Mihin olisit tyytyväinen kaudella 2006–2007?

  • 7 422
  • 63
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
reaper78 kirjoitti:
Ihan perustavanlaatuinen kysymys: ootko san jose iklinä mihinkään tyytyväinen? Tuntuu olevan vaan negatiivista sanottavaa joka ainoosta hankinnasta ja lähtijätki oli melkoisia staroja.

Kyllä mää olin helvetin tyytyväinen viime keväänä kun Kärpiöiden ja Jakkaran yli vyöryi punamusta peto(pata)lauma. HPK sarja sitten menikin tuloksellisesti ja pelillisesti (seuraus ja syy??) heikommin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
San Jose Shark #50 kirjoitti:
Ässillä homma prakaa ennen muuta veskareiden osalta. Kaksikko on tasainen, muttei ole kyennyt ainakaan vielä täyttämään Riksun ja Lanngkowin saappaita.

Kumma juttu, kun ollaan jo 0 kappaletta otteluita pelattu kauden 06/07 SM-liigaa, eikä vieläkään Kilpeläinen/Kaltiainen ole täyttäneet edeltäjiensä saappaita. Täysin sukka veskarikaksikko! Toista se oli edellisenä kesänä, kun kaksikko Riksman/Nissinen kylvi kauhua ja pelkoa ympäri maan. Siinä kaverit, jotka täyttävät Takon housutkin, turuilla ja toreilla kuhistiin.

Mä en oo ainakaan tyytyväinen mihinkään. Jos mestaruus voitetaan, pitää se ottaa tyylillä! Kentällä pitää näkyä verta ja suolenpätkiä, illasta toiseen! Kunhan tapellaan ja hakataan kaikki, ni oon tyytyväinen. Kaikki alle 100 kiloiset pelaajat Ässissä on ei_niin_toivottuja.

...Oikeasti olen tyytyväinen, jos ns. asiantuntijat joutuvat pettymään arvioissaan ja näkevät punaista, muualla kuin sarjan tyvipäässä. Jatkoajan(kin) arvio vaikutti kummalta? Mitä niin mullistavaa meiltä on lähtenyt muihin nähden, että meillä ei ole mitään, ei siis yhtään mitään? Kaksi todella hyvää runko-kaksikkoa edelleen riveissä, finaalit kokeneena. Mave-Kuusela, Kupru-Fobba. Aukot paikattu ihan ok ja kuka todella itkee runkosarjan Rautee-Kaipainen perään? siantuntijat herätys!!
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Edelliseen kirjoitukseen yhtyen ei Ässät ole paperila yhtään sen huonompi kuin viime kauden alussakaan! Päinvastoin, sillä onhan meillä nyt SM-liigan paras pistemies ja maalintekijä viimekaudelta, jos katsotaan vain sm-liigaa. Lisäksi löytyy asiantuntijoiden esiin nostamia lupauksia pilvin pimein. Jos heistä edes muutama onnistuisi...

Hiljaa hyvä tulee ja itsellä on kyllä esim. Nauroviin samanlainen luotto kuin Hiseyn viimekaudella, kun suurin osa asiantuntijoista Robbien olisi kotiin halunnut lähettää. No, katsotaan mitä tuleman pitää...

Runkosarjassa olen tyytyväinen 7. sijaan.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kunnon pudotuspeleihin pitää päästä. Mihinkään muuhun en ole tyytyväinen. Säälipleijareita ei todellakaan lasketa. Eli mulle ei riitä 7. tai 8. sija runkosarjassa jos säälipleijareissa tulee noutaja.

Toinen juttu on toki peli-ilme, eritoten kotikentällä. Asenne kohdallaan. Jos taidot ei riitä niin ei sille mitään voi mutta jos homma menee asenteettomaksi surffailuksi niin hommaan ei varmasti ole kukaan tyytyväinen. Tässä asiassa tietysti mitataan paljon valmennuksen ja kapteeniston johtamiskykyä.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tyytyväinen täytyy olla jos sijoitutaan sijoille 7-10 runkosarjassa. Nämä sijat ovat realismia.
Suora puolivälieräpaikka= Ässien mestaruus
Sijat 11-14= kausi mennyt penkin alle.

Eniten tämän kauden joukkueessa arvelluttaa maalivahtiosasto. Se on nykypäivänä enemmän kuin puoli joukkuetta. Jos tämä osasto pettää niin sijat 11-14 on Ässien kohtalo.

Tyytyväisyyteen vaikuttaa myös meikäläisen silmissä hyvä taloudellinen tulos, jolla varmistetaan tulevaisuuden huippukiekko Porissa.

Bonuksena vielä pari ukkoa NHL- sopimuksiin Ässistä siten että kassaan kolahtaa kasvattajarahat! (Kuusela, Joensuu, Kilpeläinen)
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Crapbag kirjoitti:
Kumma juttu, kun ollaan jo 0 kappaletta otteluita pelattu kauden 06/07 SM-liigaa, eikä vieläkään Kilpeläinen/Kaltiainen ole täyttäneet edeltäjiensä saappaita. Täysin sukka veskarikaksikko! Toista se oli edellisenä kesänä, kun kaksikko Riksman/Nissinen kylvi kauhua ja pelkoa ympäri maan. Siinä kaverit, jotka täyttävät Takon housutkin, turuilla ja toreilla kuhistiin.

Kyllä Riksu oli jo viime vuonna tähän aikaan näyttänyt, että hän on joukkueessa selkeä ykkösvahti ja ettei kausi ainakaan häneen kaadu. Vaikkakin kevääseen mennessä Riksu oli ylittänyt hurjimmatkin odotukset omalla henk.koht. panoksellaan. Ja uskon vahvasti että Nissinenkin on mainettaan parempi veskari, vaikka ei ehkä selkeän ykkösveskan paineita pysynytkään kantamaan.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
San Jose Shark #50 kirjoitti:
Kyllä Riksu oli jo viime vuonna tähän aikaan näyttänyt, että hän on joukkueessa selkeä ykkösvahti ja ettei kausi ainakaan häneen kaadu. Vaikkakin kevääseen mennessä Riksu oli ylittänyt hurjimmatkin odotukset omalla henk.koht. panoksellaan. Ja uskon vahvasti että Nissinenkin on mainettaan parempi veskari, vaikka ei ehkä selkeän ykkösveskan paineita pysynytkään kantamaan.

Jaa että mitä? Nyt kyl vedetään taas sillä tasolla että morjes. Ettäkö tässä vaiheessa vuosi sitten tiedettiin että maalivahtiin ei kaaduta? Tässä sulle vähän tuloksia muistin virkistämiseksi:

08.09 Ässät-Tappara 1-4
03.09 Ässät-KalPa 3-1
02.09 Ilves-Ässät 4-0
27.08 Ässät-Lukko 2-1
26.08 Ässät-Kärpät 2-1
25.08 Ässät-Pelicans 1-5
12.08 Hermes-Ässät 1-4
11.08 Tappara-Ässät 3-0

Pitsiturnaus
30.07 Lukko-Ässät 0-2
30.07 Ässät-Pelicans 1-1
30.07 Ässät-TPS 1-3


Pitsiturnaus nyt voidaan unohtaa koska ne pelit nyt ovat mitä ovat. Mä ainakin kauhistelin juuri ennen kauden alkua vielä nimenomaan tätä maalivahtitilannetta. Pelicans tekee jotain viittä maalia, Ilves ja Tappara heittää häkkiä toisen perään. Mutta hupsis. Sitten alkoikin homma toimia kun kunnon pelit alkoivat.

Voi olla että SINÄ tiesit ettei maalivahtiin kaaduta, mutta älä nyt herran tähden käytä passiivia moisessa väitteissä. Maalivahtitilanne ja Riksmanin oikea kunto esimerkiksi tämän murtuneen käden jälkeen oli kaikkea muuta kuin selvä viime kaudella tähän aikaan.

Itse en tällä puolustele tai kohise nykyisestä maalivahtitilanteesta mutta mahdollisuus pitää antaa ja potentiaalia molemmissa kavereissa on. Minä taas olen melko varma ettei tänä vuonna maalivahteihin kaaduta. Kaltiainen on liigatason veska ja mikäli puolustus toimii niin tähän homma ei kaadu. Tuo puolustus tässä nyt kysymysmerkkinä isompi on. Voi olla et mä en tajua tästä lajista mitään, tai sit sä.

Niin ja edelleen, kunnon pudotuspeleihin on päästävä.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
.jarska kirjoitti:
Jaa että mitä? Nyt kyl vedetään taas sillä tasolla että morjes. Ettäkö tässä vaiheessa vuosi sitten tiedettiin että maalivahtiin ei kaaduta? Tässä sulle vähän tuloksia muistin virkistämiseksi:

08.09 Ässät-Tappara 1-4
03.09 Ässät-KalPa 3-1
02.09 Ilves-Ässät 4-0
27.08 Ässät-Lukko 2-1
26.08 Ässät-Kärpät 2-1
25.08 Ässät-Pelicans 1-5
12.08 Hermes-Ässät 1-4
11.08 Tappara-Ässät 3-0

Pitsiturnaus
30.07 Lukko-Ässät 0-2
30.07 Ässät-Pelicans 1-1
30.07 Ässät-TPS 1-3


Pitsiturnaus nyt voidaan unohtaa koska ne pelit nyt ovat mitä ovat. Mä ainakin kauhistelin juuri ennen kauden alkua vielä nimenomaan tätä maalivahtitilannetta. Pelicans tekee jotain viittä maalia, Ilves ja Tappara heittää häkkiä toisen perään. Mutta hupsis. Sitten alkoikin homma toimia kun kunnon pelit alkoivat.

TUosta ei nyt vaan käy mitenkään ilmi se, kuka siellä maalinsuulla imuroi. Minulle ainakin kirkastui jo ennen kauden alkua, että Nissinen tulee jäämään Riksun varjoon ihan niinkuin jäi edelliselläkin kaudella selkeästi kakkoseksi. Mutta kuten sanottu, Riksu lopulta ylitti rohkeimmatkin ennakkokuvitelmat.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
San Jose Shark #50 kirjoitti:
TUosta ei nyt vaan käy mitenkään ilmi se, kuka siellä maalinsuulla imuroi. Minulle ainakin kirkastui jo ennen kauden alkua, että Nissinen tulee jäämään Riksun varjoon ihan niinkuin jäi edelliselläkin kaudella selkeästi kakkoseksi. Mutta kuten sanottu, Riksu lopulta ylitti rohkeimmatkin ennakkokuvitelmat.

No näitä tietoja meikun tilastoista ei enää suoraan löydy mutta toki Riksu pelasi suurimman osan näistä peleistä. Eikä todellakaan ainakaan minua vielä harjoituspeleissä vakuuttanut millään muotoa. Mutta toki hienoa että tältäkin palstalta löytyy visionäärejä jotka näkevät todellisen tilanteen jo noin viiden-kuuden harjoituspelin jälkeen selvänä ja kirkkaana.

Voisitko nyt kertoa yksintein kannattaako mun maalintekijöihin perustuvaan veikkaukseen ottaa Ässistä Konttinen vai Aston, sehän lienee jo selvää kumpi tekee enemmän maaleja?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
.jarska kirjoitti:
Voisitko nyt kertoa yksintein kannattaako mun maalintekijöihin perustuvaan veikkaukseen ottaa Ässistä Konttinen vai Aston, sehän lienee jo selvää kumpi tekee enemmän maaleja?

Tuota samaa mietin itsekin ja päädyin jättämään molemmat pois... Mutta EHKÄPÄ vaaka voisi ihan millin verran kallistua Konttisen puolelle. Aston lienee ensimmäisenä liipaisimella kun ulkomaalais-osastoon täytyy tehdä jotain strategisia hankintoja keskitalvella.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
San Jose Shark #50 kirjoitti:
Kyllä Riksu oli jo viime vuonna tähän aikaan näyttänyt, että hän on joukkueessa selkeä ykkösvahti ja ettei kausi ainakaan häneen kaadu...

Ihan mielenkiintoinen huomio sinulta. Toivola - Kivi kaksikolle tämä ei ollut silloin vielä auennut , sillä viikkoa ennen sarjan alkua heidän mielestään joukkueen peli oli täysin sekaisin. Ehkä tuolla näkemyksellä kannattaisi mennä Hirsimäen puheille??

Pidän Kaltiaisen tyylistä, luultavasti Canalilta viime keväänä nähdyn Saipa - Blues pelin takia, toisaalta Kilpeläinen oli hyvä Vaasassa. Maalivahti kaksikko on arvoitus, kuten ennen viime kauttakin, toivottavasti jompi kumpi tekee läpimurron liigan kärkeen.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kolme toivetta

1. Sijoitus pitää olla vähintään 10 parhaan sakissa. Ylärajaa ei ole, mutta suora sääläripaikka, niin kiitos. Vain taivas rajaksi!

2. Jäähyjä toki kunnon miehet ottavat aina, joten joukkueena kolmen sakkiin.

3. Vielä bonuksena sekä Mave että Krisu viiden sakkiin pistepörssiin. Kuuselalle maalipörssin voitto siinä sivussa(ko).
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
San Jose Shark #50 kirjoitti:
TUosta ei nyt vaan käy mitenkään ilmi se, kuka siellä maalinsuulla imuroi. Minulle ainakin kirkastui jo ennen kauden alkua, että Nissinen tulee jäämään Riksun varjoon ihan niinkuin jäi edelliselläkin kaudella selkeästi kakkoseksi. Mutta kuten sanottu, Riksu lopulta ylitti rohkeimmatkin ennakkokuvitelmat.

Ite taas muistelisin että ennen Nissisen loukkaantumista Nissinen pelas hyviä pelejä ja taisteli 50-50 ajasta Riksun kanssa. Korjatkaa vaan jos oon väärässä..
 

piru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tyytyväinen

Kovaan taisteluun ja parin nuoren pelaajan "läpilyöntiin".
Välivuottahan tässä menestyksenpaineiden suhteen vedetään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös