Michael Garteig HIFK:ssa

  • 85 349
  • 636

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika iso ero muuten torjunta %:ssa jo:
Garteig 91,81 (pka 1,75)
Halonen 87,86 (pka 1,89)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ennen kautta kirjoitin, että olisin mielummin valinnut Heljangon kuin Garteigin ykkösveskariksi. Tänään todistimme näiden kahden kaksintaistelua, mutta aika tasainen taisto oli. Minusta molemmat pelasivat riittävän hyvin ollakseen mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykköskassari.

Tasoitusmaalissa olisi voinut kenties vain kääntyä eikä liukua niin Ruusumaisesti sivulle, mutta vastavuoroisesti otti monta hienoa koppia. Niin otti Heljankokin, joten en osaa tämän perusteella valita kaksintaistelusta voittajaa.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Garteig on huippu-urheilija joka pelaa isolla tunteella joka pelissä. Tulee voittamaan meille vielä useita vaikeita vähämaalisia pelejä tällä kaudella. Toivottavasti jatkosopparia viritellään jo tässä loppuvuoden aikana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennen kautta kirjoitin, että olisin mielummin valinnut Heljangon kuin Garteigin ykkösveskariksi. Tänään todistimme näiden kahden kaksintaistelua, mutta aika tasainen taisto oli. Minusta molemmat pelasivat riittävän hyvin ollakseen mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykköskassari.

Tasoitusmaalissa olisi voinut kenties vain kääntyä eikä liukua niin Ruusumaisesti sivulle, mutta vastavuoroisesti otti monta hienoa koppia. Niin otti Heljankokin, joten en osaa tämän perusteella valita kaksintaistelusta voittajaa.

Mua ei toi Heljanko vakuuttanut missään vaiheessa ja käsittääkseni myös Tapparan faneilla on vähän turhan usein usko horjunut häneen. Toivottavasti ei oo hankintalistalla missään vaiheessa. Frans Tuohimaa vol 2. Ihan kiva, mutta ei kuitenkaan niin kiva.

Mutta joo, on kumma jos valmentajat eivät nyt tajua että Garts pelaa kaikki tärkeät ottelut. Toi kundi olisi voittanut tällä kaudella meille varmaan 10 lisäpinnaakin jo, JOS kenttäpelaajisto pystyisi tekemään enemmän kuin sen yhden maalin.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On muuten suuret erot Halosen ja Garteigin tilastoissa. Halonen enemmän pelanneista käytännössä liigan huonoin ja Garteig taasen aivan kärkipäätä.

Ehkä Garteigia pitäisi peluuttaa hiljalleen enemmän.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle sata kertaa sadasta Garteig ainakin tällä hetkellä mieluummin kuin Heljanko.

Heljanko oli viime playoffeissa todella hyvä, mutta runkosarjassa erittäin epätasainen, kuten nuorilla veskareilla on usein tapana. Mulla on pari Tapparan fania kaveripiirissä ja ainakaan heidän papereissaan ko. herra ei nauti hirveän suurta suosiota.

Garteig on tällä kaudella ainakin mun posilasien läpi katsoen antanut jokaisessa pelaamassaan ottelussa joukkueelleen mahdollisuuden voittaa. Jos jatkaa tällä tasolla, niin en näkisi jatkosopimusta mahdottomuutena.

Toki mieluusti ottaisin Heljangon messiin, jos Garteig jatkaisi ns. ”takuuvarmana suorittajana” tandemissa. Siinä olisi tulevaisuutta vartenkin laitettu pari markkaa säästöpossuun. Tobbarilla taitaa kuitenkin olla Halonen ja Taponen aika vahvasti tulevaisuuden suunnitelmissa mukana.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Viime vuosina IFKn maalilla oli usein maalivahti joka oli täysin työtön koko erän ja sitten kun se vastustajan ensimmäinen laukaus tuli, niin se meni aina maaliin. Samaa on ollut havaittavissa myös Halosen osalta tällä kaudella.

Garteig on tässä mielessä iloinen poikkeus, sillä en muista näitä maaleja häneltä. Vaikuttaa siltä että mies pystyy keskittymään peliin koko ajan vaikka keikkosateesta ei ole tietokaan. Mutta sitten kun se yksi paha paikka tulee, niin torjuu sen lähes poikkeuksetta. Tätä IFK tarvitsee. Kuten ollaan tälläkin kaudella nähtyn niin monet maalivahdit ovat jumalia kun torjuntoja tulee paljon ja tasaisesti, mutta selvästi vaikeampaa näyttää olevan kun joutuu seisomaan pitkään työttömänä.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Taponen on kortti jota ei voi jättää katsomatta, siksi veikkaan että Garteig on yhden vuoden keissi vaan, koska Halosestakin halutaan pitää kiinni.
Mä haluan tähän asiaan kyllä esittää eriävän mielipiteen. Mulle IFK:n tärkein tehtävä on olla mahdollisimman hyvä jääkiekkojoukkue ja voittaa Suomen mestaruus. Salmelaisen tehtävä on koota annettujen taloudellisten resurssien puitteissa mahdollisimman laadukas pelaajamateriaali. Michael Garteig on alkukaudella osoittanut olevansa todella hyvä maalivahti Liigaan, tästä on varmaan aika monen helppo olla samaa mieltä? Näin ollen ja näiden pointtien valossa mä en nää menestyksen todennäköisyyttä maksimoivaksi joukkueen rankentamiseksi sitä, että Gartsy heitetään ensi kaudeksi luiskaan vaan siitä syystä, että joku jossain on päättänyt ensi kaudella olevan pakko mennä Halonen-Taponen kaksikolla. Miksi emme jatkaisi ilomielin Garteigin kanssa yhteistä matkaa, jos oletetaan, että nyt nähty taso säilyy ja herra itse olisi IFK:ssa halukas jatkamaan ensi kaudellakin? Maalivahdin tontti ei todellakaan ole se slotti, missä toivoisin Salmelaisen tekevän mitään kompromisseja. Siinä täytyy olla paras mahdollinen maalivahti joka kausi, jos halutaan voittaa. Eli muotoillaan loppuun vaikka näin oma näkemys; mulle on fine, jos ensi kaudella mennään Halonen-Taponen kaksikolla, mutta vain mikäli syy on se, että ammattilaiset seurassa ovat katsoneet tuossa olevan paremmat maalivahdit kuin Garteig. Syy mitä en hyväksy on puolestaan se, että mennään Halonen-Taponen kaksikolla, koska "mehän silloin vuos sitte aateltiin että tolla 2022-2023 kaudella ois hauska antaa jo Roopelle chäänssiä ja Niilokin on koskematon niin laitetaan toi Gartsy nyt menee ku ei sille oo tilaa vaikka onkin helvetin hyvä."

Mikäänhän ei muuten estä kokoamaan ensi kauden maalivahtiosastoa muotoon Garteig-Taponen. Olettaen että Taponen nähdään tässä organisaatiossa Halosta potentiaalisempana maalivahtina. Tuo kuulostaa omaan korvaan ainakin helvetisti enemmän luottamusta herättävältä kaksikolta kuin Halonen-Taponen.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä haluan tähän asiaan kyllä esittää eriävän mielipiteen. Mulle IFK:n tärkein tehtävä on olla mahdollisimman hyvä jääkiekkojoukkue ja voittaa Suomen mestaruus. Salmelaisen tehtävä on koota annettujen taloudellisten resurssien puitteissa mahdollisimman laadukas pelaajamateriaali. Michael Garteig on alkukaudella osoittanut olevansa todella hyvä maalivahti Liigaan, tästä on varmaan aika monen helppo olla samaa mieltä? Näin ollen ja näiden pointtien valossa mä en nää menestyksen todennäköisyyttä maksimoivaksi joukkueen rankentamiseksi sitä, että Gartsy heitetään ensi kaudeksi luiskaan vaan siitä syystä, että joku jossain on päättänyt ensi kaudella olevan pakko mennä Halonen-Taponen kaksikolla. Miksi emme jatkaisi ilomielin Garteigin kanssa yhteistä matkaa, jos oletetaan, että nyt nähty taso säilyy ja herra itse olisi IFK:ssa halukas jatkamaan ensi kaudellakin? Maalivahdin tontti ei todellakaan ole se slotti, missä toivoisin Salmelaisen tekevän mitään kompromisseja. Siinä täytyy olla paras mahdollinen maalivahti joka kausi, jos halutaan voittaa. Eli muotoillaan loppuun vaikka näin oma näkemys; mulle on fine, jos ensi kaudella mennään Halonen-Taponen kaksikolla, mutta vain mikäli syy on se, että ammattilaiset seurassa ovat katsoneet tuossa olevan paremmat maalivahdit kuin Garteig. Syy mitä en hyväksy on puolestaan se, että mennään Halonen-Taponen kaksikolla, koska "mehän silloin vuos sitte aateltiin että tolla 2022-2023 kaudella ois hauska antaa jo Roopelle chäänssiä ja Niilokin on koskematon niin laitetaan toi Gartsy nyt menee ku ei sille oo tilaa vaikka onkin helvetin hyvä."

Mikäänhän ei muuten estä kokoamaan ensi kauden maalivahtiosastoa muotoon Garteig-Taponen. Olettaen että Taponen nähdään tässä organisaatiossa Halosta potentiaalisempana maalivahtina. Tuo kuulostaa omaan korvaan ainakin helvetisti enemmän luottamusta herättävältä kaksikolta kuin Halonen-Taponen.

Halosellahan on sopimus ens kaudesta ja Taposella ei. Taponen on toki väläytellyt potentiaalia Mestiksen puolella mutta ei ole pelannut Liigassa vielä peliäkään. Eikä ole mitenkään kirkossa kuulutettua että pelejä kertyisi vielä tällä kaudella. Yksi looginen skenaario on, että ensi kausi mennään samalla tandemilla kuin tämä ja Taponen pelaa ensi kauden jossain pienemmässä liigaseurassa. Jos Taponen pelaa hyvän kauden maakunnassa, voisi edessä olla kotiuttaminen kaudeksi 23-24.
 
Viimeksi muokattu:

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Halosellahan on sopimus ens kaudesta ja Taposella ei. Taponen on toki väläytellyt potentiaalia Mestiksen puolella mutta ei ole pelannut Liigassa vielä peliäkään. Eikä ole mitenkään kirkossa kuulutettua että pelejä kertyisi vielä tällä kaudella. Yksi looginen skenaario on, että ensi kausi mennään samalla tandemilla kuin tämä ja Taponen pelaa ensi kauden jossain pienemmässä liigaseurassa. Jos Taponen pelaa hyvän kauden maakunnassa, voisi edessä olla kotiuttaminen kaudeksi 23-24.
Hyvä pointti niinpäs onkin! Elin jostain syystä siinä käsityksessä, että molemmilla tämän kauden kassareilla olisi loppunut pahvit tähän sesonkiin. Näin ollen nykytiedon valossa liputan siis Garteig-Halonen tandemia myös ensi kaudelle. Perustelut ylempänä.
 

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun vertailu on mennyt Garteig vs Halonen, niin tuon sellaisen tilastofaktan mukaan, että Halosella on koko liigan paras voittoprosentti, yli viis ottelua pelanneista maalivahdeista. Halosen voitto prosentti 78.57 versus Garteigin 31.25, tässä tilastossa taas huomattava ero Halosen suuntaan
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun vertailu on mennyt Garteig vs Halonen, niin tuon sellaisen tilastofaktan mukaan, että Halosella on koko liigan paras voittoprosentti, yli viis ottelua pelanneista maalivahdeista. Halosen voitto prosentti 78.57 versus Garteigin 31.25, tässä tilastossa taas huomattava ero Halosen suuntaan

Tämä tekeekin meidän kaksikosta erikoisen... Pelkkä torjuntaprosentti ei kerro täyttä totuutta siitä miten paljon Nippe on meille pisteitä tuonut. Huonojakin pelejä on ollut mutta niitä tulee kaikille. Itse luotan tähän kaksikkoon todella paljon näkemäni perusteella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paperilla näyttää siis olevan melko lailla se ja sama, kumpi veskareista on maalissa. Ei huono lähtökohta. Silti kuitenkin itse pidän Garteigia ykkösenä, ihan jo kokemuksensa ja aiempien Liiga-näyttöjensä ansiosta, joten toivoisin, että HIFK:ssa Garteigia myös kohdeltaisiin kuin ykkösmaalivahtia. Toki uskon, että tästä "kokonaisasetelmasta" on jo etukäteen keskusteltu Garteigin kanssa, eikä se tule hänelle yllätyksenä ja on sinut sen kanssa. Mutta silti, Garteig on kuitenkin pelimies parhaassa iässä, joten kyllä hänkin pelata haluaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Röda olen samaa mieltä, IFK:lla pitää aina olla paras mahdollinen veskarikaksikko. Siksi myös itse toivon, että jos Garteig pelaa esimerkiksi Halosen suohon, niin sitten mennään Garteig - Taponen parilla, ensi kaudella. Lähinnä hain tässä takaa sitä, että en ihmettelisi jos IFK:ssa on visio missä Garteig on yhden vuoden keissi ja saadaan tämän jälkeen tolppien väliin Husso - Lankinen vol 2, Taponen ja Halonen.

Mielestäni Taponen kortti on katsottava tämän kauden jälkeen. Kaveri on lähtökohtaisesti lahjakkaampi kuin Halonen ja tämä kausi on se viimeinen Mestis kausi, se on aivan varma, jos taso pysyy edelleen ”Mestiksen paras veskari” kategoriassa. Taponen pelaa ensi kaudella liigaa, joko IFK:ssa tai sitten jossain toisessa seurassa ja se kyllä vituttaisi.

Tosin asiaa kun miettii, niin mennään saakeli ensi kaudella Garteig, Halonen, Taponen, kaikki pelaa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:lla on maalivahtiongelma. Näillä esityksillä ei mestaruuksia voiteta varsinkin kun tuo puolustus on välillä umpisurkea. Salmelaiselta tarvittaisiin viimeistään nyt peliliikkeitä johonkin suuntaan!
Nyt alkaa olla hetki, kun sanoin aikanaan Engrenin olevan riittävä, kun isoin osa suolasi. Oli vähintään riittävä sen jälkeen ja se laimea termi...ongelmat oli aivan muualla. Mitä nyt näen kokonaisuudessaan niin sanoisin samaa MG:stä(saako käyttää?)... otanta vielä liian pieni, mun tän hetken arvio on, että ongelmaa saadaan hakea muualta.... MG 1.veska, kentttäpeli toimimaan ja alkaa pisteitä ropista. Halonen saanut mahdollisuutensa, ei riitä vielä pitkässä juoksussa, tarvitaan treeniä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös