Mainos

Mika Kallio ja ratamoottoripyöräluokat

  • 45 517
  • 235

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoinen tää uusi talli SupermartXe Paris Hilton racing team 125c luokassa, ainakin muodot on pyörässä kunnossa linkki vie iltasanomien kuvaan jossa tallin omistaja pyörän päälä

Noh hienoa jokatapauksessa että julkisuuden henkilöitäkin lähtee mukaan vaikka ei tuo kovin miehekkäältä tallin toiminta vaikuta :D

Kuuluukohan kuljettajille minkälaisia luontaisetuja tuossa tallissa...

Ei vaan ihan vakavissaan, mielenkiintoinen päänavaus on kyllä tuokin. Ei mikään maailman miehekkäimmän näköinen pyörä tai imago tallilla mutta mitäpä siitä jos rahoitus on kunnossa ja homma toimii. Kyllä minä ajaisin vaikka vaaleanpunaisessa haalarissa Hello Kitty -pyörällä jos sillä pyörällä pystyisi mestaruudesta taistelemaan.
 

Särki

Jäsen
Noh hienoa jokatapauksessa että julkisuuden henkilöitäkin lähtee mukaan vaikka ei tuo kovin miehekkäältä tallin toiminta vaikuta :D

Eihän tämä mikään ainutlaatuinen tapaus ole, jalkapallotähdet Totti ja olisiko ollut Seedorf olivat/ovat mukana jonkun tallin taustavoimissa. Näin ainakin muistelen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tulevalla kaudellahan nähdään taas merkittäviä muutoksia kun MotoGP-luokassa siirrytään 800-kuutioisista koneista ylöspäin 1000-kuutioisiin. Tällä muutoksella yritetään käsitykseni mukaan:

a) houkutella uusia valmistajia mukaan sarjaan

b)laskea pyörien kaarrenopeuksia jotka nousivat kun pudotettiin 900-kuutioisista 800-kuutioisiin

Tiirailin tuossa alustavia ilmoittautumisia, näyttäisi siltä että ainakin muutama valmistaja on jossain mielessä tulossa takaisin kun Aprilian, BMW:n ja Kawasakin nimet vilahtelevat noissa ilmoittautumisissa. Tosin ymmärtääkseni nuo tehtaat toimittavat vain pyörän koneen, rungon tullessa pienemmältä valmistajalta, eli todellisia tehdastiimejä nuo eivät ole.

Mika Kallio jatkaa Moto2:ssa Marc VDS:llä. Marc VDS:llä oli vielä viime kesänä aikeena nousta mukaan MotoGP:hen BMW:n koneistamalla pyörällä, mutta testeissä pyörä osoittautui niin hitaaksi, että suunnitelma sai kirvestä. Marc VDS vaihtaa myös runkovalmistajaa Suterista Kalexiin

Myös pikkuluokka uudistuu rajusti, sillä vanhat kunnon piikit jäävät historiaan ja nyt pienimpinä pyörinä toimivat 250-kuutioiset nelitahdit. Mielenkiintoisena uutisena Ajo Motorsportista tuli sitten KTM:n virallinen tehdastalli. Nuoremman Ajon, eli Niklaksen jatkosta sarjassa ei taida tällä haavaa olla mitään varmaa tietoa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Noiden syiden ohella suurin syy cc-muutokseen oli pyörien kalleus. Kasisatasissa elektroniikka nousi turhan tärkeäksi ja elektroniikan kehitys nosti kuluja huimasti. Uudet CRT-pyörät (, joista hyvä artikkeli Motomatters.comissa) mahdollistavat tuotantomoottoreiden käytön sekä hieman eri säännöt (käytännössä enemmän bensaa eli elektroniikan ei tarvitse olla niin huippua ja enemmän moottoreita sallittu kauden ajaksi) ja tällä on pyritty laskemaan kustannuksia, jotta saadaan enemmän pyöriä gridiin. Ilman CRT:tä, ensi kaudella ruudukossa olisi ollut n. 10-12 MotoGP-protoa.

Suuntahan on noissa CRT-pyörissä ja nykykaavailujen mukaan parissa vuodessa kaikki pyörät ovat CRT-statuksella. Ehkä kovimmat die hard-fanit eivät tästä pidä, mutta shown pitäisi parantua. Moto2 tästä hieno esimerkki. Alkuun kaikki lyttäsi sen, nyt se on sarjan viihdyttävin ja tiukin luokka.

Huomionarvoista on myös Moto3-luokka ja Aki Ajon tehdastiimi KTM:llä. Iso harppaus arvostetulle suomiosaamiselle. Tuossa tietoja Moto3-pyöristä: Tuppi Nurin: Moto3 Niklas Ajo jatkaa Moto3:ssa lähes varmasti, mutta talli vielä auki (ei kuitenkaan aja isänsä tallissa).
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
MotoGP-tähti lopettaa yllättäen | Urheilu | Iltalehti.fi

Casey Stoner pisti aika kovan pommin ennen Le Mansia ja ilmoitti lopettavansa uransa tämän kauden jälkeen. Todella suuri harmi, Stoner oli ajotyylinsä puolesta sarjan viihdyttävin kuljettaja, ne todella massiiviset sivuluisut varsinkin viime kauden lopussa ja muunmuassa sekunnin paalu Valencian aika-ajoissa olivat sellaisia esityksiä että allekirjoittanutkin totesi ääneen "ei jumalauta mikä jätkä".
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kalliolle eilen komea voitto. Toivottavasti pyörä on nyt sellainen, että alkaa kulkea radalla kuin radalla ja säällä kuin säällä.

Mutta ei helvetti tuota Pepe Jürgensia! Eikö sille nyt saatana löydy muita hommia? Äijä pilaa lajin kuin lajin. Ei mitään annettavaa ainakaan ratamoottoripyöräilyyn. Jürgensin ansiosta ei lähetyksiä tule katseltua nykyään kuin silloin, jos Kallio tai Ajo on hyvissä asemissa. Yhtään ylimääräistä ei Jürgensiä pysty kuuntelemaan. Todella turha mies.

Yleensä urheilulähetyksissä on selostaja ja asiantuntijakommentaattori. Nelosella on MotoGP-lähetyksissä asiantuntijaselostaja Kiiveri ja maallikkokommentaattori Jürgens. Kiiveri on mies paikallaan ja voisi hoitaa nuo selostukset aivan hyvin yksinkin. Jürgensilla ei ole mitään virkaa tuolla.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuuntelin MP-messuilla kun Aki Ajo ja Pepe juttelivat. Kyllä paistoi lajituntemuksen puute Pepen puheista, melkein myötähäpeämittari värähti. Taisi vielä sanoa, että "jossain puolivälissä kautta vasta hoksasin kisan rengasvalinnat MotoGP-luokassa". Ei vain ole ole sitä ajatusmaailmaa, tiedonmurusia ja sisäpiiritietoa lajista. Ja kun sitä ei ole rakennettu vuosien ajan seuraamalla lajia omasta mielenkiinnosta, niin minkäs teet. Ei kylmiltään vaan voi tietää lajia. Lisäksi kun mp-lajissa on aina vähän omat juttunsa, ajotekniikat jne. niin maallikolta menee paljon hyvää tietoa ohi kun katsoo vaikka jonkun kuskin ajamista aika-ajoissa. Asiantunteva heppu näkee heti miten pyörä toimii eri tilanteissa, mitä kuski tekee jne. Tuollaiset on iso lisä selostukseen ja syy mm. siihen miksi ex-kuskit on ääneessä ulkomaan kanavilla.

Kallion touhu näyttää hyvältä kun on päässyt testaamaan ja työskentelemään tiimin kanssa. Moto2:ssa pienet marginaalit ja kaiken pitää natsata 100%, jotta voi kärjessä ajaa. Jälkikäteen ajateltuna Mikan Jerezin voitto oli selvä juttu. Talvitesteissä oli todella hyvässä vauhdissa samalla radalla ja ajoi epävirallisen rataennätyksen.

Mutta kyllähän kovinta settiä on Marc Marquez. Harjaa kuninkuusluokkaa seuraavat vuodet miten haluaa. Modernein ajotyyli, uskomaton tuntemus pyörään ja paras pyörä alla. Miten voikin pelastaa sellaisia 100% kaatohetkiä ja samalla ajaa vielä nopeimman kierroksen. Olikohan MotoGP:n omassa nettilähetyksessä, että Marquez kaatuu 3-4 kertaa kierroksen aikana muttei osu maahan ja pyörää pysyy pystyssä :)
 

Puolustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kalliolle toinen voitto putkeen Moto2-luokassa, hienoa Mika! Yhteispisteissä toisena ja enää seitsemän pistettä tallikaveriaan Rabatia perässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös