Vaikka TPS:n nykyiset pääomistajat tarvitsevat TPS:ää oman Ratapiha-hankkeensa läpiviemiseksi, niin kyllähän Eskolan kausi TPS:n toimitusjohtajana jättää sen verran paljon jossiteltavaa, etteivät hänen potkunsa pitäisi järin suuresti yllättää. Voisi jopa sanoa, että pitkä pinna oli omistajilla, kun eivät puuttuneet asioihin aikaisemmin.
Voidaan sanoa, että Eskola yritti epätoivoisesti kääntää TPS:n taloutta terveemmälle pohjalle. Hänen lääkkeensä olivat kuitenkin riittämättömät. Eskola uudisti hallia, ottelutapahtumaa, markkinointia ja ennen kaikkea joukkueeseen satsattiin all in-periaatteella, jotta turkulaisten kiinnostus saatasiin herätettyä uudelleen, ja katsojamäärät sitä kautta saataisiin sellaiselle tasolle, mille ne Eskolan visioissa haluttiin. Suunta oli varmasti oikea, mutta tehdyt toimenpiteet osoittautuivat kuitenkin valitettavasti riittämättömiksi, eikä "venettä" ei saatu kännetyksi riittävän nopeasti. Siksi nyt ollaan hakemassa uutta toimitusjohtajaa. Päärahoittajat haluavat varmasti muutosta ja on mielenkiintoista nähdä, millaista muutosta he hakevat.
TPS:n toimitusjohtajan vakanssi on haasteellinen, sillä seurassa on vuosikausia tehty valtavat määrät vääriä päätöksiä, joiden seurauksena TPS on ajautunut kahden pääomistajan valtaan. He nyt ratkaisevat, kuka on seuraava tj. Toivottavasti valittavan henkilön ammattitaito on valinnassa tärkein kriteeri eikä se, että kuuluu "sisäpiiriin".
Uuden toimitusjohtajan on heti ensi töikseen ruvettava miettimään, mistä saataisiin lisää tuloja talouden oikaisemiseksi. Koska katsojamääriä ei nopealla aikavälillä todennäköisesti pystytä nostamaan selkeästi uudelle, korkeammalle tasolle, niin sponsoritulojen kasvattaminen on lyhyellä tähtäimellä nopein ratkaisu talouden ongelmiin. Siksi ammattitaitoinen tj palkkaisikin heti ensi töikseen organisaatioon markkinointijohtajan, jonka tehtäväksi annettaisiin hankkia TPS:lle uusia, mielellään kansainvälisen luokan sponsoreita. Tällaisten saaminen kyllä edellyttää, että TPS alkaa menestyä myös kansainvälisesti ja siihen ottelut ulkomaalaisia huippujoukkueita vastaan ja niissä menestyminen on ensiarvoisen tärkeä asia. Ulkomaalaiset sponsorit eivät Suomen Liigaa kovin korkealle noteeraa, mutta sen sijaan kansainvälissä otteluissa saatava TV-näkyvyys ja menestyminen on kyllä avain asemassa tässä suhteessa. Muutama kansainvälinen huippupelaaja mielellään sponsorin kotimaasta olisi myös joukkueeseen saatava, jotta se kiinnostaisi myös Turun ulkopuolella ja joukkueella olisi mainosarvoa muuallakin. Kansainvälinen jalkapallo on tästä hyvä esimerkki, kun pelaajia on sponsoriyritysten kotimaista ja joukkueet ovat siten laajalti kiinnostavia.
Kesäkuussa nähdään, mikä on TPS:n omistajien ajatus TPS:n tulevaisuudesta. Halutaanko menestystä vai tarvitaanko TPS:ää vain johonkin muuhun tarkoitukseen?