Oli kyllä melkoisen kova tasonnosto vuoden 2004 keikasta ! Vaikka tuntuihan se silloinkin jo helvetin upealta, niin tämä pisti paremmaksi!
Olen itse vannoutunut metallica-fani ja puuhailen päivittäin jotain bändiin liittyen, olin kuullut muutaman keikan livenä tältäkin kiertueelta, mutta Helsinki oli kyllä niin ROCK, ettei sitä ollut uskoa todeksi! 4 Horsemenin tullessa toisena olin aivan ällikällä lyöty, sillä aikaisemmilla keikoilla tällä kiertueella kyseisellä paikalla aina on ollut Fuel/For Whom The Bell Tolls. Mahtava ylläri siis!
Jamesin ääni on tehnyt comebackin. Kertakaikkiaan hienoa ärjyntää oikeissa kohdissa ja hän jätti niitä turhia korkeita (kurkkua säästäviä) hoilotuksia hieman pois, mistä ehdottomasti plussaa! Koko bändi oli huomattavasti tykimpi muutenkin, jopa Lars kuulosti helkkarin hyvältä. Kerrankin Onen tuplabasarikonekivääriosio kuullosti joltain muulta kun laiskalta! Robert Trujillokin on lunastanut lopullisesti paikkansa bändissä, aivan mahtavaa työskentelyä Orionissa. En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut hänen asemaansa bändissä, vaan aina olen pitänyt kaverista ja nyt varmasti hänellä on lisää tukijoita!
Ainoa miinus ehkäpä Batteryn puuttuminen, mutta sen tilalla kuultiin raaka ja nopea Whiplash, joka ei varmasti myöskään jättänyt ketään kylmäksi. No Leaf Clover ja Memory Remains varmasti myös jakavat myös varmasti mielipiteitä, mutta hienosti bändi kuitenkin veti kyseiset hieman vaisumpina pidetyt kipaleet.
Kiitos Metallica, se oli jälleen kerran mahtavaa!!!
JA KIITOS YLEISÖLLE!!! METALLICA ON AIDOSTI YLPEÄ MEISTÄ!!!