On tämä käsittämätön filosofia että valmentajalla olisi jokin kauko-ohjain että miten hyvin pelaaja pelaa kentällä. Jokke ei loistanut täällä, mutta sai huippu lähdön AHL liigassa. Syitä voi olla monia, vaikuttimia voi olla monia, mutta laittaa nyt valmentajan piikkiin? Pleikkari kiinni hei, nyt ei olla Turussa.
Niin, minulle tämä tilanne herättää kysymyksiä
myös valmennuksen suuntaan. Monelle taas tuntuu olevan itsestään selvää, ettei valmennus tee mitään väärää ja näin meritoitunut virheetön valmentaja tiimeineen on kritiikin ulkopuolella. En väitä, että yksin valmennuksessa on vikaa, mutta on vaikea pitää täysin syyttömänäkään siihen, että kaverista ei saatu kaikkea irti täällä.
Voihan se olla, että täällä valmennuksen vaatimukset ja filosofia ei toiminut Joken kohdalla. Tosin sarjataulukkoa tuijottamalla voi pohtia, miten hyvin se isossa kuvassa toimi ylipäänsä kuluneella kaudella. Eikös se mennyt ihan hyvin...? Toki mielipide se on sekin, että valmennus oli kova ja vika oli pelaajissa.
Tuosta
@JYP#44 :n mainitsemasta ylivoimastakin olen hitusen eri mieltä. Jokkea hyödynnettiin siinä hävyttömän vähän (varmaan pelaajien vika tämäkin, höhö) ja toiseksi en nyt varsinaisesti nähnyt, että Joken one-timer pelattiin yv:llä jatkuvasti pois vastustajan hyvyyden takia. Kyllä se mun silmään näytti siltä, että yleensä viivassa kakkosylivoimassa pelannut Mr. Suhonen ei kyennyt ruokkimaan. Silloin harvoin, kun viivassa oli Niku tai Ottavainen, pääsi vetämäänkin.
@Pottakameli :n kanssa ollaan kyllä myös selvästi oltu eri pelejä katsomassa. Vai usein tiellä ja sotkemassa? Saapa nähdä minkälaisen uran vielä itselleen sotkee.
Mitä Jokke teki tällä kaudella JYPissä, että olisi ansainnut enemmän peliaikaa?
Mielestäni teki riittävästi, että olisi voinut koittaa muutaman pelin ykkösen laidassa ja pelata säännöllisesti ykkösylivoimaa. Kun katsoo ottelukohtaisia peliaikakeskiarvoja, niin Jokkea enemmän peliaikaa saaneita ovat mm. Puustinen, Rooba ja Siikanen. Mitä nämä pelurit ovat mielestäsi tehneet, että ansaitsivat Kemelliä enemmän peliaikaa? Strategiaa ei ehkä kannata tässä edes mainita.