Mieluisin limonaadi

  • 30 079
  • 175

Mikäs on parasta?


  • Äänestäjiä
    412

Bread Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kookoo ja Hull City
1. Fanta
2. Jaffa
3. Sprite

Kokis ihan jees, mutta ei mielestäni kaiken hehkutuksen arvoinen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hartwallin Omena, limonaadi joka ei ees maistu omenalle.

Äänestyksen aikoihin kovaa settiä oli myös Pepsi Maxin Cappucinon makuinen limppari.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Dr Pepper

Kokis hyvä kakkonen, toimii aina.


Äänestyksen aikoihin kovaa settiä oli myös Pepsi Maxin Cappucinon makuinen limppari.
Mun suosikki sesonki-Pepsi oli aikanaan Pepsi Max Chill, jossa oli omena-aromin vivahde. Harmittaa, että jäi juuri tuo Capuccino maistamatta, kahvi-ihmisiä kun olen. Luultavasti olisin tykännyt.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Näistä kyllä Kokis, mutta A&W -merkin root beer (onkse sitten "juurikalja" suomeksi, vai ihan root beer?) on kyllä hävyttömän hyvää. Boylan-merkin valmistama on hyvä kakkonen (varsinkin jäillä), mutta älkää sitä Nokian Panimon Sun's rootbeeriä eksykö ikinä juomaan. Se on aivan karmaisevaa kuraa.
Muutenkin tuo Sun's-merkki vaikuttaa olevan "kokeillaan kuinka lujaa voidaan pilata mikäkin maku"-tyylinen performanssi. Ainakaan vielä ei ole mitään kovin hyvää tullut vastaan.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Pepsi Max on paras lantrauscola vodkaan ja muutenkin se ykkönen. Kannattaa muuten maistaa tätä, Pommacin halpisversio, maksoi vielä vähän aikaan sitten 1,49€/1,5L.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mun suosikki sesonki-Pepsi oli aikanaan Pepsi Max Chill, jossa oli omena-aromin vivahde. Harmittaa, että jäi juuri tuo Capuccino maistamatta, kahvi-ihmisiä kun olen. Luultavasti olisin tykännyt.
Oliko tää sitä omenan, vai mintukkeellisen makuista?

Pepsi (Maxilla) oli itseasiassa tuolloin 2000-luvun puolessavälissä pirusti kaikkia erikoismakuja, suhteutettuna siihen miten helposti nykyään joka marketissa on jotain jenkkituotteita saatavilla jopa siellä kaikista kaukaisimman perähikiän marketissa. Cool Lemon, Cappucino, joku kultainen tölkki futaajien kuvilla varustettuna (oiskohan ollut v. 2006 jalkapallon mm-kisojen kunniaksi?).
1. Pepsi Max Mango
2. Pepsi Max Wild Cherry
3. Pepsi Max Lime
Mitä minttua, onko Mangoa ollut joskus myynnissä suomenmaalla vai joku uusi tulokas?

Mulla jäänyt mieleen näistä wtf-mauista japaninmarkkinoilla ollut Pepsi Max Cucumber :D Taattu myyntimenestys.

Jos ois 10v myöhemmin tullut markkinoille niin varmasti joku ois digannut euroopan ulkopuolellakin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Oliko tää sitä omenan, vai mintukkeellisen makuista?
Omenan, se mintun makuinen joka oli Pepsi Max Chillin jälkeen seuraavan vuoden kaupoissa kantoi nimeä Pepsi Max Mojo. Cappuccino puolestaan oli vuosi ennen Chilliä... Mojon jälkeen oli sitten vielä se joku sitruunan makuinen Pepsi Max jonka jälkeen noita uusia erikoismakuja ei lanseerattu melkein vuosikymmeneen Suomessa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tajusin muuten, että onpahan hölmösti suunnitellut äänestysvaihtoehdot kun listalta puuttuu kokonaan sekä Mountain Dew että Dr Pepper (molempia sai muistaakseni Suomesta jo vuonna 2006) sekä Hartwallin erikoislimut (omena, päärynä, vadelma). Ja sitten ei voi edes valita "Joku muu". Enpä siis äänestä yhtäkään vaihtoehdoista, koska Dr Pepper on niin selvä ykkönen ja sitä ei voi äänestää mitenkään.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Onneksi Pepsi sai järkeä päähän ja rajoitti maut, meni vähän yli. Muistan muuten kun asuin vuoden Vanhassa Ulvilassa siinä Porin vieressä, Porissa oli kauppakeskuksessa äänestys. Sokkona piti maistaa kahta colaa jotka olivat tietenkin Cokis ja Pepsi. Siellä oli iso elektroninen tulostaulu, josta näki sen hetkisen tuloksen. Sokkoäänestyksessä Pepsi voitti Cokiksen melkein 70-30, taisi olla prossat jotenkin 68-32.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitä minttua, onko Mangoa ollut joskus myynnissä suomenmaalla vai joku uusi tulokas?
Täällä Keski-Euroopassa sitä on kauppoihin nyt keväällä ilmestynyt ja aika nopeasti näyttää hylly siitä kohtaa tyhjenevän eli tuntuu maistuvan muillekin kuin minulle. Eiköhän se pikapuoliin leviä pohjoisemmaksikin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli yksi parhaita päätöksiäni ikinä lopettaa sokerilimujen juominen huhtikuussa 2016. Paino tippui hetkessä 10 kilogrammaa. Nykyään en juo yhtään sokerilimuja. Tavallinen Pepsi oli suosikkini, mutta nyt ei tee enää mieli sitäkään. Pepsiä olen näköjään äänestänytkin silloin aikoinaan tässä äänestyksessä.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Coca-Cola on juoman esi-isä. Mistä tuo nimen alkuosa on kotoisin loppujen lopuksi? No kokaiinista, aikoinaan se oli laillista käyttää ja kuka loppujen lopuksi edes tietää, mitkä olivat määrät juomassa alkuaikoina. Kokalehtiä käytettiin aikoinaan tuotannossa ja siitä nimi. Tämä ei siis ole mitenkään Coca-Colan mustamaalaamista, vain huvittava huomio miten aikonaan ei edes ymmäretty kokalehtien vaikutusta kunnolla. Vai ymmärrettinkö? Sehän oli sodissa se ykkösjuoma, mutta ei mennä sinne.....
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen joskus tähän kyselyyn vastannut että Kokis. Hyväähän se onkin, etenkin tölkistä tai lasipullosta nautittuna. Mutta ei kuitenkaan parasta mahdollista limua vaikka olen sitä joskus äänestänytkin. Itse asiassa se paras limu puuttuu listalta.

Minä tykkään todella paljon omenalimonadista. Se on sittenkin parasta limua. Sitten tulee kakkossijalla kokis. Myös Friscon limut olivat aikoinaan erittäin hyviä, etenkin se yksi maku jota en nyt muista. Mutta saako Friscon limuja enää Suomesta?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Olin pitkään pepsimies, mutta jossain vaiheessa kyseenalaistin valintojani ja nykyään sanon, että kokista sen olla pitää. Vaniljacola on myös erittäin kova sana.

Lapsuuden suosikki oli mandariinifanta, jota usein kaipasin aikuisenakin. Kun sitä taas alkoi kauppoihin ilmestyä, niin olin innoissani, mutta ei se sitten enää niin huikea ollut. Oliko sitten formulaa muutettu vai aika kullannut muistot. Makuaistikin käy toki jotain omaa evoluutiotaan läpi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Taas oli Pepsi Maxilla uusi maku: Lionel Messi, oikein kuvan kanssa.
En kyllä pysty tarkemmin makua kuvailemaan, aika tavallinen.
Tätä oli vain 33 cl tölkeissä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Colat ovat yleisesti parhaita. Kylmä cokis ja pari jääpalaa=huikeaa. Sitten Pepsi toimii myös hyvin, vaikka ei pärjäämään kuninkaalle. Sitten ginger alettiin ja roottorin beerit ovat hyviä. Sitrushedelmien maut ovat vähän vaihtelevia. Greippiä en juo terveyssyistä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jarritoseja on ollut nyt cittarissa myynnissä. Otettu testiin yksi jokaista viittä makua:

Lime - hyvä, mutta ei mitenkään erityinen.
Cola - ei eronnut jääkappikylmänä muista cola-limuista, mutta hetken lämmettyään oli kyllä erilainen. Testattava ehkä uudestaan.
Guava - limussa itsessään ei varmaan vikaa, mutta ei minun makuuni.
Greippi - erittäin raikas ja virkistävä tämän päivän paahteessa, puoliso nimesi lempilimpparikseen
Mango - ennakkoluulot on kovat, mutta vielä maistamatta...
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kanes
 

Löysäranne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Oranje
Dr Pepper, ehdottomasti. Yllättävää kyllä sokeriton Pepper on aivan karseaa. Pommac maistuu myös. Muistikuvissa Pluto ja M.A.C maistuvat myös hyviltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös