Metallica-keskustelu

• 766 238
  • 4 062

Alejandro

Jäsen
@Brett muuten ei mitään valittamista, mutta mitä vikaa Sad But Truessa on? Nostan kyllä hattua Enter Sandmanin boikotoinnille: Mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä typerämmältä ja kornimmalta biisi kuulostaa.

Kiinnitin keikalla muuten huomiota siihen, että katsomossa kovinkaan monella ei ollut korvatulppia. Tai siis näin vain yhdellä naisella tulpat minun lisäkseni. Onko kaikilla niin huono kuulo, vai ovatko ne kansan syvien rivien mielestä nolot? Vieressäni oli lapsiperhe ja mielestäni pikkupojallakaan ei ollut kuulo suojattuna. Varmaan kuulosti sähkökitara kivalta korvissa.

Ja en siis en käytä mitään apteekin keltaisia vaahtomuovitötsiä, vaan ihan keikkatulppia. Ovat palvelleet monta vuotta useilla keikoilla.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
24,99 oli levyn hinta dollareissa, eli noin 23 euroa. Postikuluineen hinnaksi tuli vajaa 41 euroa. Sunnuntain keikalta on samanlainen 2CD myynnissä ja molemmista keikoista sitten 4CD-paketti joka maksaa 39,99 eli noin 37 euroa plus postit Suomeen.
Plus Suomen tullin perimä arvonlisävero päälle, ellei myyjä joko ole EU:n sisältä tai peri ja ilmoita alvia kaupan yhteydessä.

Tuamas

Jäsen
Hyväntekeväisyyttähän nuo perinteisesti harrastavat ja Suomessa on aiemmin ainakin Hurstille ja Hope ry:lle mennyt.

Metallica lahjoittaa kiertuesponsorinsa Iveco Groupin tuella Ensi- ja turvakotien liitolle yhteensä 80 000 euroa.

Tälläkin kertaa meni myös Hopelle tuo sama 80k€.

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
@Brett muuten ei mitään valittamista, mutta mitä vikaa Sad But Truessa on? Nostan kyllä hattua Enter Sandmanin boikotoinnille: Mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä typerämmältä ja kornimmalta biisi kuulostaa.
Ei sinällään mitään vikaa, kuin vaan se että omalla kohdalla se on kulunut puhki. Toki Black album oli kokonaisuudessaan se ensimmäinen puhki kuunneltu. Sitä ihmettelinkin, miksei omaan korvaan ole myös mm. One ja Master of Puppets tylsyneet. Niitä jaksaa taukojen, tosin aina pitenevien, jälkeen kuunnella hyvin, mutta Enter Sandman, Sad But True ja Seek and Destroy eivät tunnu tekevän come backia millään.

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Reissulta vihdoin kotiuduttu takaisin Ouluun. Jumalauta, että oli hyvä viikonloppu, kun pääsi kahteen otteeseen Metallican keikalle ja viettämään aikaa kesäisessä Helsingissä. Molemmat keikat aivan helvetin kovia, mutta kyllä se perjantain keikka silti kiilaa edelle. Oli ensimmäinen kerta keikalla ja kun ensimmäinen biisi on vielä oma suosikki, niin siksi perjantai parempi. Tulihan sitä myös pyörittyä moshpitissä Lasse Kukkosen kanssa Master Of Puppetsin aikana.

Ei varmasti jää viimeiseksi Metallican keikaksi, mihin lähden mikäli tulevat vielä Suomeen uudelleen, kuten eilen lupailivat.

Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Kiinnitin keikalla muuten huomiota siihen, että katsomossa kovinkaan monella ei ollut korvatulppia. Tai siis näin vain yhdellä naisella tulpat minun lisäkseni. Onko kaikilla niin huono kuulo, vai ovatko ne kansan syvien rivien mielestä nolot? Vieressäni oli lapsiperhe ja mielestäni pikkupojallakaan ei ollut kuulo suojattuna. Varmaan kuulosti sähkökitara kivalta korvissa.

Ja en siis en käytä mitään apteekin keltaisia vaahtomuovitötsiä, vaan ihan keikkatulppia. Ovat palvelleet monta vuotta useilla keikoilla.
Samaa katsoin itsekin. En ole koskaan ymmärtänyt miksi haluaa olla korvatulpitta, kun mielestäni ääni särkyy täysin sen lisäksi, että kuulo menee ja sattuu. Joka tapauksessa paljon oli porukkaa ilman vaikkei erikseen tutkinut kenenkään korvia.

Mulla ihan perinteiset suipot apteekin keltaiset tötsät - ovatko noi keikkatulpat paremmat äänenvaimennuksen ja/tai äänentoiston kannalta?

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Samaa katsoin itsekin. En ole koskaan ymmärtänyt miksi haluaa olla korvatulpitta, kun mielestäni ääni särkyy täysin sen lisäksi, että kuulo menee ja sattuu. Joka tapauksessa paljon oli porukkaa ilman vaikkei erikseen tutkinut kenenkään korvia.

Mulla ihan perinteiset suipot apteekin keltaiset tötsät - ovatko noi keikkatulpat paremmat äänenvaimennuksen ja/tai äänentoiston kannalta?

Mä en tiedä onko mun kuulo sitten heikentynyt mutta mun mielestä ihan kohtuullisella tasolla oli volyymit eli ei siis mitenkään liian kovalla eikä aiheuttanut mitään tuntemuksia. Kentällä olin molemmat keikat. Paljon kovemmallakin jotkut soittavat.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Mä en tiedä onko mun kuulo sitten heikentynyt mutta mun mielestä ihan kohtuullisella tasolla oli volyymit eli ei siis mitenkään liian kovalla eikä aiheuttanut mitään tuntemuksia. Kentällä olin molemmat keikat. Paljon kovemmallakin jotkut soittavat.
Samat fiilikset. Ero esimerkiksi viime vuoden Rammsteiniin oli Olympiastadionin permannolla melkoinen volyymissä. Varmasti hyvää olisi nytkin tehnyt vetää tulpat korvissa, mutta viime vuonna keikalla tuli olo että tuskin kotiin selviää ilman tulppia. Toki riippuu paljolti omasta sijainnista, ehkä olin vain vähän äänen katveessa nyt.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Riippuu varmasti tosi paljon siitä, että missä kohtaa tai kuinka lähellä lavaa ne omat paikat oikein sattuvat olemaan. Oon itse katsonut oikeastaan aina kaikki keikat stadikalla ilman korvatulppia, mutta Bruce Springsteenin kesän 2012 keikka oli pakko katsoa korvatulppien kanssa, koska sillä keikalla se meteli vaan oli liian suurta ainakin omaan makuuni ja huomasi jopa sen, että jotenkin toi soitto vaan kuului ns. "Liian kovaa" ja ääni just tollain särkyi, että oli pakko siirtyä kesken keikan niihin korvatulppiin. Onneksi löysin jostain tuolta stadikan pisteistä sellaiset, kun omat eivät tulleet silloin messiin. Muistan tosiaan, että toi soitto kantautui korviini vielä ihan mukavalla volyymilla, vaikka kiersin siinä varmaan tyyliin melkein "puoli stadikkaa" etsiessäni näitä korvatulppia. Oli silloin omat paikat aika lähellä tota lavaa, vaikka ne olivatkin siellä sivummalla, mutta näkyvyys oli tosi hyvä ja varsinkin just se kuuluvuus sitäkin parempi.

Mutta tosiaan se on ihan totta, että ihan hyvä niitä korvatulppia on käyttää silloin, jos se meteli alkaa tuntua liian kovalta. Eikä siinä enää mitään edes nauti keikasta, jos sitä alkaa särkeä korvia.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Snake pitissä oli tulppia osalla ja lapsilla näkyi kuulosuojaimia.

Mut paljon oli sielläkin porukkaa joilla ei ollut tulppia. Myös ulkomaalaisia. Porukka taitaa vaan olla niin junttia tämän asian suhteen.

Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sangen huvittavaa tuo kuvaamiskeskustelu ketjussa. "En tykkää kun ihmiset ovat keikalla kamerat kädessä, itse kuvasin vain intron/muutamat kuvat/joka toisen biisin kokonaan, koska eihän just se ketään haittaa."
No on se mielestäni kuitenkin vähän eri asia kun kuvaa esimerkiksi silmien korkeudella eikä oman pään yläpuolella kuten jotkut tekivät. Samoin jotkut hillu ihan täysillä kun kuvasivat samalla. Se on vaan vielä häiritsevämpää. Jos kuvaan otan rauhallisesti paikallani kuvaa ja omien silmien tasolla. Sitten kun en kuvaa menee puhelin taskuun ja sitten bailaan, puin nyrkkiä ilmassa ja laulan mukana. Kuitenkin niin että yritän olla häiritsemättä muita. Joskus myös kysyn silloin kun kuvaan takana olevalta että saanko kuvata nyt tämän sillä on mulle tärkeä muisto yms.

Se oli itseäni ärsyttävää kun porukka meni ihan vauhkoksi siitä kun Metallican ukot kylvi niitä plekuja purkkikaupalla. Soittamattomia plekuja! Oli tönimistä, tuuppimista ja työntämistä ja varpaille tallottiin kun niitä metsästivät. Tuli mieleen jotkut elokuvat missä köyhille heitettiin kadulle kolikoita. Toki tuo oli keikan jälkeen mutta ärsytti silti.

Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Se oli itseäni ärsyttävää kun porukka meni ihan vauhkoksi siitä kun Metallican ukot kylvi niitä plekuja purkkikaupalla. Soittamattomia plekuja! Oli tönimistä, tuuppimista ja työntämistä ja varpaille tallottiin kun niitä metsästivät. Tuli mieleen jotkut elokuvat missä köyhille heitettiin kadulle kolikoita. Toki tuo oli keikan jälkeen mutta ärsytti silti.

Onkohan ensimmäiset jo tori.fi myynnissä johonkin suolaiseen hintaan?

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK

Mut paljon oli sielläkin porukkaa joilla ei ollut tulppia. Myös ulkomaalaisia. Porukka taitaa vaan olla niin junttia tämän asian suhteen.

Tuossa mitään junttia ole jos käy katsomassa vaikka yhden ison keikan vuodessa tai jopa harvemmin. Itselläni rajoittuu pitkälti näihin odotettuihin tapahtumiin ja satunnaisiin Suomipoppeihin. Jos harrastaa keikoilla käyntiä vaikka kuukausittain nuo vaikutukset kuulolle saattavat jo muuttua todellisiksi.

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kentällä näkyi mielestäni aika paljon korvatulppia, kuten itsellänikin alusta loppuun. Jouduin sunnuntaina ostamaan uudet tulpat kiertävältä myyjältä, sillä unohdin omat himaan (hetki uusien ostamisen jälkeen ne toki löytyivät toisesta taskusta). Mutta nämä uudet 14€ arvoiset tulpat olivatkin aika hyvät, ei läheskään mykistänyt kaikkea ääntä vaan kuului aika selkeästi läpi.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Tuossa mitään junttia ole jos käy katsomassa vaikka yhden ison keikan vuodessa tai jopa harvemmin. Itselläni rajoittuu pitkälti näihin odotettuihin tapahtumiin ja satunnaisiin Suomipoppeihin. Jos harrastaa keikoilla käyntiä vaikka kuukausittain nuo vaikutukset kuulolle saattavat jo muuttua todellisiksi.
No niin kai sitten.

Mulla joka kuukausi ollut nyt tänä vuonna 1-3 keikkaa. Nyt kesäkuussa niitä tulee vähintään neljä.

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kentällä näkyi mielestäni aika paljon korvatulppia, kuten itsellänikin alusta loppuun. Jouduin sunnuntaina ostamaan uudet tulpat kiertävältä myyjältä, sillä unohdin omat himaan (hetki uusien ostamisen jälkeen ne toki löytyivät toisesta taskusta). Mutta nämä uudet 14€ arvoiset tulpat olivatkin aika hyvät, ei läheskään mykistänyt kaikkea ääntä vaan kuului aika selkeästi läpi.
Mulla kans jotkut reilun parinkympin tulpat vaihdettavilla suodattimilla. On hyvät.

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Ottikko Lasse korkean polviasennon?
Mä näkisin tässä vielä tärkeämmän kysymyksen, eli punoittiko naama yhtä pahasti kuin kiekkouransa aikana?

Ja itse asiaan, niin olihan molemmat keikat kyllä hyviä vetoja. Sunnuntaina oli soundit heti keikan alussa täysin kunnossa. Upeat keikat!

Anyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, 616, kuoleman piiskatanssi...
Joo-oh, vihdoinkin kotona(eilen illalla), olipahan reissu, molemmat keikat tuli nähtyä ja siinä välissä vielä Apocalyptica.
Perjantain parasta antia oli Blackened ja sunnuntailta ehkä Ride the lightning, jos olisi mahdollista valita kummalle keikalle menisit uudestaan, niin ehdottomasti se olisi perjantai(enemmän oli soittoja 80-luvulta).

Lavis

Jäsen
Olipa hienot keikat, etenkin sunnuntai! Inamorata, Until It Sleeps ja Ktulu kohokohdat. Itselle 10. kerta kun näin Metallican ja sunnuntain keikka meni heittämällä näkemieni keikkojen top-3 ja olen nähnyt Metallican Suomen lisäksi Göteborgissa ja Kööpenhaminassa.

En tiiä soiko muiden korvaan yhtä hyvin mutta jumankauta että Shadows Followssa oli tiukka kitara Hetfieldillä. Positiivinen yllätys miten livenä lähti.

Lisäys. Hämeenlinnan 2019 jälkeen ajattelin, että nyt saa riittää. Uusi konsepti n. 30 eri biisiä, 2 keikkaa viikonlopun aikana sai innostuun ostaan liput. Perjantain keikka vahvisti fiilistä, että kyllä nyt sunnuntai on viimenen kerta kun Metallicaa tuun kuunteleen. Mutta jumalauta minkä tempun tekivät että pakko se on taas seuraavalle keikalle ostaa liput ellei tässä kesällä menis johonkin Eurooppaan!

Viimeksi muokattu:

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Sunnuntain keikan alku oli erittäin viihdyttävä ja yllättävä varsinkin avaavan Whiplashin takia. Until It Sleeps aloitti todella uuvuttavan mutta tylsän keskivaiheen jota ei helpottanut täysin turha Pelle Miljoonan imitointi. Uuden biisikolmikon sivuutan täysin mutta miettikääpä tempoja kun putkeen tuli Until It Sleeps/72/Darkness72/The Day That Never Comes/Shadows72/Call Of Ktulu/Unforgiven/Wherever I May Roam... Fiilis lässähti aivan totaalisesti ja sen näki hyvin C10 katsomosta käsin. Samanlainen runko on ollut muillakin kiertueen keikoilla eli Ktulun paikalla instrumetaalina Orion ja slovarina Nothing Else Matters jne. Säästelläänkö tässä Jamesia vai Larsia? En olisi ikinä uskonut että elinaikaisen suosikkiyhtyeeni keikalla voi tylsistyä niin pahasti. Toistuvalla kuviolla myöskin menevä loppu pelasti jonkin verran vaikka perjantain nelikko Blackened/Fuel/Seek/Puppets olisi maistunut sata kertaa sadasta paremmalta kuin Battery/Moth/One/Sandman.

Järjestelyt toimivat mielestäni hyvin ellei mennyt siihen ensimmäiseen ja pisimpään jonoon itkemään lehtien tavoin. Lippuappi toimi hyvin sekä portilla että kännykässä ja puoli seiskan aikaan saatiin kävellä melkein suoraan sisään stadikalle. Vaikea ymmärtää ihmisten ihmetettelyä narikka- ja merkkarijonoista tapahtumassa jossa on 50 000 ihmistä. Keikan jälkeen oopperan risteyksessä olisi tarvittu poliisia sillä siihen malliin jengi puski autojen sekaan.

Omalta osaltani tämä saattoi olla viimein Metallican keikka ellei tulee lähdettyä katsomaan jotain spessua ulkomaille sisätiloihin. Hyvät muistot jäi heikohkosta settilistasta huolimatta ja mimmikin viihtyi ensimmäisellään joka toimi myös synttärilahjana. Pop upissakin käytiin keskiviikkona iltapäivästä jolloin oltiin melkeinpä ainoat asiakkaat. Mukaan tarttui "Finland" patchi liiveihin ja pari mukia. Tarkoitus oli ostaa Kill Em Allin paita mutta olivat taas kerran Gildanin ylipitkiä yöpaitoja. Harmi. Mieltä jäi lämmittämään musavisasta voitettu Justicen vinyyli jonka kaveriksi pitää hommata vihdoin myös kasettiversio sekä Onen+Harvesterin sinkut. 36 years later...

Viimeksi muokattu:

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Ei saatana.

Jumalauta mikä show, SnakePit oli järjettömin asia ikinä. Jätkät tuli niin lähelle, uneksin tästä 10-vuotiaana. Piti kirjaimellisesti peruuttaa että sain koko herran kuvaan.

Perjantaina hitusen parempi settilista, mutta sunnuntain kokemus oli aivan eri tasolla.

Tätä en tule koskaan unohtamaan<3

Liitteet

• IMG_0448.jpeg
    IMG_0448.jpeg
    1,2 MB · kertaa luettu: 244
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy