Micke Åsten, HIFK

  • 274 679
  • 1 241

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olen iloinen Åstenin jatkosta, koska onhan tuo täysin "oma jätkä" joka tuo sitä IFK-sydäntä kehiin mitä muuten ei olla paljon nähty. Mielestäni kuitenkin viime kausina on alkanut tulemaan aivan liikaa niitä ns. ohipelejä. Åsten on pelaaja jonka pitää antaa itsestään 110-prosenttia tai muuten tuon hyöty joukkueelle on negatiivinen. Pelillisesti Åsten olisi täysin korvattavissa, mutta uskon Åstenin tuovan joukkueelle paljon energiaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tyytyy rooliinsa.
Ei mitään Åstenin jatkosopimusta vastaan, mutta olen monesti ihmetellyt, että mikä ihmeen plussa "tyytyy rooliinsa" oikein on? Kyllä terve kilpailutilanne edellyttää, että jokaiselle tontille löytyy pelaajia, jotka aidosti pyrkivät kehittymään ja etenemään urallaan saadakseen suurempaa vastuuta. Jos mestaruutta tavoittelevassa liigajoukkueessa pelaa 30-vuotias pelaaja, josta tiedetään jo valmiiksi, ettei hänellä parhaassa tapauksessakaan tule koskaan olemaan enempää annettavaa kuin rajallinen vastuu nelosketjun ja rotaation välimaastossa, niin täytyy ääneen pohtia, että pelaako hän väärällä tasolla tai ainakin väärässä joukkueessa. Ja ennen kuin joku niin tulkitsee, niin en väitä, että juuri Åsten olisi tällainen pelaaja, mutta samaan hengenvetoon totean, että toivottavasti hän ei myöskään "tyydy rooliinsa" vaan tekee saatanasti duunia kehittyäkseen pelaajana ja saadakseen enemmän vastuuta. Ne ajat alkavat olla ohi, jolloin nelosketjulta ei vaadittu muuta kuin muutama hajavaihto, jossa nippu koohottajia kävi taklaamassa kaikkea mikä liikkui.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Minä pidän tästä jatkosopparista. Eipähän tarvitse Toben nähdä vieläkään minua hänen makuuhuoneessa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haisevan vastalauseeni sijaan lähetän toimistolle virtuaalikukkia!

Muulin paikka on HIFK:ssa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tämä lämmittää mieltä suuresti, kuten ulkona paistava kevätaurinkokin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ei mitään Åstenin jatkosopimusta vastaan, mutta olen monesti ihmetellyt, että mikä ihmeen plussa "tyytyy rooliinsa" oikein on? Kyllä terve kilpailutilanne edellyttää, että jokaiselle tontille löytyy pelaajia, jotka aidosti pyrkivät kehittymään ja etenemään urallaan saadakseen suurempaa vastuuta. Jos mestaruutta tavoittelevassa liigajoukkueessa pelaa 30-vuotias pelaaja, josta tiedetään jo valmiiksi, ettei hänellä parhaassa tapauksessakaan tule koskaan olemaan enempää annettavaa kuin rajallinen vastuu nelosketjun ja rotaation välimaastossa, niin täytyy ääneen pohtia, että pelaako hän väärällä tasolla tai ainakin väärässä joukkueessa. Ja ennen kuin joku niin tulkitsee, niin en väitä, että juuri Åsten olisi tällainen pelaaja, mutta samaan hengenvetoon totean, että toivottavasti hän ei myöskään "tyydy rooliinsa" vaan tekee saatanasti duunia kehittyäkseen pelaajana ja saadakseen enemmän vastuuta. Ne ajat alkavat olla ohi, jolloin nelosketjulta ei vaadittu muuta kuin muutama hajavaihto, jossa nippu koohottajia kävi taklaamassa kaikkea mikä liikkui.

Tyytyy rooliinsa on varmaan negatiivinen asia joidenkin pelaajien kohdalla. Esimeriksi jos halut olisi pelata ylemmissä kentissä, mutta oikeasti avut eivät riitä nelosta ylemmäksi. Motivaatio alkaa hajoilla, kun näytönpaikkoja ei tule hakee pelipaikan muualta. Emme jää kaipaamaan, mutta vaihtuvuus harvoin on hyvä asia.

Sama pelaaja jos ymmärtää, että hänellä ei avut ehkä riitä ylempiin ketjuihin, mutta on hyvä nelosessa, niin tyytyy rooliinsa tehden silti 110% suorituksen. Micke on sitä. Tietää, että on nelosen miehiä ja tekee silti 110% suorituksen.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Micke on jo käytännössä seuraikonin roolin saavuttanut perusrouhija , kelpaa minulle oikein
hyvin. Lisäksi se on hyvä hämmentämään vastustajia, se on mun mielestä jotenkin niin IFK:n
näköinen pelaaja. Jos Micke pelaisi jossain muualla, niin se olisi juuri sellainen pelaaja joka saisi
karvat nousemaan pystyyn, mutta onneksi se on meidän mies :)
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tyytyy rooliinsa on varmaan negatiivinen asia joidenkin pelaajien kohdalla. Esimeriksi jos halut olisi pelata ylemmissä kentissä, mutta oikeasti avut eivät riitä nelosta ylemmäksi. Motivaatio alkaa hajoilla, kun näytönpaikkoja ei tule hakee pelipaikan muualta. Emme jää kaipaamaan, mutta vaihtuvuus harvoin on hyvä asia.

Sama pelaaja jos ymmärtää, että hänellä ei avut ehkä riitä ylempiin ketjuihin, mutta on hyvä nelosessa, niin tyytyy rooliinsa tehden silti 110% suorituksen. Micke on sitä. Tietää, että on nelosen miehiä ja tekee silti 110% suorituksen.

Tästä tulee mieleen Liivik tokalla stintillään. Pyrki pelaamaan kiekollisemmin jne. mutta ei oikein riittänyt. Samalla oli lopettanut taklaamisen ja agitoimisen, jolla oli uransa luonut. Kivalle yleispelaajalle, jolla ei ole (enää) mitään erityisosaamista, on harvoin käyttöä kokoonpanossa.

Pitää arvostaa pelaajia, jotka pelaavat omilla vahvuuksillaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

Mulle Muulin jatko on aika nääh-tason soppari. Ei haittaa millään tavalla, mutta ei kyllä myöskään aiheuta yhtäkään riemunkiljahdusta.

Nyt kun Muuli Stadissa kuitenkin jatkaa, toivon miehen keskittyvän jatkossa entistä enemmän taklaamiseen, repimiseen, raastamiseen ja ärsyttämiseen. MMÅ on minusta siinä mielessä erikoinen nelosen duunari, että hänestä saadaan eniten pelaajana irti, kun hänen rooliaan ei liikaa kaitsita. Mitä päärynäpallompi sitä hyödyllisempi imo.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle Muulin jatko on aika nääh-tason soppari. Ei haittaa millään tavalla, mutta ei kyllä myöskään aiheuta yhtäkään riemunkiljahdusta.

Nyt kun Muuli Stadissa kuitenkin jatkaa, toivon miehen keskittyvän jatkossa entistä enemmän taklaamiseen, repimiseen, raastamiseen ja ärsyttämiseen. MMÅ on minusta siinä mielessä erikoinen nelosen duunari, että hänestä saadaan eniten pelaajana irti, kun hänen rooliaan ei liikaa kaitsita. Mitä päärynäpallompi sitä hyödyllisempi imo.

Vaikka Muulin avut ovat myös yllämainituissa asioissa, suurimpana arvona näen kiekottoman pelaamisen, siinä Muuli tekee paljon asioita oikein. En nyt muista kuka valmentaja- kommentaattori joskus asiasta mainitsi ja aloin katsomaan Muulin peliä sillä silmällä. Ei pelaa itseään ulos jatkuvasti, peittää syöttösuuntia jne... Ei ihme että on käyttökelpoinen kaveri av:ssa. Mutta ennen kaikkea...IFK:n mies!
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Vaikka Muulin avut ovat myös yllämainituissa asioissa, suurimpana arvona näen kiekottoman pelaamisen, siinä Muuli tekee paljon asioita oikein. En nyt muista kuka valmentaja- kommentaattori joskus asiasta mainitsi ja aloin katsomaan Muulin peliä sillä silmällä. Ei pelaa itseään ulos jatkuvasti, peittää syöttösuuntia jne... Ei ihme että on käyttökelpoinen kaveri av:ssa. Mutta ennen kaikkea...IFK:n mies!
Se oli Karri Kivi joka hehkutti Åstenia ja nimenomaan kiekotonta puolustuspeliä.
Hyvä pieni palanen jatkuvuutta.
 
J

Just-Ice-Hockey

Vaikka Muulin avut ovat myös yllämainituissa asioissa, suurimpana arvona näen kiekottoman pelaamisen, siinä Muuli tekee paljon asioita oikein. En nyt muista kuka valmentaja- kommentaattori joskus asiasta mainitsi ja aloin katsomaan Muulin peliä sillä silmällä. Ei pelaa itseään ulos jatkuvasti, peittää syöttösuuntia jne... Ei ihme että on käyttökelpoinen kaveri av:ssa. Mutta ennen kaikkea...IFK:n mies!

Mä en näe noita asioita mitenkään toisiaan poissulkevina, enkä missään nimessä niin tarkoittanut myöskään kirjoittaa. Mun pointti on puhtaasti siinä, että agitaattoria ei voi liiaksi kaitsia. Peräänkuulutan myös MMÅ:n kohdalla vahvaa roolitusta.

Vahvaa kiekotonta pelaamista me voidaan saada ja saadaan myös muilta pelaajilta, se ei minusta miltään osin erota Åstenia massasta. Toki kyseessä on vastuunsa tunteva ja joukkueelle sydämellä pelaava pelaaja, mutta noi on mun mielestä vähimmäisvaatimuksia kaikkien pelaajien kohdalla. Yhtään Åstenin vaakunasydäntä vähättelemättä, ei junnuputken läpikäynti voi olla edellytys itsensä likoonlaittamiselle ja logolle pelaamiselle.

Se mikä erottaa Åstenin massasta on miehen kyky agitoida, hämmentää ja pelata fyysisesti. Sitä taustaa vasten peräänkuulutan, että Åstenin pitää myös saada käyttää näitä vahvuuksiaan. Maalinedustakahinasta tullut 2 minuuttinen ei saa johtaa penkitykseen. Yksittäinen ylipelaaminen ei saa johtaa viltitykseen, vaan pelaajan pitää antaa pelata ehdottomilla vahvuuksillaan. Se on sitten eri asia, jos joka matsissa otetaan typeriä kakkosia vihellysten jälkeen tai miinussarake näyttää joukkueen synkimpiä lukuja, sitten meillä on ongelma.

Pointti siis muutamaan lauseeseen tiivistettynä: MMÅ ei ole tavallinen nelosen duunari, eikä miestä pidä siihen muottiin pakottaa. Kiekoton pelaaminen on lähtökohtaisesti riittävän varmaa, että hämmentäminen ja korostetun fyysinen pelaaminen pitää olla aika ajoin sallittua. Jos MMÅ signattiin vetämään pelkkää nolla-nollaa juhanijasuna nelosessa, olisi rooliin ollut sopivampiakin pelaajia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Minä pidän tästä jatkosopparista. Eipähän tarvitse Toben nähdä vieläkään minua hänen makuuhuoneessa.
Taisin viimeksi luvata olla messissä, niin saatanpa minäkin pysyä poissa sieltä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen MikkeMakkea vuosia sympannut. Roolipelaaja. Onnistumisen ratkaisee pitkälti pelitapa (valmentaja) ja rooli(valmennus). Parhaimmillaan arvokas, heikoimmillaan haitta turhine jäähyineen. Ei ratkaise mestaruuksia eikä osallistu niiden ratkomiseen. Kulttipelaaja. Toivon sydämestäni roolin löytyvän Villen valmennuksessa. Itse olisin skipannut kun Ville valmentaa.

Ja tietty Ville ja Tobbari päättää enkä minä. Ulkokehällä kaikki helppoa. Mutta ei se helppoa olle sisälläkään. Muuten mestaruuksia olisi enemmän. Kokonaisuutta odotan enemmän kuin yksittäisiä pelaajia.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Vaikka Muulin avut ovat myös yllämainituissa asioissa, suurimpana arvona näen kiekottoman pelaamisen, siinä Muuli tekee paljon asioita oikein. En nyt muista kuka valmentaja- kommentaattori joskus asiasta mainitsi ja aloin katsomaan Muulin peliä sillä silmällä. Ei pelaa itseään ulos jatkuvasti, peittää syöttösuuntia jne... Ei ihme että on käyttökelpoinen kaveri av:ssa. Mutta ennen kaikkea...IFK:n mies!
Toisaalta tuo vahvasti kiekon alueelle, suojaa kiekkoa hyvin. Vielä kun syötöt onnistuisi paremmin. Mutta ei surffaa ikinä, koskaan, milloinkaan...
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta oli oikein sopivaa, että juuri Åstenin jatkosopimus oli ensimmäinen julkaistu. Vaikka Muuli on taitojensa puolesta varsin rajallinen, niin jokaisessa pelissä antaa kaikkensa logolle. Siitä asenteesta sopii ottaa mallia.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidän Åstenista. Hän taistelee ja tekee töitä, selkä ei suoristu vaikka peliaikaa ei tippuisi kuin muutama hassu minuutti.

Ei varmastikaan ole mikään kynnyspelaaja sen suhteen tuleeko menestystä vai ei, mutta asenneukkoja on aina hyvä olla. Oma kasvatti on otteillaan ansainnut sen, että niin kauan kuin jalka kohtuullisen hyvin liikkuu niin ei muuta kuin kilpipaitaa päälle.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisko tää se kausi kun 4 maalia ja 11 pistettä pamahtaa rikki? Eliteprospectsin odotusarvo-tilasto ainakin aiheutti itselleni päivän ekat naurut (klikkaa kuvaa).
 

Liitteet

  • 36A06E11-296B-4643-9B79-1C348DFDAEC0.png
    36A06E11-296B-4643-9B79-1C348DFDAEC0.png
    271,5 KB · kertaa luettu: 193
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös