Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 371 500
  • 7 308

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Todella vaikea tähän väliin. Kuulin joltain paikalliselta radiokanavalta (joku katalaanien kanava se oli, eikä edes taajuutta tallella) englanniksi lauletun kappaleen, jossa ilmeisesti suhteellisen nuori nainen lauleli jossain vaiheessa lattialla/sängyllä yksin makaamisesta/istumisesta ja ilmeisen kipeiden erossa olemisen tuntojen kanssa painimisesta.
Seuraava arvaus: Amy MacDonald - This is the life?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tähän väliin rock-kipale hukassa....

Missä piisissä kappaleen itrossa joku portsari tms. evää pääsyn baariin "helevetin ämpäripää". Tämän puheosuuden jälkeen alkaa itse soitto.

Vähän heikko selitys mutta hoksasko joku?
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Tähän väliin rock-kipale hukassa....

Missä piisissä kappaleen itrossa joku portsari tms. evää pääsyn baariin "helevetin ämpäripää". Tämän puheosuuden jälkeen alkaa itse soitto.

Vähän heikko selitys mutta hoksasko joku?

Varmaan tarkoitit tätä:

http://www.youtube.com/watch?v=IVUW_wBgd1U

Eli Hardcore Superstars- Questlist. Se on muuten "saatanan vitun sankopää, perkele". Tietysti vain siinä tapauksessa, että hait tätä biisiä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Conan O'Brien Can't Stop-dokumentissa vähän reilun tunnin kohdalla Conan (kitara), Mike Merritt (kontrabasso) ja Jerry Vivino (huilu) jammailevat lämpimikseen backstagella. Mikähän biisi tuo oli? Kovasti kuulosti tutulta mutta kun en saa päähäni.

Kitara ja basso soittavat sellaista vähän "epätasaista" rytmiä ja huilu melodiaa siihen päälle. Jethro Tull tuli ensimmäisenä mieleen, mutta se voi johtua pelkästään tuosta huilun läsnäolosta ja biisi voi olla alunperin soitettu jollain ihan muulla soittimella.

EDIT: Ja selvisihän se sitten lopulta, biisi oli The White Stripesin Seven Nation Army. Ihan ei osunut kohdalleen tuo ensimmäinen veikkaukseni. Huilu tosiaan soitti laulumelodiaa, se sekoitti.
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Joo päivää

Viikko sitten (20.7. about 15:50) Radio Helsingissä soi joku kotimainen räpäytysbiisi, vähän sellainen gangstahenkinen ja siinä laulettiin jostain "ennen oli samppis ja kamppi" tms. Ei kuulostanut miltään tutun porukan saundilta, ehkä tuli mieleen Tulenkantajat, muttei se se kyllä ollut varmaan. Ihme, että ko. ohjelman soittolistaa ei sivuille ole tullut, enkä uskalla soittaa sinne, kun kaiken maailman pösilöt siellä vastailevat.

Soinut tuo yksi kohta päässä ever since, ja haluaisin korjata sen oikeaksi, sillä se oi varmsti väärin. Tai se soi joka päivä erilailla. Mutta soi kuitenkin, prkl.
 

motamoro

Jäsen
Heitetään epätoivoinen syötti veteen. Miltä toiselta biisiltä tämän Coldplay - Every teardrop is a waterfallin biisin alku kuulostaa ml. ensimmäiset sanat (sanat eivät ole samoja).

Koitin googletella kopiosta ja plagiaatista, mutta eipä löydy tietoa muuta kuin jostain 70-luvun tekeleestä, ja se se ei ole. Tämä haettu biisi on vähintään 2 vuotta vanha, se on ainoa vinkki mitä pystyn sanomaan.

Ja laitetaan samaan nyt myös toinen kysymys, Radio Rockilla soi ilmeisesti jonkun nykybändin uusi sinkku, joka muistuttaa hyvin vahvasti Queens of The Stone Agen - Go with the Flowta. Eli sama tehtävä toiseen suuntaan :)


Päivitystä:

Ensimmäiseen arvoitukseen on saatu vastaus armottomalla tuurilla, kuulin biisin baarissa. Taio Cruz - Dynamite, tuosta suoraan alusta n. 20 - 50sek välinen aika, verrattavissa Coldplayn 0.00 - 27sek. Eihän noissa nyt kauheasti ole samaa, mutta riittävästi, että alitajuntaan oli jäänyt käsitys samankaltaisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Tämä on ihan toivotonta hakuammuntaa. Lauantaina klo 13 aikaan Radio Rockilla soi joku Metallican biisi, joka kuulosti helvetin hyvältä, mutta olosuhteista johtuen tarkemmat tuntomerkit meni täysin ohi.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Hakusessa rock-biisi, jossa gary moore- tyyppinen kitaraosuus, mut ei löydy hänen tuotannostaan. Tai en ainakaan itse löytänyt.

Kappale on siis perusrockia, voisko sanoa et akselilla aikuis/hardrock. Varmaan jotain menetettyä rakkautta siinä lauletaan, kun on sellainen kuitenkin mollivoittoinen. Kitaraosuudet toi mulle tosiaan Garyn mieleen, mut mikähän se vois olla?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Hakusessa rock-biisi, jossa gary moore- tyyppinen kitaraosuus, mut ei löydy hänen tuotannostaan. Tai en ainakaan itse löytänyt.

Kappale on siis perusrockia, voisko sanoa et akselilla aikuis/hardrock. Varmaan jotain menetettyä rakkautta siinä lauletaan, kun on sellainen kuitenkin mollivoittoinen. Kitaraosuudet toi mulle tosiaan Garyn mieleen, mut mikähän se vois olla?

Mistä kuulit tämän biisin, radiosta, Radiorock? Voi aika moni artisti osua jos et tarkempia kuvauksia löydä, itse veikkaan kuitenkin: Black Label Society :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös