Mihin uskontokuntaan kuulut, vai kuulutko mihinkään? Ja, miksi?

  • 16 002
  • 128

Mihin uskontokuntaan, uskomusjärjestelmään kuulut, vai kuulutko mihinkään?

  • Kuulun ev.lut. seurakuntaan.

    Ääniä: 266 50,7%
  • Kuulun katoliseen srk.

    Ääniä: 2 0,4%
  • Kuulun ortodoksiseen srk.

    Ääniä: 5 1,0%
  • Olen jehovantodistaja.

    Ääniä: 6 1,1%
  • Olen mormoni.

    Ääniä: 1 0,2%
  • Kuulun helluntai srk.

    Ääniä: 8 1,5%
  • Kuulun lestadiolaiseen liikkeeseen.

    Ääniä: 12 2,3%
  • Kuulun juutalaiseen srk.

    Ääniä: 2 0,4%
  • Olen islaminuskoinen.

    Ääniä: 3 0,6%
  • Olen buddhalainen.

    Ääniä: 3 0,6%
  • Olen scientologi.

    Ääniä: 1 0,2%
  • Olen teosofi.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kuulun luonnonuskontojen kannattajiin/tutkijoihin.

    Ääniä: 1 0,2%
  • Olen satanismin kannattaja.

    Ääniä: 8 1,5%
  • Olen agnostikko.

    Ääniä: 57 10,9%
  • Olen ateisti.

    Ääniä: 143 27,2%
  • Kuulun johonkin muuhun uskontokuntaan. Mihin?

    Ääniä: 7 1,3%

  • Äänestäjiä
    525
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Kuulun ev.lut. kirkkoon kuten iso osa suomalaisista. Aikuistuttuani mulla on kehittynyt vahvempi suhde uskooni. Miellän itseni silti jossain määrin enemmän spirituaalisena ja henkisenä, kuin uskonnollisena ihmisenä.

Olen sitä mieltä että "kaikki kukat kukkikoon vapaasti" eli uskon myös vahvasti yksilönvapauteen. Sitten mä uskon tietysti kans universumiin ja siihen että kaikilla elämänaikaisilla tapahtumilla ja kokemuksilla on syynsä ja seurauksensa. Uskon karmaan, uskon kohtaloon ja haluan uskoa myös tämän koronan keskellä valoisampaan huomiseen.

Mutta kaikista tärkeimpänä uskon rakkauteen ja sen voimaan maapallolla. Siitä kaikki on lähtöisin ja siinä mä pysyn vaikka välillä maailman paino meinaa talloa itse kunkin meistä alleen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Synnyin väestörekisteriin. Sitten kun vanhemmat erosi ja jäin mutsille asuun niin se liitti mut kysymättä multa (11v.) johonkin vitun hihhuliseurakuntaan josta luonnollisesti erosin heti kun täytin 18. Noin tiivistettynä, uskonnot ovat täysin perseestä ja monet hihhuliseurakunnat jopa rikollisia. Islamista nyt puhumattakaan. En edes viitti kirjottaa tähän sitä "ei ne kaikki uskikset kuitenkaan..." -paskaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Käytiin joskus kouluaikoina eroamassa kirkosta, luokan kovikset ja minä. Joku kysyi sinä aamuna uskonnonopettajalta, että pääseekö enää taivaaseen, jos käy ruokatunnilla eroamassa kirkosta, jää paluumatkalla auton alle ja kuolee?
Opettaja vastasi: "Ei pääse". Se oli siinä sitten. Kun oli käyty eroamassa, niin loppupäivä lintsattiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös