Metallica-keskustelu

  • 752 294
  • 4 044

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Loistava keikka! Järjestelyistä ei pahemmin valittamista. En joutunut jonottaa yhtään, vaan kävelin suoraan turvatarkastukseen.

HIM ei sopinut sitten yhtään tuonne. Mitä seuraavaksi, joku Mew varmaan. Tuollaiselle lämppärille olisi takuulla buuattu ellei kyseessä olisi suomalaisyhtye.

Welcome home jos vielä olisi tullut niin olisi ollut täydellinen setti Metallicalta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Siinä vaan ei ollut jonon perä - ainakaan tuohon aikaan. Jonohan lähti kääntymään Töölönlahdelle päin.

Juu ei ollutkaan, mikä siis tajuttiin tänään himassa. Jotenkin se äijä siinä megafoneineen vaan onnistui sekoittamaan kentälle ja katsomoihin menijät.
 

OlieTheGoalie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, JYP
Oli kyllä melkoisen kova tasonnosto vuoden 2004 keikasta ! Vaikka tuntuihan se silloinkin jo helvetin upealta, niin tämä pisti paremmaksi!

Olen itse vannoutunut metallica-fani ja puuhailen päivittäin jotain bändiin liittyen, olin kuullut muutaman keikan livenä tältäkin kiertueelta, mutta Helsinki oli kyllä niin ROCK, ettei sitä ollut uskoa todeksi! 4 Horsemenin tullessa toisena olin aivan ällikällä lyöty, sillä aikaisemmilla keikoilla tällä kiertueella kyseisellä paikalla aina on ollut Fuel/For Whom The Bell Tolls. Mahtava ylläri siis!

Jamesin ääni on tehnyt comebackin. Kertakaikkiaan hienoa ärjyntää oikeissa kohdissa ja hän jätti niitä turhia korkeita (kurkkua säästäviä) hoilotuksia hieman pois, mistä ehdottomasti plussaa! Koko bändi oli huomattavasti tykimpi muutenkin, jopa Lars kuulosti helkkarin hyvältä. Kerrankin Onen tuplabasarikonekivääriosio kuullosti joltain muulta kun laiskalta! Robert Trujillokin on lunastanut lopullisesti paikkansa bändissä, aivan mahtavaa työskentelyä Orionissa. En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut hänen asemaansa bändissä, vaan aina olen pitänyt kaverista ja nyt varmasti hänellä on lisää tukijoita!

Ainoa miinus ehkäpä Batteryn puuttuminen, mutta sen tilalla kuultiin raaka ja nopea Whiplash, joka ei varmasti myöskään jättänyt ketään kylmäksi. No Leaf Clover ja Memory Remains varmasti myös jakavat myös varmasti mielipiteitä, mutta hienosti bändi kuitenkin veti kyseiset hieman vaisumpina pidetyt kipaleet.

Kiitos Metallica, se oli jälleen kerran mahtavaa!!!

JA KIITOS YLEISÖLLE!!! METALLICA ON AIDOSTI YLPEÄ MEISTÄ!!!
 

Erik Loka

Jäsen
Ei jumalauta.. Ihan vitun loistava keikka. Ei pysty käsittämään. Tunnelma loistava, biisit timangia! Vaikka oma paikkani ei ollutkaan mikään paras, olin aivan liekeissä. Kuten myös noin 45 000 muutakin.

Muutama asia pisti vituttamaan kuitenkin. Istuin aivan portaiden vieressä, ja jostain käsittämättömästä syystä porukkaa lappasi rappusissa jatkuvasti! Ja kun Sandman alkoi, joku vahvassa humalassa ollut tuntematon mieshenkilö päätti jälleen nousta seisomaan ja puhumaan puhelimeensa. Oli pakko repiä juoppo alas, sillä enhän ollut tullut katsomaan pyllyjä, vaan wittu Metallicaa!

Pakko päästä jälleen ensi kerralla, tosin kentälle!
 

Frantic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Metallica rules!!!

Tuli oltua keikalla ja se oli aivan f...ing awesome. Olen ollut Metallica fani jo
vuodesta 1983 ja tämä oli mun eka live. Dreams come true ... kyllä oli mahtava fiilis stadionilla, kun porukka lauloi täysillä mukana. Tälläkin hetkellä
olo on jotenkin yli latautunut eikä voi vielä palata takaisin arkeen. Onnneksi on loma.. nytkin on jo tolvari tuhottu kun muistelen fiilistä keikalla. Best thing on the earth...Helsikiiii!!!!!!

Aivan loistava veto Metallicalta soittaa Orion. Meinasi tulla tippa vanhan lissiin.
 
Viimeksi muokattu:

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei pysty sanoin kuvaamaan mikä fiilis oli koko keikan ajan, eka Metallica keikka ja kyllä se oli sen arvoinen. Bändi oli tulessa ja yleisö oli ihan vitun jees. Master Master! Pyrot oli kanssa hienoja. Ainoo huono puoli oli stadikan penkit.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika timantti keikka oli kyllä! Järjestelyistä toki miinuksia, mutta onneksi emme mekään tuohon kilometrijonoon menneet vaan kiilasimme tylysti sisään 20 minuutissa.

Mitä porukka on mieltä soundeista Stadikalla? Oltiin itse siinä miksauspöydästä about 10m eteen päin. Siinä kohtaa ainakin kaikki bassot puuroutui täysin ja kolme ekaa biisiä meni ihan ohi kun ei saanu biiseistä mitään selvää. Pikku hiljaa miksaus tuli paremmaksi vaikka se ihan lopussakin puuroutui osittain. Oli pakko otaa earitkin pois jotta saisi jonkun verran edes selvää. Auttoi jonkun verran ja ei ne edes soittaneet kovin lujaa, jotta olisi korvat kipeytyneet.

Kentän kusipaikat oli kyllä karmeessa kunnossa keikan loputtua. Kaikki kentän vasemman puoleiset pisulaarit ihan ääriämyöden täynnä ja maa lainehti kusesta. Tuli siirryttyä aika nopeesti toiselle puolelle hoitamaan omat asiat.

Ens kerralla sitten uudestaan ja innolla odotellaan jo sitä uutta levyä!
 

Hakkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings, New England Patriots
Ihmetytti myös tuo soundien ajoittainen puuroutuminen. Basso tuli jotenkin ihan mielettömästi yli joissakin kohdissa että se sotki pahasti koko soundia. Välillä jopa niin että kitarat ja laulu olivat aivan kateissa. Itse seurailin keikkaa kentällä, aivan lähellä sitä keskimmäistä turva-aitaa.

Hyvä keikka muuten. Etenkin mieltä lämmitti se että Ride The Lightning-platta oli niin hyvin edustettuna settilistassa. Silti jotenkin viime vuoden Tallinnan keikasta jäi asteen parempi fiilis. Ehkä se vaikutti että sai kuulla livenä Master Of Puppets'in kannesta kanteen. Se oli aika rautaa...
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mitä porukka on mieltä soundeista Stadikalla? Oltiin itse siinä miksauspöydästä about 10m eteen päin. Siinä kohtaa ainakin kaikki bassot puuroutui täysin ja kolme ekaa biisiä meni ihan ohi kun ei saanu biiseistä mitään selvää. Pikku hiljaa miksaus tuli paremmaksi vaikka se ihan lopussakin puuroutui osittain. Oli pakko otaa earitkin pois jotta saisi jonkun verran edes selvää. Auttoi jonkun verran ja ei ne edes soittaneet kovin lujaa, jotta olisi korvat kipeytyneet.
Itse seisoin myös miksauspöydästä n. 10m eteenpäin ja mielestäni soundit olivat koko keikan ajan ihan hyvät ottaen huomioon stadionin rajoitukset. Jos käyttää perus ear:eja niin turha toivoakkaan saavansa mistään mitään selvää. Jos ei halua panostaa ammattilaisten tulppiin niin noin 5 eurolla saa apteekista ns. joulukuusitulpat jotka oman kokemukseni mukaan toimivat paljon paremmin kuin ne vaahtomuovinpalat.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Pystyykö joku absoluutisen sävelkorvan omaava sanomaan että menikö livenä biisit vielä E flattina vai E? Kun kerran uudelle albumille on haettu 80-luvun meininkiä ja tuottajakin on kehottanut vaihtamaan takaisin E koska Jamesin laulukin kuulostaa paremmalta kuin E flat. Ihan vain kuriositeettina.
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keikka oli jotain aivan beyond uskomatonta! Olin heti siinä tokan turva-aidan edessä aivan keskellä noin 25-30 metriä lavasta ehkäpä, ja sights were hot sanoisi tarkka-ampuja. Porukka oli kentällä hyvin beesissä ja tuli ihan loistavia biisejä. Nyt kun kuunnellut levyltä Metallicaa biisit lähtevät ihan eri tavalla kun muistelee miten ne soivat stadionilla. James on melkoinen showmies ja ihan mahtava kitaristi.
Ja tämä "uusi" basisti oli tosi sympaattisen oloinen, vähän varautuneelta vaikutti mutta veti niin uskomattomasti Orionin läpi että huhhuh.

Järjestelyistä, kuten todettua, iso miinus.
 
Viimeksi muokattu:

Miguel#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jep. Jonkinsortin monsteri on.

Tosiaan en ollu tota Some kind of monsteria nähnyt ennen (säälittävää). Katsottuani dokumentin niin toi ST. Anger levy aukeisi ihan erilailla. Ei se vieläkään niitä suosikki levyjä ole, mutta tänään sen pariin kertaan kuunnelleena niin paljon paremmin on uponnu.
 

TML

Jäsen
Tuli nyt toisen kerran katottua tuo dokumentti ja kuten yllä ja mainittiinkin hyvää pohjustusta siinä kerrotaan St.Angeriin. Dokkarin jälkeen oli vielä pakko katsoa dokumentti "When Metallica rule the world" joka on erittäin hyvä. Youtubesta siis sen katselin.
Some kind of monsterin parasta antia on lopussa tuleva ensimmäinen keikka tauon jälkeen. Kylmät väreet meni kun James laulaa Extavy of goldia ennen kaikkaa ja sitten Frantic räjähtää.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ja tämä "uusi" basisti oli tosi sympaattisen oloinen, vähän varautuneelta vaikutti mutta veti niin uskomattomasti Orionin läpi että huhhuh.

Järjestelyistä, kuten todettua, iso miinus.
Ja hyvät tsemppaukset sai Hammetilta ennen sitä pientä sooloa :)

Hyvin kyllä Trujillo veti Orioninkin, ja sitä edeltäneen renkutuksen.
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Joskus tuli ostettua Playboy Metallica haastattelun (joo joo) takia. Jokunen kuukausi ennen Jasonin lähtöä tehty. Löytyy tuo netistäkin kas tässä:

http://www.geocities.com/hetfieldinter/metplayboy8.htm

Trujillo oli ainakin itselle mieleinen valinta vanhana Sucididal fanina. Newstedt oli kyllä timanttinen äijä ja tapaaminen (joo joo) on jäänyt ikuisesti mieleen. Pääasia et bändil on hyvä syke joka oli stadissakin havaittavissa. imo

Tulisi pian live metallicaan keikka myyntiin niin pääsisi kunnolla fiilistelemään. Youtube on jo koluttu läpi useamman kerran.
 
Viimeksi muokattu:

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saakohan tuota Metallican keikkaa koskaan dvd:nä mistään? Ihan virallista sellaista siis.
Enpä usko, että DVD:tä myyntiin tulee, mutta LiveMetallica.comiin konsertti tullee myyntiin ensi viikon aikana .mp3/.flac -muodossa.

"July 18, 2007: The "Sick of the Studio" tour is now officially over . . . we had a blast on our European summer vacation! We know you're waiting for the second half of the tour’s shows and again, our apologies for slowing down here. But the good news is that everyone goes home tomorrow, and you'll see a lot of action this weekend . . . look for Wembley sometime on Saturday, the rest of the tour by early next week. Thanks for your patience!"
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Robert Trujillokin on lunastanut lopullisesti paikkansa bändissä, aivan mahtavaa työskentelyä Orionissa. En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut hänen asemaansa bändissä, vaan aina olen pitänyt kaverista ja nyt varmasti hänellä on lisää tukijoita!
Tästä tuli mieleeni noin hiukan alle nelikymppinen nainen joka koko keikan oli muuten aivan hiljaa, mutta Trujillon bassosoolon jälkeen veti ilmoille kimeän kunnon kiljaisun niin paljon kuin lähti. Uudet soittajat, uudet fanit.

Itse olen ihan tyytyväinen Trujilloon, vaikkakin Jason oli vertaansa vailla taustalaulujensa miehekkyyden kanssa.

ps.Jäi saamatta tämä Helsinki-aiheinen kiertuepaita, ja olisinkin valmis ostamaan kyseisen paidan tupla-tripla hinnalla kokoelmiin, jos joku olisi valmis luopumaan ja koko olisi siinä L:n pinnassa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin siis tuo livemetallica.comiin tuleva bootleg on kaiketi pelkkä audio tuosta keikasta. Ääntä ja kuvaa ei kaiketi saa siis mistään?
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Niin siis tuo livemetallica.comiin tuleva bootleg on kaiketi pelkkä audio tuosta keikasta. Ääntä ja kuvaa ei kaiketi saa siis mistään?

Pelkkää audioa niinku perinteisesti. Harmi. Paikalla kuitenkin oli kamerat jotka kuvasi screeneille. DVD oisi mukava tälläisillekin jotka eivät päässeet paikan päälle. 2004 keikan bootleggi oli muuten ok mut yleisö oli liian hiljaisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös