Ei minun tietääkseni ole edes loukkaantumisia sattunut, ei hänelle itselleen eikä kenellekään muullekaan. Yksi syy arkuuteen voisi olla vaikkapa sellainenkin tilanne mikä nähtiin tv-pelissä Tapparaa vastaan: kevyestä kontaktista vastustaja kaatuu ja liukuu päin laitaa ja samperin puusilmä heittää Tuomaisen pihalle. Jos tuosta sitten on jäänyt takaraivoon kummittelemaan joku tällainen pelkotila. Eihän niin saisi olla, mutta mistäs sitä tietää kun ihminen on kyseessä.
Tai sitten häntä on käsketty varomaan näissä tilanteissa, ettei tule ulosajoja ja viiden minuutin alivoimia, en tiedä.
Itse olen tässä asiassa hyvin pitkälti samaa mieltä Rokun kanssa.Kyllähän se nähtiin alkukaudesta missä mennään tuomareiden jäähyherkkyydessä,eikä ainoastaan tappara pelissä.Voi toki olla siinäkin perää,että Tuomainen on jostain syystä tullut herkemmäksi/varovaisemmaksi,mutta tähän en itse usko.
Yritä sitten pelata vahvuuksillasi kun koko liigasta ei löydy kuin pari saman kokoista pelajaa kenen kanssa voisi vääntää ja "uskaltaa" taklata,juuri näiden jäähyn pelkojen takia.Kyllähän Toivolakin taisi sanoa Tuomaiselle jossain pelissä (ei muista missä?),että hiukan kevyemmin ottaa tilanteet kun kahdesta peräkkäisestä taklauksesta istunnolle (1.tapauksessa taisi olla hieman syytäkin mutta 2.taklaus oli täysin puhdas mutta vastustaja oli ketarat pystyssä heti taklauksen "kovuudesta" johtuen).Tuomarit ja valmentaja varoittavat samasta asiasta ja samasta syystä johtuen,yritä siinä sitten pelata.Tietysti sama asiahan se on riippumatta onko tilanne laidassa vai vastustajan maalilla,kumpaankin ronskilla tyylillä "ajokielto" on päällä.
Tietenkin Tuomaiselta viedään kaikki aseet pois edellä mainituilla sanktioilla kun ei koskaan ole ollut mikään raketti luistimilla tai samettikäsi.On vaan liian iso käyttämään vahvuuksiaan tässä sarjassa.
Tietysti ketjukavereilla ja peliajallakin on aika iso merkitys.Itse olin heti kauden alussa sitä mieltä,että meillä oli valmiina jo pari ketjua,mutta oli "pakko" nostaa Lamppu 1.-ketjuun.Ihan sinänsä oikein Lampun osalta mutta kyllähän samantien 3.-ketjusta tuli melkein puhtaasti rikkova/puolustava ketju vailla mahdollisuuksia pidempi aikaiseen pelin pyörittämiseen,niin paljon lähti kiekollisen pelin taitoa pois Lampun myötä eikä Yli-Junnilakaan ole sen kummempia tällä kaudella esittänyt vaikka viime kaudella näytti aika paljon paremmalta.
Mielestäni Tuomaisen kannattaisi opetella mahdollisimman äkkiä laukomaan kovaa ja tarkkaan,luulisi ainakin kovaa laukominen järjestyvän tuolla voimalla vaikka ei laukominen olekaan pelkästään voimalaji.
Täytyy vaan tyytyä siihen,että lukolla on tällä hetkellä kaksi (2) tuloksentekoon pystyvää ketjua ja (2) puolustavaa/rikkovaa ketjua,jotka voivat saada hyvällä tuurilla muutaman maalin aikaan koko kaudessa,mutta heidän tehtävänsä ei olekaan maalien teko vaan maalien synnyn esto (omaan päähän).
Tietysti voi olla tapahtunut joku sellainen tilanne joka ei ole registeröitynyt muistimme sopukoihin tai ei ole näyttänyt tapahtuma hetkellä pahalta mutta jos on ollut joku Tuomaisen järjestämä vastustaja pää edellä plankkeihin ja jäänyt jotain sellaisesta tilanteesta "pahoihin uniin" vaikka ei mitään olisi sattunutkaan mutta olisi voinut?
Tietysti voi vaan olla yksi huonompi kausi välissä kuten joskus nuoremmilla pelaajilla voi olla ja seuraavalla kaudella "räjäytetään pankki".Itse en vielä huolestu mutta jos tämä tilanne jatkuu kroonisena pidemmän aikaa,ensi kaudellakin niin sitten voi jo huolestua.