Micke Åsten, HIFK

  • 275 187
  • 1 241

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Silppuri

Jäsen
Palstaveli Renegaden yleisessä huhuketjussa kertoman mukaan Åstenin jatko olisi paketissa:
Yksi HIFK:n kannattajia askarruttaneista pelaajista on Micke-Max Åsten. Hän pelasi uransa parhaat pudotuspelit, mutta nimiä ei lapussa vielä ole.

- Ei ole sen enempää avattavaa. Se pitää sanoa, että aina kun pelaaja on keskusteluissa mukana, niin se on hienoa hänelle. Hän on tehnyt silloin asioita oikein. Pitää muistaa myös se, että jääkiekko on joukkuelaji ja meidän käydään jokaista palasta läpi. Jokaisella pelaajalla pitää olla myös tärkeä rooli, jos hän joukkueessa jatkaa. Hänen tilanteensa on vielä avoin tällä hetkellä, Salmelainen linjasi.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Yksi HIFK:n kannattajia askarruttaneista pelaajista on Micke-Max Åsten. Hän pelasi uransa parhaat pudotuspelit, mutta nimiä ei lapussa vielä ole.

- Ei ole sen enempää avattavaa. Se pitää sanoa, että aina kun pelaaja on keskusteluissa mukana, niin se on hienoa hänelle. Hän on tehnyt silloin asioita oikein. Pitää muistaa myös se, että jääkiekko on joukkuelaji ja meidän käydään jokaista palasta läpi. Jokaisella pelaajalla pitää olla myös tärkeä rooli, jos hän joukkueessa jatkaa. Hänen tilanteensa on vielä avoin tällä hetkellä, Salmelainen linjasi.

No jos Tobbe ei jatkoa sorvaa, löytää minut köytettynä kiinni hänen sänkyynsä kunnes MUULI vetää taas punaisen paidan päälle.
Koska uskon että Muuli haluaa itse jatkaa, kaikki on vain kiinni muista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tobbehan sanoo tuossa vain, että keskeneräisiä asioita ei kommentoida. Mikään muukaan jengi ei ole vielä julkistanut Muulin sopparia, ja huikeista pleijareista huolimatta monen jengin faneilla olisi todella paljon sulateltavaa, jos Åsten siirtyisi heidän fanittamaansa jengiin. Uskon, että IFK:ssakin halutaan, että Muuli luistelee syksyllä askiin tutussa punaisessa paidassa. Toivottavasti sopimus julkistetaan jo tämän viikon "massiivisessa".

Pieni urheiluromantikko minussa haluaa myös uskoa, että maakunnissakin ymmärretään, että Muuli = IFK, ja siinä tapauksessa, että sopimus olisi talven aikana tehty esim. Turkkuseen, siellä ollaan valmiit purkamaan sopimus, kun pelaajan oma seura on valmis palaamaan neuvottelupöytään kauden päättymisen jälkeen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fanien suosikki, armoton joukkuepelaaja. Oli kiusallista katsoa eilen, kun Salmelainen kehui vuolaasti Muulia ja samaan aikaan Muulin videosta oli selvää, että halua jatkaa HIFK:ssa on edelleen. Muulihan suorastaan liikuttui Vuoden Kunkun- pystistä. Nämä omat jätkät eivät ole niitä, kenen kanssa vedätetään säästösyistä sopimuksen tekemistä. Ei kuulu HIFK:n stailiin, vaikka Nybondas sitä harrastikin. Nybondas itse, ei kuulu HIFK:n stailiin, jos minulta kysytään.

Nyt sitä sopparia Muulille handuun ja vähän äkkiä. Se on kaikkien yhteinen tahto, sen näki eilenkin.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi toki olla, että sopimus on jo tehty ja pantataan kuumimman fanien suosikin jatkon julkistusta markkinointisyistä. Välttämättä kun paljon tiedotettavaa sopimusrintamalla ei juhannukseksi nyt ole.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nämä omat jätkät eivät ole niitä, kenen kanssa vedätetään säästösyistä sopimuksen tekemistä. Ei kuulu HIFK:n stailiin, vaikka Nybondas sitä harrastikin. Nybondas itse, ei kuulu HIFK:n stailiin, jos minulta kysytään.

Ei nämä muulin tasoiset pelaajat ole niitä, jotka voivat ruveta vetämään hintaa ylöspäin. Ei mitään alesopimusta todellakaan tarvitse yrittää vääntää, mutta ei Salmelaisen todellakaan pidä lähteä kummoisia maksamaan Åstenista, jonka taso viime kaudet on ollut nelosketjun ja rotaation välimaastoa pl. viime kevät.

Kun kerran maksat ylihintaa yhdelle niin saat jatkossa kaivaa kuvetta jokaisen kohdalla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei nämä muulin tasoiset pelaajat ole niitä, jotka voivat ruveta vetämään hintaa ylöspäin. Ei mitään alesopimusta todellakaan tarvitse yrittää vääntää, mutta ei Salmelaisen todellakaan pidä lähteä kummoisia maksamaan Åstenista, jonka taso viime kaudet on ollut nelosketjun ja rotaation välimaastoa pl. viime kevät.

Kun kerran maksat ylihintaa yhdelle niin saat jatkossa kaivaa kuvetta jokaisen kohdalla.

En mä ole tässä vaatimassa Muulille mitään miljoonien sopimusta, vaan ainoastaan pyydän seuraa huomioimaan sen, että jos seuran omiin arvoihin kuuluu, ja HIFK:ssa kuulemma kuuluu, että jokaista pelaajaa arvostetaan pelipaikasta ja roolista riippumatta, se arvostus myös näkyisi silloin, kun pelaaja on juuri pelannut uransa parhaimman kauden. Jos kaikilla muillakin huomioidaan palkassa juuri se viimeisin kausi, miksi esim. juuri Åstenin kohdalla sitä ei pitäisi huomioida? Mulle ei vain mene jakeluun se, että kun tällainen "nelosketjun ja rotaation välimaasto-pelaaja, pl. viime kausi" pelaa uransa parasta kiekkoa juuri viime kaudella ja jopa ratkaisee omalla panoksellaan joukkueen etenemisen pleijareissa seuraavalle kierrokselle ja pelastaa ketjunsa kanssa käytännössä koko muun jengin perseet, hänellä on vaikeuksia saada sopimusta "koska on liian kallis".

Minä en tosin tiedä, että minkälaista sopimusta Muuli on nyt vaatimassa, mutta luulisi Åsteninkin ymmärtävän, että ylihinnoittelemalla itsensä HIFK:sta, parempaa lappua muualta tuskin on tulossa. Koska hän edelleenkin on se neloskentän laituri. Sen vuoksi mun on vaikea kuvitella, että tässä olisi oikeasti kysymys mistään varsinaisesta ylihinnoittelusta, vaikka palkkaa hieman tarkastettaisiinkin. Toki huomioiden myös se, että kaikkein muidenkin palkat ovat laskeneet. Mutta mä en oikeasti oikein usko siihen, että tässä olisi kysymys varsinaisesti rahasta muuten kuin, että HIFK laskee sen varaan, että saa Muulin syksyllä halvemmalla kuin nyt. Onko se sitten moraalisesti oikein, erityisesti viime kauden jälkeen, on jokaisen itsensä päätettävissä. Mun mielestäni ei ole. Koska mulle nelosen jätkätkin ovat oikeasti todella tärkeä osa joukkuetta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@BOL eiköhän siellä ole Salmelaisella x summa rahaa käytettävissä nelosketjuun. Jos Åsten nähdään nelosketjun pelaajana niin hänen palkkatasonsa on myös sitten se. Eihän tuosta touhusta tule yhtään mitään, jos palkoissa rupeaa olemaan ilmaa Åstenin tasoisista pelaajista lähtien. Ei se tarkoita sitä etteikö nelosketjun pelaajia arvosteta, tottakai arvostetaan. Kun mietitään uutta pelaajasopimusta niin kyllähän siinä katsotaan kuitenkin kokonaisuutta eikä vain yhtä kautta tai kevättä. Jos joku utj toimisi näin niin sehän tarjoaisi nyt Åstenille kakkosketjun pelipaikkaa ja -palkkaa joukkueestaan. Ymmärrettävästi kukaan ei kuitenkaan mitään tuollaisia lähde tarjoamaan sillä eiköhän kaikki näe Åstenin potentiaalin tuossa max. nelosketjun roolissa.

Pienen pientä ilmaa voi Åstenin sopimuksessa olla, koska tiedetään mitä hän merkitsee meille faneille, mutta mitään suurempaa ilmaa ei tuossa sopimuksessa voi eikä pidä olla. Jos mietitään joukkueen tämän hetkistä nimilistaakin niin ei tuolla oikein nimiä jää Åstenin taakse kun arvuutetaan pelaajien tasoa ja tärkeyttä joukkueelle. Itse ainakin näen esim. Väänäsen ja Karvisen parempina jääkiekkoilijoina kuin Åstenin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Walkin , mun mielestäni me puhutaan vähän eri asioista. Mutta en ole sun kanssasi eri mieltä ollenkaan ja olen itsekin peräänkuuluttanut sitä, että rahankäytössä pitää olla järkeä ja tarkkana. En ole vaatimassa Muulille ylisuurta palkkaa, enkä varsinkaan ilmaa. Vaan ainoastaan huomioimaan sen, että Muuli pelasi todella hyvän kauden ja edellinenkin oli jo hyvä. Kehittyi siis Piken aikana.

Olisi tietysti helpompaa kommentoida, jos tiedettäisiin, minkälaisista summista ja eroista on kysymys. En tietenkään kaavaile hänelle mitään kakkoskentän paikkaa, mutta oikealla ketjukemialla voisi olla hyödyllinen kolmoskentässäkin. Tai vaikka ykkösessäkin, jos niikseen tulee, jos joku toimiva kombo löytyy vaikka vähän sattumalta. Lähtökohtaisesti kuitenkin itsekin kaavailen häntä neloseen. Mutta se, että joku pelaa nelosessa ei tarkoita sitä, että siellä aikuisetkin pelaavat puoli-ilmaiseksi, koska neloseen on totuttu tunkemaan junnuja. Kokemuksen pitää näkyä palkassakin, pelipaikasta riippumatta. On sitten valmentajasta kiinni, miten hän esim. neloskenttää käyttää. Jotkut voivat käyttää vastustajan parhaita pelaajia vastaan, jolloin omat huiput säästävät energiaa.

Väänänen on nuori eteenpäin menevä kiekkoilija, jolla on varmasti edessään hyvä tulevaisuus. Otto Karvisesta olen kuitenkin eri mieltä, hänhän on Muulia vanhempikin. Itse ottaisin 100/100 ennemmin Muulin jengiini kuin Karvisen. Mulle Karvinen on vähän sellainen köyhän miehen muuli. Miksi tyytyä kopioon, kun aito ja alkuperäinenkin on saatavilla? Tämän kauden ja kevään Muuli pesi Karvisen hyvin selvästi. Olisihan heidät kiva nähdä samassa jengissä ja samassa ketjussakin. Vastustajasta ei varmasti olisi. Mutta tämä tästä. Soppari tulee, jos tulee. Toivottavasti tulee.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Nyt haluan minäkin Åstenille sopimuksen saman tien, jotta voidaan keskittyä niihin vahvistuksiin. Kymppitonni lisää liksaa ja kilpailemaan nelosen paikasta Karvisen kanssa.

Tärkeämpiäkin hankintoja nyt olisi, soisi Salmelaisen keskittyvän niihin. Tämä Åsten-keissi on vienyt jo aivan liikaa huomiota pois oleelliselta.

Tärkeysjärjestys:
1. "Bracco" ykkösketjun oikeaan laitaan
2. "Kousa" ykköspariin
3. "Saarinen" kakkosketjun vasempaan laitaan
4. Sallinen
5. Hirvosen mahdollinen upgrade kauden aikana
6. Nuori lupaava oikealta ampuva maalintekijä
7. Åsten
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yllä paljon asiaa ja syy voi olla niinkin yksinkertainen että nelosketju tulee olemaan huomattavasti viime vuotista kalliimpi. Karvinen on Kerästä kalliimpi, Åsten ottaisi mielellään pienen kortouksen viime kauden otteiden perusteella. Onko Väänänen monivuotisella sopparilla? Vai onko hänkin uudella sopparilla, ja on se tärkein peliä tekevä lenkki tuossa ketjussa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Väänänen monivuotisella sopparilla? Vai onko hänkin uudella sopparilla, ja on se tärkein peliä tekevä lenkki tuossa ketjussa.

Väänäsen sopimus on mallia 1+1 seuran optiolla, josta tuleva kausi on toi optiovuosi. Palkka on sovittu jo koko sopimusta sorvattaessa, mutta toisinaan seura tarkastaa liksaa ylöspäin, jos on hyvin mennyt. Voisi kuvitella Väänäsen viime kausi ja sopimuksentekohetki huomioiden, että ainakaan palkanalennusta ei ole tiedossa, vaikka muilla palkat saattavat yleisesti taloudesta johtuen tippuakin. Mutta paha näitä on kommentoida, kun ei tiedetä summia ja ehtoja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
C'mon!
Eihän toi sosiaalisessa mediassa oleva kuva voi muuta tarkoittaa!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Juuri tänään päivällä mietin, että office kiinni juhannuksen, mutta olisi hienoa jos Muulin pahvi julkaistaisiin jossain muodossa kuitenkin. Helllvetin hieno uutinen!!
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Loistava jatko. Åsten ei ole ehkä se valovoimaisin jäbä kiekon kanssa tai ilmankaan, mutta tuollaisia tyyppejä arvostetaan todella korkealle jengissä. Pelatut yli 350 Liiga-matsia todistaa, että vaikka muuta paljon puhutaan, niin paikka on Liigassa. Ei niitä matseja ilmaiseksi saa HIFK:ssakaan vaikka olisi kuinka brändinnäköinenjätkä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Todella hieno juhannuslahja!

Muuli pelasi keväällä parasta lätkää ja jos tuo itseluottamus siirtyy ensi kaudelle, olisi ollut järkyttävää seurata sitä jossain TPS -paidassa.

A rintaan ensi kaudeksi fanien suosikille ja esimerkilliselle tyypille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri tänään päivällä mietin, että office kiinni juhannuksen, mutta olisi hienoa jos Muulin pahvi julkaistaisiin jossain muodossa kuitenkin. Helllvetin hieno uutinen!!

Sama täällä. Olen miettinyt koko viikon - äh, olen miettinyt pari kuukautta, että tässä olisi hyvä juhannuslahja IFK-faneille. Pieni pelko on tietysti ollut aina, kun toiset jengit ovat pitäneet "massiivisiaan" ja kun varsinkin TPS-huhu pyöri yhdessä vaiheessa voimakkaana. Onneksi järki voitti ja Muuli jatkaa Stadissa. Toivottavasti kundi pysyy ehjänä ja saa vyölleen ensi kaudella 54 peliä, jolloin paidan hihaan ommeltaisiin neljäs tähti.

Hienoa duunia Salmelaiselta, että pääsi lopulta sopimukseen Muulin kanssa!
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Hienoa duunia Salmelaiselta, että pääsi lopulta sopimukseen Muulin kanssa!
Nimenomaan ja sehän tarkoittaa ettei mun tartte mennä roikkumaan Tobbenin kattolamppuun esittämään mielisairasta orankia…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös