Selin makuulta katsottuna oikealla puolella. Muu on luonnonvastaista.
Vaimolla on jostakin syystä mielihalu valita nukkumapuoli pitää siten, että mahdollinen "ovesta tai ikkunasta tuleva hyökkääjä" kohtaa ensimmäisenä Kääpiön eikä rouvaa. Näin meillä on toimittu aikojen alusta saakka, vaimo bunkkaa mielestään suojaisammalla puolella. Mitään hyökkääjää ei tietysti ole koskaan ilmestynyt, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.
Vaimolla on jostakin syystä mielihalu valita nukkumapuoli pitää siten, että mahdollinen "ovesta tai ikkunasta tuleva hyökkääjä" kohtaa ensimmäisenä Kääpiön eikä rouvaa. Näin meillä on toimittu aikojen alusta saakka, vaimo bunkkaa mielestään suojaisammalla puolella. Mitään hyökkääjää ei tietysti ole koskaan ilmestynyt, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.
Käperryn oikealle puolelle vain huomatakseni, ettei vieressä olekaan taaskaan ketään ja lopulta nukun keskellä.
Nukun sillä puolella sänkyä, kumpi on murtovarkaan, mörön tai muun vastaavan todennäköisimmässä läheisyydessä. Nyt se on vasen.
Päivitystä tähän eli olen nukkunut jo vuosia sängyn oikealla puolella eikä siihen ole mitään erityistä muuta syytä kuin että tyttäreni vanha lansu-uros tykkää välillä nukkua lattialla mun vieressä ja tää oikea puoli on lähempänä makkarin ovea (= helpompi vanhuksen liikkua tarvittaessa). Mulla on kaikenlaisia nivelkipuja (kiitos nuoruuden aktiivisen urheilu-uran), mm. oikean polven nivelrikko, mutta se kipuilee, nukkuipa sitten missä ja miten tahansa, joten ei ole syynä tässä.Nukun tätä nykyä vasemmalla puolella syystä, että vasemman olkapääni kiertäjäkalvosin on hieman ärtynyt rasituksesta eikä oikein kestä kumppanini pään painoa kovin pitkään kipeytymättä.
Vastaavasti oikean käteni tenniskyynärpää haittasi vasemmalla nukkumista ennen, mutta vaiva on ollut onneksi oireeton jo tovin ja näin vaihdoimme puolia sängyssä vajaa vuosi sitten.
Joo - tiedän... vanhuus ei tule yksin.