Mikä kännykkä sulla on?!

  • 7 693
  • 103

Mikä kännykkä sulla on?!

  • Benefon

    Ääniä: 1 0,9%
  • Bosch

    Ääniä: 1 0,9%
  • Ericsson

    Ääniä: 5 4,3%
  • Motorola

    Ääniä: 2 1,7%
  • Nokia

    Ääniä: 100 87,0%
  • Philips

    Ääniä: 0 0,0%
  • Siemens

    Ääniä: 5 4,3%
  • Sony

    Ääniä: 0 0,0%
  • Samsung

    Ääniä: 1 0,9%

  • Äänestäjiä
    115
  • Poll closed .

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: 6210 tällä hetkellä.

Viestin lähetti tiki10
Olen myös säästänyt 6150:n, koska siinä minulla on aivan upeat HIFK:n kuoret! :)

6150 oli mielestäni ääniominaisuuksiltaan parempi, kun 6210.
Muuten 6210 taitaa olla hitusen parempi.

Mielestäni kuitenkin Nokian paras ikinä tähän asti valmistama kännykkä on 6150.

6150, hienoilla HIFK-kuorilla myös. Helvetin hyvä kännykkä, kaksi vuotta palvellut, eikä mitään syytä vaihtaa uuteen, ehkä tuo toukokuussa ilmestyvä Nokia, missä on se helvatan suuri värinäyttö ja jos hintaa on se n. 3300mk, katsotaan.

6150 oli jonkun amerikkalaisen äänestyksen mukaan ylivoimaisesti paras kännykkä, (kaksi Motorolaa oli ennen sitä), mutta takoittaen, että 6150 sai ainoat miinukset koostaan. Itseäni tänä päivänä siinä vain häiritsee se antenni, mutta, jos puhelimet yritetään saada tuosta vielä puolet pienemmiksi, ni kyllä maailmassa katoaa vielä enemmän kännyjä:)
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meidän suvulla on sikaa myöten Nokialaiset... Eli siis minullakin on. Sattuneista syistä saan usein käyttööni puhelimia jotka eivät ole edes markkinoilla vielä. Tammikuussa saan käyttööni puhelimen joka tulee markkinoille tod.näk. vuoden 2002 jouluna.

Tällä hetkellä voisin käyttää mitä tahansa malleista 6150, 3310, 8210, 8850 tai 8310. Jostakin syystä pidän eniten tuosta juppivehkeestä, eli 8850:sta. Hieno ja toimiva puhelin. Ja jos siihen tulee naarmuja näyttöön tai kuoriin niin eikun uusia osia tilalle...
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Tämä lienee hyvä otsikko, uutta kännykkää tässä olis tarvis, jos lähtis liikkeelle 100 euron budjetilla niin mikä se kannattaisi ostaa?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Viestin lähetti Hamraan
Tämä lienee hyvä otsikko, uutta kännykkää tässä olis tarvis, jos lähtis liikkeelle 100 euron budjetilla niin mikä se kannattaisi ostaa?
Heh... mistä arkistojen kätköistä oikein tällaisenkin threadin kaivoit?
No juu, searchilla löytää kaikennäköistä.

Hauskaa huomata miten maailma ja siinä sivussa kännykkämarkkinat ovat muuttuneet vajaassa neljässä vuodessa. Esim. äänestyksessä ei ole ollenkaan nykyistä kännykkämerkkiäni. Legendaarisella Nokian 2110i:lla aloitin oman "taskupuhelinaikakauteni" ja useiden nokialaisten (mm. 6110, 7110, 8110i...) kautta päädyin vajaa vuosi sitten vaihtamaan merkkiä. Tuohon aikaan LG:n puhelimista ei ollut Suomessa vielä hajuakaan, mutta uitin omani (LG G5300) Ruotsin puolelta. Tietoa ko. puhelinmallista löytyy vaikkapa LG:n Suomen kotisivuilta "poistuneet mallit" -kohdasta.
(Edelleenkään en linkitä yhtään mitään; kiitos moderaattorit.)

En tiedä näistä nykyään Suomessa myytävistä LG:n malleista, mutta kannattaa ottaa merkki harkintaan. Kuten muissakin LG:n tuotteissa; hinta/laatusuhde on kohdillaan. Puhelin toimii kuten puhelimen pitääkin toimia. Lisäksi muotoilu on ainakin minun silmissäni todella miellyttävän tyylikästä. Myyntipakkauksessa tulee vakiona mukana vakiolaturi, hands-free, datakaapeli ja tietokonesoftat. Kannattaa muistaa, että muissa merkeissä viimeksi mainittuihin lisävarusteisiin menee pitkä sentti (vanhalla valuutalla kielikuva toimi paremmin...), jos niille vain käyttöä löytyy.

Jos nyt hakemalla hakee, niin huonojakin puolia ko. luurista löytyy. Akku on jo vajaan vuoden komennuksella hyytynyt siten, että kestää normaalikäytössä enää pari päivää. Uutta akkuakaan ei omaan puhelimeeni Suomesta saa, koska malli ei koskaan ole Suomessa myynnissä ollutkaan. Lähiaikoina ei ole ollut muuta asiaa lahden toiselle puolen, joten uutta akkua, toista laturia tai autolaturia en ole saanut hommattua. Puhelimen laturi ei ole muuten se joka talosta, torpasta ja hotellin respasta löytyvä Nokia ACP-7E, joten pidän luuria latauksessa mahdollisimman usein (käytännössä joka toinen yö) ja pidemmille reissuille otan aina oman laturini laukkuun.

Toinen häiritsevä seikka on tekstiviestien kirjoitus ja etenkin ennustava tekstiviestin syöttö. Nykyisistä malleista en tiedä, mutta ainakin omassani on käytössä eZiText-tekstinsyöttöjärjestelmä (mm. nokialaisissa on käytössä T9-järjestelmä), jota ei saa kokonaan kytkettyä pois päältä. Vielä kun luuristani ei luonnollisestikaan löydy suomenkieltä (valikoissa mm. ruotsi ja englanti), niin tekstiviestien kirjoitus suomeksi tuottaa joskus hankaluuksia. Ruotsiksi kirjoittaessa systeemi toimii kuitenkin kuin junan vessa. Aiemmista nokialaisistani olen kuitenkin ottanut aina välittömästi kaikki ennustavat härdellit pois, joten kyllähän tuo hieman totuttelua vaati. Uskoisin kuitenkin tuon asian olevan korjattu nykyisissä malleissa.

Kannattaa ainakin harkita LG:n tuotteita. Uskoisin, että mallistosta löytyy myös 100e budjettiin sopiva tuote.

Ainakin minulla on kyseisestä "vinku-intia"-merkistä ainoastaan positiivisia kokemuksia.

Nimim. LG:n puhelimen, tallentavan DVD-videon, TFT-näytön sekä tietokoneen DVD-RW-aseman onnellinen omistaja

EDIT: ai niin; oma värinäytöllinen perus-LG:ni maksoi euroiksi muutettuna muistaakseni 73e...

EDIT2: LG:n kotisivujen mukaan kaikissa nykyisissä malleissa käytetään T9-tekstinsyöttötekniikkaa. Sääli vain, että kunnon perusmallia tuoltakaan on vaikea löytää. L3100 alkoi vähän kiinnostaa, jos sen saisi ilman kameraa... Hintoja voi hakea vaikkapa MBNetin Hintaseurannasta.
 
Viimeksi muokattu:

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Sony Ericssonin K500i on, kun se joskus tulis korjauksesta, saatana. Sillä aikaa kun se on reissussa käytän Nokia jotain 3310 konetta.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Nokia 3510i
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Nokialainen taskustani löytyy. Vanha kuin taivas, mutta ainakin toimii. Malli 3510.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pesukone.. eiku Siemens A60
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Mun historiasta löytyy kans. 3110, 5110, 6150, 3210, 3310, 3330, 5210, 6100, 8310, 7250i, tällä hetkellä oleva 6820a..
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kännykkähistoria:
1997- Nokia RinGo, 1998-Nokia 1611, 2110, 1999-Ericssonmikäliemopomalli, 2000-ericsson T10, 2001-Nokia 3310, 2005-Nokia 3200.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Olenpa kännyköitten kanssa näpräämistä harjoitellut jo noin 10-vuotta, joka on ikäni puolesta aika paljon.
Ensimmäinen puhelin oli sellainen kannettava johdollinen halko, minkä kanssa tykkäsin leikkiä, vaikka en siitä mitään juuri ymmärtänytkään. Siitä sain kipinän tälle kännykkä-harrastukselle, joka on nyt taas päässyt jo hieman laantumaan taas.

Tässäpä puhelinhistoriani tuon halon lisäksi:
Nokia(t) 121 (NMT), 2110, 3310, 5110, 6110, 3210, 3310, 3410, 3510, 6600, 7110, 3650, 3660, 8850, 8210, 8890 7650, 9110.
Ericssonit: A2618, A2628, T10, T28, T29, T65, T68i, T200, T610 ja lisäksi Siemensin CF-62
Eli rahaa on kyllä palanut ihan tuhottomasti, en edes viitsi ajatella, että miten paljon. Vain kolme näistä olen ostanut käytettynä. Mielummin ostaa sitten uutena.
Niin ja itse kysymykseen: Tällä hetkellä käytössä on Nokian 3310 ja 7110. Tilaukseen seuraavaksi Nokian 7280 Saksasta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Nyt on puhelimena Motorolan MPx-200... Loistava läppäpuhelin smartphone 2002-käyttiksellä (eli windows) ilman kameraa ja akun kestoa.

Tyylikäs ja käyttökelpoinen. Ainakin parempi kouraan kuin nokian 6260. Eikä tule heti vastaan.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Nokia 7710 + DVB-H

Eli tätä uutta 7710:tä olen nyt jonkun tovin näppäillyt, ja ihan hyvältä vaikuttaa. Pienenä ja ärsyttävänä miinuksena se, että jos ei kuulokkeen reiät osu juuri korvakolon kohdalle, niin ei kuulu mitään. Ja jotenkin tuntuu, että ne eivät osu tai se paikka karkaa jatkuvasti, eikä oikein löydy sellasta "tuntumaa", että tietäisi koska luuri on oikealla kohdalla korvaa. Samoja kokemuksia olen myös muilta kuullut. Ehkä tähän ajan myötä tottuu, itse en vielä ainakaan.

Selain on aivan loistava tuossa (ainakin se Nokian oma) ja kosketunäytön kirjaintunnistus on paras mitä olen käyttänyt. Mitään Visual Radioita en sillä saanut (perjantaina) toimimaan, mutta digi-tv toimii toki hienosti edelleen.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Mulla on Sony Ericssonin K500i. Ostin uutena, hajosi kuukauden päästä vein takuuhuoltoon, josta sain 1,5 kuukauden päästä uuden vanhan tilalle. Vanhassa oli virrankulutusvika. Nyt tuli siihen uuteenkin jotain ongelmia. Näyttö meni "lumisateelle", vehje tilttasi ja sammui. Sen jälkeen on toki toiminut normaalisti, mutta huolestuttaa kuitenkin. Jos vielä kerran menee paskaksi niin vien huoltoon ja korjauksen/vaihdon jälkeen vaihdan sen pois.

Onko kellään kokemuksia Motorolan uudesta mallista? En muista mikä sarja se oli, mutta uusi kuitenkin. Ajattelin sellaistakin jossain vaiheessa. Maksaa joku 300-400.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Hamraan
Pitihän se arvata että mihin vastaukset suuntautuvat :)

Suurin osa on vastannut kyselyyn vuonna 2001. Uskaltaisin väittää, että jos kaikki äänestäisi uudelleen, niin tulos ei olisi läheskään noin selvä Nokialle. Varsinkin nuorisolla on näitä ei-nokia läppäpuhelimia varsin paljon.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mulla on nokia.5140 ,joku iskunkestävä kaikella ylimääräisellä sälällä vahvistettu puhelin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tällä hetkellä käytössä on kaksi Siemensiä, varsinaisena kännynä M55 ja sitten varakapulana ME45.

vlad.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pari viikkoa sitten tuli tehtyä puhelimen vaihto, Nokia 6310i vaihtui Nokia 6170-malliin.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nokia 3210 on, eikä siitä ole suunnitelmassani luopua ennen kuin se menee rikki, ellen sitten saa käytännössä ilmaista kännykkää "tietyllä tavalla", jota en nyt tässä aio mainita ja jollaisella olen saanut tämän ja edellisen kännyni.

Ensimmäinen kännykäkin minulle hankittiin vain ja ainoastaan yhden tärkeä syyn takia kesällä 2000. Jonkunmallinen Ericsson se oli.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ensimmäinen oli joku maailmankaikkeuden ensimmäisistä Ericsoneista. Kyllä, hanki Ericson (tai nykyään Sony Ericson), sen jälkeen normaalia elämää arvostaa huomattavan paljon enemmän. Oikeasti oppii nauttimaan pienistä asioista, auringon paisteesta, lämpimästä tuvasta, sähköstä jne. jne.

Nokian puhelimet tulevat tässä:

2110, 3110, 6100

3110 oli minulla kaksikin eri kappaletta, ensimmäinen suorastaan menehtyi, kun raksahommissa ollessani tuli neljä kerrosta portaissa alaspäin. Ihan jees, mutta lähinnä koon ja näppäryyden vuoksi vaihdoin 6100:n. Se taitaa riittää minulle niin kauan kuin toimii, eikä vielä ole merkkiä rikkumisesta, ja monessa sekin on ollut mukana.


EDIT sulut ja niiden sisältö
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Puolen kymmentä nokialaista ehdin omistaa, kunnes nyt alkuvuodesta ostin Siemensin edullisen simpukan. Ihan ok puhelin tuo on, mutta lähtee kyllä vaihtoon jonkun ajan päästä. Ja nimenomaan nokialaiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös