Metallica-keskustelu

  • 751 947
  • 4 042

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jahas, toisella keikalla on kuultu Pelle Miljoonaa (Olen kaunis). Tuon olisin halunnut kyllä kuulla itsekin.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanitariumin uupuminen jäi harmittamaan, olisi voinut vetää vaikka tunnelmaa hetkeksi latistaneen Until It Sleepsin taikka The Day That Never Comesin sijaan, jota ei kyllä tulisi soittaa Onen kanssa samassa lyhyehkössä setissä.
Kill em Allilta olisi myös voinut vetää yhden biisin lisää, nythän taisi soida vain 15 kappaletta. Muuten kyllä timanttia 9/10 arvosana.
 

Hewu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Liiga
Itse kuulun vähän nuorempaan kaartiin, joten keikka oli itselleni vasta ensimmäinen, mutta ei takuulla viimeinen.

Huikea setti!
Tähän sama. Olen kanssa nuorempaa kaartia ja nyt koin kaksi ensimmäistä Metallica -keikkaa tänä viikonloppuna.

Perjantain setissä oli jonkun verran itselleni hieman tuntemattomia biisejä, mutta tämä sunnuntain setti oli kerrassaan loistava näin "ensikertalaiselle". Unforgiven, The Day That Never Comes ja Moth Into Flame iskivät kyllä allekirjoittaneeseen.

Sitä ihmettelin että soittivat molempina iltoina vain 15 kappaletta kun muualla ollaan vedetty 16 kappaleen settejä (..jos en ihan väärin muista). Syynä esim. aikataulu? Sanitariumin tai No Leaf Cloverin olisin halunnut kuulla.

Tämä kahden keikan kokonaisuus oli kuitenkin näin ensikertalaiselle oikein hyvä!
 

Alejandro

Jäsen
Tykkäsin kyllä. Ja itselleni Until It Sleeps kolahti, kun tietää biisin taustan.

En uudemman tuotannon biiseistä niin välittänyt, mutta ei käynyt haukotuttamaan missään välissä. Hauskaa, kun aktiivinen Metallica-kuuntelu painottuu noin 20 vuoden päähän, mutta hyvin ne biisit vielä tunnisti alkusävelestä lähtien.
 

Jeffrey

Jäsen
Seitsemäs Metallican keikka takana ja tämä oli ensimmäinen selvinpäin. Huomisen työpäivä on semi kriittinen, joten eipä tästä tarvinnut edes taistella. Tuli todistettua itselleen, että voi sitä nauttia vaikka alkoholia ei yhtä lämmikejallua lukuunottamatta ota.

Jotenkin kuitenkin tuntui, että pitti oli tänään täydempi ja cirlet isompia kuin perjantaina. Selväpäisenä tuli nähtyä myös koko keikka, joskin perjantaina keskikeikan rauhallisempi vaihe meni täydennellessä ja tyhjennellessä.

Sen verran vähän tulee Metallicaa kuunneltua nykyään, että yksittäisiä biisejä ei oikein osannut keikan aikana kaivata. Ehkä nyt ennen vanhaan ne kaasulieskat olivat korkeampia ja Onen pommit kovempia. Siltikin kun ympärilleen katseli ja kun paikalla oli varsin runsaasti myös varsin aktiivista ja tyylikästä nuorisoa, tuli pakollakin mieleen alkaako se rock sieltä heräilemään takaisin henkiin.

Äkkiseltään sanoisin, että kovimpia keikkoja Metallicalta mitä itse nähnyt ja kovempia kun silloin 2004. Se toki ihmetyttää mitä siellä torstain sound checkissä oltiin tehty, mutta onneksi homma oltiin saatu korjattua täksi illaksi. FFDPn keikka kuullosti tosin melko tahmealta ja sen aikana teknikot juoksentelivat sinne tänne.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kyllähän sinne virheitä sattui, mutta niistä viis. Hemmetin kova meno. James kun alkoi hemppistelemään ja yhtäkkiä räjäytti gimme fuel gimme fire gimme that which i desire ja lieskat löi taivaalle, niin ai että.

Blackened oli helvetin kova myös ja Orion. Sunnuntaina uudestaan. Satoi tai paistoi.
Joo no
Hämmentävää että sekä One että Enter Sandman puuttuvat. Olisin kuvitellut, että toinen olisi vedetty pe ja toinen su, kuitenkin varmaan bändin k

Vai 15+15? Tänään jäi 15 biisin, mikä on pettymys. Fade to black ja Inamorata mun illan suosikit. Ja oli se Blackened jees kanssa. Mutta kyllä encore kuuluu keikalle.
Jostain syystä myös su oli vain 15 biisiä.

Muualla ollut 16+16

Ei alkanut kumpaakaan iltana kello 20:30.

Jengi ulvoi tänään huolella we want more yms. mutta ei tullut mitään ylimääräistä. Muutenkin yleisö oli paremmin mukana kuin perjantaina. Ehkä Hesarin vittuilu tehosi. Nyt näky niitä kännyköiden valojakin Onen aikana. Su setti oli enemmän tunnettuja sisällään pitävä ja taisi bändi olla myös paremmassa soittovireessä.

Pelle Miljoona oli Robertin ja Kirkin käsittelyssä. Olet kaunis
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Seitsemäs Metallican keikka takana ja tämä oli ensimmäinen selvinpäin. Huomisen työpäivä on semi kriittinen, joten eipä tästä tarvinnut edes taistella. Tuli todistettua itselleen, että voi sitä nauttia vaikka alkoholia ei yhtä lämmikejallua lukuunottamatta ota.

Jotenkin kuitenkin tuntui, että pitti oli tänään täydempi ja cirlet isompia kuin perjantaina. Selväpäisenä tuli nähtyä myös koko keikka, joskin perjantaina keskikeikan rauhallisempi vaihe meni täydennellessä ja tyhjennellessä.

Sen verran vähän tulee Metallicaa kuunneltua nykyään, että yksittäisiä biisejä ei oikein osannut keikan aikana kaivata. Ehkä nyt ennen vanhaan ne kaasulieskat olivat korkeampia ja Onen pommit kovempia. Siltikin kun ympärilleen katseli ja kun paikalla oli varsin runsaasti myös varsin aktiivista ja tyylikästä nuorisoa, tuli pakollakin mieleen alkaako se rock sieltä heräilemään takaisin henkiin.

Äkkiseltään sanoisin, että kovimpia keikkoja Metallicalta mitä itse nähnyt ja kovempia kun silloin 2004. Se toki ihmetyttää mitä siellä torstain sound checkissä oltiin tehty, mutta onneksi homma oltiin saatu korjattua täksi illaksi. FFDPn keikka kuullosti tosin melko tahmealta ja sen aikana teknikot juoksentelivat sinne tänne.
Pisti silmään että nuoria oli tosiaan paljon..Nuoria naisia myös yksin tai kaksin. Monilla Metallica t-paita ja moni tuntui osaavan sanojakin muusta kuin vain hiteistä.

Kirk oli pe keikalla kipeä mutta silti hyvin veti. En tiedä tuliko kuntoon la mutta hyvin veti nytkin.

Uuden levyn biisit toimii mielestäni hyvin livenä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Trujillo oli jotenkin tosi symppis ja itse sain käsityksen, että pojilla oli aidosti hauskaa. Tai sitten ammattilaiset saavat rutiinikeikat näyttämään ainutlaatuisilta. Joka tapauksessa hyvin papat jaksoivat tykitellä. Yllätyin.
Juu Trujillo mm. päästi jonkun perheen Snake pitiin. Tai sillä oli näppinsä pelissä asian suhteen. Iltasanomissa tms. oli tästä juttua.

Trujillo oli myös ollut katsomassa Apocalypticaa.

Tänään Snake pitiin pääsi porukkaa kuulemma muutenkin. Pari jätkää sano mm. että järkkäri päästi sinne kun kysyivät että käykö jos ne tulis sinne. Olisko sitten ollut niin että se ei meinannut muuten täyttyä.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvässä iskussa ukot, ja yleinen meininki kelpo. Day, Sleeps, Moth ja Battery kohokohdat. Soittivat myös Onen hyvin, mikä ei ole sääntö. Voi kun lavan etuosassa olisi katsomo, jossa EI saisi kuvata, satavarmasti ostaisin liput sinne. Vituttaa kyllä yli kaiken katsoa keikkaa 7m päästä aidasta puhelinmeren takaa. Miksi vitussa sitä pitää kuvata koko ajan. Saatanan some.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hyvässä iskussa ukot, ja yleinen meininki kelpo. Day, Sleeps, Moth ja Battery kohokohdat. Soittivat myös Onen hyvin, mikä ei ole sääntö. Voi kun lavan etuosassa olisi katsomo, jossa EI saisi kuvata, satavarmasti ostaisin liput sinne. Vituttaa kyllä yli kaiken katsoa keikkaa 7m päästä aidasta puhelinmeren takaa. Miksi vitussa sitä pitää kuvata koko ajan. Saatanan some.
Juu se meni pitissäkin monilla ihan älyttömyyksiin. Itte kuvasin ehkä 5-6 täyspitkää videota per ilta. Ehkä sekin on liikaa mutta kuitenkin oli 9-10 biisiä per ilta jolloin en kuvannut.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tähän sama. Olen kanssa nuorempaa kaartia ja nyt koin kaksi ensimmäistä Metallica -keikkaa tänä viikonloppuna.

Perjantain setissä oli jonkun verran itselleni hieman tuntemattomia biisejä, mutta tämä sunnuntain setti oli kerrassaan loistava näin "ensikertalaiselle". Unforgiven, The Day That Never Comes ja Moth Into Flame iskivät kyllä allekirjoittaneeseen.

Sitä ihmettelin että soittivat molempina iltoina vain 15 kappaletta kun muualla ollaan vedetty 16 kappaleen settejä (..jos en ihan väärin muista). Syynä esim. aikataulu? Sanitariumin tai No Leaf Cloverin olisin halunnut kuulla.

Tämä kahden keikan kokonaisuus oli kuitenkin näin ensikertalaiselle oikein hyvä!
Juu en tiedä miksi oli molemmista illoista tiputettu yksi biisi.

Tai hetkinen olisiko ollut huvilupa syynä. Vai sittenkin se että Hammet oli kipeä. Tosin mitä se yhden biisin pois jättö per ilta auttaa pelkästään.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sanitariumin uupuminen jäi harmittamaan, olisi voinut vetää vaikka tunnelmaa hetkeksi latistaneen Until It Sleepsin taikka The Day That Never Comesin sijaan, jota ei kyllä tulisi soittaa Onen kanssa samassa lyhyehkössä setissä.
Kill em Allilta olisi myös voinut vetää yhden biisin lisää, nythän taisi soida vain 15 kappaletta. Muuten kyllä timanttia 9/10 arvosana.
Mulle taas toi The Day... oli yksi illan kohokohtia.

No nää on näitä mielipiteitä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse kuulun vähän nuorempaan kaartiin, joten keikka oli itselleni vasta ensimmäinen, mutta ei takuulla viimeinen.

Huikea setti!
Lupasivat että pian nähdään. No ei taida tämä kiertue kyllä jatkua ensi vuonna. Ehkä sitten vetävät esimerkiksi jonkun festarikeikan ensi vuonna.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Perjantain keikalla tuli muutaman ystävän kanssa oltua. Hyväntuulista sovittelua herroilta, nautin! Mulle se King Nothing maistuu todella hyvin, Lux Æterna kulki väkevästi livenä ja Inamorata erottui myös uudesta materiaalista edukseen. Blackened potki hienosti, kuten aina! Leper Messiah oli mulle ylläri, vaikka jonkinlaisella aktiivisuudella olen Metallicankin settien biisirotaatiota yrittänyt väijyä. Tänä vuonnakin on vähän No Leaf Cloveria soitettu ja se, tai joku vastaava "oddball" olisi mielestäni sopinut kivasti sekaan, mutta 15 biisin settiin mahtuu se... no, 15 biisiä. Monen suusta kuulin sivusta keikan jälkeen "Enttersändmäni jäi..." - toivottavasti moni heistä oli sunnuntain keikalla sitte

Aika kiva tuo sunnuntainkin setti tosiaan ja hienoa, jos bändin soitto oli vielä vähän perjantaista terävöitynyt. Muutama oma suosikki enemmän ois näköjään tällä keikalla ollut, mutta ei oo niin justiinsa, hyvä kattaushan tuo oli perjantainakin!

Ihan tyytyväinen olen keikkaviikonloppuun, kun perjantaina nautiskelin Metallicaa Helsingissä ja sunnuntaina Bruce Dickinsonia Oslossa.
 

Taikamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kale
Eka päivä permannolta ja tokalle päivälle vielä halvan lipun sain katsomoon. Vaikka melko ylhäällä olin niin hyvin tuollakin fiilikseen pääs ja paremmin näki lavalle ku permannolta. Kyllä toi viimesen keikan setlisti oli ehkä hitusen parempi. Unforgiven ja The day that never comes oli kyl omia lemppareita.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Juu se meni pitissäkin monilla ihan älyttömyyksiin. Itte kuvasin ehkä 5-6 täyspitkää videota per ilta. Ehkä sekin on liikaa mutta kuitenkin oli 9-10 biisiä per ilta jolloin en kuvannut.
Siis mitä? En vain enää ymmärrä mistään mitään...
Mennä kattomaan bändiä, ja kuluttaa helvatan iso osa siitä sen kuvaamiseen?
Mukavahan se on sitten himassa fiilistellä niitä videoita, kun olisi sen sijaan fiilistellyt kunnolla siellä ihan livenä...
Kai tässä on vain tullut sellaiseksi vanhaksi ukoksi, joka ei ymmärrä mistään mitään, vaan huutaa vain nuorisolle, että painakaa vattuun mun nurmikolta...
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin kyllä oikein mieluusti mennyt tonne stadikan läheisyyteen kuuntelemaan keikkaa johonkin, mutta kun olin vaan töissä iltavuorossa juuri molempina keikkapäivinä, niin eipä siinä silloin keikkoja kuunneltu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös