The Original Jags
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Saku #11
Ei edes ollut.
Jaa ettei ollut? Tarkoitatko, että Babinov oli vieläkin parempi?
Viestin lähetti Saku #11
Ei edes ollut.
Viestin lähetti vlad
Mitä ei ollut?
Kyllä Sergei Babinov oli puolustaja, pelasi 70- ja 80-luvuilla Neuvostoliiton pääsarjassa useissa joukkueissa, kuten Tsheljabinsk Traktor, Krylja Sovetov sekä TsSKA.
vlad.
edit: Babinov
Viestin lähetti teemu73
Poimitaanpa jotain muistikuvia 80-luvulta.
Olympiakisat 1988. "Lehtonen ohjaa, Lehtonen ohjaa maalin!!". Suomi voitti Neuvostoliiton 2-1 ja nousi hopealle ohi Ruotsin.
Viestin lähetti Viltsu
Vuoden 1981 Canada-Cupin finaalista muistuu mieleen paitsi Neukkujen ylivoimainen voitto, myös tilanne, jossa legendaarinen Guy Lafleur peitti pelkurimaisesti kasvonsa neukkupelaajan edessä. Neukku veti siinä sitten komean valelaukauksen ja maalihan siitä tuli. Todella nöyryyttävä kokemus Lafleurille ja asia sai Kanadassa suurta huomiota.
Viestin lähetti Pena
MM-99, Alkusarjan viimeinen matsi Venäjää vastaan ja Karalahden tasoitusmaali ajassa 59.58:
- En tiedä miksi tuo on jäänyt niin ikimuistoisena mieleen,
Viestin lähetti The Original Jags
Krutov oli lämäävinään, jolloin ilman kypärää pelannut Lafleur nosti kätensä kasvojensa peitoksi. Krutov ei kuitenkaan ampunutkaan, vaan ohitti Lafleurin ja ampui napakan rannelaukauksen maalin vasempaan alakulmaan ohi Mike Liutin.
Viestin lähetti teemu73
Hauskaa oli myös kuulla kotikatsomon ivallisia suosionosoituksia kun Kanadan maalivahti ottelun loppuvaiheissa pysäytti keskialueelta lähetettyjä roikkukiekkoja.
Sergei Babinov oli 1980-luvun taitteessa mielestäni Neuvostoliiton toiseksi paras pakki heti Slava Fetisovin jälkeen. No, ehkä mielipideasia. Aleksei Kasatonov oli myös nousemassa huipulle, samoin Dynamolla oli kova kolmikko Pervuhin-Vasiljev-Biljaletdinov. Mutta ne pelit mitä olen Babinovin nähnyt pelaavan, niin aivan mahtava puolustaja!
Puolueettomalla tuomarityöskentelyllä tuskin oltaisiin nähty vuoden 1981 kaltaisia murskalukuja, koska Kanadalla oli vuonna 1987 yhtä hyvä joukkue kuin vuonna 1981, mutta Neuvostoliitolla selvästi heikompi joukkue kuin kuusi vuotta aikaisemmin. Eli joukkueiden välinen tasoero ei ollut vuonna 1987 niin suuri kuin vuonna 1981.
Mutta ero oli olemassa kuitenkin myös vuonna 1987, ja se oli neukkujen hyväksi.
Viestin lähetti Lauriman
Kannattaa kuitenkin muistaa että vuonna 1981 Kanada löi neukut alkusarjan pelissä 7-3. Se vaan jäi sen murskatappion takia varjoon. Joten tasoero ei ehkä kuitenkaan ollut kovin suuri.
Olen aina ihmetellyt miten Tretjak pystyi päästämään 7 maalia yhdessä pelissä.
Viestin lähetti vlad
Minulle Babinov on jäänyt tavallaan hivenen tuntemattomammaksi suuruudeksi, jäänyt eräällä tapaa Fetisovin ja Kasatonovin sekä Dynamon trion jalkoihin.
vlad.
Vladimir Myshkin oli tuossa ottelussa maalissa.
Viestin lähetti Master Chief
Mites mulla on mielikuva Antero Karapalon selostuksesta ennen Lehtosen maalia että siellä olisi ollut Mylnikov maalissa?
Viestin lähetti Master Chief
Mites mulla on mielikuva Antero Karapalon selostuksesta ennen Lehtosen maalia että siellä olisi ollut Mylnikov maalissa?
Viestin lähetti Taitopelaaja
Harmittaa hieman, kun itsellä ei ole noista vanhemmista peleistä minkäänlaista tietoa. Tai siis olisi ollut kiva nähdä noiden vanhempien tähtien pelejä.
Oltaisiin varmasti maailmanmestareita n. 5 kertaa tässä vaiheessa jos pelattaisiin 2 erää kisoissa!Viestin lähetti Viltsu
Lake Placidin olympiakisat v. 1980. Suomi taisteli mitalista loppuun saakka, vaikka turnaus alkoi katastrofitappiolla Puolalle. Jos kiekossa olis ollut vain kaksi erää, Suomi olisi ollut kultamitalijoukkue. Viimeisessä erässä menetimme johdon Neuvostoliittoa, Ruotsia ja Usaa vastaan.
Itse olin parin vuoden ikäinen noiden kisojen aikaan, joten mitään muistikuvaa niistä ei minulla ole. Olen hankkinut videokasetin ottelusta N:liitto-Kanada (6-4) noista kisoista, mutta Suomen pelejä minulla ei ole.
Viestin lähetti Lauriman
Mistä olet hankkinut noita pelejä?
Viestin lähetti fastasashark
Oltaisiin varmasti maailmanmestareita n. 5 kertaa tässä vaiheessa jos pelattaisiin 2 erää kisoissa!
Viestin lähetti M.K.M. 15
World Cup:ista vielä yksi tapaus, joka jäi mieleen, oli kun kiekko oli Kipperin luistimen ja maalin välissä, eikä hän huomannut sitä itse. En vain ole ihan varma, missä pelissä tämä tapahtu. Voisko joku valaista asiaa?