korkealta tipahtanut. Sen sijaan voin aivan hyvin ymmärtää sen, että monet muut ovat kärmeissään, kun oma ja lasten esikuva (joka ei ole koskaan tapellut kaukalossa) osoittautuukin huijariksi. Varsinkin kun hän vielä kaiken jälkeenkin kehtaa ala-arvoisella teatterillaan sylkeä vasten häneen uskoneiden kasvoja.

Disclaimer: Arvaan (en tiedä) että monet kestävyysurheilun huipulla käyttävät muutakin kuin maitoa saadakseen vahvat luut ja hampaat. Kuten sanottu: Minulle on aika sama vaikka Myllylä olisi jäänyt kiinni mistä. Olennaista on se, miten hän siinä tilanteessa ja sen jälkeen toimi ja toimii.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Muksu
Minä pidin ja pidän miestä nimenomaan luuserina ja olenkin käyttänyt häntä vuosikausia varoittavana esimerkkinä munattomuudesta. Ei se, että ei ymmärrä käyttää järkeään kilpailutilanteessa hänestä ainakaan voittajaa minun logiikallani tee. Luuserin hänestä sen sijaan tekee se, että hän on selittänyt aina:

Puutuinkin siihen, että alunperin leimasit Myllylän luuseriksi sen vuoksi, että hän lähtee tavoittelemaan vain pronssia. Jos olet vähänkään hiihtoa seurannut, niin kyllä kuvasi on hyvin väärä! On Myllylä voinut toki kisan jälkeen olla tyytyväinen pronssiinkin (kuten moni muukin, etenkin kun tuolloin hiihti mm. mies nimeltä Björn Dählie etc.), mutta yleensä Mika on aina lähtenyt voittamaan! Tämän tietää jokainen, joka hiihtoa on vähänkään seurannut. Siten tuo sinun eka vertauksesi looserista, joka lähtee tavoittelemaan "ronssia", oli suoraan sanottuna törkeän huono vertaus. Se antoi ennenkaikkea kuvan, ettet tiedä hiihdosta juuri mitään. Kuten mainitsin jo ekassa vastauksessa, olen samaa mieltä käryn jälkihoidosta (on ollut Myllylältä surkeaa), joten siinä mielessä voin ymmärtää tämän luuseritittelin, mutta hiihtoluonteen ja tavoitteiden perusteella olet kyllä pahasti metsessä.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En olisi osannut omia tuntojani kiteyttää paremmin kuin Muksu, joka teki sen onneksi minun puolestani. Allekirjoitan Muksun jokaisen sanan. Minäkin kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, joka ei ole koskaan pitänyt Myllylästä. Ei ennen käryä, eikä käryn jälkeen. Minäkin muistan Mikan olleen aina pelkkä tekopyhä valittaja, joka on tavoitellut kansansuosiota ja nauttinut siitä yli kaiken. Loistava urheilijahan Myllylä on, mutta ihmisenä en häntä tippaakaan arvosta.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Muun typeryyden lisäksi Myllylä mannekeeraa rivoa ternimaidon verkostomarkkinointibisnestä.Kauluksessa näkyy olevan puljun tunnukset,mutta mies odottanee isompia saavutuksia ennen seuraavia markkinapuheita.Jussila lienee rasvannut koneistonsa valmiiksi.
Eli valehtelija,jeesustelija ja kaikenkaikkiaan monipuolinen koijari.
Mainittakoon,että umpifiksut Koistisen veljekset on saatu k.o ternimaitovedätykseen mukaan myöskin.
Kyllä minua häiritsevät´vitun hiihtäjätkin´niin kaun kuin julkisuudessa ovat ja esiintyvät lempifoorumeillani eli lehtien urheilusivuilla ja urheiluruudussa.
Kun ihan vartavasten menin TV:n ääreen kuuntelemaan eräänkin rehellisen Lapin miehen totuutta,niin pidän oikeutenani olla anteeksiantamatta julkista valehtelua.Oli sillä mitään merkitystä tai sitten ei.Koskee koko seuruetta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kaikelaisten väärinkäsitysten välttämiseksi täytyy sanoa, että eivät liikuttaneet minua Mikan aiemmat menestykset, eivät pätkääkään.
Enkä ole koskaan sellaista kansallistunnetta tuntenut, että missään yksilöurheilulajissa saavutettu menestys olisi saanut minut tuntemaan ylpeyttä ollessani suomalainen. Joukkueurheilun menestys saattaa jonain päivänä hieman säväyttää, mutta äärikansallishenkistä urheilufriikkiä ei minusta saa.

Ei minulta tarvitse anteeksi pyytää enkä tiedä mitä pitäisi pyytää tai antaa anteeksi.
Mutta jeesustelija Mika mielestäni on. Oikeastaan voitaisiin esimerkkinä ottaa sivistyssanakirjaankin.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti PeteX
...Mika is back. Hän voitti ylivoimaisesti Finlandia- hiihdon ja ennen maaliviivaa asettui rukousasentoon. Lehdistötilaisuudessa muut pöydän takana katselivat kiusaantuneena muualle, kun Mika kertoi totuuksia. Mielestäni Mika sopii hyvin nykyisenkin hiihtoliiton linjaan, joka on jeesustelua ilman rajoja. Ja kansa taputtaa......

Oliko tuossa Myllylän rukousasennossa jotain provosoivaa vai miksi se niin paljon ottaa päähän?

Minun puolestani dopingista kärähtäneet ja rangaistuksensa kärsineet urheilijat saavat palata laduille. Jokaisella heistä on iso leima otsassaan, eikä se hevillä häviä. Kun vielä muut suomalaishiihtäjät karttavat näitä "pettureita", niin luulisi olevan riittävän rankkaa. Kaikilla meillä on tietenkin oikeus omaan mielipiteeseen, eikä kaikista tarvitse tykätä, mutta silti jonkinlaista inhimillisyyttä odottaisin. Nämä urheilijat eivät ole tappaneet ketään eivätkä varmasti ole aiheuttaneet mitään vahinkoa (ellei joku sitten väitä suomalaisten maineen kärsineen, ehkäpä Ruotsissa ja Norjassa...) kenellekään meistä. Kaikesta huolimatta heitä kohdellaan kuin murhaajaa tai raiskaajaa.

Minä ainakin haluan uskoa, että jokainen hiihtäjä itse tietää mitän on tehnyt ja jättänyt tekemättä. Ja jos Hemohessiä on tietoisesti käytetty, mikä vaikuttaa todennäköisimmältä, niin jokainen heistä on varmasti itse käynyt läpi tuon asian ja kärähtämisen jälkeen viimeistään joutunut kärsimään siitä nahoissaan.

Kaikesta tästä vuodatuksesta huolimatta minä en oikein usko nk. puhtaaseen urheiluun ainakaan maailmanhuipulla. Jos maailmanennätykset jatkuvasti vain paranevat ja paranevat, ei sitä selitä mitkään tekniikat tai mondo-radat. Varmasti uusilla välineillä ja muilla on jotain vaikutusta tuloksiin, mutta silti ME:n kehitys esim. 100m:n juoksussa on melkoisen hulppeata ollut.

Ja jos kerran suomalaishiihtäjät douppasivat menestyäkseen paremmin, niin hiihtelevätkö tämän hetken kärkihiihtäjät huipulla pelkän kovan treenin ansiosta? Enpä usko.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Viestin lähetti Muksu
Minä pidin ja pidän miestä nimenomaan luuserina ja olenkin käyttänyt häntä vuosikausia varoittavana esimerkkinä munattomuudesta. Ei se, että ei ymmärrä käyttää järkeään kilpailutilanteessa hänestä ainakaan voittajaa minun logiikallani tee. Luuserin hänestä sen sijaan tekee se, että hän on selittänyt aina: Ennen häviöitä ja häviöiden jälkeen, ennen voittoja ja voittojen jälkeen.

En ymmärrä miten tuolla perusteella Myllylää voi pitää luuserina ja haukkua miehen kilpailutaktiikkaa. Vuosikausia mies niitti mainetta ja kunniaa, välillä tuli takkiinkin rankasti, mutta saavutukset ovat vertaansa vailla. Hiihto on aina ollut selittelylaji: Voit syyttää suksia, voitelua, välinerikkoja, kelin muutoksia, väärää vauhdinjakoa ym.
Mielestäni Myllylä on omaksunut itselleen sopivan vauhdinjaon ja se on alusta lähtien täysillä. Mitä järkeä sinne ladulle on lähteä "rauhallisesti tarkkailemaan" ja kiristää sitten lopussa kun on jo liian myöhäistä? Ainoa joka tässä on jotenkin onnistunut oli Marjo Matikainen, mutta tuskin enää tänäpäivänä homma toimisi niin. Jos arvoisa Muksu olet joskus kilpaillut kelloa ja miestä vastaan niin tiedät millainen henkinen yliote vastustajallasi on kun olet jo alkumatkasta jäänyt sekuntikaupalla vaikka parastasi yrität, sillä ne sekunnit tuntuvat matkanvarrella kaksinkertaisilta. Harvassa oli ne kisat viime vuosina jolloin Mika ei olisi kisaa voittanut johdettuaan ensimmäisessä väliaikapisteessä. Mistähän tämä johtui?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös