Metallica-keskustelu

  • 752 914
  • 4 045

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pääsisi Metallican keikalle, ja saisi valita kappaleet, niin toki sitä haluaisi monelle keikalle, joissa kaikki levyt soitettaisiin läpi. Mutta sellaisia kappaleita, jotka ainakin ehdottomasti haluaisin kuulla, jos olisi vain yksi keikka:
Tehdään nyt tylsyyksissä oma lista. 18 biisin keikka encorella. Valintoihin vaikuttaa paljolti aiemmilta keikoilta välistä jääneet biisit.

Faniäänestyksellä settilista voisi toimia Metallicalla hyvin jollain jäähyväiskiertueella. Toki bändillä on varmasti omat syynsä miksi joitakin biisejä ei veivata juuri koskaan.

Whiplash
Harvester Of Sorrow
For Whom The Bell Tolls
---
Welcome Home (Sanitarium)
Memory Remains
Disposable Heroes
The Shortest Straw
---
Fade to Black
Bleeding me
Orion
---
Whiskey In The Jar
All Nightmare Long
Dyers Eve
---
Blackend
The Four Horsemen
One
---
Encore:
Master Of Puppets
Enter Sandman
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tehdään nyt tylsyyksissä oma lista. 18 biisin keikka encorella. Valintoihin vaikuttaa paljolti aiemmilta keikoilta välistä jääneet biisit.

Faniäänestyksellä settilista voisi toimia Metallicalla hyvin jollain jäähyväiskiertueella. Toki bändillä on varmasti omat syynsä miksi joitakin biisejä ei veivata juuri koskaan.

Whiplash
Harvester Of Sorrow
For Whom The Bell Tolls
---
Welcome Home (Sanitarium)
Memory Remains
Disposable Heroes
The Shortest Straw
---
Fade to Black
Bleeding me
Orion
---
Whiskey In The Jar
All Nightmare Long
Dyers Eve
---
Blackend
The Four Horsemen
One
---
Encore:
Master Of Puppets
Enter Sandman
Joskus oli setti Suomessakin minkä fanit sai äänestää. Paljon oli itsestäänselvyyksiä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei saatana.

Jumalauta mikä show, SnakePit oli järjettömin asia ikinä. Jätkät tuli niin lähelle, uneksin tästä 10-vuotiaana. Piti kirjaimellisesti peruuttaa että sain koko herran kuvaan.

Perjantaina hitusen parempi settilista, mutta sunnuntain kokemus oli aivan eri tasolla.

Tätä en tule koskaan unohtamaan<3
Snake pit oli loistava. Oma kokemukseni on että jollain Suomalaisilla kihahti hattuun kun olivat siellä. Olivat töykeitä muille. Mm. yksi päälle 50v pariskunta. Tönivät mua kauemmaksi ja sanoivat ei täällä ole merkittyjä paikkoja.

Ulkomaalaisista taas hyviä kokemuksia Snake pitistä. Kättelivät muita ja juttelivat ihan randomeillekin, jopa minulle. Sunnuntaina muutama tervehti minuakin kun muisti minut perjantailta. Pitivät paikkaa jos joku kävi vessassa tai juomassa. Muutaman suomalaisen kanssa yritin jutella, niin enimmäkseen katsoivat että mitä helvettiä toi oikein selittää jos yritti avata keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kovasti on eri somen keskusteluissa juttua keikoilla olleilta naisilta että 35-50v miehet sikailleet urakalla Metallican keikoilla. On puristeltu perseestä, kehuttu kuinka vaatteet istuu hyin ja paljastaa muodot, lääpitty sieltä täältä ja huudettu mennään panemaan ja tehty jotain yhdyntää muistuttavia liikkeitä. Eikä pelkästään ulkomaalaiset vaan pääasiassa Suomen urhot. Itse en moista nähnyt kun oli Snake pitissä kaikki keikat. Ainoastaan pe keikan jälkeen näin kun joku ulkomaan urho "jahtasi" kentällä paria Suomalaista nuorta neitoa ja selitti jotain kuinka hän on long lasting....Likat kiiruhti juoksien karkuun ja nauraa räkättivät hänelle.

Kyllähän siellä tuli nähtyä muutamia aika soossissa mutta ne mitä näin oli pääasiassa muualla kuin Snake pitissä. Jossain kohtaa sinne tuli pari Tanskalaista kundia jotka oli ilmeisesti tulittaneet ensin juottolassa sen mitä ikinä pystyvät ja tämän jälkeen sitten pittiin. Keikan jälkeen näkyi muutama mies jotka istui asfaltilla tasaperseellä pää kainalossa.
 
Viimeksi muokattu:

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
[...] Tönivät mua kauemmaksi ja sanoivat ei täällä ole merkittyjä paikkoja. [...]

[...] Pitivät paikkaa jos joku kävi vessassa tai juomassa. [...]

Hmm... Mitä näillä kommenteilla tarkoitat? Taissiis, ei kai keikoilla olekaan merkittyjä paikkoja, ja jos käy vessassa tai juomassa kesken keikan, niin ei mielestänikään sitä tule lähteä puskemaan ihmisjoukon läpi, vaikka ennen taukoa olisikin ollut lähempänä lavaa.

Itse viihdyin kentällä yleisön parissa, ainoa joka ärsytti olivat juurikin ns. puskijat, jotka katsoivat oikeudekseen kesken keikan tai juuri ennen alkua lähteä liikkeelle eteenpäin, samalla toisia työntäen ja häiriten. Ja usein nämä liikkuivat juuri jonkin Orionin bassosoolon aikana, eivätkä olleet ns. tosifaneja, vaan päämääräänsä päästyään jäivät toljottamaan patsaina. Ei ole keikkaetiketti kunnossa ei...

Edit: tässä ei ollut siis tarkoituksena haastaa ollenkaan riitaa, saatoin ylipäätään aluksi ymmärtää kommentin vanhasta pariskunnasta väärin, ja taitaa olla että nimenomaan he olivat näitä puskijoita.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hmm... Mitä näillä kommenteilla tarkoitat? Taissiis, ei kai keikoilla olekaan merkittyjä paikkoja, ja jos käy vessassa tai juomassa kesken keikan, niin ei mielestänikään sitä tule lähteä puskemaan ihmisjoukon läpi, vaikka ennen taukoa olisikin ollut lähempänä lavaa.

Itse viihdyin kentällä yleisön parissa, ainoa joka ärsytti olivat juurikin ns. puskijat, jotka katsoivat oikeudekseen kesken keikan tai juuri ennen alkua lähteä liikkeelle eteenpäin, samalla toisia työntäen ja häiriten. Ja usein nämä liikkuivat juuri jonkin Orionin bassosoolon aikana, eivätkä olleet ns. tosifaneja, vaan päämääräänsä päästyään jäivät toljottamaan patsaina. Ei ole keikkaetiketti kunnossa ei...

Edit: tässä ei ollut siis tarkoituksena haastaa ollenkaan riitaa, saatoin ylipäätään aluksi ymmärtää kommentin vanhasta pariskunnasta väärin, ja taitaa olla että nimenomaan he olivat näitä puskijoita.
Niin ymmärsit nyt väärin. Minä olin ensin lavan reunassa su ns. rivillä kaksi ennen keikan alkua. Olin Pitissä noin kello 17:00. Eka keika alkoi 18:00. Siihen tuli viisikymppinen Suomalainen pariskunta joskus vasta vähän ennen Metallican keikan alkua ja tönivät mua kauemmaksi. Sitten myöhemmin siihen vääntäytyi joku Suomalainen kundi ja jouduin vielä kauemmas.

Niin ja palaten tähän piruskuntaan sanoivat minulle että täällä ei ole mitään merkittyjä paikkoja ja muutenkin olivat silleen että mitä siinä piipität. Siinä kävi lavan reunasta joku nainen vessassa tai juomassa ennen keikkaa. Hänelle pidettiin paikkaa. Noilla ekoilla riveillä oli tapana molempina iltoina että porukka piti paikkaa aina niille jotka ennen keikkaa kävivät jossain eli esimerkiksi vessassa. Ulkomaalaiset toimivat näin ja tekivät niin myös minun kohdallani vaikka olenkin Suomalainen. Tämä pariskunta sitten kommentoi siihen kun tämä nainen palasi omalle paikalleen ennen keikkaa että mitä vit... tuo ämmäkin tuonne tunkee kun asiallsesti meni omalle paikalleen.

Sunnuntaina pitti ei meinannut alkuun millään täyttyä mutta jossain kohtaa oli sitten ihan täpösen täynnä. Su Snake pitiin oli päästetty joitain tyyppejä ihan vaan sitenkin ainakin loppuillasta että itse kun kysyivät voiko tuonne mennä niin järkkärit päästi ilman mitään lisähintaa.

Jossain kohtaa itsekin siirryin eri paikkoihin su tuolla pitissä kun se meno oli todella paljon riehakkaampaa sielläkin su kuin pe. Alkuun oli tarkoitus olla su tornin päädyssä koko ilta kun pe olin taas vastakkaisessa päädyssä. Su olin Wherever I May Roamin aikana maksimissaan metrin päässä Trujillosta kun kävi soittamassa sellaisen levyn päällä keskellä Snake pitiä.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Metallica keikat #15 ja #16 koettu ja olihan se taas ihan helvetin hienoa aikaa olla elossa. Settilistoista en ala napisemaan, koska Metallica on aina parasta. Perjantain settilista vähän mieluisampi, sunnuntaina soitto oli taasen tiukempaa. Yleisössä tuntui olevan kovempi meno ja ahtaampi tunnelma sunnuntaina. Itsekin intouduin Whiplashin ajaksi pittiin, mutta oli aika löysä meno siellä, taisin olla pitissä aggressiivisin, vaikka olenkin vanha, hidas ja lihava. :D Snake Pit jäi tällä kertaa kokematta, koska arvonta ei osunut, eikä pinkka ollut kunnossa ostamaan lippua Pittiin. Snake Pit on onneksi tullut jo kolme kertaa koettua ja onhan se siisteintä, mitä voi olla. :) Sunnuntain keikalla olin siinä aidalla, mistä bändi tulee ja menee lavalle ja lavalle tullessa Lars pysähtyi heittämään high fivet. Oli kohtuullisen silmäkulmat kostuttava hetki tällaiselle Larsin inspiroimana rumpujen soiton yli 30 vuotta sitten aloittaneelle. :,) Lavalta poistuessa Kirk tuli vielä lyömään nyrkit yhteen, mukavalta tuntui. Jamesin kanssa onkin sanottu käsipäivää aiemmin, 2009 ja 2019. Lauantaina menin Black Album In Black & White-kirjani kanssa Bio Rexiin Ross Halfinin kirjan signeeraustilaisuuteen. Halfin jutusteli kustantajansa kanssa ja esitteli klassisia otoksia sekä tuoreempia kuvia, mm. edellisen illan keikalta Stadikalta ja kertoi mm. hauskoja muistoja Metallicasta ja kuvaussessioista. Tunnelma sähköistyi, kun Rob Trujillo asteli verhon takaa lavalle ja liittyi keskusteluun. Kaiken kaikkiaan tosi mukava ja lämminhenkinen tilaisuus. Rob mm. imitoi Larsia (ja Les Claypoolia), bassosooloja (ja näitä covereita) kuulemma soitellaan, kun Lars haluaa levätä. Rob kertoi, että Kirkin piti tulla myös tuonne Halfinin kanssa juttelemaan, mutta Kirk makasi sairaana hotellilla keuhkoputken tulehduksessa. Ihan hyvin Kirk perjantaina jaksoi, vaikka hänelläkin soitto kulki paremmin vasta sunnuntaina. Viikonloppu oli tosi mukava ja nyt on haikea fiilis, kunpa voisi pikakelata takaisin perjantaihin. Metallica antaa kyllä aina hyvän shown ja rahoille vastinetta. On ollut tärkein bändi mulle vuodesta -85. Ja oikeastaan nykyään enää ainoa bändi, joka herättää sellaisen hullun intohimon, että jaksaa lähteä tonne kahdeksi päiväksi vanhoilla päivillä seisoskelemaan ja tunkemaan eturiviin.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Jälkikäteen ajateltuna olihan perjantainkin keikka siisti ja oli siistiä nähdä Metallica 1.kertaa livenä, vaikka One ja Enter Sandman jäivätkin kuulematta.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jälkikäteen ajateltuna olihan perjantainkin keikka siisti ja oli siistiä nähdä Metallica 1.kertaa livenä, vaikka One ja Enter Sandman jäivätkin kuulematta.
Missään nimessä kumpikaan ei ollut biisien suhteen huonoja ja liian löysää läpsyttelyä. Toki sunnuntai oli vielä jonkin verran parempi mutta molemmat upeita suorituksia 60-vuotialta ukoilta. Mieleenpainuvia ja mieleenjääviä kokemuksia kumpikin.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti rukouksiin vastataan, ja Metallica julkaisisi lähipäivinä Youtube-kanavallaan tuon Battery-vedon sunnuntailta. Yleensä joka keikalta tullut jotain ja nuo videot on kyllä todella laadukkaita.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Snake pitissä oli tulppia osalla ja lapsilla näkyi kuulosuojaimia.

Mut paljon oli sielläkin porukkaa joilla ei ollut tulppia. Myös ulkomaalaisia. Porukka taitaa vaan olla niin junttia tämän asian suhteen.
Mitäs junttia tässä. Ei mulla ole oikeastaan ikinä ulkokeikoilla korvatulppia. Sisäkeikoille otan mukaan mutta aika harvoin olen käyttänyt.

Ja tosiaan suojaan kyllä aina kuuloni töissä ja olen 30 vuotta soittanut harrastukseksi musiikkia ja suojannut kuuloni eri tavoin aina.
 

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Tehdään itsekkin tämmönen unelmien setlisti 19 kappaletta!

It’s A Long Way To The Top
Ecstasy Of Gold

Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Leper Messiah
The Four Horsemen

Too Far Gone?
The Day That Never Comes
Wherever I May Roam
Nothing Else Matters

Battery
Sanitarium
Sad But True
Fade To Black

Blackened PYRO
Fuel PYRO
Seek & Destroy BALLS
Enter Sandman PYRO

Encore:
Spit Out The Bone
One PYRO
Master Of Puppets PYRO
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Eilen Kööpenhaminassa Metallica soitti Suomen keikkojen tavoin 15 biisiä, joten ei jääty ainakaan Pohjoismaita huonommin kohdelluiksi.
Ei Helsingin (ja Köpiksen) keikat yhtään sen lyhyempiä olleet kuin aiemmatkaan. Sen saman n. kaksi tuntia per ilta vetivät kuin kaikissa muissakin kaupungeissa, settiin oli vaan valittu vähän pidempiä biisejä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei Helsingin (ja Köpiksen) keikat yhtään sen lyhyempiä olleet kuin aiemmatkaan. Sen saman n. kaksi tuntia per ilta vetivät kuin kaikissa muissakin kaupungeissa, settiin oli vaan valittu vähän pidempiä biisejä.
Voi olla. Ehkä sitten oli Munchenissä joku biisi lyhempi kun siellä oli molempina iltoina 16+16 esitykset
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tässä kun oli aikaa kuunnella matkalla kunnolla tuota uutta ”72 Seasons”-levyä läpi niin tuohan on ainakin omaan makuun saatanan kova tekele. Keikan jälkeen tulee usein näitä että malttaa, yritin toki ennen stadikkaakin mutta näköjään kestää ennen avautumista.

No makuasioita mutta kokonaisuutena menee kyllä kovimmaksi sitten mustan levyn. St Angerilla oli toki myös hetkensä.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä



Metallica päätti yllättää ja julkaista perjantain keikalta vielä toisenkin videon! Ja tämä oli itse asiassa se biisi mitä toivoinkin alunperin julkaistavan.

...Tai siis nyt kun tarkemmin videoitaan katson, niin hehän ovat nykyään julkaisseet jokaiselta keikalta kaksi videota muutenkin, eikä vain yhtä videota, kuten aiemmin. Eli kaksi palaa sunnuntailtakin odotettavissa. On tämä bändin fan service kyllä kohtalaisen kovalla tasolla, kun saa katsottavakseen pari täysin virallisen livejulkaisun tasoista taltiointia jokaiselta keikalta. Tai siis tuotannon taso on oikeastaan vielä kovempi mitä monella muun isohkon bändin virallisella livejulkaisulla on ollut.

Ja sitten vielä nuo kokonaiset keikat, joita saa CD-muodossa tilata. Joku puhuu jälkimmäisestä rahastuksena, mutta tuota näkökulmaa en itse ymmärrä, kun eihän kenenkään ole pakko niitä tilailla, jos ei halua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös