Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 343 184
  • 5 527

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ymmärrän täysin ja olen ihan samoilla linjoilla. Tämän Hännikäisen lempinimen kohdalla mulla on käynyt just näin, että joskus aiemmin olen sen täältä lukenut ja miettinyt kenestä oikein puhutaan. Sitten jostain seuraavasta viestistä on voinut laskea 1+1. Rehellisesti en vieläkään edes muista/tiedä, mistä tuo "Laku" on peräisin.

Toivoisin siis itsekin samaa toimintatapaa näiden lempinimien kanssa. Esimerkiksi tässä tapauksessa olisi voinut käyttää muotoa "Markus 'Laku' Hännikäinen". Näin kävisi ilmi varmasti kaikille kenestä puhutaan ja samalla saisi kuitenkin käyttää sitä pelaajan lempinimeä, vaikka se olisi vähän harvinaisempi.
Boldattuun olen kuullut tarinan, jossa lempinimen syntymistä on edesauttanut nuoren Hännikäisen kostea lakritsishotteja sisältänyt ilta. Ymmärtääkseni samat perusperiaatteet kuin "Pizza-Harrin" (Pesonen) lempinimen syntymisessä: tarpeeksi paljon kuin nauttii kerralla, saa siitä itselleen liikanimen.

En sitten tiedä, miten paljon joukkueessa oikeasti käytetään näitä Laku tai Pizza lempinimiä, mutta hyvin ne elävät ainakin keskustelupalstoilla.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Boldattuun olen kuullut tarinan, jossa lempinimen syntymistä on edesauttanut nuoren Hännikäisen kostea lakritsishotteja sisältänyt ilta. Ymmärtääkseni samat perusperiaatteet kuin "Pizza-Harrin" (Pesonen) lempinimen syntymisessä: tarpeeksi paljon kuin nauttii kerralla, saa siitä itselleen liikanimen.

En sitten tiedä, miten paljon joukkueessa oikeasti käytetään näitä Laku tai Pizza lempinimiä, mutta hyvin ne elävät ainakin keskustelupalstoilla.
Hahah, kiitos selvennyksestä! Yritin pähkäillä jotain Panda -kuviota, mutta se ei edennyt oikein mihinkään.

Erittäin hyvä, että tällaiset vähän ns. "erikoisemmat" lempinimet elävät ainakin palstalla jos ei muualla, sitä ei missään nimessä kuulu lopettaa. Kuitenkin kaikkia ajatellen hyvä olisi saada tuollaisten lempinimien yhteyteen myös pelaajan oikea nimi, niin kaikki pysyy kärryillä kenestä puhutaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös