Toki minäkin olen sitä mieltä, että Severin olisi hyvä tuomion jälkeen päästä jaloilleen ja tuomionsa kärsittyään hän on yhteiskunnalle (ei uhrille) lain mukaan tekonsa hyvittänyt. Tosin olen sitä mieltä, että JYPin ei tule tarjota mahdollisuutta hänelle jatkaa jääkiekkoilijana joukkueessa, sillä halusivat tai eivät, pelaajat ovat monille nuorille roolimalleja. Rattijuoppo ja raiskaaja ei ole roolimalli, jota haluan nähdä kannattamassani seurassa. Uhreilijatkin ovat viihdyttäjiä, ja itse en viihdy katsellessa rattijuoppoa seksuaalirikollista, joka ei ymmärrä hävetä tekemisiään.
Ainut teoreettinen vaihtoehto olisi, että pyytäisi uhrilta anteeksi ja tekisi aivan massiivisen työn seksuaalirikosten uhrien puolesta, mikä olisi ilmeisen vilpitöntä. Tällöin hänen suuri käännöksensä elämässä itsekkäästä rikollisesta yhteiskuntaa palvelevaksi, positiiviseksi roolimalliksi mahdollistaisi ainakin teoriassa paluun.
Tämä vääntö toki sinänsä on turhaa, sillä Lahtinen on niitä harvoja suomalaisia pelaajia, jonka kanssa sopimuksen tekemällä seura vähentää myytyjä kausikortteja ja ottelulippuja, joten sinänsähän spekulointi on turhaa. Ja niin kauan, kun Severi ei pyydä uhrilta anteeksi ja vaikuta vilpittömästi tehneen muutoksen parempaan elämässään, en aio kantaa euroakaan siihen suuntaan, joka tarjoaa hänelle parrasvalon. Jos JYP tekisi kuvitteellisesti sopparin Lahtisen kanssa tuomion jälkeen (mitä ei tule tapahtumaan), niin se olisi kyllä samalta istumalta hyvästit JYPille ainakin omalta osalta, sekä varmasti huomattavalla osalla yleisöstä.