Miika Wiikman maajoukkueeseen!

  • 11 814
  • 77

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä oli kyllä yllätys. Toivottavasti esiintyy edukseen, eikä ainakaan loukkaannu... Hieno homma.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Hmm, Kerho lähtee siis johdossa maajoukkuetauolle, jonka aikana pelattavassa turnauksessa menossa mukana ovat nykykerholaisista siis Wiikman, Voutilainen ja Louhi... lisäksi Kerhossa pinnalle nousseista pelaajista joukkueessa ovat mukana Hentunen, Pärssinen, Santala ja Hahl. Toisin sanoen laskutavasta riippuen jopa kolmasosan (!) turnaukseen osallistuvasta maajoukkueesta (joka ei siis ole valmentajansa mukaan eikä muutenkaan mikään nuorten jannujen siipienkokeilujoukkue) voi nähdä olevan "kerholaislähtöinen".

Ei hassumpi panos suomalaiselle jääkiekolle, sano.
 

peikko#13

Jäsen
Erinomainen valinta Erkalta. Wiikman on syksyn näytöillä ehdottomasti ansainnut tilaisuuden näyttää kykynsä maajoukkueessa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Huono homma jos ajattelen näin itsekeskeisesti. Pelannut paljon nyt viime aikoina ja lepo olisi varmasti tehnyt terää. Hyvällä onnella loukkaantuu. Toisaalta nostaa varmasti itseluottamusta ja on hieno kokemus, ei siinä sikäli mitään. Onnea hänelle!
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
puuha-pete kirjoitti:
Huono homma jos ajattelen näin itsekeskeisesti. Pelannut paljon nyt viime aikoina ja lepo olisi varmasti tehnyt terää. Hyvällä onnella loukkaantuu. Toisaalta nostaa varmasti itseluottamusta ja on hieno kokemus, ei siinä sikäli mitään. Onnea hänelle!

Täysin samaa mieltä.Miika on ansainnut mahdollisuutensa ja on hienoa nähdä maajoukkueen väreissä uutta nuorta verta maalivahdin tontilla.

Sellainenkin pointti tuli mieleeni että nyt kun Wiikman debytoi suomen paidassa,ei hänellä taida olla enää asiaa Ruotsin maajoukkue paitaan vaikka kaksoispassin omaakin vrt. case Boumedienne.

Huili olisi tehnyt Miikalle hyvää,mutta miäli Rämö on kuntoutumassa niin Wiikman saanee tarvitsemaansa lepoa sitten maaottelutauon jälkeen ja uskon että Rämö pelaa useamman pelin putkeen.
 
F

Flonaldo

Todettakoon nyt sitten tähän väliin, että Kaakulle ja Lehkoselle tullee tauon aikana lisähommia.

Väre ja Rämö loukkaantuneina. Wiikman, Toivonen, Säteri ja Tolvanen maajoukkueiden mukana. Jäljelle jää siis 16-vuotias Mika Järvinen, joka ei näköjään jostain syystä ole maajoukkueeseen päässyt nyt... Ei jumankavita, koko seurassa ei ole veskaria käytettävissä.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Wiikman on hyvä valinta, mutta itse olin vähän pettynyt, koska heräsi suuri toive, että Sinuhe olisi päässyt näyttämään kykynsä maajoukkueessa Bäckströmin loukkaannuttua. No, ensi kerralla sitten.
 

M10

Jäsen
Ehdotan Juha Englundia maalille. Myös minä olen käytettävissä, jos hinnasta sovitaan (100 miljoonaa).

Hieno juttu silti tuo Wiikmanin maajoukkuekutsu. Tuskin se siellä pääsee juurikaan pelaamaan, joten loukkaantumisriski on pienen pieni.
 

J.Petke

Jäsen
Yksi hyötyhän Wiikmanista maajoukkueesta on se, että tämän jälkeen Wiikman ei voi enää ikinä pelata ruotsin maajoukkueessa. Joten jos Wiikatemiehestä tulee semmoinen maalivahti mihin edellytykset ovat, niin eipähän pääse enää Ruotsin paitaan, vai mitä Josef..
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Vähän outo valinta. Itse olisin asettanut ainakin Mika Lehdon ja Sinuhe Wallinheimon Wiikmanin edelle. Juha Pitkämäkikin ehkä himpun verran edellä, mutta Ilveksen kannalta hienoa ettei päässyt mukaan.

Wiikmanille on viime otteluissa mennyt muutamia vähän kummallisia riparimaaleja, joissa on torjunut reboundin suoraan vastustajan lapaan, ehkä hieman huolimattomuuttaan. Toisaalta parissa ottelussa pitänyt HPK:ta pystyssä. Varmasti hieno kokemus nuorelle jannulle.
 
F

Flonaldo

Saku #11 kirjoitti:
Vähän outo valinta. Itse olisin asettanut ainakin Mika Lehdon ja Sinuhe Wallinheimon Wiikmanin edelle. Juha Pitkämäkikin ehkä himpun verran edellä, mutta Ilveksen kannalta hienoa ettei päässyt mukaan.
Eiköhän nuo kaveri vaan ole "nähty". W sen sijaan on vasta 21-vuotias ja kovaa vauhtia eteenpäin menossa. Noista vanhemmista keneltäkään taas on turha odottaa yhtään sen suurempia urotekoja kuin tähän asti heidän urallaan on nähty, Wiikmanilla puolestaan on vielä "kasvunvaraa".
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse arvasin heti Bäckströmin korvaajan,kun Bäckströmin poisjäännistä ilmoitettiin. Täten minulle ei ainakaan Miika Wiikmanin valinta yllätyksenä tullut. Osasin odottaa tätä ja halusinkin myös tätä. Loistava valinta.

Miika Wiikman on aloittanut kautensa niin hyvin,että ansaitseekin paikkansa Suomen joukkueessa. Ainoastaan Bäckströmin lisäksi Lundell ja Wallinheimo ovat Wiikmania edellä torjuntaprosenteissa,mikäli otetaan huomioon vain kymmenen tai yli kymmenen ottelua pelanneet maalivahdit.

Näistä Lundell on tietenkin ihan suht hyvä maalivahti,mutta ei maajoukkuetasoa. Wallinheimo olisi tietenkin ollut toinen vaihtoehto,mutta mies saattaa kuitenkin olla aika väsynyt,kuitenkin pidellyt JYP:iä yksinäänkin aika ajoin pystyssä. Muistaakseni viime vuonna yhdessä turnauksessa oli Pasi Nurminen mukana. Mutta loistavasti pelannut Nurminen olikin heikohko itse turnauksessa,kun oli pelannut itsensä suunnilleen poikki Ruotsissa. Sen lisäksi Wiikman on nuori maalivahti ja on hyvä antaa nuorelle maalivahdille kokemusta.

Ainoa huono puoli tässä on nyt vain se,että Wiikman ei pääse lepäämään. Mutta onneksi vissiin Karri Rämö on kohta taas pelikunnossa,että Wiikmaninkin huilivuoro tulee sitten.

Kokosin tällaisen listan:
HPK:ssa pelanneet tai pelaavat:
Petr Tenkrát
Tomáš Vlasák
Miika Wiikman
Marko Kiprusoff
Riku Hahl
Jyrki Louhi
Timo Pärssinen
Jukka Voutilainen
Jukka Hentunen
Janne Laakkonen

Jos jollekin tulee lisää nimiä mieleen,niin saa täydentää...
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onnea Miikalle ja onnea matkaan, nauti kokemuksesta ja tule ehjänä takaisin. Ilmeisesti sitten Rämö saa vuoronsa ensin tauon jälkeen Kerhon maalilla, ja sitten myöhemmin leijonapaidassa viimeisessä euroturnauksessa.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
J.Petke kirjoitti:
Yksi hyötyhän Wiikmanista maajoukkueesta on se, että tämän jälkeen Wiikman ei voi enää ikinä pelata ruotsin maajoukkueessa. Joten jos Wiikatemiehestä tulee semmoinen maalivahti mihin edellytykset ovat, niin eipähän pääse enää Ruotsin paitaan, vai mitä Josef..

Eipä tuo Ruotsin maajoukkuepaikkakaa kauhean kaukana ollut. Kiinnostusta kuulemma oli ollut.

Eikös tuo Wiikman saa tuolla maajoukkueen mukana enemmän lepoa kuin mitä saisi Kerhon reeneissä. Maajoukkueessa pelaa todennäköisesti yhden pelin, mutta omissa reeneissä joutuisi urakoimaan kentän molemmissa päissä ollen ainoa maalivahti reeneissä.
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
Ehdottomasti oikea valinta tuohon Niken paikalle. Miika Wiikman jäi kolmosvahdiksi nuorten mm-kisoissa, vaikka pelasi Hermeksessä selvästi paremmin kuin esim. Mikael Vuorio Jukureissa joka taisi olla kakkosmaalivahtina nuorten joukkueessa. No joo, Risto Dufva taisi olla joukkueen valmentaja, innostuipa herra vetämään kotiinpäin vaikka muuten häntä suuresti arvostankin.

En ymmärrä Miika Wiikmanin arvostelijoita. Kaveri on aika hyvin sijoittuneena maalivahtipörssissä:

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/24102/nextsub

Ja sentään kuitenkin pari kaveria vielä edellä joilla on paljon vähemmän torjuntoja. Kyllä Sinuhe Wallinheimollekin vielä paikka löytyy. Todella hyvä veskari hänkin, onhan tuo tullut nähtyä kun seurasi Ruotsin neloselta Elitserienin finaaleja. Wiikman tuli Hermekseenkin kuin metsästä reväistynä ja kyllä täällä epäiltiin vahvasti hänen edesottamuksiaan mutta nappasipa poika välittömästi Vesa Lahtosen nenän edestä ykkösveskarin paikan. Ja arvatkaas minkä ikäisenä. 18-vuotiaana.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Idän ihme kirjoitti:
Listasta puuttuu Pärssisen ja Hentusen kanssa hyviä tehoja mättänyt Niko Kapanen.
Perin hämmästynyt olen mikäli Stars lähettää Lallin pelaamaan Karjala-turnaukseen.
 

simicek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Predators
Ei onnistu Mikan kohdalla

Flonaldo kirjoitti:
Todettakoon nyt sitten tähän väliin, että Kaakulle ja Lehkoselle tullee tauon aikana lisähommia.

Väre ja Rämö loukkaantuneina. Wiikman, Toivonen, Säteri ja Tolvanen maajoukkueiden mukana. Jäljelle jää siis 16-vuotias Mika Järvinen, joka ei näköjään jostain syystä ole maajoukkueeseen päässyt nyt... Ei jumankavita, koko seurassa ei ole veskaria käytettävissä.

Kuulemieni tietojen mukaan Mika olisi menossa hakemaan peliaikaa Kuopiosta....Mikan taidot ei ole hävinnyt minnekään mutta Mikko ja Harri ovat vaan kehittyneet huimasti kuluvalla kaudella...
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
simicek kirjoitti:
Kuulemieni tietojen mukaan Mika olisi menossa hakemaan peliaikaa Kuopiosta....Mikan taidot ei ole hävinnyt minnekään

Saman huhun minäkin olin kuulevinani tuolta hallin käytäviltä viimeks siellä ollessani. Mika ei saanut tarpeeksi peliaikaa täällä ja Kuopiosta oltiin kiinnostuneita niin mikä ettei lähde siinä vaiheessa onneaan kokeilemaan muualle. Ei ne taidot kartu jos istuu katsomon puolella peli peliltä.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saku #11 kirjoitti:
Vähän outo valinta. Itse olisin asettanut ainakin Mika Lehdon ja Sinuhe Wallinheimon Wiikmanin edelle. Juha Pitkämäkikin ehkä himpun verran edellä, mutta Ilveksen kannalta hienoa ettei päässyt mukaan.

Eiköhän tässä nyt ajatella tulevia vuosia maajoukkueen kannalta. Ei se maajoukkuepaikka ole mikään bonus joka annetaan hyvin pelanneille(vaikka siltä välillä tuntuu) vaan maajoukkueen on ajateltava omaa parastaan. Wiikmanista voi kehittyä loistoveskari ja silloin aiempi kokemus on hyväksi. Lehdosta, Wallinheimosta, Pitkämäestä tai Lundellista ei kuitenkaan koskaan tule MM-tason veskareita joten olisi hieman turhaa peluuttaa heitä nyt sillä näiden höppäturnausten voitot/tappiot eivät merkitse mitään.

Hienoa, että hieman vähemmän tunnettu kaveri valittiin ja loistavaa herralle itselleen. Onnea peleihin!
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Morrow10 kirjoitti:
Ehdotan Juha Englundia maalille. Myös minä olen käytettävissä, jos hinnasta sovitaan (100 miljoonaa).

Nyt täytyy käyttää vanhaa sanontaa "kahvit ynnä näppäimistö"! Lehtisen Tonilta on kanssa maahockeyt tältä kaudelta pelattu. Sekin on vapaana.

Mä voin tulla kymppämillillä.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Käkätin kirjoitti:
Saman huhun minäkin olin kuulevinani tuolta hallin käytäviltä viimeks siellä ollessani. Mika ei saanut tarpeeksi peliaikaa täällä ja Kuopiosta oltiin kiinnostuneita niin mikä ettei lähde siinä vaiheessa onneaan kokeilemaan muualle. Ei ne taidot kartu jos istuu katsomon puolella peli peliltä.

Onnea Wiikille maajoukkuepaikasta! Suomen maajoukkueen tulevaisuuden maalivahtitilanne on siis pelastettu.

Tuosta Järvisen Mikasta sen verran, että paha on ollut pojalle viime aikoina antaa peliaikaa kun on ollut loukkaantuneena. Eikä näytöt sitä ennenkään olleet ihan viime kauden tasoa.
 

expertti69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oikea valinta Westerlundilta, Wiikman on tosiaankin ansainnut näytönpaikan maajoukkueessa! Wiikman on aloittanut kauden vakuuttavan vahvasti ja HPK:n hyvä menestys on paljolti hänenkin ansiota, hyvää menestystä kun ei pysty lunastamaan ilman vahvaa maalivahtipeliä. Wiikman löi itsensä viime kaudella läpi ja siitä seuraava kausi antaa siis mahdollisuuden maajoukkueeseen. Toivottavasti Wiikman onnistuu hyvin Karjala-turnauksessa ja vakiinnuttaa paikkansa maajoukkueympyröissä, taidot riittävät varmasti siihen mutta miten on paineensietokyky?
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Itselleni tämä valinta ei ollut yllätys. Kävi mielessä heti, kun kuulin Bäckströmin loukkaantumisesta.

Nostaisinkin tässä yhteydessä ilmoille kysymyksen, notta kukapa olisi osannut aavistaa, että viime vuosina ajoittain heikosta maalivahtipelistä kärsineen HPK:n riveistä maajoukkueeseen pääsee tällä kaudella kakkosvahti.

Kevään mm-kisoihin sitten molemmat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös