Metallica-keskustelu

• 766 989
  • 4 062

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Single & Vid

Eli tänään on se julkaistaminen Suomessa ja ympäri maailmaa. YleX:llä ja Radio Cityllä on kuulemma yksinoikeus soittaa St. Angeria kanavillaan. Klo 16.00 jälkeen ne saavat alkaa soittamaan kyseistä biisiä. Ja illalla kannattaa varmastikkin katsella MTV:tä, mutta MoonTV lähettää St. Anger videon illan ohjelmistossaan kuulemma jossain vaiheessa. Tällästä infoa siis olen saanut haltuuni..

ST ANGER ROUND MY NECK!

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No sieltähän se St. Anger alkuillasta tuli YLEX:ltä.
Mutta täytyy myöntää että pikkuinen pettymyshän tuo nyt oli.
Voisiko sanoa että kuulosti jopa jossain kohdin Linkin
Park/Slipknot/tms. nu-metallille. Paljon parempi on esim. netistä
(anteeksi piratismi, ostan kyllä levynkin:) imuttamani All Within My
Hands. (epäilen onko edes oikea nimi, mutta hyvä biisi kuitenkin)
Toivottavasti mielipiteeni muuttuu kuitenkin St. Angerista.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Video on paljon parempi kuin radioversio. Radioversiossa (leikattu muuten, Fuck sanat feidattu ja biisiä lyhennetty vajaa 2min) rummut tuntuivat peittävän kaiken muun alleen ja soundit olivat todella suttuiset. Liekö tarkoituksella, vai olisiko tuo 'kellari tuottaminen' viety todellakin överiksi, jos näin, niin ei ollenkaan hyvä.

Biisi on hyvä, joskin pidän Franticistä enemmän, ainoa mikä häiritsee on tuo stiflojenkin mainitsema Kirkin taustalaulu, joka todella toi ensi alkuun liian elävästi homomusiikin mieleen. Toivottavasti on ainoa moinen kohta tällä levyllä.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ensikuuntelun jälkeen...

Ensimmäinen "hissuttelukohta" kun alkoi, mullä kävi mielessä "ei helvetti voi olla totta; perinteinen nu-metal-hissuttelu-rankkaa-hissuttelu-kaava!", mutta mitä pidemmälle biisi eteni, sitä paremmalta se kuulosti ja lopussa tuli mieleen biisin rakenteesta ...And Justice For All-levyn biisit. Rumpusoundit olivat mielestäni ainakin Metallicalle hieman oudot, mutta muuhun soundimaailmaan sopivat. Ja mä olen aina pitänyt helvetin "raaoista", siis karuista ja brutaaleista kitarasoundeista, sitä tuntui löytyvän. Ei oikein osaa muuta sanoa. Hyvä biisi, joka aluksi hirvitti, mutta loppua kohden alkoi vaikuttamaan helvetin hyvältä, siinäpä se.

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
NHL

Tulipahan vaan mieleen, että eilen ennen New Jersey - Anaheim pelin alkua, kun joukkueet lämmitteli jällä ennen USA:n kansallislaulua New Jerseyn areenalla soi Seek & Destroy Metallicalta, pretty cool huh?
Muutenkin, kun noita NHL pelejä tulee katteltua, niin aika monella jengillä on Metallicaa katkoksilla sun muilla. Ja joskus Metallica taisi tehdä mainoksenkin Stanley Cupin finaaleihin taustalla soi Nothing Else Matters..

Ps. uudet huhut kertoo, että Metallica tulossa suomeen ensi talvena...

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Juhlien jälkeen pettymys toi St.Anger. Alkaa Slayer-tyyppisellä mätöllä ja sitten alkaa James Hetfield laulamaan. Ei hyvä...lässähti biisi pahasti. Muutaman kerran ihan hyvää menoa eri kohdissa biisiä, mutta ei siitä mainstreamiin palaamisesta ihan helposti palata ns. oikeaa metallia soittavaksi bändiksi. Onneksi on Slayer.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Minä olen alkanut miljoonan kuuntelukerran jälkeen pitämään - paljon. Biisi niin sanotusti kasvaa koko ajan.
Tuo radioversio oli hanurista, koska kitarat kuuluivat ihan miten sattuu. Video on paljon parempi.
Sen alun nössöilyn ja homokohdan jälkeen biisi alkaa potkimaan. Kertosäe on killeri ja ennen kaikkea tuo biisin outro on ylivoimaisesti parasta Metallicaa sitten Justicen. Itse asiassa enää ei hämää oikein mikään.
Stereoissa en ole päässyt kuuntelemaan, kun ei ole piuhaa koneelta vahvariin, mutta siihen melodiseen osaan kaipaisi ehkä hieman väkivaltaista raskautta ja uhkaavuutta kertomaan mitä tuleman pitää tyyliin Machine Head. Näin ainakin PC:n paskakaiuttimien läpi kuultuna.

Helvetti, että tuntuu 15-vuoden tauon jälkeen hyvältä kuunnella Larsin tuplabassaria. Jos levy on samaa tasoa kauttaaltaan, niin pesee minun korviini komeasti Blackin, Loadin ja RE-Shitin. Wow.

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
St. Anger - The Album

YEEEAAAH!, Uusimpien tietojen mukaan St. Anger julkaistaan jo 5.6.2003. Ainakin CDON.com on jo vaihtanut siellä St. Angerin julkaisupäivän tuoksi, ja Metallica oli myös sanonut ruotsissa tuon saman, kun he olivat promotoimassa uutta levyään.

Tässä quote soneraplazalta:
Metallican James Hetfield ja Kirk Hammett olivat Tukholmassa promotoimassa 5.6. ilmestyvää (huomatkaa aikaistettu julkaisupäivä!) 'St.Anger'-albumia ja myös Kaista oli paikalla. Haastattelu löytyy näiltä sivuilta tiistaina 3.6.

Soneraplazan juttu

KICK ASS!

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Näin oletinkin :)
Levyt olisi joka tapauksessa toimitettu liikkeisiin jo perjantaina ja kontrolloiminen on sen jälkeen melko mahdotonta. Jopa isot tavaratalot ovat yleensä pistäneet levyt suoraan myyntiin kun saavat ne käsiinsä, eikä Metallicakaan olisi varmaan tehnyt poikkeusta tässä suhteessa.

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin mitä minä olen kuullut, niin videoversio ja Ylexiltä tullut St. Anger ovat aivan samat?

Biisihän on killeri! Monia voi tosin vieroksuttaa nuo Trujillon "nu-metal huudahdukset", mutta mielestäni ne sopivat kappaleeseen loistavasti. Ainoa mikä hieman hämää ovat nuo epämääräiset soundit.

Kärsimysviikko edessä. En muista milloin olisin yhtä innokkaasti odottanut jotain levyn ilmestymistä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Frantic kolahti kyllä minulle paremmin kuin tämä St.Anger. Toisaalta ei soundit kyllä näytä ihan olevan kohdallaan tässä versiossa mitä kuuntelen. Noh, toivotaan parasta. Ainakaan tässä vaiheessa tuo St Anger ei todellakaan minuun iske. Katsotaan. Enää pari viikkoa...

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti Prookie
Ainakin mitä minä olen kuullut, niin videoversio ja Ylexiltä tullut St. Anger ovat aivan samat?

Biisihän on killeri! Monia voi tosin vieroksuttaa nuo Trujillon "nu-metal huudahdukset", mutta mielestäni ne sopivat kappaleeseen loistavasti. Ainoa mikä hieman hämää ovat nuo epämääräiset soundit.

Kärsimysviikko edessä. En muista milloin olisin yhtä innokkaasti odottanut jotain levyn ilmestymistä.

Sitten taas YLEX:ltä ja Radio Cityltä tulleet versiot olivat aivan eri, joten albumilla tullaan kuulemaan St. Anger fuckeineen ja 7:20min pituuksineen..

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
St. Anger virallisesti 5.6.2003

IT'S TRUE IT'S DAMN TRUE! Jos MetallicA boordiin ja muutamiin nettilevykauppoihin + free record shopiin on uskomista.

Link

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Videoversio ja YleX:n versio ovat muuten samanlaiset - eli molemmat on leikattu lyhyemmäksi radio & tv ystävällisyyden takia - mutta videolta ei mielestäni fuck -sanoja ole feidattu, ei ainakaan tässä mikä minulla.

Biisi todellakin on killeri. Radioversioissa soundit olivat aivan perseestä, koska se vääristää stereokuvaa ihan tolkuttomasti (laulu ylhäällä, soittimet alhaalla), eikä siinä oikein kuulu kuin Larsin rummut, mutta tuossa parempilaatuisessa videossa soi jo paljon isommin ja kitaratkin kuuluvat.
Prookielle sen verran, että se on - uskomatonta, mutta totta - Kirk joka laulaa/huutaa taustat. Trujillohan ei edes soita bassoja levyllä, vaan Bob Rock on hoitanut ne.

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti Mike
Näin oletinkin :)
Levyt olisi joka tapauksessa toimitettu liikkeisiin jo perjantaina ja kontrolloiminen on sen jälkeen melko mahdotonta. Jopa isot tavaratalot ovat yleensä pistäneet levyt suoraan myyntiin kun saavat ne käsiinsä, eikä Metallicakaan olisi varmaan tehnyt poikkeusta tässä suhteessa.

Kannattaa käydä kyselemässä levyä jo torstai-illansuussa pienemmistä levykaupoista (esim. Keltainen Jäänsärkijä Urho Kekkosen kadulla), levyt kuitenkin toimitetaan useimmiten jo torstaina kauppoihin ja jostain sitä voi sitten saadakin. Itse olen ainakin useita levyjä jo torstaisin käynyt ostamassa... Tietenkin voi olla että St. Angerin kohdalla ollaan tarkempia kuin normaalisti.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Vielä viime hetken muistutus. Ihan hetken kuluttua alkava Lista -ohjelma näyttää ilmeisesti tuon videon.

.creep.

Jäsen
Viestin lähetti Tuomas
Kannattaa käydä kyselemässä levyä jo torstai-illansuussa pienemmistä levykaupoista (esim. Keltainen Jäänsärkijä Urho Kekkosen kadulla), levyt kuitenkin toimitetaan useimmiten jo torstaina kauppoihin ja jostain sitä voi sitten saadakin. Itse olen ainakin useita levyjä jo torstaisin käynyt ostamassa... Tietenkin voi olla että St. Angerin kohdalla ollaan tarkempia kuin normaalisti.

Pitää muuten täysin paikkansa. Itse ostin LOTR-DVDn muistaakseni kolme päivää ennen virallista julkaisupäivää pienestä levykaupasta. Myyjä kertoi silloin syyksi sen, että suuremmat liikkeet saavat tavaransa keskustukkujen (tai jotain sinne päin) kautta.

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti .creep.
Pitää muuten täysin paikkansa. Itse ostin LOTR-DVDn muistaakseni kolme päivää ennen virallista julkaisupäivää pienestä levykaupasta. Myyjä kertoi silloin syyksi sen, että suuremmat liikkeet saavat tavaransa keskustukkujen (tai jotain sinne päin) kautta.

Juu, eli torstaina 5.6 tulee kaikkiin kauppoihin myyntiin ihan aamusta alkaen.

Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Bigreds.
Juu, eli torstaina 4.6 tulee kaikkiin kauppoihin myyntiin ihan aamusta alkaen.

Onko varmaa tietoa? Ekana päivänä se pitää saada kuten tähänkin astiset levyt, mutta ei viittisi turhaan kuitenkaan käydä kytemässä noissa liikkeissä.

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Metallica tällä hetkellä MTV Nordicilla suorassa haastattelussa.

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti Mike
Onko varmaa tietoa? Ekana päivänä se pitää saada kuten tähänkin astiset levyt, mutta ei viittisi turhaan kuitenkaan käydä kytemässä noissa liikkeissä.

Joo no ainakin FRS:n mukaan ja lähes kaikkien nettikauppojen mukaan on. Mutta yksi virhe kirjotuksessani on, että torstai on 5.6, eikä 4.6 niinkuin väitin.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Totta se on...

NEW RELEASE DATE FOR ST. ANGER | 06/02/2003

Can't wait 8 more days till the release of St. Anger? Well neither can we!! The NEW St. Anger day is now 5 days early, Thursday June 5th, worldwide!! (Japan on June 6th) That's all you really wanted to know right? Good!! Here is the official press release (snooze fest) below:
http://metallica.com/index.asp?item=1135

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
St Anger

Niinkuin jotkut varmaan jo tietääkin, tuo "St. Anger" on killunut netissä mp3-muodossa jo jonkin aikaa. Paitsi että...

Itse törmäsin siihen eilen. Imutin nimiraidan ja sitten järjestyksessä kolme tai neljä muuta raitaa. Ja totesin, että netissä oleva "piraattiversio" on jonkun autotallihevarin kotitekoinen vitsi.

Nimiraita oli ilmeisesti ehtaa tavaraa. Hetfieldin äänestä ei voinut erehtyä. Ehkä ripattu jo televisiolevityksessä olevasta videosta?

Mutta ne muut raidat. "Hetfield" kuulosti niissä joltain örisevältä deathmetal-vokalistilta, ei yhtään Hetfieldiltä. Soundi ja miksaus olivat AIVAN erilaisia kuin nimiraidassa. Ja vielä yksi hyvin paljastava seikka. Olen lukenut 3 levyarvostelua St Angerista, ja jokaisessa oli korostettu sitä, että levyllä ei ollut yhtään kitarasooloa (thank heavens, ottaen huomioon Hammettin soolojen "taiteellinen taso"). Noilla piraattiraidoilla sen sijaan oli useita (lyhyitä) wahwah-lurituksia jne.

Kuinkahan moni on ehtinyt imuttaa levyn netistä luullen sitä ehdaksi tavaraksi? Ehdinkin jo mp-kolmosten latautuessa ihmetellä piraattien nerokkuutta, sillä Metallicahan ei ole piraattien pelossa lähettänyt levyä edes levyarvostelijoille/markkinoijille, vaan kriitikoille on järjestetty kuuntelutilaisuuksia, joissa levy on soitettu heille alusta loppuun turvamiesten valvonnassa. Levyä on kiertänyt maailmalla täsmälleen KAKSI kappaletta tällaisia tilaisuuksia varten! Saapa nähdä millaisia suojauksia ovat keksineet laittaa vähittäismyyntiversioon kotipiraatteja vastaan.

On mulla tietysti toinenkin teoria. Ehkä Metallica taistelee piratismia vastaan "poison-the-well"-periaatteella? Laitetaan tahallaan liikenteeseen "väärennetty" piraattiversio, jonka toivotaan leviävän mahdollisimman laajalle. Oikean St Angerin löytäminen piraverkosta tulee hankalammaksi. Tämä selittäisi sen, että nimiraita oli aivan aito (ja sen äänenlaatu hyvä): hämäyksen tehostamiseksi.

Mitä itse musiikkiin tulee, odotan levyn olevan parempi kuin Load ja Reload. Mitään uutta Master of Puppetsia ei valitettavasti taida olla luvassa, ei ainakaan Metallica-nimiseltä yhtyeeltä. Levyllähän ei muuten vielä soita bassoa tämä Trujillo vaan Bob Rock, joten sorry vaan kaikille, jotka odottivat Trujillon pelastavan Metallican uuden levyn.

EDIT: Lisäyksenä tähän vielä, että aina olen kaikki Metallican levyt ostanut (Justiceen asti ensin vinyylinä, sittemmin CD:nä), ja niin tulen tämänkin joka tapauksessa ostamaan. Mutta olisin silti mielelläni kuunnellut jo eilen. :(

Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
HAL9000: Valitettavasti tuo autotalliäänellä netissä oleva versio on löytyy myös videona samalla äänellä ja tullut myös radiosta ihan samankuuloisena. Eli ei taida kuitenkaan monella olla kyseessä väärä biisi...muita biisejä en itse ole kuullut, mutta muutaman sekunnin nautinto biisissä ei vielä itselleni riitä.

EDIT: Heh, no ehkä se osittain menee huonon lukemisen piikkiin. Aamulla en ole parhaimmillani. 8-)

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy