Mutta mistä nämä huhut ovat saaneet alkunsa, sitä olen ihmetellyt. Jyssyhän oli peräti kultakypärä ja siirron aikaan Liigan pakkien pistepörssin kakkosena. kun pelasi viimeisen kerran JYP-nutussa tammikuussa 2007. Ja syyt siirrolle länsinaapuriin olivat että Jyssy olisi kuitenkin ensi kaudeksi siirtynyt ulkomaille, ja nyt JYP päätti siis rahastaa Jyrillä kun paikka oli ja käyttää rahat ensi kauden rakentamiseen. En muista mikä JYPin sijoitus oli tuolloin runkosarjassa, mutta kauden päätteeksi JYP oli kolmanneksi viimeinen jääden jopa säälien ulkopuolelle. Eli kaikki merkit viittaavat mielestäni siihen että JYP päätti heittää pyyhkeen kehään, ja lyödä rahoiksi sen mitä vielä ehti. Minä en ainakaan mitään riitaa muista olleen.
Heti alkuun pitää sanoa että nyt luvassa pelkkää mutuilua ja vanhoja huhupuheita sekä muisteluita, joita ei kannata liian vakavasti ottaa.
Juuri tuolla samalla kaudellahan JYPiä ravisteli case-TommiKovanen. Tommi oli pelannut edellisellä kaudella muutaman pelin lainassa Sveitsissä ja olisi halunnut siellä jatkaa. JYP ja Seppänen kuitenkin torppasivat tämän ja Kovanen jatkoi JYPissä sopimuksensa mukaisesti. Lopulta kaudella 2006-2007 Kovanen siirtyi ensin Sipoon mökilleen haravoimaan ja sitten IFKhon. Marttinen siirtyi tämän jälkeen Ruotsiin, eikä ole takaisin tullut.
Sitten spekulointia.
1) Pelaajat pitävät näissä aina toistensa puolia ja Jyssykin vittuuntui JYP-johdolle. Itse olen tässä JYPin puolella ja pidän Tommia pellenä, mutta totuushan on että nämä jutut pitää pystyä sopimaan. Jos paska lentää tulettimeen ja mediassa näillä mässäillään, voi vai kuvitella miten tama on myrkyttänyt JYPin pukukopin ja ajanut pelaajat kuppikuntiin jne.
2) Joukkueen johtava puolustaja Marttinen olisi itsekin halunnut siirtyä Minardi-JYPistä noihin aikoihin maistelemaan vähän isompia ympyröitä ja saanut torjuvan vastauksen Seppäseltä.