Michael Haga Lukkoon

  • 62 416
  • 365

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuskin on mitään loukkaantumista alla. Oma analyysini on, että Hagan fysiikka ja pelikäsitys ei vain riitä nopeatempoiseen peliin, jota Liigassa pelataan.

Haga on toki pelannut Ruotsissa pari ihan ok kautta, mutta kokonaisuutta ajatellen näytöt kovista sarjoista ovat aika vaatimattomat. Maalien ja syöttöjen ohella ne hyvätkin kaudet ovat tuottaneet tehomerkinnät -6, -8 ja -13.

Hagan parhaat ominaisuudet näkyvät ehkä jossain häntäpään joukkueessa, jossa pääsee pyörittämään ylivoimaa vapaalla roollia. Ja tietysti jossain Norjan sarjassa pelirytmi on aivan toista kuin Suomessa. Monessa tilanteessa on näyttänyt, että Hagalla on kyllä juonikkuutta ja hyviä ideoita, mutta aika ei vain riitä. Kaksinkamppailuissa ja laitaväännöissä jää kokeneiden Liiga-jyrien jalkoihin.

Lukolla on sen verran ohut rosteri tällä hetkellä, että Haga voi hyvin saada vielä näytönpaikkoja. Itse laittaisin kuitenkin Säkkisen, Sunin ja Päivärinnan tällä hetkellä Hagan edelle.
 

Latinolanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
1936
Ei mikään oleellisin juttu, mutta jotain kertoo kumminkin. Kattokaa kiinnostuneet Lukon IG-storysta pelin jälkeen kun pelaajat valuu kentältä koppiin ja antavat kivet. Hagaa ei toisena paljoo tuokaan innostanu :D
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Ei mikään oleellisin juttu, mutta jotain kertoo kumminkin. Kattokaa kiinnostuneet Lukon IG-storysta pelin jälkeen kun pelaajat valuu kentältä koppiin ja antavat kivet. Hagaa ei toisena paljoo tuokaan innostanu :D
Minäkin kiinnitin huomion, että aika vauhdilla juoksee kunniakujan läpi koppiin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mikään oleellisin juttu, mutta jotain kertoo kumminkin. Kattokaa kiinnostuneet Lukon IG-storysta pelin jälkeen kun pelaajat valuu kentältä koppiin ja antavat kivet. Hagaa ei toisena paljoo tuokaan innostanu :D

No ei se ihme, kun pureskelet 60 min hammassuojia penkin päässä ja katsot, kun junnut pelaavat paremmin kuin itse.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan ymmärrettävä reaktio Hagalta. Ei olisi koskaan uskonut näin käyvän, eikä kauden alussa varmasti kukaan meistäkään. Vaikka itsekään en usko Hagan jatkavan, niin toivotaan silti että saa vielä pelistä kiinni ja tuo sitä mitä odotettukin. Haga on kuitenkin paljon nähnyt ammattilainen, jolla varmasti parhaimmillaan on Lukolle annettavaa. Jos Lukko jatkoon pääsee, niin voi käydä Lehtiset ja paikan tullen tekee kovan sisääntulon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Alkaa olla Hagalle viimeisiä mahdollisuuksia lunastaa paikkansa Euroopan kovemmissa sarjoissa. Ikää on jo 30 tänä vuonna. Haasteita on riittämiin. Ovatko sitten fyysisiä vai henkisiä, sen tietää Haga ja valmennus.

Toivotaan nyt, että lähtisi kulkemaan vielä. Näyttöpaikkaa voi olla vaikea saada ilman jonkun poissaoloa. Jos jääaikaa tulee, niin onnistumisia pitää tulla heti!
 

Lock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistanko väärin vai puhuttiinko alkukaudesta että Hagalla on mahdollisesti jokin leikkaushoitoa vaativa vamma joka jätettiin leikkaamatta Norjan mahdollista olympiamatkaa silmällä pitäen?

Jokin pelaamista haittaava vamma selittäisi vaisuja otteita kaukalossa, tiedä sitten olenko itse keksinyt nämä horinat.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistanko väärin vai puhuttiinko alkukaudesta että Hagalla on mahdollisesti jokin leikkaushoitoa vaativa vamma joka jätettiin leikkaamatta Norjan mahdollista olympiamatkaa silmällä pitäen?

Jokin pelaamista haittaava vamma selittäisi vaisuja otteita kaukalossa, tiedä sitten olenko itse keksinyt nämä horinat.
Ei harmainta aavistusta tilanteesta, mutta JOS näin olisi toimittu, olisi se ollut harvinaisen typerää.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sellaista on omaan korvaan kuulunut, että pelaaja on syksyllä kokenut olevansa loukkaantunut, mutta lääkäri ei ole miehestä mitään löytänyt.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei harmainta aavistusta tilanteesta, mutta JOS näin olisi toimittu, olisi se ollut harvinaisen typerää.

Ei kai Killeri ostaisi tulosyksikön kaveriksi pelaajaa, joka on leikkausjonossa. Rajansa kaikella. Eria asia, jos vamma on sellainen, ettei se häiritse pelaamista.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisättäköön vielä, että hyvin vaikea nähdä, että sitä luottoa Veltsulta yht äkkiä ensi kaudella löytyisi, kun ei tälläkään kaudella ole löytynyt.
 

Just Us

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon seurat
Aika mystinen tämä Hagan tilanne on. Uskon täysin, että Kallen arviot Hagan taidoista ja soveltuvuudesta Lukkoon eivät sinänsä ole olleet väärät. Nyt vaan asiat eivät ole loksahtaneet kohdalleen. Visuaalisesti Hagan liikkeet, mailankäsittely ja peliasento ovat hyvät. Mutta kuten joku jo sanoi, aika hidasta hänen pelinsä on.

Itse pyrkisin sopimuksen purkamaan, jos se ei tule liian kalliiksi. Toisaalta antaisin toisen vuoden kyllä jatkaa, mutta ajatuksena pelata laidassa, jossa hänellä on myös takavuosilta näyttöjä. Lukon tasoiseen seuraan hän ei kyllä riitä kärkiketjujen sentteriksi.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Nyt mä tiedän miksei tää napostele. Kapanen sen totesi myös pelin aikana. Jättää tilanteet kesken. Karvauksessa ei aja kiinni vaan kaartaa ohi. Sama vähän omassa päässä. Sillai vähän kutittelee mutta ei aja kiinni.
Tänään ihan ok esitys muuten.

Sellainen tappamisen meininki puuttuu. Katselee sivusta.
 

BARCA90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt mä tiedän miksei tää napostele. Kapanen sen totesi myös pelin aikana. Jättää tilanteet kesken. Karvauksessa ei aja kiinni vaan kaartaa ohi. Sama vähän omassa päässä. Sillai vähän kutittelee mutta ei aja kiinni.
Tänään ihan ok esitys muuten.

Sellainen tappamisen meininki puuttuu. Katselee sivusta.
Mä en tiedä mitä Kapanen on sanonut, mutta mielestäni Haga oli tänään hyvä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta ei ollut eka kerta kun Haga on tauon jälkeen parhaimmillaan. Tiedä sitten mistä kertoo.
 

Nurangätine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt mä tiedän miksei tää napostele. Kapanen sen totesi myös pelin aikana. Jättää tilanteet kesken. Karvauksessa ei aja kiinni vaan kaartaa ohi. Sama vähän omassa päässä. Sillai vähän kutittelee mutta ei aja kiinni.
Tänään ihan ok esitys muuten.

Sellainen tappamisen meininki puuttuu. Katselee sivusta.
Haga oli hyvä tänään mutta pisti kans silmään kun liukuu rauhallisesti katseella seuraten eikä iske kiinni. Toki ottelun loppua kohden oli koko joukkue hieman alun rymistelyn jälkeen veltompi.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mä en tiedä mitä Kapanen on sanonut, mutta mielestäni Haga oli tänään hyvä.
Kuten sanoin, niin hyvin pelasi. Nyt vain otti silmään tuo ”karvaus” ja kun Kapanen mainitsi siitä vielä, niin alkoi enemmän kiinnittyä huomio tuohon asiaan.
Se tiikerinsilmä puuttuu. Voiko sellainen kehittyä vielä?
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kuten sanoin, niin hyvin pelasi. Nyt vain otti silmään tuo ”karvaus” ja kun Kapanen mainitsi siitä vielä, niin alkoi enemmän kiinnittyä huomio tuohon asiaan.
Se tiikerinsilmä puuttuu. Voiko sellainen kehittyä vielä?
Eikös jossain kohtaa ollut tornaria että syksyllä olisi ollut pientä loukkia mutta sitä ei saatu hoidettua jostain syystä? Ehkä sen takia välttää kamppailutilanteita.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Hyvin pelasi Haga. Ei mielestäni tässä kohtaa syytä vaihtaa kokoonpanoa, ellei seiskapakkia/13. hyökkääjää haluta pyöräytellä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään oli minusta heikko peli. Arkaili kamppailuissa ja aloitukset hävisi kaikki. Muutama väläys kiekon kanssa. Veltsu pudotti peliminuutteja (11:15 min), saa nähdä tuleeko Päivärinta tilalle lauantaina. Vain Suni pelasi vähemmän.

Vittasmäen maalissa jäi blokki ottamatta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja edelliseen viestiin olis pitänyt lisätä, että mä haluaisin nähdä ne samat pelit parin vuoden takaa kun Kallea tämä jätkä niin silloin säväytti. On pakko olla ihan kurko pelit meinaan, kun tätä näin kauan on mukana roikutettu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hagalla oli 2. pelin korkein kamppailuvoittoprosentti. Vaikka hän ihan hyvin sen pelin pelasi, niin vahvistaa kyllä käsitystäni siitä, että tuo kamppailuvoittoprosentti ei kuvaa ihan sitä mitä pitäisi, ts kärjistetysti neppailijalla joka menee vain niihin kamppailuihin jotka tietää voittavansa, on korkea prosentti. Vastaavasti kamppailija joka koittaa tältä neppailijalta riistää siinä välillä onnistuen, kärsii. En tiedä onko tilasto samanlainen esim NHL:ssä.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Annoin alunperin rehellisen mahdollisuuden kun sopimus julkaistiin, kuten tietysti kaikille.

Peliesitykset on nähty, eikä riitä, ei niin vähää alusta. Kaikki taidot kyllä löytyy, mutta joku tökkii. Onko se luonne, loppuun asti pelaaminen, pelko, loukkaantuminen. Hieman samat fiilikset kuin Artusta, menisi ehkä 3 sentterinä.

Silti olen edelleen sitä mieltä, että Norjan suunnalta kannattaa hankkia vain ja ainoastaan turskaa, hiihtäjiä ja/tai astmalääkkeitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös