Michael Haga Lukkoon

  • 62 826
  • 365

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Annoin tänään kolme tähteä. Ei ollut pelkästään synttärimuistaminen eikä toisaalta tarkoita, että olisi noussut tasolle Repo tai Ilomäki. Mutta tänään teki mielestäni eniten hyviä ratkaisuja sekä kiekolla että kiekottomana ja uskallusta oli ottaa kontaktiakin aiempaa enemmän. Ikonen jos jatkaa vielä samassa ketjussa, niin saattaa vielä tulla tulostakin.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Olen Hagaa kritisoinut alusta asti ja tänään oli oikein sysipaska esitys. Silmämääräisesti hävisi myös jokaisen aloituksen.
11,1%. Amen. Olen puolustellut Hagaa, kun kritiikki on kasvanut. Tänään ei ole mitään puolusteltavaa. Pelaa hyvin, kun joukkue pelaa hyvin ja huonosti, kun joukkue pelaa huonosti. Vastuunkantajaksi ei ole.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haga näytti tänään tunnetta ainaisen hammassuojien pureskelun lisäksi. Haga jäi kulmassa jyrän alle, niin mies katkoi vaihtopenkillä mailansa ja paiskoi vielä luukkua. Löytyikö siitä kiukkua pleijareihin, vai pelkästään täytettä joukkueen sakkokassaan?

Muutenkin Hagalla oli hankala ilta, -3 ja taisi olla viltissäkin, kun peliminuutit jäivät aika pieniksi.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joku tässä kaverissa on kyllä kussut ja pahasti tällä kaudella. Hankitaan tulosta tekeväksi pelajaaksi, klesana ja kipeänä ollut kaveri, joka ei tunnu olevan vielä 7-8 kuukauden jälkeenkään tikissä. Kentällä välillä pieniä väläyksiä taidoista, mutta suurin taito on ollut Hagalla tällä kaudella pysyä pelin ulkopuolella tai muuten vaan huomaamattomana. Jotain ihmepillereitä pitäs nyt jostain löytää ja äkkiä, että tästä kaverista on tällä kaudella oikeasti Lukolle vielä jotain hyötyä. Ensi kausi on sitten taas uusi kausi myös Hagallekin, joko Lukossa tai sitten jossain muualla. Toistaiseksi Haga on kyllä Kallen suurin huti, mutta seuraavat päivät ja viikot voivat edelleen pumpata tähänkin ilmaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Haga tänään 13. hyökkääjä, eli käytännössä juuri sillä pelipaikalla mitä tällä hetkellä ansaitsee.

Toivottavasti lähtölaskenta sopimuksen purkamisen on aloitettu ja ensi kaudeksi Haga korvataan pelaajalla, joka ihan oikeasti on kärkisentteri.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Haga tänään 13. hyökkääjä, eli käytännössä juuri sillä pelipaikalla mitä tällä hetkellä ansaitsee.

Toivottavasti lähtölaskenta sopimuksen purkamisen on aloitettu ja ensi kaudeksi Haga korvataan pelaajalla, joka ihan oikeasti on kärkisentteri.
Minä toivon että Haga sisuuntuu, ja syrjäyttää Päivärinnan pelaavasta kokoonpanosta. Ja nimenomaan niin, että Päivärinta pelaa hyvin, mutta Haga paremmin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kyllä nyt alkaa olla se tilanne että näytöt on annettu ja parhaat pelaa.
No sitäpä juuri. Kyllä minä haluan uskoa, että Haga on vielä parempi pelaaja kuin Päivärinta. Kun sen vain saisi irti.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No sitäpä juuri. Kyllä minä haluan uskoa, että Haga on vielä parempi pelaaja kuin Päivärinta. Kun sen vain saisi irti.
Päivärinta on mielestäni parempi vaihtoehto ihan siitä syystä, että yrittää ja pelaa tilanteet loppuun asti. Lisäksi on "menossa jonnekin". Ensi kaudella kolmossentteri, kun kerää lihasta kesällä. Pelikäsitys on hyvä.

Hagalla on ollut koko kausi aikaa näyttää, muttei vaan irtoa. Väläyttelee, mutta siihen se jää.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Mitä eroa on, kun Haga pelaa tai ei pelaa?

Ei sitten niin yhtään mitään.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Hän kuitenkin kantaa Rauman Lukon pelipaitaa, että itse en alkaisi halveeraamaan oman joukkueeni pelaajaa. On sitten vaikka hiljaa, jos ei voi kehua.
En halveeraa Hagaa. Totesin vaan, ettei hänen peliesityksillään ole tällä hetkellä merkitystä Lukon peliin. Ehkä spoilerin laitto saattaa provosoida turhaan.

Annetaan kehuja sitten, kun on sen aika.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No sitäpä juuri. Kyllä minä haluan uskoa, että Haga on vielä parempi pelaaja kuin Päivärinta. Kun sen vain saisi irti.

Hagan kohdalla valitettavasti käyrä on osoittanut alaspäin jo ennen Lukkoon saapumista. En tainnut olla ihan ainoa, joka kertoi saavansa tästä Hillding II tuntemuksia ja niin siinä valitettavasti kävi. En tiedä mitä hänelle on tapahtunut, mutta ei pelaa "voittavaa kiekkoa".
 

Raato55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota wild
Hagan kohdalla valitettavasti käyrä on osoittanut alaspäin jo ennen Lukkoon saapumista. En tainnut olla ihan ainoa, joka kertoi saavansa tästä Hillding II tuntemuksia ja niin siinä valitettavasti kävi. En tiedä mitä hänelle on tapahtunut, mutta ei pelaa "voittavaa kiekkoa".
Ä
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä se siltä näyttää, että Hagan pelit Lukossa on pelattu, ellei mitään yllättävää tapahdu. Jos Lukko tästä jatkoon menee niin sieltä tulee vielä Skalicky takaisin kokoonpanoon, jolloin Haga tippuu jo katsomon puolelle.

Kauden kovimmissa peleissä junnut Päivärinta ja Säkkinen ajoivat jo pelillisesti ohi. Pienen kipukorvauksen joutuu Kalle maksamaan, mutta eiköhän Haga löydä pelipaikan jostain Allsvenskanista tai Norjan liigasta.

Itse en vaan pysty sitä tilannetta näkemään/käsittämään, että ensi kauden alussa Haga on sijoitettu Lukon kolmeen kärkiketjuun.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse en vaan pysty sitä tilannetta näkemään/käsittämään, että ensi kauden alussa Haga on sijoitettu Lukon kolmeen kärkiketjuun.
Itse taas en olisi näin jyrkkä Hagan suhteen. Jokin syy varmasti Hagan ailahtelevuudelle varmasti on. Mehän emme tiedä mitä siellä on taustalla, mutta Kalle sen varmasti tietää. Jos taustalla on pahasti peliä haitannut loukkaantuminen niin sitten saa mun puolestani jatkaa mutta jos vaan taso on todettu riittämättömäksi niin sitten en jää kaipaamaan.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Itse taas en olisi näin jyrkkä Hagan suhteen. Jokin syy varmasti Hagan ailahtelevuudelle varmasti on. Mehän emme tiedä mitä siellä on taustalla, mutta Kalle sen varmasti tietää. Jos taustalla on pahasti peliä haitannut loukkaantuminen niin sitten saa mun puolestani jatkaa mutta jos vaan taso on todettu riittämättömäksi niin sitten en jää kaipaamaan.
Ei kai Lukko ole koko kautta loukkaantunutta peluuttanut, en usko mitenkään että otteiden heittely johtuisi siitä.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei kai Lukko ole koko kautta loukkaantunutta peluuttanut, en usko mitenkään että otteiden heittely johtuisi siitä.
En minäkään usko. Toisaalta, Haga on välillä pelannut ihan hyvin, eli on kyllä väläytellyt. Joten se taas puoltaisi että loukkaantumisista olisi kärsinyt. Tuon voittoputken aikana erityisesti esiintyi edukseen.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Kalle Hagan oli omien puheidensa perusteella nähnyt ihan omin silmin muutamaankin kertaan ja joku siinä silloin on Kallen säväyttänyt. Onkohan nuo sitten olleet ne niiden kausien parhaat pelit, tiedä häntä, muttta noilla kausilla tulostakin vielä tuli sillä PPG:t oli niinkin hyvät kuin 0,62 ja 0,52 noilla kausilla
Länskärissä vähän Kallen ajatuksia Hagasta:

- Jo muutaman vuoden seurannut miehen otteita, scouttasi 18-19 kaudella jotain Moran pelaajaa, jolloin ketjukaveri Haga paistoi silmiin

- Edelliskaudella scouttasi Possleria ja jälleen tämä taitava norjalainen näytti niin pirun hyvältä

- Hekompi viime kausi osui Lukon kannalta oikeaan aikaan, joten mies ylipäätään oli mahdollista saada Raumalle

- Kalle mainitsee, että on hyvin tiedossa miksi viime kausi oli noinkin heikko, ei halunnut/voinut avata asioita enempää

- Lisäksi Hagan halu tehdä suora kaksivuotinen sopimus oli ollut positiivinen yllätys, sillä yleensä tämän tason ulkkarit käyvät vain vuoden pyörähdyksellä
Tämä kausi lienee Lukossa kuitenkin ollut parempi kuin viime kausi Djurgårdenissa, vaikka samalla tavalla tässä on nyt käynitkin, että Haga valuu pikkuhiljaa ensin neloseen, sitten 13. hyökkääjäksi ja lopulta vielä ulos kokonaan kokoonpanosta, jos Säkkinen ja Päivärinta jatkavat yhtä hyvin kuin eilen.

Pelataan nyt tämä kausi pois alta ja kyllä varmasti Kalle, Veltsu ja Haga* istuvat alas ja miettivät mitä ensi kauden suhteen tehdään. Enemmän on saatava irti jokatapauksessa, sillä tällä kaudella nähty ei vain voi riittää Lukolle, eikä varmasti Hagallekaan.

*Normaalisti agentti hoitaa nämä, mutta ilmeisesti Hagalla ei sellaista ollut jossain vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös