Mä oon rakastunut syvästi Åsteniin tän alkukauden aikana viimeistään. Viime kaudella taklaus Tuohilampeen herätti taas vähän tietoisuutta miehestä ja viimeistään kevään isoissa matseissa pelasi itsensä sisään joukkueeseen. Jarkko Ruutuun en halua Micke-Maxia verrata, koska arvostus Åstenia kohtaan on valtava (toki myös Ruutuun, vaikkakin uran viimeiset vuodet ja moni teko aiemminkin vitutti). Åsten tekee paljon asioita oikein, on kehittynyt kiekollisesti ja kiekottomana. Taklaa aina kun mahis, mutta ei pakota taklausta väkisin, vaan kun tilanne sallii vähänkin. En osaa liikaa sanoa, mutta myös hölmöt jäähyt ovat vähentyneet, mikä on valtava plussa. Kuten mainittua, miehen olemus, puhe ja pelityyli on erittäin ärsyttävää. Itse pidän Åstenia kuitenkin aika sympaattisena hahmona ja välillä ihmettelen, miksi mies on vastustajien silmissä niin vihattu. Onhan se ärsyttävä, mutta myös pelimies ja todella sitkeä. Myös se, että ei pelkää ketään on mahtavaa. Mä sytyn todella isosti Åsteniin ja on ilmeisesti erittäin pidetty mies myös kopissa. Puhuvat hauskaksi ja ei ole vaikea tätä uskoa.
NHLstä en kyllä puhuisi ja en osaa oikeasti kuvitella edes mahdolliseksi. Ja typerä nimi, vai? Micke-Max Åsten on loistava nimi jätkälle ja sopii kyllä niin hyvin kuin voi vaan sopia. MMÅ-show'ta tykkään katsoa.
Oli tänään kyllä huikeeta seurata matsin jälkeen, tuleeko se Åsten vielä erikseen kiittämään yleisöä. Kovasti Zabo painosti ja lopulta Micke kääntyi ja tuli Kingien eteen. Ja se "nostaa hattua" -ele oli täydellinen.
En ole varma mitä siinä Mahbomin (??) tilanteessa kävi, mutta seurasin kuinka blegin jätkä hakkasi aloituksesta lähtin Mickeä mailallaan. Mun mielestä Micke ei siihen erikoisemmin edes reagoinut, kunnes kiekko meni Kähköselle ja tuli pelikatko. Mahbom meni Micken perään ja Micke kääntyi viimein ottamaan vastaan. Sitten hetkessä olikin jo ulosajo tulossa. Katsoin ensin, että saiko Micke jäähyn siitä yhdestä ainoasta huitaisustaan. Itse keihästäminen meni siis silmieni ohi.
Vielä linkki Ruutu.fi -klippiin, jossa Karri Kivi kehuu Micken peliä ja jatkuvia oikeita ratkaisuja.
http://www.ruutu.fi/video/2237319