Österlund sanoi kannattajien tapaamisessa suoraan, ettei seuraa foorum/nettikirjoittelua lainkaan. Jos on palautetta, niin saa kyllä suoraan kertoa hänelle ja tarvittaessa hän kuulema tapaa vaikka kasvotusten. Nimimerkkien takaa tehtävään kirjoitteluun hän ei perusta sanojensa mukaan.
Jahas... No ei kai sitten voi olettaakaan, että kaveri ymmärtäisi tuon taivaallista niistä tuntemuksista, joita "kentällä" on. Onhan tuossa oma järkensä, totta kai. Ja onhan täällä organisaation sisältä yksi nimimerkki mukana. Jonka kautta asioihin on vaikutettu melko paljon ymmärtääkseni tämän palstan kautta. Tosi hienoa, että näin on. Kukapa sitä omalla nimellään haluaa sanasotaan lähteä, kun vastapuolta ei tunne.
Jos kuitenkin haluaa olla ajan hermolla, niin mitään kanavaa ei pidä väheksyä. Varsinkin, kun nimenomaan tämä palsta on moderoitu, nimimerkkien takana on useimmiten oikeasti ihminen ja kannattaja. Mitä väliä sillä on miten niitä hyviä ideoita saa? Miksi ne pitää tulla kasvotusten ja/tai omilla nimillä? (Naamion takaa se oma mielipide saadaan paljon varmemmin tavallisista pulliaisista ulos, kuin kasvotusten)
TPS ei ole esim. mikään energiayhtiö, joka voi tietyillä osa-alueilla roikottaa asiakkaitaan löysässä hirressä ja korotella siirto- ja perusmaksuja siksi, että kustannukset on siirrettävä hintoihin. Energiayhtiöiden perustelu on toki järkevä ja ne tekevät sen, mutta vain koska voivat. Asiakas maksakoon viulut, palutteet voi laittaa nettisivujen kautta.
Mun mielestä TPS on busineksessa, jossa on kyse viihteestä, elämyksistä ja ennen kaikkea kilpailusta ihmisten vapaa-ajan kiinnostusten kohteista. Joukkue on tuote, jota myydään ja jos se menettää hohtonsa, jäljelle jää vain uskollisimmat. Nyt ne uskollisimmatkin alkavat menettää uskoaan. Sosiaalinen media tuhoaa tänä päivänä mielipideilmaston nopeasti ja mun mielestä tällä hetkellä TPS ei ole sosiaalisessa mediassa kovinkaan positiiviseesa käsittelyssä. Voihan tälle toki kääntää selkänsä, mutta onko siinä mitään järkeä? Että ei lue ollenkaan esim. näitä palstoja? 2010 -luvulla pitäisi joka päivä suurin piirtein olla kartalla mitä "asiakkaat" ajattelevat ja -TMA- sitä tekeekin. Silti, palloseura elää faneistaan, perinteistä ym. ja vasta sitten tulevat sponsorit ja VIP -tilaisuudet yms. Jälkimmäisiä saa kyllä, jos edellisistä pitää huolta. Kannattaisi todella miettisin sitä tasapainoa näiden asioiden välillä, mikä seuralle on tärkeintä, jääkiekon pöhöaika Suomessa on jo ohi. Peli on ollut ennen bisnestä eikä toisinpäin.
Kyllä mä sen tiedän, ettei kenenkään tarvitse vaivautua ja siksi kirjoitinkin muistaakseni, että "olisi ennen kuulumatonta"