Metallica-keskustelu

  • 705 596
  • 3 722

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Eilen ostin ja olen ehtinyt pyöräyttää levyn about 5 kertaa. Vielä en uskalla antaa arviota, levy on sen verran järkälemäinen että siitä on vaikea saada otetta.

Yksi biisi on kuitenkin noussut muiden yläpuolelle näin alkumetreillä. Eli The Unknown Feeling. Hitto kun on mahtipontinen ja hieno biisi! Tunnelmaltaan vähän samanlainen kuin Bleeding Me.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
St. Anger on rohkea veto, täytyy myöntää. Olen tässä iltojen mittaan katsellut näitä TV:stä tulleita haastatteluja sun muita ja vasta nyt alkanut kuuntelemaan levyä. Siihen taustaan nähden, mitä äijät ovat kertoilleet viimeisistä vuosista tämä pläjäytys sopii kuin nenä päähän. Kaikki ei ole sitä miltä voi ensimmäiseksi näyttää.

Tämä levy pitää ottaa kokonaisvaltaisesti käsittelyyn, eikä välttämättä yrittää pilkkoa sitä heti eri osiin. Näin tosin itsekin tuppaan yleensä tekemään, kun jotakin kuuntelen. Omalla kohdallani toimi ajatus tulkoot mitä tulee, olen tässä ja nyt - vastaanotin päällä. Palastellaan sitten myöhemmin tätä kaikkea, mutta otetaan se fiilis vastaan, mikä tästä syntyy. Ja se tulee suoraan päin näköä, jääden pyörimään tuohon sentin päähän nenän päästä ympyräksi.

Kaikesta keskustelusta, haastatteluista yms. päätellen mitään entisenkaltaista ei ollut luvassa, vaan jotakin täysin toisenlaista Metallicaa. Sitähän tämä tuntuu tosiaankin olevan ja pointsit siitä. Elementithän ovat kuitenkin tutut, muoto ja järjestys vain eri. Soudit saavat mieleen sen, että on haettu paljaita, lähellä soittimien ydintä olevia äänimaailmoja. Yhdistettynä sellaisella runttauksella, jolloin tavallaan päästään vielä rankempaan ulostuloon, kuin millään tuotannollisella kikkailulla tms. on aiemmin saatu aikaiseksi. Eikä muuten tarvitse pitää volymiakaan kovin isolla, silti potkii mainiosti. Todelliset pajasaundit kyseessä!

Tämä on paketti, josta riittää ammennettavaa monella eri tavalla, eri aikoina ja eri paikoissa. Todennäköisesti Metallica on jälleen tehnyt yhden vuosikymmenen merkittävimpiin kuuluvista levyistä.

P.S Blågulan kanssa samoilla linjoilla, mutta biisin nimi taitaa olla The Unnamed Feeling
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Mitä sitä ja niin edelleen

Tässä on kyseessä veden jakaja.
Tässä on kyseessä maailmojen muuttaja.
Tätä apinoidaan.
Tätä matkitaan.
Tätä jorataan.
Tämä on sitä, mitä kukaan ei uskaltanut tehdä.
Tämä on sitä, mitä me halusimme kuulla.
Tämä on punainen polku.
Levy svengaa kuin hirvi.
Levy iskee märillä pyyhkeillä päin poskia.
Levy on vitun tiukka.

Jeah!!

Diggaan niin saatanasti!
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Metallica VIP Live

Viestin lähetti stiflat
Eli Subtv näyttää sunnuntaina 15.6.03 klo 21:45 ilmeisesti
MTV:n taltioiman VIP Liven kokonaisuudessaan. Uusinta luvassa
seuraavana tiistaina. Otteita nähtiin tänään jo Sessionsissa.

Samaisessa ohjelmassa juontaja kysäisi milloin kaverit nähdään
taas Suomessa ja Lars vastasi että alkuvuodesta 2004 alkaa
Euroopan kiertue ja hyvin todennäköisesti Suomikin on siellä
yhden tai kahden keikan voimin mukana.

Samainen ohjelma nähdään myös tänään eli maanantaina 16.6. klo 23.45-00.15 MTV3:lla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pakko sanoa että itselleni uusi levy oli pettymys. Kuulin ja luin juttuja kuinka uusi Metallica tulisi olemaan lähellä Blackia musiikillisesti, mutta oli minulle sitten suuri pettymys. Muutama biisi on liiankin lähellä nu-metalli bändien biisejä ja kokonaisuutena hyvinkin tasapaksu levy. Muttamutta, aina ei voi voittaa.
 

Vaicci#63

Jäsen
Ei tuo St. Anger nyt niin kova ole ainakaan minun mielestäni.
Kyllä se Loadit ja Reloadit hakkaa. Kolme ekaa kappaletta on ihan hemmetin hyviä biisejä,etenkin se kolmosraita, Some kind of monster. Loppubiisit onkin sitten vähän sitä ja tätä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti eagle
Kuulin ja luin juttuja kuinka uusi Metallica tulisi olemaan lähellä Blackia musiikillisesti, mutta oli minulle sitten suuri pettymys.

Pakko kysyä: Mistä sinä tuommoista luit? Minä törmäsin vain artikkeleihin, joissa sanottiin St. Angerin olevan ehkä lähimpänä Kill 'em All:ia tai vieläkin rankempaa ja että sooloja on turha odottaa. Black Albumilla sen sijaan ei sellaista biisiä taida ollakaan jossa ei olisi sooloa. En ole uutta levyä ehtinyt paljoa kuunnella, mutta aikamoiselta mättämiseltähän se tosiaankin kuullosti.
 

Markku

Jäsen
Ei ole aikaisemmin tullut kommentoitua levyn antia, mutta nyt kun ketju on taas ylhäällä niin täältä pesee.

Onhan tyyli muuttunut Loadin ja Reloadin rallatteluista, vaikkakin täytyy myöntää että esim. Fuel sijoittuu aivan kärkikastiin meikäläisen arvioissa, mutta niin iskee myös tämä uusin levykin! Ihan ensimmäisellä kuuntelukerralla ei auennut, mutta nyt jo pikkuhiljaa alkaa levystä saada kiinni. Samaa mieltä kuin Vaicci#63, 3 ekaa biisiä ihan hemmetin hyviä, myös Invisible Kid ja Sweet Amber kick ass. Jotkin kappaleet liian pitkiä ja samaa kaavaa mennään, joskin aina joitain huippukohtia voi bongata keskeltä biisiä, kuten SKOM:ssa 6:39 alkavat riffit, "ominous, I'm in us" loistavalla kitaralla takana, sillä erotuksella toki että koko biisi on aivan helvetin loistava. Voin myös kuvitella minkälaisen raivon pistää live keikalla päälle St. Angerin loppu And I want my anger to be healthy... ...set it free! Keväällä 2004 paikalla ollaan. No joo, hyvä levy kaikenkaikkiaan.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Markku
Keväällä 2004 paikalla ollaan. No joo, hyvä levy kaikenkaikkiaan.
Kannattaa todellakin olla. Metallican keikka Roskildessa oli sen luokan turpaanvetoa jollaista en ole bändiltä aikaisemmin nähnyt. Keikka kesti päälle kaksi tuntia ja ainoa iisimpi biisi oli Nothing Else Matters.

Näillä biiseillä Metallica käynnisti Roskilden keikan: Battery, Master of Puppets, Harvester of Sorrow, Sanitarium, For whom the Bell Tolls. Tunnelma oli aikamoisissa lukemissa.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Metallican keikka Roskildesta

Jos jotain edes kiinnostaa niin tuolta vain hakemaan.

EDIT: Niin ja älkää tehkö samaa virhettä kuin minä eli alatte imuttamaan biisi kerrallaan vaan huomatkaa .zip-tiedosto, johon rytätty koko keikka samaan pakettiin.
 
Viimeksi muokattu:

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Nytkun levyä on vähän enemmän kuunnellut, huomaa ettei levyllä ole kuin 1 tai 2 keskinkertaista biisiä. Sehän juuri on hienoa ettei biisit aukene ensimmäisellä tai toisella kerralla. St.Anger kappaleessa on ihan selkeitä vaikutteita Linkin Parkista, jota Metallica on alkanut viime aikoina nuoleskelemaan.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy yhtyä Blågulan mielipiteeseen. Odotukset Metallican Roskilden keikkaa kohtaan olivat pilvissä, mutta sieltä ei tarvinnut tippua. Pojat runttasi semmosen setin, että takarivin viimenenkin jamppa oli varmasti tekemässä testamenttia Jamesin nimeen. Eipä ole ennen tullut tommosta keikkaa koettua. Bändi soittaa varmaan n. 50 000 intohimoselle musadiggarille semmosen läpileikkauksen omasta materiaalistaan, ettei voi kuin kumartaa.

Kiitos paljon metanol manille tuosta linkistä keikkaan. Nyt on hyvä fiilistellä tota keikkaa kotona ja virkistää vähän muistia, koska suhteellisen humalassa oli keikan aikaan. Onneksi oluet ja minttuviinapullo suorittivat missionsa loppuun vasta Metallican keikan jälkeen.

P.S. Menee tossa (ilmeisesti) radiosta otetussa keikassa saundit vähän puuroksi ja hiljaiseksi aina kun tulee nopeampi kohta. (esim. St.Angerin kohta "fuck it all and no regrets...."). Mutta semmoistahan se yleensä on noiden radioasemien nauhotuskalustojen kanssa.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tietäiskö joku hyvää kirjaa, jossa on käyty läpi Metallican ura? Lähinnä kiinnostaa kirja, jossa on myös uran alkuvaiheista kerrottu. Kielellä ei niin väliä (englanti ja suomi).
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Metallica - Omin sanoin. Kirjoittanut Mark Putterford. Itellä on suomennettu versio kirjahyllyssä.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Derby Country
Metallica - Omin sanoin. Kirjoittanut Mark Putterford. Itellä on suomennettu versio kirjahyllyssä.

Kiitoksia paljon. Laitoin sen nyt varaukseen kirjastoon.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti Fläppis
Kiitoksia paljon. Laitoin sen nyt varaukseen kirjastoon.

Sama opus löytyy myös täältäkin, paljon kuvia, ja hyviä "juttuja" Metallican taipaleelta Black albumiin asti. Suositttelen. Ai niin siis Englannin kielisenä tietysti :)
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Metallicavault

En pääse enää loggautumaan sisään sivustolle. Onko muilla ilmennyt samaa ongelmaa?
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kommentoinpa itsekin tuota levyä, kun en tätä topiccia aiemmin hoksannu tai sitten en kesällä jaksanu olla kiinnostunu jatkoajasta ja jääkiekosta. Minun mielestä helvetin hyvä levy. Tottakai se on pettymys jos odottelee jotain justicesta alaspäin (vuosissa:)) Tuoreen kuuloista, eikä sitä voi verrata yhtään mihinkään. Metallica on taas tehnyt jotain ihan omaa ja plussat siitä. Kyllä tästä minun mielestä saa linkin parkkia hakemalla hakea. Yhtälailla voisi sanoa olevan vaikutteita metallican omaan menneisyyteen. Ja paljonhan tuota tavaraa alle 20 eurolla sai, kun dvd tuli messiin ja vielä netistä sai ladata lisää. Täältä ainakin kunnioitusta äijille riittää. Biiseistä suosikeiksi näinkin pitkän ajan jälkeen ovat jääneet frantic, some kind of monster, dirty window, invisible kid, sweet amber!! (tää biisi oli salakavalan loistava, jota ei aluksi edes huomannu. nyt ehdoton ykkössuosikki), all within my hands... semmosta
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
^tuosta tulikin mieleeni että eikös tämä dvd:n sisältävä plätty
maksanutkin jotain alle 20. Huomasin vaan Turun Stockalla
kyseisen "specialeditionin" olevan nyt 27 ja risat!!
Ja normaalinkin ilman dvd:tä olevan 23!
Omat hinnoittelut kunniaan, vaiko?
 
Tämä ketju on aika kaivaa naftaliinista, itse laitoin kuukausi sitten taas pienen tauon jälkeen St. Angerin soittimeeni ja siellähän se on pauhannut Master of Puppetsin kanssa vuorotellen siitä asti.
Ajankohtainen ketju on myös siksi, että Metallica on saanut musavideon kappaleeseen "The Unnamed feeling" valmiiksi, itse en ole kyseistä videota nähnyt, kun musiikkivideotarjontani rajoittuu lähinnä Music TV:hen, jossa Frantic video tosin pyörii aika usein.
Perkele kun se MoonTV lopetti, sieltä tuon Unnamed Feelingin olisi ehkä voinut bongata, onkos joku palstan kirjoittajista kyseisen videon nähnyt?
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Live Shit: Binge & Purge!!

Lisää Metallicaa: Nimittäin sopivasti jouluksi kauppoihin pamahtaa suht massiivinen metallipaketti. Tämä ehkä kaikkien aikojen huikein live -kooste sisältää 3 cd:tä sekä 2 dvd:tä, yhteensä yli kahdeksan tunnin mättö! Itse omistan vain yhden wanhan LiveShit vhs -nauhan San Diegosta. Eräs parhaista keikoista mitä olen koskaan nähnyt, biisilistalla mm. Harvester of Sorrow, Fade to Black, Sanitarium, Four Horsemen, Seek & Destroy, Master of Puppets, Whom the Bell tolls.. Ihan kaikki!

Tämä taisi olla silloin 90-luvun alussa myynnissä ainakin jonkin aikaa, mutta nyt on siis hetki paikata jos hyllystä tämä ammottava aukko löytyy. Hinnasta viis..
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Re: Live Shit: Binge & Purge!!

Viestin lähetti Pihvi
Lisää Metallicaa: Nimittäin sopivasti jouluksi kauppoihin pamahtaa suht massiivinen metallipaketti. Tämä ehkä kaikkien aikojen huikein live -kooste sisältää 3 cd:tä sekä 2 dvd:tä, yhteensä yli kahdeksan tunnin mättö! Itse omistan vain yhden wanhan LiveShit vhs -nauhan San Diegosta. Eräs parhaista keikoista mitä olen koskaan nähnyt, biisilistalla mm. Harvester of Sorrow, Fade to Black, Sanitarium, Four Horsemen, Seek & Destroy, Master of Puppets, Whom the Bell tolls.. Ihan kaikki!

Tämä taisi olla silloin 90-luvun alussa myynnissä ainakin jonkin aikaa, mutta nyt on siis hetki paikata jos hyllystä tämä ammottava aukko löytyy. Hinnasta viis..
Jep. Itse asiassa Live Shit julkaistiin jo vuos pari sitten DVD:lle vaikkakin jenkkiversiona, nyt on sitten vuorossa eurojulkaisu. Hintakin on kohdallaan, alle viidenkympin olen nähnyt ennakkoon. Jumalauta mikä hinta yhdestä parhaimmista vedoista koskaan. Ainoa huono puoli Disposable Heroesin puuttuminen, mutta mitäpä tuosta, kun tarjolla on herkkua koko rahan edestä.

Semmonen Metallicaa koskeva uutinen vielä, että S/M:n säveltäjä Michael Kamen kuoli 55-vuotiaana pari viikkoa sitten.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Live Shit: Binge & Purge!!

Viestin lähetti Rattlehead
Jep. Itse asiassa Live Shit julkaistiin jo vuos pari sitten DVD:lle vaikkakin jenkkiversiona, nyt on sitten vuorossa eurojulkaisu. Hintakin on kohdallaan, alle viidenkympin olen nähnyt ennakkoon. Jumalauta mikä hinta yhdestä parhaimmista vedoista koskaan. Ainoa huono puoli Disposable Heroesin puuttuminen, mutta mitäpä tuosta, kun tarjolla on herkkua koko rahan edestä.

Semmonen Metallicaa koskeva uutinen vielä, että S/M:n säveltäjä Michael Kamen kuoli 55-vuotiaana pari viikkoa sitten.

Alle neljänkympin hintaiseksi tuota on mainostettu, joko on kaupoissa näkynyt?

Ja tuosta Kamen jutusta on pakko korjata ettei se tietenkään ollut mikään S&M:n säveltäjä, vaan toimi kapellimestarina kyseisessä konsertissa...
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Re: Re: Re: Live Shit: Binge & Purge!!

Viestin lähetti heavy
Alle neljänkympin hintaiseksi tuota on mainostettu, joko on kaupoissa näkynyt?

Ja tuosta Kamen jutusta on pakko korjata ettei se tietenkään ollut mikään S&M:n säveltäjä, vaan toimi kapellimestarina kyseisessä konsertissa...
Alle neljänkympin näyttää lähtevän ainakin Swamp Musicista ja pari euroa kalliimpana cdonista.

Heh, niinpä, kapellimestarihan se. Sävellyksestä on tietysti vastannut bändi. No, syytän virheestä myöhäistä aikaa.
 

Markku

Jäsen
Jos ette vielä ole kuulleet, huhuja on jo liikkeellä, että Metallica tulisi Suomeen 27.5.2004 Helsingin olympiastadionille soittamaan. Aamulehti tästä ohimennen mainitseekin...ote lehdestä:

"Tampereen stadionilla eli Ratinassa pelataan ehkä toukokuun lopussa mielenkiintoinen jalkapallomaaottelu. Ruotsi viimeistelee keväällä kuntoaan ennen Portugalin EM-lopputurnausta. Alun perin oli tarkoitus, että Suomi kohtaa Ruotsin 27. toukokuuta Helsingissä olympiastadionilla. Tuo päivämäärä ei kuitenkaan sovi, kun stadionilla pitää konserttiaan Metallica-yhtye."

Virallista vahvistusta kuitenkin vielä odotellessa...

Lähde: http://www.aamulehti.fi/a/2003/11/29/858662.shtml
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös