Tällä kierroksella takana 15 jaksoa. En muista milloin oli edellinen rundi, mutta on siitä jo aikaa. Hieno sarja tämä on. Välillä näyttely on hiukan kulmikasta, amatöörien kohdalla sen ymmärtää, mutta joitakin kohtauksia päänäyttelijöiden kanssa olisi voinut toisenkin kerran filmata. Toki tietty takeltelu tuo sarjaan myös mukavaa rosoisuutta.
Erkki ja Kari, Annikki ja Antti onkin täällä tyhjentävästi analysoitu. Varsinkin A+A-pariskuntia on tullut kohdattua lukuisia, hyvinkin läheltä. Jaakko on minun oma suosikkini sarjassa, tuollainen maaseutusukuun naitu herranpuolikas on niin tuttu kaikista sukujuhlista. Omasta suvustakin muutamaa henkilöä yhdistelemällä saa Jaakon aikaan. Koen hahmon jo siksikin hyvin sympaattiseksi. Jaakko on suunnilleen Forrest Gumpin Lt. Danin tasoa kaikkien aikojen sivuhahmo -kategoriassa ja Esko Raipian olemus on aivan napakymppi tuohon rooliin.
Sarjassa on nyt edessä Riston ja Stigin synkkien vesien vaiheet. Minulle tuollaiset olivat lapsena todella traumaattisia katsoa. Ihmemiehestäkin pahin jakso oli se, jossa Mäkikaivuri vetäytyi vuorelle mököttämään. Mutta se on kyllä sanottava, kuten ketjussa joku aiemmin, että Svante Martin tekee erinomaisen näyttelijäsuorituksen sarjassa, varmaan sen kaikista parhaan. Katsotaan nyt sitten miten tällä kierroksella synkistelyn kestän.
Haluan myös nostaa esiin mummon. Hänellä ei ollut monta kohtausta sarjassa, mutta kaikki olivat vavahduttavia.
Lapsen silmin aikanaan kaikki sarjassa olivat vanhoja ihmisiä, muistan esimerkiksi Jaanaa pitäneeni vanhana haahkana ja jopa Liisa oli tietysti aikuinen nainen. Sinänsä hassua, että nyt kun itse on suunnilleen sen ikäinen kuin Riston näyttelijä oli kuvausten aikaan, niin silti jollain oudolla tavalla nämä kaikki tuntuvat "aikuisilta". Hankala selittää.