Metallica-keskustelu

  • 704 680
  • 3 722

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Jeffrey

Jäsen
Olettekos liput ostaneet ne jo myös saaneet? Pohdin sitä onko kahden päivän lippu kaksi erillistä lippua, vaiko jokin ranneketyyppinen vaihtoehto? Eli kuinka helppoa toinen noista on tarvittaessa mahdollista pois myydä?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olettekos liput ostaneet ne jo myös saaneet? Pohdin sitä onko kahden päivän lippu kaksi erillistä lippua, vaiko jokin ranneketyyppinen vaihtoehto? Eli kuinka helppoa toinen noista on tarvittaessa mahdollista pois myydä?
Jotenkin tuota on yritetty vaikeuttaa, liput saa vain lippu.fi appiin joskus vuoden päästä. En jaksanut sen enempää perehtyä aiheeseen
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Oolrait, odottelen itse varmaan Livenationin huomisen myyntiä. Jos ei lippuja jää käteen niin sitten se on tähtiin kirjoitettu.

Uskon ettei tule mitään ongelmaa saada lippua. Legacy jäseniä tuskin ihan hirveästi on ja perus fan clubilaisiakaan tuskin nyt ihan niin paljoa että stadionia täyttäisi. Ja pitää noiden kuitenkin varata niitä lippuja sinne normimyyntiinkin perjantaiksi, niin mahdollisuuden kyllä saat kun oot vaan ruudun ääressä oikealla kellonajalla.
 

Lavis

Jäsen
Liput myös plakkarissa kentälle. Olipa helppoa ostaa liput Metallican sivujen kautta. Itse olen vain Fifth Member.

Edit. Tarttui mukaan myös liput ensi kesälle Göteborgiin Ulleville, joten Suomen keikat onkin nyt numerot 9 ja 10 ennakkotiedoista poiketen.
 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Rumpali
Joo mäkin otin kentälle. Aina parempi meno kentällä, vaikka kuvakulma ja soundit ei välttämättä joka kerta optimi. Penkeillä jäpittäminen tuntuu väärältä Metallican kohdalla :D Ja stadionin penkit on edelleen aika ahtaat.

Snake Pit hinta oli mullekin liikaa, enkä oikein tykkää tosta että ns. eturiviin pääsee rahalla. Mun mielestä eturivi kuuluu niille jotka jaksaa telttailla siellä jonon kärjessä yön yli. Itsekin olen Snake Pitissä kaks kertaa jo ollut ja bändinkin tavannut jo kahdesti, enkä maksanut noista mitään muuta kuin sen että olen HC-fani. Nythän ilmeisesti nuo arvonnat edelleen kuitenkin tapahtuu sitten lähempänä ainakin jollekin pienelle joukolle. Jos mun onni on jo käytetty, niin toivottavasti osuu kuitenkin joillekin sellaisille jotka tuota koko sydämestään arvostaa.

Snake Pit lippua mietin hetken aikaa, mutta onneksi päädyin normaaliin kenttäpaikkaan jo ennen lipunmyynnin alkamista, koska näköjään ne pitti liput olikin ilmoitettua kalliimmat. Hyvä sentään että kaikki kenttäpaikat ovat vielä saman hintaisia, koska monien isojen bändien kohdalla suunta on ollut toinen. Itsekin vierastan ajatusta tuosta, että kaikesta pitäisi maksaa extraa, eikä se kyllä ole tunnelman kannaltakaan hyvä asia, että eturivit täyttyy massikeisareista. Keskellä oleva lava tarjoaa huomattavasti perinteistä lavaa useammalle hyvät paikat, ja kaikkihan ei ihan sinne lavan eteen edes halua.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kiitos vinkistä, liityin Fifth Memberiksi ja sain ostettua itselleni ja parille kaverille istumapaikat. Metallican olen nähnyt teininä Ruisrockissa 1999, ja nyt tulee heti perään neljännesvuosisata myöhemmin toinen (ja kolmas) kerta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metallican olen nähnyt teininä Ruisrockissa 1999, ja nyt tulee heti perään neljännesvuosisata myöhemmin toinen (ja kolmas) kerta.
Voin noiden keikkojen jälkeen sanoa että olen nähnyt Metallican viidelllä eri vuosikymmenellä...
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Metallican olen nähnyt teininä Ruisrockissa 1999, ja nyt tulee heti perään neljännesvuosisata myöhemmin toinen (ja kolmas) kerta.

Kyseisessä Ruisrockissa pääsin tapaamaan Jamesin ja Jasonin backstagelle. Olin silloin 15v ja en kyllä unohda tuota päivää ikinä! Sain nimmarit useaan paikkaan, mm. seinälippuun johon taitelivat samalla uudet meikit omiin naamoihinsa. Yksi iso harmitus jäi tuosta kuitenkin kun olin saanut nimmarit myös meet n greet passiin, joka oli semmonen kangastarra, niin mähän 15v maailmanomistajana jätin sen passin rintaan kiinni keikan ajaksi leveilläkseni muille, niin jokuhan sen sitten nappasi siitä mun rinnasta keikan aikana omaan taskuunsa..

2012 pääsin sitten uudestaan ja tapasin koko bändin.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Voin noiden keikkojen jälkeen sanoa että olen nähnyt Metallican viidelllä eri vuosikymmenellä...

Respect! Mulla vasta neljäs vuosikymmen. 1993 oli eka ja sen jälkeen en ole yhtäkään Suomen keikkaa missannut. 1993 mulla ei ollut lippua sisään, mutta keikka oli meidän naapurissa Ogelissa ja silloin keikka-aluetta ei oltu rajattu tekiksen aitoja pidemmälle, niin kiipesin aidan päälle ja katoin keikan sieltä ilman mitään ongelmaa. Turvamiehet seisoi vieressä, mutta ei niitä tuntunut 9v Metallicafani siellä roikkumassa häiritsevän. Puolivuotta aiemmin kun olivat Nordiksella niin olin ollut kova fani jo pari vuotta, mutta silloin en saanut vinguttua ketään mua sinne viemään.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nytkö siellä lippujen hinnat on jo lähteneet laukalle tuon dynaamisen hinnoittelun takia? Näin tuolla bändin omalla palstalla puhutaan. Ihan perseestä koko systeemi.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ei pidä paikkaansa. Kenttä edelleen 212e ja istumapaikatkin näytti olevan saman mitä ilmoitetussa hinnastossa. Vip- ynnämuista lipuista ei tietoa.

Joku sanoi tuolla että Snake Pit olisi jo 750€. Hyvä kuitenkin jos ei peruslippuihin vaikuta.
 

Outsider

Jäsen
Snake pit lipuissa tämä dynaaminen hinnoittelu näkyy ja maksavat vajaa pari sataa ilmoitettua enemmän eli nyt 750€.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse fanittanut Metallicaa siitä asti, kun Puppets julkaistiin. Ensimmäinen realistinen mahdollisuus oli nähdä bändi ’88, mutta se jäi lippusekaannuksen takia väliin. Sittemmin on se 14 keikkaa tullut nähtyä. 3 kertaa on osunut Snake Pit-arpa, Meet & greet ei vielä kertaakaan. Ennen kuolemaa varmaan… täytän 50 tuon tulevan keikan aikoihin, ehkä ne haluaa antaa sen mulle synttärilahjaksi. Jameshan lopetti jossain vaiheessa noissa m & g:ssä käymisen kokonaan. Varmaan kävi aika raskaaksi. Koko bändihän oli läsnä noissa viime kiertueen maksullisissa m & g:ssä, mutta tämän kiertueen kohdalla lukee, että paikalla 2/4 bändistä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Itse fanittanut Metallicaa siitä asti, kun Puppets julkaistiin. Ensimmäinen realistinen mahdollisuus oli nähdä bändi ’88, mutta se jäi lippusekaannuksen takia väliin. Sittemmin on se 14 keikkaa tullut nähtyä. 3 kertaa on osunut Snake Pit-arpa, Meet & greet ei vielä kertaakaan. Ennen kuolemaa varmaan… täytän 50 tuon tulevan keikan aikoihin, ehkä ne haluaa antaa sen mulle synttärilahjaksi. Jameshan lopetti jossain vaiheessa noissa m & g:ssä käymisen kokonaan. Varmaan kävi aika raskaaksi. Koko bändihän oli läsnä noissa viime kiertueen maksullisissa m & g:ssä, mutta tämän kiertueen kohdalla lukee, että paikalla 2/4 bändistä.

Mullakin m&g arpa on kerran osunut, tuolloin 2012. Ilmeisesti toisen kerran osuminen on aika epätodennäköistä. Ainakin joskus sanoivat että voittajat jää talteen ja menevät jonon hännille jatkossa.

Vuonna 1999 ei vielä arvontaa ollut vaan kun portit aukesi niin juoksujalkaa MetClubin teltalle ilmoittautumaan ja he sitten päättivät ketkä pääsee, riippuen kuinka kauan oli ollut jäsen. Mä liityin 1997 niin olin vasta hopea tms jäsen tuolloin, kun klubi oli kuitenkin aloittanut jo 1993. Lopulta homma meni kuitenkin hienosti kun ilmoittautuneita oli vain 16 ja kaikki pääsi messiin. Paikalla oli mm. se kaveri Suomesta joka aikanaan voitti klubin kautta sen viikon matkan Metallican vieraaksi San Franciscoon josta Suosikki-lehtikin teki aikanaan ison jutun. Taisi olla 1995, kun Loadia silloin työstivät.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisin ostanut Snake pit-lipun, mutta koska vitun dynaaminen hinnoittelu, niin jäi ostamatta. 500 ja risat kahdesta keikasta pitissä olisi vielä mennyt, mutta 750€ on jo aivan liikaa kenttälippuihin verrattuna. Vielä, kun tuota ei oltu etukäteen ilmoitettu, että hinnat voivat nousta, niin oli kyllä perseestä. Kerran olen arvonnan kautta Snake pit:in päässyt.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Uusi kappale oli ihan tasokasta meteliä maailmaan. Ei missään nimessä mitään väsynyttä ikääntyvien ukkojen hevirokkia, muttei mitään sellaistakaan, joka yltäisi heidän mittarillaan palkintopallille yksittäisenä kipaleena tai edes kuuluisille pistesijoille sanotaan nyt vaikka 2000-2022 ajan otannalla. Kyllähän tuo puhkisoitetaan varmasti erään radiokanavan toimesta jo hyvissä ajoin ennen keikkaa niin, että yhtyettä seuraamattomat Pihtiputaan mummot ja mammatkin tietää kappaleen.

Sen verran monta kertaa olen nähnyt Metallican, että suurin polte päästä keikalle lienee jo mennyt. Ne ovat mainioita muistoja ja ehkä joskus vielä innostun, mutta nyt tähän kikkailulta kuulostavaan lippukaruselliin en jaksanut lähteä. Varmasti hienot peijjaiset, ei siinä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jameshan lopetti jossain vaiheessa noissa m & g:ssä käymisen kokonaan. Varmaan kävi aika raskaaksi. Koko bändihän oli läsnä noissa viime kiertueen maksullisissa m & g:ssä, mutta tämän kiertueen kohdalla lukee, että paikalla 2/4 bändistä.
En ihmettele. Ovathan nuo meet & greetit ehkä vähän teennäinen ja yliarvostettu tapahtuma ja ymmärrän esiintyvän artistin kuormittumisen noista kyllä, kun jatkuvasti pitäisi hymyillä milloin mihinkin selfiekameraan ja kysellä kuulumisia ja leikkiä pirteää. Ja siis siitäkin huolimatta, että tilanne on faneille erittäin ainutlaatuinen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Toi erilliset settilistat x2 on kyllä sellainen konsepti, jonka muutkin isot bändit voisivat ottaa harkintaan. Iso peukku. Tarkoittanee siis että esim. Enter Sandmania/Onea/muuta vakiota ei kuulla kuin toisella keikalla?
Pe ja su keikat, eli viikonloppu, kaksi erilaista keikkaa, kaikki olisi pedattuna, mutta ei, olympiastadionille ei vaan jaksa enää raahautua. Se on vaan niin huono keikkapaikka verrattuna halliin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Oon vielä hiukan kahden vaiheilla että ostaako liput vai ei. Voi olla että ostan vaan yhden lipun jos niitä riittää yksittäismyyntiin kun täältä jumalan selän takaa ei viitsi, eikä oikein ole kiinnostustakaan olla Helsingissä yhtään pidempään. Ja kyllähän sitä jäähallikeikka kiinnostaisi kaikkeista eniten, mutta...

Uusi biisi on muuten harvinaisen hyvä ja moderni. Ei mikään Justice tai One pituudeltaan vaan nykytrendeihin sopiva alle neliminuuttinen. Siihenkin ehti kuitenkin ymppäämään wah -soolon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Toi erilliset settilistat x2 on kyllä sellainen konsepti, jonka muutkin isot bändit voisivat ottaa harkintaan. Iso peukku. Tarkoittanee siis että esim. Enter Sandmania/Onea/muuta vakiota ei kuulla kuin toisella keikalla?
Pe ja su keikat, eli viikonloppu, kaksi erilaista keikkaa, kaikki olisi pedattuna, mutta ei, olympiastadionille ei vaan jaksa enää raahautua. Se on vaan niin huono keikkapaikka verrattuna halliin.
En kyllä mitenkään usko, että noi kaksi jäävät pois. Ovatko soittaneet yhtäkään keikkaa ilman noita vuoden 1991 jälkeen?

Skeptisenä uskon, että 10 biisiä on kummassakin samaa ja 10 vaihtelee. Eli kahtena päivänä kuulee yht. 30 biisiä. Sekin ihan jees.

Seisomakatsomoliput taskussa - eiköhän näiden jälkeen ole Metallica nähty hymyssä suin. Takana silloin vasta neljä keikkaa - edellisestä jo keikkojen aikaan 20 vuotta. Toivottavasti vetävät edelleen samalla tasolla kuin tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös