Viestin lähetti Eddie
Nopea menestys ylimielistää fanin ku fanin, vaikka ei pohjoisessa asuisikaan. Lukkofanit alkoivat vaikuttaa myös aika polleilta, kun rautakorpi sai joukkueen nousukiitoon viime kaudella.
Minun on vaikea sisäistää tätä. Lukko on menestynyt aiemminkin, ja on ollut liigan rikkaimpia jengejä ennen tuota Bosman päätöstä, joten mistään täysin uudesta asiasta ei ole ollenkaan kyse. Luulenpa, että ihmisten mielenkiinto lukkoa kohtaan Rautakorven tulon jälkeen johti siihen, että yhä useampi luki yleensäkin lukkofanien keskusteluja, ja ymmärsi ettei täällä olla millään lakki kourassa- mentaliteetilla. Monien mielestä tuntuu olevan niin, että pikkukaupungin jengin pitää aina olla se sympaattinen pikkuseura, joka saattaa silloin tällöin voittaa ns. isomman, ja sen jälkeen sen pikkujengin fanit yhteen ääneen toteavat että kävipä säkä, mutta taistelemme eri sijoituksista ja olemme kiltisti pieniä.
Ika yritti tuoda tuota mentaliteettia Raumalaiseen kiekkoiluun. Se oli virhe. Raumalla on totuttu odottamaan menestystä, ei mitään "me taistellaan kuitenkin eri sijoituksista kuin Jokerit niin otetaan vaan veska pois jatkoajalla" meininkiä. Ei ole kovinkaan ylimielistä tai kusipäistä sanoa "tavoittelemme mestaruutta" tai "meidän pitikin voittaa". Siksi joukkueeseen syydetään rahaa.
Rautakorpi on samalla aaltopituudella ainakin minun kanssani, ja varmaan muutaman muunkin lukkofanin. Mies sanoi selkeästi että pelkkä liigaan osallistuminen ei riitä, menestystä tässä haetaan. Jos sen sanominen julkisesti jotain häiritsee (esim. kun minä sanon että lukon pitikin voittaa ässät tms.) , ehkä ihmisten pitäisi etsiä sitä vikaa peilistä.
Jos joku sanoo että Jokerien pitäisi voittaa ensi kaudella selvästi useammin kuin hävitä, kaikki pitävät tätä realismina ja asiallisena puheena. Jos lukkofani sanoo että meidän pitäisi ensi vuonna voittaa paljon useammin kuin hävitä, hän on suuruudenhullu maalainen jolla on kusi noussut päähän. Vaikka kaikki muiden joukkueiden fanitkin olisivat samaa mieltä lukon voittomahdollisuuksista rosteria katsottuaan.