Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 279 242
  • 5 239

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku keskieuroopan sarja ala ranska voisi tässä kohtaa olla Salmiolle sopiva sarjataso, kohtuullisella korvauksella.

Joo ja vielä pääsisi kuitenkin ulkomaille liigastatuksella, se sitten jos jää pitkään odottelemaan sopimusta niin voi käydäkin että huomaa että kausi lähenee loppua, tehtävä joku hätäinen mestissopimus ja ura jatkaa vieläkin laskuaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti lyö läpi Vaasassa.

Vähän harmillinen juttu tämä Stråkan lähtö, mielestäni oli yksi niistä jotka kuitenkin sen paikkansa joukkueessa viimekaudella täytti, kuitenkin +- saldo oli plussalla (+2) ja oli semmoinen tasapainottava pelaaja ketjullensa. Toi myös alivoimaan lisää osaamista ja laajuutta. En ihmettele vaikka Vaasassa pelaisi jotain muutakin kun nelosen roolia. JP muuten taisi suurin pirtein samassa iässä(+- 1v) tehdä liigassa samat 9 pistettä. Ensikaudellan 28 pisteen kausi vuorossa? Ei tietenkään itse tähän täysin usko mutta ehkä vielä voi kuitenkin kehittyä kohtalainen 2-3 ketjun 20-30 pisteen tunnollinen 2 suunnan hyökkääjä. Eväitä kiekollisempaan peliinkin kuitenkin on.
 

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
En ihmettele vaikka Vaasassa pelaisi jotain muutakin kun nelosen roolia. JP muuten taisi suurin pirtein samassa iässä(+- 1v) tehdä liigassa samat 9 pistettä. Ensikaudellan 28 pisteen kausi vuorossa?

Tähän en jaksa uskoa. En oikein saa tästä kiinni, miten on JP:n näköinen pelaaja. Kovat on saappaat täytettäviksi, että JP:n jalkaan mahtuu. Todennäköisesti 4 keskelle menee Sportissakin. Tällä hetkellä luotettavana työheppana raataa myös alivoimaa, kuten meilläkin teki. Sinne käsittääkseni tehty taas Ruotsalaissentteri kiinnityksiä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein saa tästä kiinni, miten on JP:n näköinen pelaaja. Kovat on saappaat täytettäviksi, että JP:n jalkaan mahtuu.
Stråkan asento aloituksissa on hieman samanlainen kuin Hytösellä, mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuu.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tähän en jaksa uskoa. En oikein saa tästä kiinni, miten on JP:n näköinen pelaaja. Kovat on saappaat täytettäviksi, että JP:n jalkaan mahtuu. Todennäköisesti 4 keskelle menee Sportissakin. Tällä hetkellä luotettavana työheppana raataa myös alivoimaa, kuten meilläkin teki. Sinne käsittääkseni tehty taas Ruotsalaissentteri kiinnityksiä.

Aika paljon itseäkin ihmetyttänyt tämä vertailu Hytöseen. Stråka ei ole oikeastaan ole uransa missään vaiheessa samoissa pistekeskiarvoissa kuin Hytönen ja minusta anti hyökkäyssuuntaan on aika vajavainen. Ja Hytösellä oli tuossa iässä jo takanaan tehokas mestis-kausi sekä 20 pisteen liigakausi. Ihan tämmöisenä sivuhuomiona.

Tässä tullaan taas siihen kysymykseen että mihin näille Lassiloille, Koskeloille etc. tehdään niitä mahdollisuuksia lyödä läpi jos tämmöisiä marginaalipelaajia pitäisi roikottaa mukana? Johonkin sitä vaihtuvuutta on tehtävä kausittain.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika paljon itseäkin ihmetyttänyt tämä vertailu Hytöseen. Stråka ei ole oikeastaan ole uransa missään vaiheessa samoissa pistekeskiarvoissa kuin Hytönen ja minusta anti hyökkäyssuuntaan on aika vajavainen. Ja Hytösellä oli tuossa iässä jo takanaan tehokas mestis-kausi sekä 20 pisteen liigakausi. Ihan tämmöisenä sivuhuomiona.

Tässä tullaan taas siihen kysymykseen että mihin näille Lassiloille, Koskeloille etc. tehdään niitä mahdollisuuksia lyödä läpi jos tämmöisiä marginaalipelaajia pitäisi roikottaa mukana? Johonkin sitä vaihtuvuutta on tehtävä kausittain.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ei kai täällä muuta ole vertailtu kuin pisteitä tuossa vaiheessa uraa?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enkä nyt itse ainakaan sanoisi että JYP olisi tässä tilanteessa välttämättä kannattanut jatkaa sopimusta kun niin monen sentterin kanssa jo sopimus, vaan harmi että jatkaa muualle, oma kasvatti ja täytti nelosen keskellä viimekaudella paikkansa.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enkä nyt itse ainakaan sanoisi että JYP olisi tässä tilanteessa välttämättä kannattanut jatkaa sopimusta kun niin monen sentterin kanssa jo sopimus, vaan harmi että jatkaa muualle, oma kasvatti ja täytti nelosen keskellä viimekaudella paikkansa.
Julkaistuja sopimuksia on neljän sentterin kanssa; näistä kolmen mahtuminen mihinkään liiga-joukkueeseen on vielä kyseenalaista (ja neljättä muut eivät huoli;) ).
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Stråkasta tulee mieleen vähän sellainen joka kodin yleismies mutta jääkiekkoilijan ominaisuuksilla.

Laitetaan askiin aina silloin kun reservissä on vajetta, suoriutuu joka asiasta ihan ok, ei väläyttele, muttei tee virheitäkään, soveltuu hyvin 3/4. ketjuun, mutta ei mitään asiaa kärkipään tulosliuskaan.

Kaikkea hyvää jatkoon hänelle, sen mitä JYPissä suoritti niin pitäisi kyllä piisata Vaasassakin, jos roolitus on oikea tai yhtään samanmoinen mitä Jyväskylässä. En nyt jää kyyneleet silmissä kaipaamaan, mutta ei ole ollut lähimainkaan huonoin pelaaja viime kausien aikana joka on JYPin nutun pukenut päällensä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäenpää toimii tällä hetkellä apuvalmentajana Viron miesten maajoukkueessa, joka valmistautuu 1. divisioonan B-lohkon mestaruuskilpailuihin. Turnaus pelataan Tallinnassa huhtikuun viimeisellä viikolla.

Ensi kaudeksi Mäenpää on nimetty JYPin U18-joukkueen vastuuvalmentajaksi.

 
Viimeksi muokattu:

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Admiralsin 3-1 voitossa viime yönä King Kemell 1+1, eli 12 pelissä 11 pistettä. Maalia en löytänyt tähän hätään, mutta syöttöpisteen sai kun joku tökki one-timerin reboundin sisään.


Oma "mitä v***ua Jukka?" -fiilis vähän voimistuu.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Admiralsin 3-1 voitossa viime yönä King Kemell 1+1, eli 12 pelissä 11 pistettä. Maalia en löytänyt tähän hätään, mutta syöttöpisteen sai kun joku tökki one-timerin reboundin sisään.


Oma "mitä v***ua Jukka?" -fiilis vähän voimistuu.

Tämä ajattelutapahan ei toisaalta oo välttämättä millään tavalla korrekti, koska voi olla, että tuossa tämän kauden porukassa ei Kemellillä olisi lähtenyt ikinä, vaikka olisi saanut puoli tuntia illassa peliaikaa. Nyt vaan pääsi uuteen paikkaan ja freshin startin kaudelle.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Admiralsin 3-1 voitossa viime yönä King Kemell 1+1, eli 12 pelissä 11 pistettä. Maalia en löytänyt tähän hätään, mutta syöttöpisteen sai kun joku tökki one-timerin reboundin sisään.


Oma "mitä v***ua Jukka?" -fiilis vähän voimistuu.

Hei se nyt on vaan AHL, siellä pärjää kuka tahansa junnu. Aloittelijan tuuria ja sitä rataa.

Syöttöpiste ylivoimalla, kun pääsi itse sen one-timerin vetämään ja siitä riparista lötö pussiin. (Voitto)maalia ei näemmä löydy, mutta tuo King Kemell on aika hauska lempinimi Admiralsin Twitterissä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä ajattelutapahan ei toisaalta oo välttämättä millään tavalla korrekti, koska voi olla, että tuossa tämän kauden porukassa ei Kemellillä olisi lähtenyt ikinä, vaikka olisi saanut puoli tuntia illassa peliaikaa. Nyt vaan pääsi uuteen paikkaan ja freshin startin kaudelle.
Ei välttämättä, mutta eipä toisaalta voi päinvastaistakaan (esim. sinun viimeistä lausetta) sen korrektimpana pitää? Tiedän, että otanta on edelleen pieni, mutta kärjistetysti voisi pyytää lyömään tiskiin Liigassa pieneen rooliin jääneitä pelimiehiä, jotka vetää AHL:ää liki piste per peli tahdilla.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Ei välttämättä, mutta eipä toisaalta voi päinvastaistakaan (esim. sinun viimeistä lausetta) sen korrektimpana pitää? Tiedän, että otanta on edelleen pieni, mutta kärjistetysti voisi pyytää lyömään tiskiin Liigassa pieneen rooliin jääneitä pelimiehiä, jotka vetää AHL:ää liki piste per peli tahdilla.
Tämän kauden otteilla JYPissä, ihme että sai edes noin paljon peliaikaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä Jokke teki tällä kaudella JYPissä, että olisi ansainnut enemmän peliaikaa?
Kieltämättä oli usein vain tiellä ja sotki peliä, mutta ylivoimalla helähti joitakin kertoja komeasti.

Syyt voi olla mitä vaan, mutta kentällä ei tapahtunut mitään.

Silloin yhtenä syksynä oli dominointia ja keväällä taas hyviä otteita, mutta valitettavasti ei paljoa sen jälkeen irronnut. Hyvä että nyt taas sujuu ainakin pisteiden valossa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minä näen Joken mukavassa AHL-startissa samaa kuin 1,5 vuotta sitten Liiga-startissa. Tutkan alta saapuu lahjakas pelaaja, joka pystyy omalta vahvuusalueeltaan, eli vasemmalta laidalta ampumaan tulisia onetimereita. Kun kukaan ei osaa odottaa tällaista lahjakkuutta, Jokke pääsee painamaan naurettavan helposti tehoja sisään. Liigassa(kin) tämä toimi aluksi erinomaisesti, se starttihan oli syksyllä 2021 aivan hävytön. Myöhemmin Kemellin paras laukaisusektori opittiin kuitenkin jokaisella Liigapaikkakunnalla pelaamaan pois, ja koska Joken kikkapankki oli varsin kapea, niin se myös söi niitä tehoja rotan lailla. Olen ihan varma, että siellä on jo viime kaudella jokaisen Liigajengin alivoimamiehistö painanut mieleen Kemellin ja tuon maagisen laukaisualueen, joka on "pakko" pelata pois.

Sekin on hyvä muistaa, että maisemanvaihto on hyvin usein toimiva tapa tehdä reset. Uudenlaiset ympyrät ja arjen rutiinit pakottavat väkisinkin uudistautumaan, ja Joken tapauksessa myös mahdollisesti sallivat myös jossain määrin "vanhaan palaamista". Mielstäni Jokelle annettiin kyllä pitkin kautta mukavasti saumaa ja siimaa toteuttaa omaa juttuaan, mutta se ei lähtenyt missään vaiheessa syksyn 2021 lentoon. En kuitenkaan dumppaisi asiaa JR:n syyksi.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
On tämä käsittämätön filosofia että valmentajalla olisi jokin kauko-ohjain että miten hyvin pelaaja pelaa kentällä. Jokke ei loistanut täällä, mutta sai huippu lähdön AHL liigassa. Syitä voi olla monia, vaikuttimia voi olla monia, mutta laittaa nyt valmentajan piikkiin? Pleikkari kiinni hei, nyt ei olla Turussa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tämä käsittämätön filosofia että valmentajalla olisi jokin kauko-ohjain että miten hyvin pelaaja pelaa kentällä. Jokke ei loistanut täällä, mutta sai huippu lähdön AHL liigassa. Syitä voi olla monia, vaikuttimia voi olla monia, mutta laittaa nyt valmentajan piikkiin? Pleikkari kiinni hei, nyt ei olla Turussa.
Niin, minulle tämä tilanne herättää kysymyksiä myös valmennuksen suuntaan. Monelle taas tuntuu olevan itsestään selvää, ettei valmennus tee mitään väärää ja näin meritoitunut virheetön valmentaja tiimeineen on kritiikin ulkopuolella. En väitä, että yksin valmennuksessa on vikaa, mutta on vaikea pitää täysin syyttömänäkään siihen, että kaverista ei saatu kaikkea irti täällä.

Voihan se olla, että täällä valmennuksen vaatimukset ja filosofia ei toiminut Joken kohdalla. Tosin sarjataulukkoa tuijottamalla voi pohtia, miten hyvin se isossa kuvassa toimi ylipäänsä kuluneella kaudella. Eikös se mennyt ihan hyvin...? Toki mielipide se on sekin, että valmennus oli kova ja vika oli pelaajissa.

Tuosta @JYP#44 :n mainitsemasta ylivoimastakin olen hitusen eri mieltä. Jokkea hyödynnettiin siinä hävyttömän vähän (varmaan pelaajien vika tämäkin, höhö) ja toiseksi en nyt varsinaisesti nähnyt, että Joken one-timer pelattiin yv:llä jatkuvasti pois vastustajan hyvyyden takia. Kyllä se mun silmään näytti siltä, että yleensä viivassa kakkosylivoimassa pelannut Mr. Suhonen ei kyennyt ruokkimaan. Silloin harvoin, kun viivassa oli Niku tai Ottavainen, pääsi vetämäänkin.

@Pottakameli :n kanssa ollaan kyllä myös selvästi oltu eri pelejä katsomassa. Vai usein tiellä ja sotkemassa? Saapa nähdä minkälaisen uran vielä itselleen sotkee.

Mitä Jokke teki tällä kaudella JYPissä, että olisi ansainnut enemmän peliaikaa?
Mielestäni teki riittävästi, että olisi voinut koittaa muutaman pelin ykkösen laidassa ja pelata säännöllisesti ykkösylivoimaa. Kun katsoo ottelukohtaisia peliaikakeskiarvoja, niin Jokkea enemmän peliaikaa saaneita ovat mm. Puustinen, Rooba ja Siikanen. Mitä nämä pelurit ovat mielestäsi tehneet, että ansaitsivat Kemelliä enemmän peliaikaa? Strategiaa ei ehkä kannata tässä edes mainita.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Pottakameli :n kanssa ollaan kyllä myös selvästi oltu eri pelejä katsomassa. Vai usein tiellä ja sotkemassa? Saapa nähdä minkälaisen uran vielä itselleen sotkee.
Mitä helvetin väliä sillä on tulevan kanssa? Jos sinä paskot housuun tänään, niin voi olla että ehdit vessaan huomenna. Jotenkin ihmeellinen tämä maailma, jossa aikuiset ihmiset "fanittaa" jotain niin paljon, ettei voi nähdä kuin mitä itse haluaa. Itse olen kasvanut ulos tästä fanitus-moodista iän myötä, mutta jos sellaisen itsestään löytää, niin ei siinä mitään. Jokainen tallaa omalla tyylillään!

Tasakentällin ei hirveästi tosiaan tapahtunut, yksittäisiä vaihtoja lukuunottamatta. Paitsi kiekon menetyksiä.
Kausi ei ollut hyvä, vaikka ajoittain väläytteli potentiaalia.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, minulle tämä tilanne herättää kysymyksiä myös valmennuksen suuntaan. Monelle taas tuntuu olevan itsestään selvää, ettei valmennus tee mitään väärää ja näin meritoitunut virheetön valmentaja tiimeineen on kritiikin ulkopuolella. En väitä, että yksin valmennuksessa on vikaa, mutta on vaikea pitää täysin syyttömänäkään siihen, että kaverista ei saatu kaikkea irti täällä.
On ihan varmasti totta, että valmennuskin olisi voinut käsitellä Jokkea paremmin, mutta silti ihmetyttää tämä joidenkin asenne, että valmennus olisi pääsyyllinen Joken tämän kauden epäonnistumisiin. Jokke sai ihan riittävästi vastuuta, että olisi voinut antaa huomattavasti parempia näyttöjä, joilla olisi voinut ansaita lisää vastuuta. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan Jokke oli tasakentällisin yksi koko joukkueen huonoimmista pelaajista. Ylivoimalla oli ihan hyvä ja olisi voinut siinä käyttää enemmänkin, mutta kun tasakentällisin ei saa mitään aikaiseksi, niin ymmärrän senkin, että ei sitten saa "ilmaiseksi" yv-vastuuta.

Jos pelaaja saa riittävästi vastuuta, mutta epäonnistuu silti muihin pelaajiin nähden, niin kyllä pelaaja itse kantaa päävastuun tästä.

Lisäksi tätä Joken kritisointia minun tai muiden toimesta ei pidä tulkita siten, että meillä olisi jotain Jokkea vastaan. En usko, että yhdelläkään JYP-kannattajalla on erityisesti mitään Jokkea vastaan. Minä ainakin fanitan Jokkea ihan perkeleesti, mutta se ei estä minua olemasta kriittinen ja puhumasta siitä mitä olen itse kentällä nähnyt. Itseasiassa havaitsen yleensä epäonnistumisia paremmin, jos pidän kyseisestä pelaajasta, koska silloin tulee seurattua häntä tarkemmin kuin muita pelaajia.

Uskon, että Jokke tekee ihan perkuleen hienon uran, todennäköisesti NHL:n puolella. Menee varmasti kovaa vauhtia eteenpäin urallaan tulevina vuosina. Tästä huolimatta mennyt kausi oli Jokelta odotettua heikompi suoritus, mutta se on vain osa kasvutarinaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös