Eniten tässä case-Garteigissa itseäni häiritsee, että nämä tämäniltaisen kaltaiset kenttäpelaajien totaaliset ohipelit tulee käytännössä kerta kerrasta silloin, kun Garteig on maalilla. Halosen pelatessa kenttäpelaajien totaaliset ohipelit loistaa poissaolollaan. En osaa sanoa, tai edes arvata, että mistä se johtuu, mutta erikoista se on.
Tästä mekin puhuimme oman seurueeni kanssa. Mietin, löytyisikö tilastoista joku yhdistävä tekijä, tyyliin HIFK:n vieteri kestää 3-4 peliä ja sitten tulee jos nyt ei ohipeli, niin erityisen löysä suoritus? Ei mielestäni löytynyt. En myöskään löytänyt suuria eroja siinä, tuleeko Haloselle enemmän vetoja kuin Garteigille ja se jeesaisi torjuntavireessä pysymistä.
Linkissä on Garteigin "ottelu ottelulta"-tilastot. Ja alla "pikaluku". Oranssit ovat jatkoaika-/VL-tappioita, punaiset suoria tappioita, vihreät voittoja ja turkoosit jatkoaika-/VL-voittoja.
Reaaliaikainen otteluseuranta, tilastot, tulokset, otteluohjelma, uutiset - löydät parhaat jääkiekkosisällöt Liiga.fi -sivustolta!
old.liiga.fi
JYP-HIFK 2-1 ja., Garteig 15 torjuntaa
HIFK-Lukko 2-3 ja., Garteig 26 torjuntaa
HIFK-TPS 1-2, Garteig 15 torjuntaa
HIFK-Jukurit 3-5 (Halonen aloitti maalissa, Garteig maaliin tilanteessa 0-3, Jukurit teki 5:nnen maalinsa tyhjiin), Garteig 7 torjuntaa. Garteigille tappio tilastoihin.
Ässät-HIFK 2-1, Garteig 22 torjuntaa
HPK-HIFK 5-2 (Halonen aloitti maalissa, Garteig maaliin tilanteessa 2-0, HPK teki 5:nnen maalinsa tyhjiin), Garteig 14 torjuntaa. Garteigille tappio tilastoihin.
Jukurit-HIFK 1-4, Garteigilla 30 torjuntaa
Tappara-HIFK 1-2 VL, Garteig 29 torjuntaa, rankkareissa 2/3 torjuntaa
Kärpät-HIFK 2-5, Garteig 14 torjuntaa
KalPa-HIFK 4-3 VL, Garteig 29 torjuntaa
HIFK-Pelicans 5-1, Garteig 11 torjuntaa
HIFK-Sport 2-3 ja, Garteig 14 torjuntaa
KooKoo-HIFK 2-4, Garteig 20 torjuntaa
HIFK-KooKoo 2-5, Garteig 13 torjuntaa
Kärpät-HIFK 5-2, Garteig 19 torjuntaa, Kärpät teki 2 maalia tyhjiin
HIFK-JYP 6-4, Garteig 2 torjuntaa, tuli Halosen tilalle loppuminuuteiksi -> Haloselle tilastomerkintä voitosta
HIFK-KalPa 2-3, Garteig 21 torjuntaa
KooKoo-HIFK 1-2, Garteig 14 torjuntaa
HIFK-Ässät 2-3, Garteig 30 torjuntaa
Itse vedän ulkomuistista nyt sellaiset videoklippikerhon selitykset, että jostain syystä joukkue pelaa oikeasti aivan pitkin vittuja aivan liian pitkiä pätkiä, kun Garteig on maalissa. Johtuuko vastustajista? Todennäköisesti osittain kyllä. HIFK-pakeille on ihan erityismyrkkyä, jos vastustaja antaa kovaa painetta ja tulee sähläämään iholle. Se vaikuttaa koko peliin. Ainoa asia, minkä mä noista tilastoista saan raavittua kasaan on, että niissä tappiomatseissa, missä G on ollut maalissa, HIFK:lla on ollut todella vaikeaa tehdä maaleja. Edes paikoista. Voi olla, että olen väärässä, mutta ei mulle kovin monesta noista pelistä tule mieleen, että HIFK oli oikeasti huonompi jengi ja hävisi paremmalleen. Monesta pelistä tulee sen sijaan mieleen, että HIFK oli ihan paska. Yhtään siis vastustajaa väheksymättä.
Mä en edelleenkään ole nähnyt yhtään peliä, jonka HIFK olisi hävinnyt maalivahtiin. Sääli on sairautta, mutta kyllä mua vituttaa Garteigin puolesta toi voitto%:n epätasapainoisuus. Mainiota tietty, että Nipellä on hyvät tilastot, mutta nyt tämä tilasto ei vain kerro itse maalivahtipelistä täyttä totuutta. Ainakaan mulle.
Mä sanoisin, että jos HIFK:lla on maalivahtiongelma, se on kyllä ihan itse aiheutettu.
Kenttäpelaajien toimesta. Halosella on toki paremmat tilastot, mutta ei mitenkään järin isosti. Mun mielestäni ero voitto%:ssa ei selity edes tilastoilla. Mä uskon, että Garteigin pää kestää. On kestänyt tähänkin asti, mistä on pakko nostaa hattua isosti. Ei nimittäin ihan helppo paikka.