M.Rönkkö-83
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, New York Islanders
Huikea veskari! Tällasella maalivahtipelillä pystyy pelaamaan voitosta joka ilta!
Viimeksi muokattu:
Ennen kautta kirjoitin, että olisin mielummin valinnut Heljangon kuin Garteigin ykkösveskariksi. Tänään todistimme näiden kahden kaksintaistelua, mutta aika tasainen taisto oli. Minusta molemmat pelasivat riittävän hyvin ollakseen mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykköskassari.
Tasoitusmaalissa olisi voinut kenties vain kääntyä eikä liukua niin Ruusumaisesti sivulle, mutta vastavuoroisesti otti monta hienoa koppia. Niin otti Heljankokin, joten en osaa tämän perusteella valita kaksintaistelusta voittajaa.
Pinnat myös siitä, että tuuletteli entisessä kotihallissaan voittoa estottomasti.
Mä haluan tähän asiaan kyllä esittää eriävän mielipiteen. Mulle IFK:n tärkein tehtävä on olla mahdollisimman hyvä jääkiekkojoukkue ja voittaa Suomen mestaruus. Salmelaisen tehtävä on koota annettujen taloudellisten resurssien puitteissa mahdollisimman laadukas pelaajamateriaali. Michael Garteig on alkukaudella osoittanut olevansa todella hyvä maalivahti Liigaan, tästä on varmaan aika monen helppo olla samaa mieltä? Näin ollen ja näiden pointtien valossa mä en nää menestyksen todennäköisyyttä maksimoivaksi joukkueen rankentamiseksi sitä, että Gartsy heitetään ensi kaudeksi luiskaan vaan siitä syystä, että joku jossain on päättänyt ensi kaudella olevan pakko mennä Halonen-Taponen kaksikolla. Miksi emme jatkaisi ilomielin Garteigin kanssa yhteistä matkaa, jos oletetaan, että nyt nähty taso säilyy ja herra itse olisi IFK:ssa halukas jatkamaan ensi kaudellakin? Maalivahdin tontti ei todellakaan ole se slotti, missä toivoisin Salmelaisen tekevän mitään kompromisseja. Siinä täytyy olla paras mahdollinen maalivahti joka kausi, jos halutaan voittaa. Eli muotoillaan loppuun vaikka näin oma näkemys; mulle on fine, jos ensi kaudella mennään Halonen-Taponen kaksikolla, mutta vain mikäli syy on se, että ammattilaiset seurassa ovat katsoneet tuossa olevan paremmat maalivahdit kuin Garteig. Syy mitä en hyväksy on puolestaan se, että mennään Halonen-Taponen kaksikolla, koska "mehän silloin vuos sitte aateltiin että tolla 2022-2023 kaudella ois hauska antaa jo Roopelle chäänssiä ja Niilokin on koskematon niin laitetaan toi Gartsy nyt menee ku ei sille oo tilaa vaikka onkin helvetin hyvä."Taponen on kortti jota ei voi jättää katsomatta, siksi veikkaan että Garteig on yhden vuoden keissi vaan, koska Halosestakin halutaan pitää kiinni.
Aika iso ero muuten torjunta %:ssa jo:
Garteig 91,81 (pka 1,75)
Halonen 87,86 (pka 1,89)
Aika iso ero muuten torjunta %:ssa jo:
Garteig 91,81 (pka 1,75)
Halonen 87,86 (pka 1,89)
Mä haluan tähän asiaan kyllä esittää eriävän mielipiteen. Mulle IFK:n tärkein tehtävä on olla mahdollisimman hyvä jääkiekkojoukkue ja voittaa Suomen mestaruus. Salmelaisen tehtävä on koota annettujen taloudellisten resurssien puitteissa mahdollisimman laadukas pelaajamateriaali. Michael Garteig on alkukaudella osoittanut olevansa todella hyvä maalivahti Liigaan, tästä on varmaan aika monen helppo olla samaa mieltä? Näin ollen ja näiden pointtien valossa mä en nää menestyksen todennäköisyyttä maksimoivaksi joukkueen rankentamiseksi sitä, että Gartsy heitetään ensi kaudeksi luiskaan vaan siitä syystä, että joku jossain on päättänyt ensi kaudella olevan pakko mennä Halonen-Taponen kaksikolla. Miksi emme jatkaisi ilomielin Garteigin kanssa yhteistä matkaa, jos oletetaan, että nyt nähty taso säilyy ja herra itse olisi IFK:ssa halukas jatkamaan ensi kaudellakin? Maalivahdin tontti ei todellakaan ole se slotti, missä toivoisin Salmelaisen tekevän mitään kompromisseja. Siinä täytyy olla paras mahdollinen maalivahti joka kausi, jos halutaan voittaa. Eli muotoillaan loppuun vaikka näin oma näkemys; mulle on fine, jos ensi kaudella mennään Halonen-Taponen kaksikolla, mutta vain mikäli syy on se, että ammattilaiset seurassa ovat katsoneet tuossa olevan paremmat maalivahdit kuin Garteig. Syy mitä en hyväksy on puolestaan se, että mennään Halonen-Taponen kaksikolla, koska "mehän silloin vuos sitte aateltiin että tolla 2022-2023 kaudella ois hauska antaa jo Roopelle chäänssiä ja Niilokin on koskematon niin laitetaan toi Gartsy nyt menee ku ei sille oo tilaa vaikka onkin helvetin hyvä."
Mikäänhän ei muuten estä kokoamaan ensi kauden maalivahtiosastoa muotoon Garteig-Taponen. Olettaen että Taponen nähdään tässä organisaatiossa Halosta potentiaalisempana maalivahtina. Tuo kuulostaa omaan korvaan ainakin helvetisti enemmän luottamusta herättävältä kaksikolta kuin Halonen-Taponen.
Hyvä pointti niinpäs onkin! Elin jostain syystä siinä käsityksessä, että molemmilla tämän kauden kassareilla olisi loppunut pahvit tähän sesonkiin. Näin ollen nykytiedon valossa liputan siis Garteig-Halonen tandemia myös ensi kaudelle. Perustelut ylempänä.Halosellahan on sopimus ens kaudesta ja Taposella ei. Taponen on toki väläytellyt potentiaalia Mestiksen puolella mutta ei ole pelannut Liigassa vielä peliäkään. Eikä ole mitenkään kirkossa kuulutettua että pelejä kertyisi vielä tällä kaudella. Yksi looginen skenaario on, että ensi kausi mennään samalla tandemilla kuin tämä ja Taponen pelaa ensi kauden jossain pienemmässä liigaseurassa. Jos Taponen pelaa hyvän kauden maakunnassa, voisi edessä olla kotiuttaminen kaudeksi 23-24.
Kun vertailu on mennyt Garteig vs Halonen, niin tuon sellaisen tilastofaktan mukaan, että Halosella on koko liigan paras voittoprosentti, yli viis ottelua pelanneista maalivahdeista. Halosen voitto prosentti 78.57 versus Garteigin 31.25, tässä tilastossa taas huomattava ero Halosen suuntaan
Onhan meillä varaa lainata yli 92 % torjunut Taponen muualle.IFK:lla on maalivahtiongelma. Näillä esityksillä ei mestaruuksia voiteta varsinkin kun tuo puolustus on välillä umpisurkea. Salmelaiselta tarvittaisiin viimeistään nyt peliliikkeitä johonkin suuntaan!
Nyt alkaa olla hetki, kun sanoin aikanaan Engrenin olevan riittävä, kun isoin osa suolasi. Oli vähintään riittävä sen jälkeen ja se laimea termi...ongelmat oli aivan muualla. Mitä nyt näen kokonaisuudessaan niin sanoisin samaa MG:stä(saako käyttää?)... otanta vielä liian pieni, mun tän hetken arvio on, että ongelmaa saadaan hakea muualta.... MG 1.veska, kentttäpeli toimimaan ja alkaa pisteitä ropista. Halonen saanut mahdollisuutensa, ei riitä vielä pitkässä juoksussa, tarvitaan treeniä...IFK:lla on maalivahtiongelma. Näillä esityksillä ei mestaruuksia voiteta varsinkin kun tuo puolustus on välillä umpisurkea. Salmelaiselta tarvittaisiin viimeistään nyt peliliikkeitä johonkin suuntaan!