Mainos

Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

• 1 398 461
  • 7 302

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Paskalista ketjuun olisi yksi biisi hukassa. Brittipoppia 80-luvulta, biisin kertsissä mainitaan Nigel, tosin niin epäselvästi ettei meinaa saada selvää. En muista kuuluuko Nigel itse biisin nimeen. Video kyvattu jossain peribrittiläisessä katu- tai pihamiljöössä ja kuuluisi Paskalista - Musiikkivideo edition ketjuun.

Mahtaako kukaan näin hatarista muistikuvista tunnistaa?
Minulle ei tule katumiljööstä ja brittiläisyydestä muuta mieleen kuin:

Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen

(Kai se Eileen voi kuulostaa Nigelilta esimerkiksi kännissä? Tosin paskaa tästä ei saa tekemälläkään.)

E
XTC:llä on kappale Making Plans For Nigel (joka mainitaan myös kertsissä). Tosin katuja tästä videosta ei taida löytyä.

ace

Jäsen
Minulle ei tule katumiljööstä ja brittiläisyydestä muuta mieleen kuin:

Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen

(Kai se Eileen voi kuulostaa Nigelilta esimerkiksi kännissä? Tosin paskaa tästä ei saa tekemälläkään.)

Juu ei ole tämä, tämähän oli tai on isompikin hitti. Etsimäni biisiä en ole koskaan kuullut muualla kuin jollain musakanavalla missä soitettiin 70-90 luvun musaa.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@ace
Editoin edelliseen viestiini toisenkin ehdokkaan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Nyt jäi vaivaamaan. Joku tuttu biisi alkaa tuolla samalla omituisella äänellä kuin tämäkin, mutta kun en millään saa päähäni, mikä. Osaako kukaan auttaa?

Suomen erooooooottisin tyttöviisikko (ei S.Marinin hallitus) ja koko kesän paljasta pintaa. Juuh. 1992 oli jo paskaa - eikä aika ole mullannut puistoa.

EDIT: Ei enää mitään, keksin ite!

Viimeksi muokattu:

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Youtubessa joskus näin vanhemman videon Tomorrowlandista. Biisi muistaakseni alkaa kauniilla pianon säestyksellä ja samaan aikaa punaiset(?) ilotulitteet paukkuu pianon tahtiin.. Raastanut jo pidemmän aikaa tämä oikosulku.

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No löytyihän se.. en osaa linkata suoraan youtubea tähän puhelimella, mutta vuosi oli 2009 ja Moby esiintyjänä.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Musiikkivideo ja kappale myös toki haussa.

Biisissä mieslaulaja höpisee jostain "drum and the bass take take take down" tms ja sitten on mystinen "papa papa paa papa paa pa" hyräily. Musiikkivideossa mies muistaakseni mätkii jättimäisiä robottinalleja turpaan ja ryömii ilmastointikanavissa.

Auttakkee.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missä biisissä mies laulaa toistaen "akkou veijaa zumbaae" (tai "zumbaaje")? Sävelet tod.näk. c-c-c-g-c-c-c

Aikakausi tod.näk. 1990-luvun alkupuolta.

axe

Jäsen
Oli muuten ihan hauska (ei tosin silleen lattialla kierittävällä tavalla), kun mulle tuli ekana kans mieleen se ehdotettu ja hylätty Coco Jamboo, mutta sen jälkeen tein Youtubessa haun kääntämällä termin "akkou veijaa zumbaae" "selkoenglannille" eli "a go way ya zumbaye", niin se tarjosi ykkösenä tuota Cult of Snapia. Jostain syystä silloin vaan hylkäsin tuloksen tutkimatta sitä yhtään.

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hukassa biisi joka soi Nordiksella Hifk pelien jälkeen kun kotijoukkue voittaa..

Pyörii vähän pelin jälkeen kun jätkät kiertää kenttää ja tervehtii faneja.

Lepposan rapin kuuloinen

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Jossain viikonlopun Instagramin reelsissä Fox Confession soitti biisiä jossa oli jotenkin tutunkuuloinen kitarariffi. Yritin tarjota sitä Shazamille ilman tulosta. Biisissä laulettiin ’Sweet sweet revenge’ ja ’for the wicked can you play’ tjsp. Osaisikohan joku näillä valtavan informatiivisilla vihjeillä kertoa mikä biisi oli kyseessä? Fox confessionin omasta tuotannosta en biisiä löytänyt joten ehkä joku cover?

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla on nyt hukassa ysärirock biisi, jossa lauletaan kertosäkeessä jostain shadow soldierista tai shadow warriorista (kertosäkeessä jotenkin I'm shadow soldier tai I'm shadow warrior) tai ghost soldierista tai ghost warriorista (kertosäkeessä jotenkin I'm ghost soldier tai I'm ghost warrior), tai jostain sellaisesta. Olen kuullut tuon biisin viimeksi joskus 90-luvulla tai 2000-luvun puolella. Oli kohtuu iso hitti silloin, tyyliltään jotain Disturbedin tyyppistä, mutta ei ole kuitenkaan Disturbedia. Olin crossing tunnilla, kun tuon kuulin. Luulin, että olisi ollut helppo muistaa ja selvittää tunnin jälkeen, mutta per... En kyllä saanut tuosta selville mitään järkevää. Tunnin ohjaajaltakaan en muistanut tuota kysyä.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy