Micke Åsten, HIFK

  • 274 398
  • 1 241

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tämä ÄIJÄ ei sitten lähde mihinkään. Edelleen, tobbe näkee minut sängyssään jos muuli on jossain muualla kuin IFK:ssa!

Minäkin tulen ja otan myös äitini mukaan. Sitä höpöttelyä ei kestä kukaan ja siksi äiti jääkin loppukaudeksi päivystelemään.

Vaikka Åsten ei tekisi pinnan pinnaa enää ikinä, Muulin paikka on meillä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Toivottavasti jatkaa. Oli aivan helvetin hyvä pudotuspeleissä. Jossain oli jotain huhua Turkuun siirtymisestä, mutta se saa luvan olla pelkkä huhu ilman todenperäisyyttä. Useamman vuoden sopparia vaan kouraan, jos ei ole jo tehty. On juuri HIFK:n näköinen ja kuuloinen mies.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ymmärrän tunteet, mutta Åstenin ei todellakaan kuulu olla hinnalla millä hyvänsä IFK:n mies. Halvalla lapulla tuo pitää pystyä pitämään ja jos hinta karkaa käsistä on eurot parempi käyttää paremmin. Tämä kausi oli selvästi parempi kuin monet aiemmat, mutta ei hinta saa yhden kauden perusteella karata käsistä kun todennäköisempää on, että Åsten on jatkossakin alle kymmenen pisteen mies. Toivotaan toki, että jatkaa IFK:ssa hänelle sopivalla lapulla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ei hinta saa yhden kauden perusteella karata käsistä kun todennäköisempää on, että Åsten on jatkossakin alle kymmenen pisteen mies. Toivotaan toki, että jatkaa IFK:ssa hänelle sopivalla lapulla.
No mutta jos on 10 pisteen mies myös pudotuspeleissä, niin silloinhan homma on ihan eri. Tärkeimmät pelit on keväällä ja niissä tuli nyt hieno onnistuminen, ja vielä läpeensä oma äijä kyseessä, kyllä niistä kannattaa kiinni pitää. Eikä Åsten nyt nykymarkkinoilla mitään hullutella ala ja 200 000 euroa pyytää, markkinahinta kuitenkin pitää maksaa ja pitää oma hyvä ukko himassa.

Eihän se näissä niin voi mennä, että avataan taas sopimusneuvotteluissa Eliteprospects ja ruksataan valikosta auki tilastot pelkästään kohdasta "runkosarja" ja unohdetaan ne hienot välissä olleet pudotuspelit, se oli yksi merkittävä osa kautta ja Åstenin suorittamista ja uraa, ja onhan sekin otettava huomioon jatkoa ja ehkä myös liksaa miettiessä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mahtava ukko ja IFK-soturi. Todella harmi jos menetetään muualle.

Olihan täällä jatkiksessakin moni toivottamassa Åstenille jatkoja muihin jengeihin, kun peli ei kulkenut. Nyt kulkee ja selkeästi Väänäsen kanssa. Kannattaisi todellakin rustata jatko, kun on valmis alaketju Åsten-Väänänen-Karvinen.

Olisi varmasti ensi kaudella sarjan paras 4. ketju.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vieraissa taas.

Piti jo eilen kirjoittaa, kun havaitsin Micke-Maxin pisteet pleijareissa. WTF!
Totaalinen inhokkini ikinä liigassa. Rotta, likainen, mutta pisteitäkin... maailma muuttuu ja on aika muuttaa mielipidettäni pelaajasta: tärkeä yksilö joukkueessa mitä ilmeisimmin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No mutta jos on 10 pisteen mies myös pudotuspeleissä, niin silloinhan homma on ihan eri. Tärkeimmät pelit on keväällä ja niissä tuli nyt hieno onnistuminen, ja vielä läpeensä oma äijä kyseessä, kyllä niistä kannattaa kiinni pitää. Eikä Åsten nyt nykymarkkinoilla mitään hullutella ala ja 200 000 euroa pyytää, markkinahinta kuitenkin pitää maksaa ja pitää oma hyvä ukko himassa.

Eihän se näissä niin voi mennä, että avataan taas sopimusneuvotteluissa Eliteprospects ja ruksataan valikosta auki tilastot pelkästään kohdasta "runkosarja" ja unohdetaan ne hienot välissä olleet pudotuspelit, se oli yksi merkittävä osa kautta ja Åstenin suorittamista ja uraa, ja onhan sekin otettava huomioon jatkoa ja ehkä myös liksaa miettiessä.

Tottakai hänelle kuuluu maksaa se mikä hänelle kuuluu, mutta ei tuohon pidä mitään ylimäärästä lähteä lyömään tai sitten hyvin vähän, koska tietenkin näihin asioihin vaikuttaa myös hieman muutkin kuin pelilliset ja Åsten on fanien suosikki. En katsonut vain runkosarjan tilastoja, yleensä playoffeissa ollut myös hyvin hiljaista ja ei ole tuonut minkäänlaista secondary scoringia joukkueeseen. Nyt toi ja enemmänkin, pelasi huikean kevään ja parhaan kautensa kenties koskaan.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Diggasin eilisestä haastattelusta. Tuntuu että nämä PK-seudun pojat antaa lähtökohtaisesti aika usein keskivertoa parempia haastatteluita. Referenssinä Muulin lisäksi Borgström, Varakas, Jääskä yms. Varakas olisi ainakin ihan hyvä pukukoppipelaaja, sakkokenraali ja vakihaastateltava ensi kauden jengiin Muulin ohella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Minäkin tulen ja otan myös äitini mukaan. Sitä höpöttelyä ei kestä kukaan ja siksi äiti jääkin loppukaudeksi päivystelemään.

Vaikka Åsten ei tekisi pinnan pinnaa enää ikinä, Muulin paikka on meillä.
Mä tuun kans, mut kattolamppuun roikkumaan ja leikkimään mielisairasta orankia, jollei Muuli saa jatkodiiliä Stadiin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Åstenhan sanoi haastattelussa jotain, että päätettiin pelata tosissaan, kun ei tiedetä, että koska seuraavan kerran pelataan. Minusta siitä voi päätellä paljonkin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No Åstenhan sanoi haastattelussa jotain, että päätettiin pelata tosissaan, kun ei tiedetä, että koska seuraavan kerran pelataan. Minusta siitä voi päätellä paljonkin.

Eiköhän Tobbe ollu edes suunnilleen selvinpäin kun nelonen alisti Oulua.
Viimeksi se pisti Åstenille parin vuoden jatkon melkeinpä statuksen perusteella, nyt olis aikas kivat näytöt pelillisesti. Plus se status.
Jatkoa tulossa, varma siitä :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Åstenhan sanoi haastattelussa jotain, että päätettiin pelata tosissaan, kun ei tiedetä, että koska seuraavan kerran pelataan. Minusta siitä voi päätellä paljonkin.

Mä tulkitsin sen ihan vain niin, että tämän jälkeen kausi loppuu ja seuraava peli on ensi kaudella. Koska oikeastihan kukaan ei tiedä, milloin kausi alkaa vielä Liigan toimistollakaan.

Mä en aidosti ole Muulin jatkosta huolissani. Jos firmalla on rahaa hankkia Otto Karvinen hyvissä ajoin, rahaa pitää olla myös Åstenin jatkoon. Hyvissä ajoin.

Näitä Muulin kaltaisia pelaajia ei hirveästi enää ole ja olisihan se nyt mahtavaa, että Muuli saisi neljännen tähden paitaansakin ja joku jatkaisi perinnettä, että tähtiä on enemmän kuin kaksi tai kolme. Ei tuollainen saa mikään syy olla jatkosopimukselle, mutta nythän siitä ei ole kysymyskään. Pelillisestihän Muuli riittää kevyesti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä tulkitsin sen ihan vain niin, että tämän jälkeen kausi loppuu ja seuraava peli on ensi kaudella. Koska oikeastihan kukaan ei tiedä, milloin kausi alkaa vielä Liigan toimistollakaan.

Itse taas tulkitsin sen puhtaasti niin, että ei tässä missään vaiheessa ole minnekään menossa oltukaan ja HIFK:ssa jatkaminen on itsestään selvyys ollut koko ajan ja siksi voi käyttää sanamuotoa, että ei tiedä koska (ME) seuraavan kerran pelataan. Tämä siis ihan siihen miten kaikki ne pelaajat, jotka tod näk. siirtyvät muualle ja puhuivat viimeisen pelin ennakoissa ja pelin jälkeen: "sitten vedetään happea ja katsotaan mitä tapahtuu" tms. Itse olen koko elämäni ollut aika hyvä tulkitsemaan tuollaisia pieniä viestejä. Toki ne eivät aina osu.

Itse olen koko ajan ollut sitä mieltä, että nelosen nuorentaminen olisi ehkä tämän kauden jälkeen ollut paikallaan. Jotenkin tuntunut, että esim. Åsten ja Keränen polkeneet runkosarjatasolla paikallaan tai siinä tullut jopa pientä taantumaa. Tämä kevät oli kuitenkin muistutus siitä, että miten arvokkaita jätkiä nämä ovat. Tuo nelosketjun pelaaminen on mielestäni monena keväänä ollut merkki siitä, että miten hyvin joukkue on rakennettu ja miten hyvin valmennus on onnistunut roolituksessa ja pelitavan rakentamisessa. Kun pelitapa on riittävän johdonmukainen, niin jopa nämä kaverit saavat eväitä onnistua myös kiekollisessa pelissä. Tuo vaan vaatii niin paljon siltä pelaajalta halua pelata juuri tuota roolia. Olin Åstenin ja etenkin Keräsen pelaamisessa vähän näkevinäni sellaista väsymistä. Ehkä vähän jopa hämäävää siinä mielessä, että Åsten lähinnä jättänyt ne tyhmät pöhinät pois ja keväällä nosti tasoaan. Meillä on viimeksi muuten olut noin hyvä nelonen kaudella 2010-11. Siitä on hyvä esimerkki sitten, että seuraavalla kaudella niistä samoista jätkistä ei ollutkaan oikeastaan mihinkään.

Olen kyllä aika varma tämän kevään, että Åstenilla nälkää riittää tuohon samaan rooliin vielä jatkossakin. Jotenkin siihen Åstenin ja Väänäsen laitaan olisin halunnut kasvamaan sellaisen nuoren dynamittipakkauksen. Nyt siihen sitten tulee ilmeisesti 31v Otto Karvinen. Todella fiksu veto, mutta kaipaisin HIFK:lta kyllä sellaista, että joskus saisi vähän läikkyäkin. Tällä sektorilla otetaan nyt vaan vastaan ja puuttuu sellaista meille ei vittuilla henkeä.

Toisaalta ei sekään ihmetyttäisi, jos Väänänen nousisi hierarkiassa pykälää ylemmäs.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse taas tulkitsin sen puhtaasti niin, että ei tässä missään vaiheessa ole minnekään menossa oltukaan ja HIFK:ssa jatkaminen on itsestään selvyys ollut koko ajan ja siksi voi käyttää sanamuotoa, että ei tiedä koska (ME) seuraavan kerran pelataan. Tämä siis ihan siihen miten kaikki ne pelaajat, jotka tod näk. siirtyvät muualle ja puhuivat viimeisen pelin ennakoissa ja pelin jälkeen: "sitten vedetään happea ja katsotaan mitä tapahtuu" tms. Itse olen koko elämäni ollut aika hyvä tulkitsemaan tuollaisia pieniä viestejä. Toki ne eivät aina osu.

Olemme siis tulkinneet Muulin kuitenkin samalla tavalla, sä vain kirjoitit sen auki fiksummin :).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös