Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 381 434
  • 7 308

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
n. v.76 äänitin kotimaisen kappalleen radiosta.Menevä biisi,mutta yleisesti ihan tuntematon.Jopa niin tuntematon,että kerroin muille ´bändimme´räkänokille sen olevan oma biisini.Sitä sitten harjoiteltiin kitaralla ja peltipurkeilla.

´Oman biisini´sanoja muistan tietysti enemmänkin Eli:

´Varkain juostiin silloin vanhan aitan taa,hiljaa oltiin ,huusi jossain joku antautukaa...

Kertsi alkoi´Ei kaikki aina jäänyt rajaan leikin vein halu uuteen outoon seikkailuun ...jälkeen lakileikin Jesse Jamesin´... kun kylä lähestyi niin ....it ilmestyi taas ........oon´

Pikku sinnittelyllä yksittäisiä kohtia saattaisi muistista kaivautua enemmänkin.
Koitan nyt näillä.Tämä kappale on löydettävä.

edit: Biisissä on vähän samaa tunnelmaa kuin esim. Mieskoneen ´Roosa ja kahdeksan muuta´ tai jopa ´Ake,Make,Pera ja Mä´.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
SaiPa2000 kirjoitti:
...eli Nescafen kahvimainoksessa, esittelijä kehuskelee kerkeävänsä tehdä maistuvan kupilisen kahvia, ennen kuin pubillinen irlantilaisia repeää laulamaan.

Mikä tuo biisi on, mitä pubi sitten loppujen lopuksi repeää laulamaan?

Edit: löytyi jo

Niin mikäs se sit olikaan? Itsekin kiinnostunut :)
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
ELÄKELÄINEN kirjoitti:
n. v.76 äänitin kotimaisen kappalleen radiosta.Menevä biisi,mutta yleisesti ihan tuntematon.Jopa niin tuntematon,että kerroin muille ´bändimme´räkänokille sen olevan oma biisini.Sitä sitten harjoiteltiin kitaralla ja peltipurkeilla.

´Oman biisini´sanoja muistan tietysti enemmänkin Eli:

´Varkain juostiin silloin vanhan aitan taa,hiljaa oltiin ,huusi jossain joku antautukaa...kasvoi varjot valossa kuun...`

Kertsi alkoi´Ei kaikki aina jäänyt rajaan leikin vein halu uuteen outoon seikkailuun ...jälkeen lakileikin Jesse Jamesin lauma sheriffejä ootti/Juoksi taas(kin) piiskat kädessään...´

ja
´tytöt (jotain) , otin kiinni ne (jotain)... käsi kaulalla kuljettiin,metsä synkkeni suudeltiin... kun kylä lähestyi niin ....it ilmestyi taas ........oon´

Pikku sinnittelyllä yksittäisiä kohtia saattaisi muistista kaivautua enemmänkin.
Koitan nyt näillä.Tämä kappale on löydettävä.

edit: Biisissä on vähän samaa tunnelmaa kuin esim. Mieskoneen ´Roosa ja kahdeksan muuta´ tai jopa ´Ake,Make,Pera ja Mä´.


Lainaan itsäni,koska lisäsanoja muistuu mieleen. Pistän tohon ylle kylmästi sisään.Löytyisköhän jostain luetteloa vuosittain Suomessa ilmestyneistä levyistä?Voisin käydä biisilistoja läpi joutessani.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Bomberman kirjoitti:
Niukalti on vihjeitä mutta mikä tää on pakko saada tietää:
-mieslaulaja
-yhes vaihees sanotaan break the silence
-soi radiossa ainakin uudella kissillä

Olisko Depeche Mode: Enjoy The Silence?
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko kellään tietoa mikä on sen sir elwoodin biisin nimi mikä on tehty muistaakseni kosovon sodan muistolle? Ja jos vielä joku muistaisi miltä levyltä se löytyy niin hän tekiisi meikkiksestä ikionnelisen...
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Mikä biisi on se jumputus, jossa lauletaan "world is your oyster" tai jotain vastaavaa. Sanoituksia on monia tähän biisiin, yksikin olisi hieno saada tietoon. Soi usein yökerhoissa, mutta ei jää nimi mieleen.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
TakapihanLemieux kirjoitti:
Mikä biisi on se jumputus, jossa lauletaan "world is your oyster" tai jotain vastaavaa. Sanoituksia on monia tähän biisiin, yksikin olisi hieno saada tietoon. Soi usein yökerhoissa, mutta ei jää nimi mieleen.

Frankie Goes To Hollywoodin "Welcome To The Pleasuredome" -tuplalla muistelisin olevan juurikin tuon niminen biisi. Vai oliko se levyn nimibiisi, jossa noin murahdellaan, en nyt jouda tarkistamaan...

Sitä en sitten tiedä, soitetaanko tuollaista kasarikamaa missään yökerhoissa, kun en sellaisissa käy.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
tonderi kirjoitti:
Onko kellään tietoa mikä on sen sir elwoodin biisin nimi mikä on tehty muistaakseni kosovon sodan muistolle? Ja jos vielä joku muistaisi miltä levyltä se löytyy niin hän tekiisi meikkiksestä ikionnelisen...

Olisiko kyseessä kappale MARSSIASKELEET joka löytyy levyltä PUOLI VIISI AAMULLA?

Biisissä lauletaan mm jalkapallokentästä jonne puolustus ja hyökkäys haudattiin..
 

Boomhauer

Jäsen
TakapihanLemieux kirjoitti:
Mikä biisi on se jumputus, jossa lauletaan "world is your oyster" tai jotain vastaavaa. Sanoituksia on monia tähän biisiin, yksikin olisi hieno saada tietoon. Soi usein yökerhoissa, mutta ei jää nimi mieleen.

Veikkaisin että kyseessä on joku monista One Night In Bangkok-biisin versioinneista.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sattuuko kukaan tietämään mikä on se biisi joka soi eilenkin tulleen Medusan verkon lopputekstien aikana? Biisiä olen miettinyt jo kauan mutta kun nimi vaan ei tule mieleen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mobyn Extreme Ways siinä mielestäni tuli, mutta ihan satavarma en ole tuliko lopputekstien aikana. Ei tullut eilen katsottua, joten parin vuoden takaisilla muistikuvilla pelaan.
 

Sääksi

Jäsen
Kannelmäki Big Reds kirjoitti:
http://www.mtv3.fi/idols kertoo seuraavaa:

Henna Heikkinen: Rufus Wainwright "Hallelujah"

ai miten niin mulla ei ole elämää?

Tosiaan, en itse ehtinyt sitä tuolta katsomaan, kun piti käydä hyppäämässä laskuvarjolla, treffeillä, teatterissa ja sitten piti matkustella aika paljon.

Eli ei näin. Vaan ei yksinkertaisesti tullut mieleenkään tarkistaa Idolsin sivuilta.

Kiitos.
 

pygmalion

Jäsen
Kannelmäki Big Reds kirjoitti:
Henna Heikkinen: Rufus Wainwright "Hallelujah"

ai miten niin mulla ei ole elämää?

Hassua, itse olisin tarjonnut tuota Leonard Cohenin hienoakin hienommaksi biisiksi. No, kappaleen tämänkertainen esittäjä on ikänsä puolesta varmasti tutustunutkin tuohon Shrek-soundtrackin versioon...
 

ljördi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Fc Espoo ,
En ole saanut vieläkään vastausta joten kysn vielä kerran:
Mikä on sen biisin nimi jota Idols mainoksen vauva laulaa siellä kohdussa?
Eli kyse ei ole Robbie Williamsin biisistä vaan se toinen.
Joku kertoi minulle että kyseessä on Iron maidenin biisi.
Mainosta ei enää näytetä maikkarilla joten en muista miten ne sanat meniivät.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Hep, hukassa on säännöllisesti Iskelmäradiossa soiva kiva biisi jossa sanat menevät "en pysty enkä kykene, en jaksa enkä maksa...".

Edit: Finlanders - En.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Zago kirjoitti:
Sattuuko kukaan tietämään mikä on se biisi joka soi eilenkin tulleen Medusan verkon lopputekstien aikana? Biisiä olen miettinyt jo kauan mutta kun nimi vaan ei tule mieleen.
Tuolta vain tarkistelemaan jos et ole vielä löytänyt.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tämä biisi on soinut viime aikoina mm. radiossa ja baareissa, mies laulaa räppiä, kertosäkeessä tulee itämainen melodia välimusiikkina.
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
jesse72 kirjoitti:
Olisiko kyseessä kappale MARSSIASKELEET joka löytyy levyltä PUOLI VIISI AAMULLA?

Biisissä lauletaan mm jalkapallokentästä jonne puolustus ja hyökkäys haudattiin..

Kiitos se on juuri se mitä oli hakusessa. Suuret kiitokset tästä.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Tätä nyt ei varmaan löydy, mutta n. 6-7 vuotta sitten kuulin yöradiota kuunnellesani käsittääkseni P-P Peteliuksen esittämänä biisin, jossa laulettiin jotensakin että " Viikonloppu ja ai että pännii, vetäiskö kossuu, vaiko tussuu ..." jne jne. Biisissä oli muitakin vastaavia (nännii- kännii) sanapareja, ja aina päädyttiin rääkäisyyn "eikun kossuuuuu!" tai "eikun känniiii!". Tasan kerran olen tuon kuullut, mutta mieli tekisi kuulla uudestaan, että voisin ihmetellä mikä siinä oli niin erikoista, että vuosienkin perästä hämärästi muistaa tällaisen kuulleensa (todennäköisesti ei mitään).
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Äidin pikku-poika lähtee ulkomaille menee kertsi niin onko biisin nimi sama vai äidin pikku-poika? Onko esittäjä joku Hurme?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
puuha-pete kirjoitti:
Äidin pikku-poika lähtee ulkomaille menee kertsi niin onko biisin nimi sama vai äidin pikku-poika? Onko esittäjä joku Hurme?
Alunperin tuo lienee Tapani Kansan esittämä ja kipale on Äidin pikkupoika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös