Itse arvasin heti Bäckströmin korvaajan,kun Bäckströmin poisjäännistä ilmoitettiin. Täten minulle ei ainakaan Miika Wiikmanin valinta yllätyksenä tullut. Osasin odottaa tätä ja halusinkin myös tätä. Loistava valinta.
Miika Wiikman on aloittanut kautensa niin hyvin,että ansaitseekin paikkansa Suomen joukkueessa. Ainoastaan Bäckströmin lisäksi Lundell ja Wallinheimo ovat Wiikmania edellä torjuntaprosenteissa,mikäli otetaan huomioon vain kymmenen tai yli kymmenen ottelua pelanneet maalivahdit.
Näistä Lundell on tietenkin ihan suht hyvä maalivahti,mutta ei maajoukkuetasoa. Wallinheimo olisi tietenkin ollut toinen vaihtoehto,mutta mies saattaa kuitenkin olla aika väsynyt,kuitenkin pidellyt JYP:iä yksinäänkin aika ajoin pystyssä. Muistaakseni viime vuonna yhdessä turnauksessa oli Pasi Nurminen mukana. Mutta loistavasti pelannut Nurminen olikin heikohko itse turnauksessa,kun oli pelannut itsensä suunnilleen poikki Ruotsissa. Sen lisäksi Wiikman on nuori maalivahti ja on hyvä antaa nuorelle maalivahdille kokemusta.
Ainoa huono puoli tässä on nyt vain se,että Wiikman ei pääse lepäämään. Mutta onneksi vissiin Karri Rämö on kohta taas pelikunnossa,että Wiikmaninkin huilivuoro tulee sitten.
Kokosin tällaisen listan:
HPK:ssa pelanneet tai pelaavat:
Petr Tenkrát
Tomáš Vlasák
Miika Wiikman
Marko Kiprusoff
Riku Hahl
Jyrki Louhi
Timo Pärssinen
Jukka Voutilainen
Jukka Hentunen
Janne Laakkonen
Jos jollekin tulee lisää nimiä mieleen,niin saa täydentää...