Scholl kirjoitti tänään hyvin toisessa ketjussa että Blues ei voi tukeutua näin paljoa pääsylipputuloihin vaan kassavirta sisäänpäin täytyy olla suurempi isojen sponsorien suunnalta. Tämän toteutumisessa yksi iso osa on menestyksekäs kevät jälleen kerran ensi kautta ajatellen
itse en usko lainkaan menestymisen vaatimukseen. Fakta on vain se, että Bluesin markkinointi on kuraa.
Näin joku aika sitten taksin, jossa luki: valitse sininen. Mitä hemmettiä se tarkoittaa? Bluesilla olisi nyt tuhannen taalan paikka uusien omistajien johdolla luoda espoolaista identiteettiä tai ainakin kokoontumispaikka niille, jotka Espoossa asuvat tai ovat töissä tai haluavat muuten illoiksi tekemistä. Ovat jossain määrin altavastaajia muutenkin tuossa sarjassa juuri sen takia, että resurssit ovat pienemmät, eikä ole rikasta omistajaa, joten menestymispaineet ovat pienemmät. Silloin pitää panostaa muuhun kuten viihtyvyyteen ja siihen, että se on se juttu Espoossa, missä kuuluu olla mukana. Jokainen kykyjensä mukaan. Yleisöltä on turha repiä ihan älyttömiä lipunhintoja, vaan pitää satsata niihin, joilla on enemmän maksukykyä eli yrityksiin. Toisaalta yleisö pitää saada ostamaan enemmän merchandising-tuotteita. Mallisto näyttää nyt olevan kunnossa, mutta kansa pitää saada ostamaan.
Mun teesini olisivat seuraavat:
1. "Valitse sininen" pitää vaihtaa heti sloganiin "Espoolaista elämää."
2. Bussipysäkeille ja muualle pitää saada siniset mainokset, joissa ei ole mitään muuta kuin se sininen tausta, Bluesin logo ja tämän alla "Espoolaista elämää". Jengi venaa dösää jne. ja toteaa, että tämä on sitä espoolaista elämää, eikä se joku Narrien mosaiikkijuttu, mikä on Tapiolassa tai Niittykummussakin pysäkeillä.
3. Telkkariin pitää saada mainoksia, joiden jokaisen loppuun tulee se sininen ruutu ja Espoolaista elämää. Kannattaa tehdä joku sponsorisopimus jonkun mediatalon kanssa, jotta saa halpaa mainosaikaa ja ottaa niitä lyhyitäkin 15s paikkoja, joissa nyt pyörii jotain mainoksia tulevista ohjelmista, kun sitä aikaa ei ole saatu myytyä. Esim. merchandising-tuotteita voi mainostaa telkkarissa vaikka tyyliin: 2 jätkää istuu kauppakeskuksessa ravintolassa. Kolmas tulee siihen, jolloin hän sanoo: moi. Toinen vastaa: moi, äijä on myöhässä. Siihen vastaus: joo, Länärillä oli taas ruuhkaa (viittaa espoolaiseen elämään). Kolmas osallistuu keskusteluun: sulla on Bluesin uus rugbypaita. Vastaus: kuuluu olla. Toinen vastaa: siistinnäköinen, pitää hommata ja kolmas sanoo: joo. Tai jotain vastaavaa.
4. joku hankkimaan sponsoreita. Tavoitteena hankkia miljoona suhteellisen pian. Ei pelkästään sponsorisopimuksia, vaan myydä myös kalliita firmapaketteja matseihin. Elop ja kumppanit pitää näkyä noissa peleissä. On turha myydä liian halvalla paraatipaikkoja. Niistä pitää tulla sellainen juttu, että se maksaa, mutta se kuuluu maksaa. Ja autosponsori pitää hommata heti. Ensin soittaa Jaloselle ja ehdottaa diiliä Opelin suhteen. Ok, en tiedä millaiset välit sinne on, kun Länsi-Auto ei ole enää nimisponsorinakaan, mutta Opel sopisi kuin nenä päähän Bluesille. Merkki on tällä hetkellä haastaja, mutta haluaa tehdä comebackin ja mallisto on hyvä. Sieltä löytyy vaikka kuinka monta mallia, jotka sopisivat Espooseen. 18 vuotiaalle perheen lapselle Adam, rouvalle Mokka tai kauppakassiksi Corsa, myyntiedustajalle Insignia jne. Autosponsori kehiin ja sitten co-brändättyjä Blues - Opel -autoja sinisenä taksiin. Niiden kylkeen kanssa Espoolaista elämää. samoin kuin pelaajien autoihin. jne jne. Jonkun pitää miljoona hyvin nopeasti lisää rahaa.
5. Toimittajiin pitää olla paremmat välit. HBL:n, Hesarin, iltapäivälehtien, Kauppalehti Option, muiden aikakausilehtien, MTV3:n, Ylen ja Nelosen porukkaa pitää kutsua käymään hallilla ja työntää niille juttujen aiheita. Mitä enemmän Bluesista ja pelaajista kirjoitetaan henkilökuvia, muita tarinoita jne. niin sitä enemmän ihmiset saadaan haluamaan olemaan mukana. Espoolaista elämää. pitää selittää, mitä se tarkoittaa. Omistajien pitää näkyä julkisuudessa koko ajan ja niiden pitää näkyä matseissa. Kun joku menee Isoon Omenaan tai Selloon niin sielläkin Bluesin pitää näkyä. Se pitää ottaa omakseen se homma, muuten siitä ei tule mitään. Mitä järkeä kituuttaa, jos toimivat kuitenkin 250000 asukkaan kaupungissa, jossa on rahaa ja mahdollista rakentaa todella iso juttu tuosta tuotteesta.