Metallica-keskustelu

  • 705 548
  • 3 722

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Joo, ei myöskään tule kiinnostamaan pätkääkään tämä suomen yliarvostetuin humppabändi. Joku Poisonblack tyylinen olisi uponnut paljon paremmin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Itse koitan ehtiä katsomaan myös HIMin, oikeastaan siksi että kyseessä on suomalaisessa mittakaavassa iso bändi, ja en ole aikasemmin heitä livenä nähnyt.
Diablo on itselleni tavallaan "tuntematon suuruus", mutta ehkäpä heitäkin kuuntelee. Mutta vain yhden asian takia sinne mennään; näkemään se oma ykkösbändi ja alltime number one.

Enää 107 h ja 25 min.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Creeping Death
For Whom The Bell Tolls
Ride The Lightning
Disposable Heroes
Welcome Home (Sanitarium)
...And Justice For All
The Memory Remains
The Four Horsemen
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Whiplash
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Last Caress
Seek and Destroy

.

Tämäkö on Metallican settilista? Kaikki biisit (paitsi yksi) on 5 ekan levyn ajalta. Joku WASPkin esittää varmaan enemmän uusia biisejä. Kyllähän bändin levyjen taso on laskenut huippuvuosista, mutta....

Kiertävä museo.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tämäkö on Metallican settilista? Kaikki biisit (paitsi yksi) on 5 ekan levyn ajalta. Joku WASPkin esittää varmaan enemmän uusia biisejä. Kyllähän bändin levyjen taso on laskenut huippuvuosista, mutta....

Kiertävä museo.
Omien virheiden myöntäminen on aina alku jollekkin suuremmalle. Enkä usko, että kovin monella keikalle menijällä on tätä vastaan mitään.

Jos itse saisin tuunata tuon setin, niin se viimeinenkin "uusi", eli Memory Remains pois, kuin myös ylipitkä ...Justice ja tylsä Sad But True. Näiden tilalle esim. Bleeding Me, Damage inc. ja encoreen vaikka Breadfan.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin jollain tieto mihin jonoon mennään jonottamaan, kun lipussa lukee kenttäpaikka?

Ja tietääkö jo joku tuosta olutmyynnistä mitään, että saako sitä vaiko eikö?
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Jos jonkun biisin haluaisi kuulla livenä, niin Blackened ja Justice for allin voisivat mun puolesta vetää. Blackened taisi viimeksi olla aloitusbiisi ja saisi kyllä olla tälläkin kertaa. Justice for all nyt on muutenkin niin loistava biisi ja olen kyllä pettynyt jos eivät sitä vedä.

Viime kesän Tallinnan keikalla olleena täytyy sanoa että jos päästään lähelle samaa tasoa niin on loistava keikka tulossa. Toivottavasti eivät vedä kuin pari biisiä Load- ja Re-load levyiltä.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Niin jollain tieto mihin jonoon mennään jonottamaan, kun lipussa lukee kenttäpaikka?

D-sisäänkäynnistä. Näin mä ainakin olen ymmärtänyt. Saa oikaista jos puhun paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Manchester United
En ihmettele yhtään tota Him hässäkkää Brittein saarilla. Sillo ku kuulin et Him vetää lämppärin roolia Hevin jättiläiselle ajattelin kaverin kans et voi hyvä vittu sentää onko tää nyt joku pila ja myös samaan hengen vetoon todettii et varmaa tulee jotai säilykepurkkia kohti Mr. Valoa. Ja nyt voi leikkiä viisasta et niinhän siinä kävi. Ei vaa tollanen tunteikas rock-musa uppoo ennen Metallicaa, ei vaikka mitenpäin ajattelisi. Onneks siel on sentää se Diablo mut allekirjottanu viettää vaikka huurteisen kanssa sen ajan ku sieltä tulee Join me:tä..
 

kääppis

Jäsen
Niin jollain tieto mihin jonoon mennään jonottamaan, kun lipussa lukee kenttäpaikka?

Ja tietääkö jo joku tuosta olutmyynnistä mitään, että saako sitä vaiko eikö?


Silloin viimeksi, kun Metallica oli Suomessa, eli 2004 niin seisomapaikkakatsomoon jonotettiin D- sisäänkäynnillä ja alkomaholimyyntiä ei ollut ollenkaan. Näin mulle on kerrottu.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
En ihmettele yhtään tota Him hässäkkää Brittein saarilla. Sillo ku kuulin et Him vetää lämppärin roolia Hevin jättiläiselle ajattelin kaverin kans et voi hyvä vittu sentää onko tää nyt joku pila ja myös samaan hengen vetoon todettii et varmaa tulee jotai säilykepurkkia kohti Mr. Valoa.
No kyllä tuo HIM itselleni olisi kelvannut helvetin paljon paremmin kun viime kertainen hirvitys. Itse asiassa HIM tuntuu näin "paperilla" loistavalta vaihtoehdolta, sopivan leppoisaa musaa, voi kuunnella pahemmin ärsyyntymättä ja pelkästään suomalaisuutensa takia ihan hyvä valinta. Ja onhan niillä pari ihan menevää biisiäkin.

Vuoden 2004 keikalla lavalla pyöri, hyöri ja pomppi ~15 naamaripäistä kaveria hakkaamassa baseball-mailalla sitä Rockyn nurkilta vietyä tynnyriä ym. viihdyttävää, eikä musiikista jälkeäkään. Jossain biisissä bändi yritti "kyykyttää", mutta homma kusi ainakin osittain, kun kovimmat teinifanit jäivät eturiviin pystyyn sentterit pystyssä. Hetken siinä allekirjoittanut katseli ympärilleen ja kun suuri osa kyykistyi, niin nöyrryin itsekin. Samanlaista paskaa tuskin ainakaan nyt tullaan näkemään.
 
Vuoden 2004 keikalla lavalla pyöri, hyöri ja pomppi ~15 naamaripäistä kaveria hakkaamassa baseball-mailalla sitä Rockyn nurkilta vietyä tynnyriä ym. viihdyttävää, eikä musiikista jälkeäkään. Jossain biisissä bändi yritti "kyykyttää", mutta homma kusi ainakin osittain, kun kovimmat teinifanit jäivät eturiviin pystyyn sentterit pystyssä. Hetken siinä allekirjoittanut katseli ympärilleen ja kun suuri osa kyykistyi, niin nöyrryin itsekin. Samanlaista paskaa tuskin ainakaan nyt tullaan näkemään.

Jep. Slipknot, hyi vittu mitä paskaa. Ei pystynyt katsomaan kovin kauaa, kun pellelauma pomppi.

Lostprophets oli ihan jees kyllä. Harmi vaan, ettei ollut/ole mikään kovin tunnettu täällä päin ja sitä katsoi tosissaan n. 30 ihmistä.

Itse Metallica oli kyllä hyvä tuolloin 2004. Vituttaa, kun ei tänä vuonna saanut lippuja tuonne. Voisi olla vielä kovempi setti nyt, kun eivät enää noita St. Angerin biisejä ole pahemmin soitelleet, sillä varsinkin nimikkobiisi latisti mielestäni hieman tunnelmaa viimeksi, eivätkä nuo oikein muutenkaan livenä toimi.
Tosin The unnamed feelingin olisin halunnut viime kerralla kuulla. Loistobiisi.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kyllä tuo HIM itselleni olisi kelvannut helvetin paljon paremmin kun viime kertainen hirvitys. Itse asiassa HIM tuntuu näin "paperilla" loistavalta vaihtoehdolta, sopivan leppoisaa musaa, voi kuunnella pahemmin ärsyyntymättä ja pelkästään suomalaisuutensa takia ihan hyvä valinta. Ja onhan niillä pari ihan menevää biisiäkin.
Kai tuossa painoi hieman edeltävät artistit. Jos lavalla käy ensin Machine Head ja Mastodon murjomassa, ei HIM välttämättä ole paras jatke himpun verran tylympien bändien jälkeen.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Kai tuossa painoi hieman edeltävät artistit. Jos lavalla käy ensin Machine Head ja Mastodon murjomassa, ei HIM välttämättä ole paras jatke himpun verran tylympien bändien jälkeen.

Niin, musiikkimakuja kun on monia, itse olisin kiittänyt jumalaa siinä vaiheessa, kun HIM olisi pelastanut Mastodonilta. Ainoa bändi, jota on joutunut lähtemään katsomosta pakoon.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
On hienoa kun HIM on lämppärinä, olkootkin vain paskaa musiikkia tälläiselle keikalle mutta aina on positiivista kun kotimaan yksi parhaimmista bändeistä saa mahdollisuuden näyttää osaamistaan maailman yhden tunnetuimman bändin lämppärinä. EI PAHA tilaisuus. Mielenkiinnolla odotan mitä HIMin setlistiin kuuluu sunnuntaina. Metallicaa ei tarvitse paljon jännätä kun tietää sen esityksen olevan saakelin kova.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Aika paljon saa HIM puhetta aikaiseksi, mutta kukaan ei tunnu muistavan Rainer & co osallisuutta kinkereissä. Diablo avaa pelin ja on tuhannen tiukempi kuin Villen lövemetal.

En halua mollata HIMiä mutta onhan tuo sen sortin siirappia, jota ei jaksa kuunnella ennen Metallicaa. Aikanaan tuli käytyä Semifinalissa synttärikeikalla, ja silloin se homma toimi, mutta nyt tämä mikkiin nojailu on alkanut muodostua jo rasitteeksi.

Metallica on jossain mielessä muumioitunut ja kangistunut omaan hahmoonsa, eikä se oikein osaa enää yllättää. Ainoa "yllätys" viimeisen viiden vuoden aikana on keikoilla ollut tuo 2006 rundin Master of Puppetsin soittaminen. Jotenkin sellainen varman päälle skulaaminen tulee väkisinkin mieleen.

Villinä veikkauksena, että The Who oli yllätyksellisempi Areenassa kuin mitä Metallica tulee olemaan sunnuntaina.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alkoholikysymykseen vastaus:
">Hei xxxx,
>
>Stadionilla on useita anniskelupisteitä.
>
>Ystävällisin Terveisin,
>Ramona
>
>Ramona Forsström | Promotion Manager
>Welldone Agency & Promotion
>*:: +358-(0)9- 8567-3413
>*:: ramona.forsstrom@welldone.fi
>*:: Hameentie 15 | 00500 Helsinki | Finland
>www.welldone.fi"
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Alkoholikysymykseen vastaus:
">Hei xxxx,
>
>Stadionilla on useita anniskelupisteitä.
>
>Ystävällisin Terveisin,
>Ramona
>
>Ramona Forsström | Promotion Manager
>Welldone Agency & Promotion
>*:: +358-(0)9- 8567-3413
>*:: ramona.forsstrom@welldone.fi
>*:: Hameentie 15 | 00500 Helsinki | Finland
>www.welldone.fi"

Loistavaa, ei tarvitse laskuhumalassa iltaa viettää.

Mites muuten, kuinka aikaisin Stadionille kannattaa tulla jos haluaa kenttäpaikoilta jotain nähdäkkin?
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anniskelu Olympiastadionilla

"Stadionilla on useita anniskelupisteitä. Myös kentältä löytyy anniskelualue.

Ystävällisin Terveisin,
Ramona"

Sama vastaus tuli mullekin! =)

Aattelinkin homman olevan perseestä jos kamelin lailla pitäs ennen keikkaa tankata. Nykyään kun kaikenmaailman kalamarkkinoillakin se kaljateltta on.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Toivottavasti sunnuntaina buuataan molemmat umpipaskat lämppärit hevon v*ttuun kuluttamasta ihmisten aikaa ja hermoja.

Aivan turhaa. Metallica on Metallica.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toivottavasti kaikki idiootit pitää naamansa ummessa ja antaa artisteille työrauhan.

Naurettavaa teinimeininkiä kun ollaan niin kovaa jätkää ja buuataan...
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Toisaalta ei mitenkään erikoista Metallican keikalla. Oulunkylässä Cult sai tomaatteja niskaansa, no paskahan se oli, mutta tulkoot pelkkää yhtä bändiä katsomaan haluavat vasta kasilta paikalle. Itse ajattelin oluen parissa nauttia sekä Diablosta että HIMistä.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaaha. Kolmen aamun päässä vuoden kovin keikaus. Tätä odottaa kyllä kuin joulua. Pelottavan samanlaiselta näyttää vain sääkartta. Yläkerrassakin voitaisiin huomioida ettei Metallica joka kesä Suomessa käy, eipä tarvitsisi sadella siis. Mutta Nähdään kentällä, olen se humalainen fani siellä mahdollisimman edessä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
... eipä tarvitsisi sadella siis. Mutta Nähdään kentällä, olen se humalainen fani siellä mahdollisimman edessä.

Eiköhän Bubi pidä huolen siitä, että keikka kusee, vaikka aurinko paistaisikin kuin Esterin perseestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös