Mies, kummalla puolella parisänkyä nukut?

  • 11 636
  • 78

Mies, kummalla puolella parisänkyä nukut?


  • Äänestäjiä
    246

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Silloin kun sattuu parisuhde olemaan olemassa, niin nukun oikealla puolella. Toki joskus saattaa tulla eteen tilanne, jossa nainen vaatii jotain muuta, mutta en onneksi ole vielä noin huonosti onnistunut valitsemaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tähän ehdottoman tärkeään galluppiin vastaan, että sängyssä makoillessa katsottuna vasemmalla puolella. Jostain syystä minulla on aina (eli esimerkiksi aiemmassa avoliitossani jne.) ollut perversio, että emännän pitää olla oikella puolella minusta. Tähän lienee ainakin nykyisen kanssa kaksikin syytä:

1) kun kävelemme kaupassa/kaupungilla tai muualla, niin puoliskoni on aina oikealla puolellani. Jos vahingossa ajaudumme toisinpäin, hän aina itse vaihtaa toiselle puolelle. Näin myöskään olkalaukku ei koskaan jää ikävästi väliimme, jos vaikka haluaa ottaa kädestä kiinni. Eli sama asetelma on sikäli luonnollinen myös nukuttaessa..

2) oikea käteni on aina ollut vahvempi kuin vasen. Ja jostain omituisesta, ja myönnän että naurettavan kornilla tavalla machosta, syystä minusta vain on "mukavampaa" että toinen nukkuu vahvemman käteni puolella..
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selin makuulta katsottuna oikealla puolella. Muu on luonnonvastaista.

Vaimolla on jostakin syystä mielihalu valita nukkumapuoli pitää siten, että mahdollinen "ovesta tai ikkunasta tuleva hyökkääjä" kohtaa ensimmäisenä Kääpiön eikä rouvaa. Näin meillä on toimittu aikojen alusta saakka, vaimo bunkkaa mielestään suojaisammalla puolella. Mitään hyökkääjää ei tietysti ole koskaan ilmestynyt, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

Meillä emännällä sama fiksaatio eli nukun aina lähempänä ovea joka tällä hetkellä tarkoittaa sitä että nukun vasemmalla sängystä katsottuna. Lisäksi tämä toimii paremmin myös siinä mielessä että minä menen yleensä nukkumaan myöhemmin ja herään aiemmin. Ja saatan käydä yöllä kusella/juomassa tms.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miehen paikka sängyssä nukkuessa on naisen oikealla puolella.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jos nukun yksin sängyssäni, niin nukun vasemmalla puolella. Jos emäntä nukkuu luonani, niin silloin nukun oikealla puolella. Jos nukun emännän tykönä, niin nukun vasemmalla puolella. Joten mitä tähän sitten vastaisi? Kyseinen järjestely on niin, että emäntä aamuvirkkuna ihmisenä herättäisi mahdollisimman vähän melua.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Kumma juttu, minä nukun parisängyssä aina sillä puolella joka on lähempänä ikkunaa.
Outoa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vaimolla on jostakin syystä mielihalu valita nukkumapuoli pitää siten, että mahdollinen "ovesta tai ikkunasta tuleva hyökkääjä" kohtaa ensimmäisenä Kääpiön eikä rouvaa. Näin meillä on toimittu aikojen alusta saakka, vaimo bunkkaa mielestään suojaisammalla puolella. Mitään hyökkääjää ei tietysti ole koskaan ilmestynyt, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

+1 tälle. Ihan samat kuviot meilläkin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vaimolla on jostakin syystä mielihalu valita nukkumapuoli pitää siten, että mahdollinen "ovesta tai ikkunasta tuleva hyökkääjä" kohtaa ensimmäisenä Kääpiön eikä rouvaa. Näin meillä on toimittu aikojen alusta saakka, vaimo bunkkaa mielestään suojaisammalla puolella. Mitään hyökkääjää ei tietysti ole koskaan ilmestynyt, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

Mahtoikohan Anneli Auerin perheessä olla samanlainen järjestely yöllisen hyökkääjän varalta?

Silloin ennen kun oli parisänky ja parisuhde, niin nukuin aina oikealla puolella, vasemmalla puolella oleminen tuntui luonnottomalta. Nykyisin ei ole parisänkyä vaan 90 cm leveä sänky, jossa nukun kutakuinkin keskellä siten, että toisella kissallani on tilaa könytä keskellä yötä nukkumaan vasemmalle puolelleni rintakehääni/vatsaani vasten pitkäksi venyttäytyneenä ja toisella kissallani on puolestaan tilaa tulla oikealle puolelle jalkopäähäni kippuraan. Tietyn kiintiön ylittävästä liikahtelusta seuraa syvä närkästys tai joskus myös kurinpalautus. Siis minulle, ei kissoille.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Oikea kätinen mies nukkuu tietenkin niin, että kääntyessään kyljelleen kohti kanssamakaajaa oikea käsi on vapaana. Vasen käsi joutaa vaikka kanssaharrastajan alle, ja oikea on vapaana haluttuun toimintaan. Nainenhan tekee oman osansa suullaan, joten hänelle asia on vähämerkityksellinen. Näin ollen vastasin, että oikea puoli on oma puoleni.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vasemmalla puolella, koska sängyn oikea puoli on seinässä kiinni ja naiseni haluaa aina nukkua seinän puolella, nukuimme sitten missä tahansa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Nukun sillä puolella sänkyä, kumpi on murtovarkaan, mörön tai muun vastaavan todennäköisimmässä läheisyydessä. Nyt se on vasen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nukun tätä nykyä vasemmalla puolella syystä, että vasemman olkapääni kiertäjäkalvosin on hieman ärtynyt rasituksesta eikä oikein kestä kumppanini pään painoa kovin pitkään kipeytymättä.
Vastaavasti oikean käteni tenniskyynärpää haittasi vasemmalla nukkumista ennen, mutta vaiva on ollut onneksi oireeton jo tovin ja näin vaihdoimme puolia sängyssä vajaa vuosi sitten.

Joo - tiedän... vanhuus ei tule yksin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nukun sängyn oikeassa reunassa. Oletusasetuksena on pää sängynpäätyyn/seinään päin, mutta pyöriessäni sängyssä saatan päätyä monenlaiseen asentoon, välillä jalat kohti sängynpäätyä ja välillä käsittämättömään vänkyrään puoliksi vinottain.

Kuten @Surukuku myös minä olen kärsinyt ajoittain tenniskyynärpään tapaisesta oireesta oikeassa kädessä, se haittaa nukkumista. Tosin niin haittaa kolottava vasen polvikin, erilaiset vaeltavat säryt nivelissä (tällä hetkellä ranteessa) ja ties mitkä seikat. Vanhuus ei tule yksin, mutta moni vanhus tulee yksin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riippuu mistä suunnasta katsoo. Jalkapohjien puolelta katsottuna oikealla puolella, mutta takaraivosta katsottuna vasemmalla puolella.
 

Ralph

Jäsen
Käperryn oikealle puolelle vain huomatakseni, ettei vieressä olekaan taaskaan ketään ja lopulta nukun keskellä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oikealla puolella, vaimo aikoinaan halunnut nukkua ikkunan puolella. Matkoilla hotellissa saattaa vaihdella.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Käperryn oikealle puolelle vain huomatakseni, ettei vieressä olekaan taaskaan ketään ja lopulta nukun keskellä.

Käperryn vanhasta tottumuksesta oikealle puolelle, vaikka keskelläkin olisi tilaa.
 

salama#8

Jäsen
Vaadin mahdollisuutta vaihtaa vastausta tähän kysymykseen. Joskus aikoinaan olen vastannut oikean puolen, vaikka nykyisin olen vuosi kausia nukkunut vasemmalla puolella. Muutto toiseen asuntoon on tämän takinkäännön saanut aikaan.
 

Glove

Jäsen
Oikealla nukuin silloin kun vielä olin naimisissa. Nykyään sinkkuna voi nukkua miten päin ja missä kohtaa haluaa. Vaikka poikittain,
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Nukun sillä puolella sänkyä, kumpi on murtovarkaan, mörön tai muun vastaavan todennäköisimmässä läheisyydessä. Nyt se on vasen.

Oli muuten edellisen kumppanin kanssa sama. Aina nukuin sillä puolella mikä oli lähempänä ovea.

Nyt nukun oikealla, makuuhuoneen ovesta kauempana, ja se johtuu siitä että vaimon äitiysloman aikaan se oli aina arkisin lapsen huutoon nouseva.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Aina oven puolella, ei murtovarkaiden tahi mörköjen takia, vaan huomaamattoman livahtamisen takaamiseksi. Jäänyt tavaksi näköjään myös kotona...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nukun tätä nykyä vasemmalla puolella syystä, että vasemman olkapääni kiertäjäkalvosin on hieman ärtynyt rasituksesta eikä oikein kestä kumppanini pään painoa kovin pitkään kipeytymättä.
Vastaavasti oikean käteni tenniskyynärpää haittasi vasemmalla nukkumista ennen, mutta vaiva on ollut onneksi oireeton jo tovin ja näin vaihdoimme puolia sängyssä vajaa vuosi sitten.

Joo - tiedän... vanhuus ei tule yksin.
Päivitystä tähän eli olen nukkunut jo vuosia sängyn oikealla puolella eikä siihen ole mitään erityistä muuta syytä kuin että tyttäreni vanha lansu-uros tykkää välillä nukkua lattialla mun vieressä ja tää oikea puoli on lähempänä makkarin ovea (= helpompi vanhuksen liikkua tarvittaessa). Mulla on kaikenlaisia nivelkipuja (kiitos nuoruuden aktiivisen urheilu-uran), mm. oikean polven nivelrikko, mutta se kipuilee, nukkuipa sitten missä ja miten tahansa, joten ei ole syynä tässä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasen käsi on räpläilykäsi. Toisaalta halia on ehkä helpompi sängystä katsottuna oikealla puolella. Varsinaista nukkumista ei kuitenkaan ole kiva suorittaa naisen vieressä. Ottaa itselle vaikka patjan lattialle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös