Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 414 312
  • 5 958

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Joo Reijo olisi jatkanut ja Jerry myös, sekä Nättis Julle ainakin tullut ja pari muuta. Mutta herra päätti asian toisin omalla sekoilullaan ja se on vaan faktaa, ettei tuohon sekasotkuun halunnut tulla pelaajia tai jatkaa enää kyseiset pelaajat. Ja ei se kaukana ollut etteivät lähteneet kesken kauden.

Seppänen on saatava vaan ulos.
Ihan mielenkiinnosta. Ketä nuo pari muuta ovat? Minne menivät kun eivät tänne tulleet?
 

Mastari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samoin Gardiner pelaa Kärpissä ja saa tilin johon JYPin perse ei revennyt ja jokainen saa toki uskoa, että siellä se iltaisin itkee itsensä uniin, kun paalu ei jykylässä riittänyt. Minä pidän itsestään selvänä, että kun mitään henkilökohtaista syytä ei ole, niin pelaaja menee sinne, mistä korkeimman setelipinkan pokkaa.
Tämähän sikäli on ihan totta enkä sitä kiistä, siinä vaan on yksi mutta matkassa. Gardinerin jatkopahvi JYPiin paloi joulukuisen sekoilun yhteydessä, jonka jälkeen katseet oli muualla ja täten meni lienee isoimman setelipinkan perässä. Tapaus on periaatteessa käänteinen Schnarrin sopimuksen kanssa, jossa sopimus on tehty ajoissa Jyväskylään, kun taas kauden jälkeen olisi saanut karvan verran rahakkaampaa pahvia toisaalla.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos jatkaa Ojantakanen samaa tahtia menee Janne Lahden 37 maalia rikki, ei tuokaan huonosti ole kun ei tosiaan edes 30 maalia kovin moni liigassa 2000-luvulla tehnyt. Nuo pari seppää vain nyt vieläkin kovempaa tahtia alkukauden vetänyt niin näyttää huonolta.
Toki tahti hyytyy, eikä yleensä alkukauden riemu kestä koko kautta, mutta kyllä Ojantakanen varmaan ihan hyvän maalimäärän tulee keräämään. Jospa oma ennätys menisi rikki (20).
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin vaan vaihtoehdottomuudesta huolimatta Seppänen alkaa vaikuttaa kuin Manngardin toisinnolta. Ilveksen uusi nousu alkoi, kun Ilvestaustainen väki ( liekö ne, joilla oli sitä vanhaa Ilvesidentiteettiä) saivat Vinnie-sedän syrjään ja aloittivat ”jälleenrakennuksen”. Mahtaisiko Jypissäkin olla tarvetta tai edes kykyä vastaavaan…

Asia voi olla näin, tai voi olla olematta, mutta kovasti ihmettelen, jos nyt hypoteettisesti, siis kuvitteellisesti moista pohtisi. Lukien täältä ranteitten aukomista jo noin kymmenen kierroksen kohdalla, niin millä päättömällä lapsen uskolla joku vaihdos ja hyppy tuntemattomaan toimisi kun se muutos veisi nopeassakin tahdissa vähintään 4 - 5 kautta, että jotakin olisi näkyvissä? no, usko on usko, lapsenkin.

Sinällään, vissiin psykologiassa voi erotella luonnetyypit impulsiivinen ja laskelmoiva ja moinen toki kuuluu siihen impulsiivisen kuvaukseen. Joissain tapauksissa tämä on ollut ns. voittava taktiikka, mutta taitaa riippua asioista jotka on kyseessä. Kun puhutaan työyhteisöstä ja monen suunnan sidosryhmistä, olen vissiin tuota laskelmoivaa edustava minä. Sitten kun on tiedossa vastuun ottava taho, kun on julki analyysin tulema, eli suunta, joka on toteutuskelpoinen niin mun puolesta siitä vaan.

Sääli vaan kun mitään tähän viittaavaa ei ole kenelläkään esittää(olemassakaan), vaan samaa yhden nimen( Seppänen ) jankkausta ilman järkeen käyvää sisältöä, tässä kohden minä tuon keskusteluun sen, että kukin haaveilkoon mitä pukki jouluna tuo, todellisuus on kuitenkin tässä ja nyt ja sen ehdoilla kaikki tapahtuu ja siihen nojaten tapahtuu muutos jos on tapahtuakseen. Rikkaat amerikan sedät ja viisaat uudet omistajat, ei niistä saa mitään villoja keskustelun juureksi, satuiluksi toki.

Jos oikeasti haluaa satuilla ja sen pohjalta sanaa veistää, niin ok, mainiota, mutta kyllä sen reilusti voi ilmaista, kuten tuolla on jo se haaveiluketju. Niissä varmaan sen asian puolesta kiinnostuneet käyvät keskustelua, mikä on ok, mutta esim. minä en, koska minua se ei kiinnosta lainkaan. Minä tuon näkemykseni ja osuuteni keskusteluun niissä topikeissa joissa koen olevan jotakin kiinnostavaa otsikonkin pohjalta, sitä en kuitenkaan ymmärrä, että heitellään asiaa sisältävään keskusteluun kuvitelmia, haaveita ja satuja vaatien niille samaa arvostusta ja asemaa keskusteluun jossa käsitellään oikeita ja olevia asioita. Toisaalta, aikahan on kuulu tasapuolisuus harhoistaan, joten lie sen kanssa pakko elää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämähän sikäli on ihan totta enkä sitä kiistä, siinä vaan on yksi mutta matkassa. Gardinerin jatkopahvi JYPiin paloi joulukuisen sekoilun yhteydessä, jonka jälkeen katseet oli muualla ja täten meni lienee isoimman setelipinkan perässä. Tapaus on periaatteessa käänteinen Schnarrin sopimuksen kanssa, jossa sopimus on tehty ajoissa Jyväskylään, kun taas kauden jälkeen olisi saanut karvan verran rahakkaampaa pahvia toisaalla.

Näinkin voi olla, minä vaan näen asian niin, että isomman äärellä JYP siinä tilanteessa oli, kun yhden vaikkakin liigaan tosi kovan maalipyssyn menetys. Joskus ne asiat on tehtävä, jotka on tehtävä, vaikka kirpaiseekin.

Tämä kuitenkin jo aiemminkin täällä selvitelty keskustelun juonne ja kuinka kukakin sen näkee, minä en muuta vaihtoehtoa tuossa näe kenkää Rautakorvelle, toki, minusta liian myöhään, puoli kautta aiemmin olisi ollut sopivampi. Syitä miksi sai jatkaa, en minä tai kukaan muukaan tällä palstalla tiedä, joten asia lie vain on hyväksyttävä, kun muuta ei asemassaan voi. Rautakorpi vei minusta JYPpiä täysin väärään suuntaan ja uskokoon toisin ken tahtoo, minusta mitä nopeammin eroon, sitä parempi JYP tulevaisuudelle.

Nää on oikeasti eri kaliiberin kysymyksiä, kuin pettymys, jos sen myötä yksi snaipperi vaihtoi maisemaa, vaan vissiin taas kerran naamaan hierotaan jotakin tasapuolisuus harhaa ilman analyyttistä pohdintaa, että mitä niissä vaakakupeissa onkaan. Kurja, että Reid meni, oli kurja kun Ton meni ja oli kurja Perrin meni, kaikkien menemiseen oli syyt ja selityksensä mutta millään nämä ei ole verrannollisia asioita vaan seuraamuksia päätöksiin joiden tulemana seuraa moisia asioita. Eri aikoina ne valinnat on ollut tehtävä ja niin nytkin.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asia voi olla näin, tai voi olla olematta, mutta kovasti ihmettelen, jos nyt hypoteettisesti, siis kuvitteellisesti moista pohtisi. Lukien täältä ranteitten aukomista jo noin kymmenen kierroksen kohdalla, niin millä päättömällä lapsen uskolla joku vaihdos ja hyppy tuntemattomaan toimisi kun se muutos veisi nopeassakin tahdissa vähintään 4 - 5 kautta, että jotakin olisi näkyvissä? no, usko on usko, lapsenkin.
Hetkinen. Et voi olla ihan tosissasi tämän kanssa, ethän?

Tätä samaa paskassa rämpimistä on seurattu nyt ~6 vuotta. Ihmetteletkö todella, että kärsivällisyys alkaa ihmisillä olemaan enemmän tai vähemmän kortilla? Vastaavasti taas, jos koko omistus menisi uusiksi, olisi täydet perusteet odottaa kärsivällisesti, mitä nuo henkilöt, jotka seuran ottaisivat vedettäväkseen, saisivat aikaan. Sanotaan nyt vaikka kuvitteellisesti, että tuollaisessa tilanteessa ehkä ensimmäisen kahden vuoden jälkeen sitä odottaisi näkevänsä jonkinlaisia selkeitä viitteitä uudesta ja siitä suunnasta, mihin koko organisaatio on menossa.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sitten kun on tiedossa vastuun ottava taho, kun on julki analyysin tulema, eli suunta, joka on toteutuskelpoinen niin mun puolesta siitä vaan.
Niinpä, mutta eivät noiden analyysien tulemat ole ensiesittelyssä näillä palstoilla, tähän tietoisuuteen ne valuvat vasta kuin ”vastuunottavataho” on siinä asemassa, että heillä on vastuu ja valta.

Nythän on vaihdettu valmentajaa jo muutaman kerran, pelaajatkin jo lähes vaihtuneet, mitä on jäljellä, kun tulos ei vielä tämän kummempaa ole. Onko hyppy tuntemattomaan silloin yhtään sen harhaisempaa kuin ripustautuminen hukkuvan laivan ankkuriköyteen…
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JYPille minun ymmärryksellä oli tuhoisa ja kauaskantoinen valinta häneltä siirtyä ns. taka - alalle ja epäonnistua seuraajien rekryssä, tai sitten "valtatyhjiö" täyttyi luonnollisesti keskinkertaisuuksilla. Kummassakin vaihtoehdossa tulema oli vaatimattomat sata kertaa pahempi, kuin Rautakorven potkuissa, jotka, jos ei selväksi ole käynyt, oli minusta olevaan tietoon nähden ainoa oikea ratkaisu.
Vastuuhenkilöiden rekrytointi on ylimmän johdon (hallitus ja toimitusjohtaja) kaikkein tärkeimpiä tehtäviä. Jos organisaation huipulle mennään rekryämään keskinkertaisuus, siinä on pitkäaikaisten ongelmien siemen kylvetty. Nimittäin keskinkertaisuus ei ensinnäkään kykene tunnistamaan talenttia ja toiseksi moni keskinkertaisuus pelkää asemansa puolesta ja rekrytoi varmuuden vuoksi oman asemansa säilyttääkseen vielä itseään heikompia henkilöitä. No mikä on organisaation taso, kun keskinkertaisuus on rekrytoinut sinne joukon itseään heikompia, jotka mahdollisesti rekrytoivat edelleen vielä itseään heikompia? Tällaisen ongelmapesän puhdistamiseen menee 5 vuotta helposti ja koko sinä aikana ei saisi tehdä enää yhtään lisää virheliikkeitä.

Minä en tunne Jypin nykyistä organisaatiota, puhumattakaan aikaisemmista organisaatioista, joten en osaa sanoa missä määrin edellä sanottu koskee Jyppiä. En edes muista, ketä sinne jäi avainpaikoille Seppäsen lähtiessä Amerikkaan golfaamaan. Sen tiedän, että Viitanen ei ainakaan julkisten esiintymisten perusteella ollut mikään suuri ajattelija.

Tämän vuoden joukkue on edelleen Viitasen käsialaa ja joku vastuuttomuuden ja mukavuusalueella pyörimisen tauti Jyppiä vaivaa ja on vaivannut jo vuosia. Puolustusvelvoitteista laistetaan tämän tästä, silti paikka rosterissa on ja pysyy pelistä toiseen. Onhan siellä aina muutama vastuunkantaja, mutta ei niitäkään pitkään kiinnosta laittaa kroppaa likoon, jos muutkaan eivät laita ja sitä katsotaan läpi sormien. Kun laistajia on tietty kriittinen massa porukasta, hommaa on mahdoton kääntää, koska penkitettäviä olisi jatkuvasti enemmän mihin rosteri antaa myöten. Pennerborn näytti saavan asennetta kuntoon alkukaudesta, mutta onkohan toistuvat tappiot syöneet asenteesta jo ison osan pos?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös