Metallica-keskustelu

  • 705 324
  • 3 722

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Artisteista sen verran, että Avril yllätti positiivisesti. Korn oli ihan ok, mutta kaverit haukkasivat vähän liian ison palan ottaessaan biisikseen juuri 'One':n. Limp Bizkitin 'Sanitariumista' en pitänyt ja se olikin ainoa miinus cover-osastolla. Soittivat ihan hyvin, mutta en digannut laulusta pätkääkään, etenkään kun Durst veti biisin jollain vitun nu-stylellä.
Metallica potki perseelle ihan kuten pitikin ja haastattelut olivat hyviä. MTV:lle pitkä miinus Franticin feidaamisesta, mutta erittäin hyvä show silti.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missasin esityksen, vittu sentään! No ei olisi näkynyt MTV joka tapauksessa. Miten Trujillo oli meiningissä mukana? Tuoko tosiaan sitä Ulrichin/Hetfieldin mainitsemaa uutta energiaa ryhmään?

Metallican uusi tuleminen? Hieman epäilyttää vaikka toivoisin sitä niin helvetisti. Todella paska maku jäi siitä yhteiskiertueesta Limp Bizkitin ja Linkin Parkin kanssa. Hei come on, täähän oli Metallica, eikä mikään lökäpöksyjoujou? Kuten Newsted tossa myös kritisoi, mieluummin kiertueelle vaikka In Flamesin kanssa, jos kerran jonkun kanssa täytyy lähteä. Ei oikein vaikuta Metallica-meiningiltä. Paskamaista rahastusta sanon minä. Joskus 80-luvulla 'tallican kundit olisi lähinnä nauranut tuollaisille yhtyeille yhteisestä kiertueesta puhumattakaan. Muistetaan kuitenkin, että oli niitä aikoja, kun Metallica ei ollut kaupallisessa mielessä sitä mitä se nykyään on. Jossain vaiheessahan jäbät meinas olla tekemättä musavideoita ollenkaan, mutta toisin kävi ja kohti tätä suuntausta on menty pienin harppauksin.

Ja sanonko suoraan tosta Franticistä... Okei onhan se vaan yksi biisi platalla ja paranee kunhan saadaan kunnon studioversio ulos, mutta ei mussa herätä sellaista intohimoa kuin Metallican 80-luvun meininki. Tossa paistaa läpi sitä kaupallista paskaa ja laulu on saanut liian suuren osuuden kappaleen sisällä. Lisäksi tollasta basari/basso -aivotonta paukutusta on liikaa, eikä niitä Justice -tyylisiä melodioita ole ainakaan tossa kappaleessa liikaa. Siis en nyt tuomitse biisiä ihan kokonaan - ihan ok sahausta, mutta ei uppoa kuten vanha. Miken copy/pasteaman toimittajatekstin perusteella ehkä odotti liikaa ja että vanhat ajat oikeasti palaisivat. Ja miksei palaisi - kuten sanoin tässä on vain yksi biisi yhdeksän (?) kipaleen välistä.

Uutta levyä odotetaan joka tapauksessa - oon mä sellaiset kiksit saanut vanhasta tuotannosta aikoinaan. Mikään ei voita sitä adrenaliinimäärä. Ei mikään.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Mike
Korn oli ihan ok, mutta kaverit haukkasivat vähän liian ison palan ottaessaan biisikseen juuri 'One':n. Limp Bizkitin 'Sanitariumista' en pitänyt

Meillä ei maalla mokomat kanavat näy mutta VOI HELVETTI!
Se perkele joka kehuu kumpaakaan edellämainittua esitystä ei tiedä METALLICAsta yhtään mitään.
Jo pelkkä mielikuva Fred Knakkelwurstista
http://www.metal-sludge.com/ExposedLimpBizkit.htm
"laulamassa" Metallicaa saa lauantaikaljani kipuamaan lähelle oksennuspistettä.
Täytyypä kumota lissää että tämäkin kauhukuvan painumaan alas....

!"#?%&/()=)(/&%?#"#?%&/()=(/&%?#
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos joku ei sitä Newstedin (melko vanhaa) haastattelua ole nähnyt, niin tässä tulee.

"Jason Newsted haukkuu Metallican
(12.02.2003)

Entinen Metallica-basisti Jason Newsted haukkuu entisen megayhtyeensä päätöksen lähteä kiertueelle Limp Bizkitin ja Linkin Parkin kanssa.

- Metallica yrittää vain rahastaa tuolla rundilla. Minua harmittaa, että he syövät omat sanansa lähtemällä tuolle kiertueelle, Newsted iskee.

- Minä pidän Metallicaa lähinnä vitsinä tämän jälkeen... Miksi he eivät lähde rundille Strapping Young Ladin tai In Flamesin kanssa? Miksi he tekevät tuollaisen rahastuskiertueen, joka sotii kaikkia Metallican "periaatteita" vastaan?

- Kirk Hammett on sanonut uuden Metallican kuulostavan Entombedilta. Se on täyttä paskapuhetta. Lars ei ole edes treenannut rumpujen soittoa viime vuosina ja sen kyllä kuulee. Kuinka he voisivat enää saavuttaa Entombedin energisyyden?

- Lisäksi Metallica on informoinut kaikkia kesäfestivaaleja, ettei Voivodia saa ottaa samoille festareille Metallican kanssa, Newsted puhisee."
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Muuten ihan ok tilaisuus, mutta tosiaan se Metallican jäsenten ylitsevuotava "Wow! This is unbelieveble! Amazing! Great!" hehkutus jokaisen paskankin coverin jälkeen alkoi tympimään. Täytyy tietenkin muistaa, että täydelliset biisit kuullostavat aina huonommilta coveroituina. Imitaattori oli aivan kuningas. Pitääpä tsekata tänään ohjelman alkuosa kun jäi eilen näkemättä.

ps. Voi perse! Missasin Simpsonit.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti HN
Snoop Doggin Sad But True siis upposi ihan kybällä, vai?

Heh, se Snoopin cover oli lähinnä vitsi jonka ohitti nopeasti
pikakelauksella. Toivottavasti kaikki paikalla olijatkin myös
tajusivat sen. Äijä ei ole varmaan saanut oikeasti mitään
vaikutteita Metallicalta ja annetaankin rap-äijien hoitaa vaan
omaa osaansa, eikä sekoitaa metallimaailmaan.

Itselleni jäi koko showsta kyllä vähän imelä,
kuorrutettu maku. Kaikki oli niin jees ja vau ja vituncool, että
välillä teki mieli oikeasti kääntää kanavaa.

Totta, vähän imelää se oli, juuri sellaista yliamerikkalaista.
Mutta älkää nyt helvetti Metallican äijät lähtekö rundille minkään
nu-metal bändien kanssa! Viimeisetkin heavy-uskottavuudet
karisee pois kuin hiukset herrojen päästä. (poislukien livesessiot)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti HN
Snoop Doggin Sad But True siis upposi ihan kybällä, vai?


No se nyt oli pelkkä tsoukki. Limp Bizkit oli ainoa esiintyjä, joka vain pelkästään itketti ja vitutti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tänne vanhojen piiskalettien sekaan on hyvä tulla hehkuttamaan myös, vaikken itse moinen otus olekaan. Metallica on ollut "ihan jees"-tason bändi pitkään, mutta tuon MTV:n shown jälkeen odotan jopa innolla sitä uutta levyä. Itseasiassa pitkälti noiden haastattelujen takia koko homma sai jälleen hiukan uskottavuutta.

Uskomatonta valitusta Newstediltä tuosta kiertuehässäkästä. Kai se nyt on pitkälti sama minkälaisten bändien kanssa kiertueelle lähtee, musiikkia yhtä kaikki. Hyvä vain, ettei Metallican papat ole niin genreistä kiinnipitäviä ja niistä riippuvaisia kuin faninsa.


Lavigne pissismeikkeineen yllätti kyllä erittäin positiivisesti, Snoop Dogg oli taas suuri pettymys. Olisi vetänyt ihan kunnon coverin, rap-versiona vaikka, eikä tuollaista säälittävään minuutin mittaista epätahtista "laulua". Lavignen bändi soitti muuten mielestäni sangen hyvin, mikä sekin oli yllätys.

Eikä tuo Limp Bizkitkään nyt toisella kerralla niin huono ollut, kuin mitä ensimmäistä kertaa ohjelman nähdessäni, Kornin cover oli esimerkiksi huomattavasti heikompi.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Juhaht
Lavigne pissismeikkeineen yllätti kyllä erittäin positiivisesti, Snoop Dogg oli taas suuri pettymys. Olisi vetänyt ihan kunnon coverin, rap-versiona vaikka, eikä tuollaista säälittävään minuutin mittaista epätahtista "laulua". Lavignen bändi soitti muuten mielestäni sangen hyvin, mikä sekin oli yllätys.
Lavignen orkan soitanta soljui tosiaan varsin hyvin, mutta itse solistin ääni kuulosti turhan heikolta ja särmättömältä. Ehkä "Fuel" oli vähän huono kappalevalinta - vaikka hyvä biisi muuten onkin.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Perkele, vasta nyt ymmärsin kuinka kova live-bändi Metallica on. Koin valaistuksen imutettuani Creeping Death -liven netistä. Ko. pätkä on soitettu Moskovassa -91, ja rupesi kiinnostamaan, että onko tuo keikka kokonaisena jossain virallisesti myynnissä?
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti metanol man
Perkele, vasta nyt ymmärsin kuinka kova live-bändi Metallica on. Koin valaistuksen imutettuani Creeping Death -liven netistä. Ko. pätkä on soitettu Moskovassa -91, ja rupesi kiinnostamaan, että onko tuo keikka kokonaisena jossain virallisesti myynnissä?

On, joskus muistaakseni törmäsin tuohon julkaisuun jossain nettikaupassa sen nimi on Monsters Of Rock. Ilmaiskeikka, joka soitettiin moskovan lentokentällä, ja paikalla oli muistaakseni satojatuhansia katsojia. Keikan muita esiintyjiä oli mm. Pantera ja Black Crowes ja AC/DC!!
Olen kyseisen keikan nähnyt ja täytyy sanoa, että erittäin hyvä keikka kokonaisuudessaan, kun näkee kaikki Hard Rockin/ Heavy Metallin kuninkaat samalla lavalla. Suosittelen ehdottomasti kaikille.
 
Eihän tämä ole täällä vielä ollut?

Täältäpäs löytyykin lisää uutta ja mielenkiintoista Metallica-infoa. Ihan kunnollisia kuvia uuden levyn kansista sekä ainakin itselleni ihka uusi ääninäyte.

Kannet näyttävät ainakin pahvikantisena versiona aika kivalta. Lähes poikamaisen hilpeiltä, vähän sarjakuvamaisilta. Onko yhdessäkään aiemmassa Metallican levyssä ollut muuten Parental advisory -leimaa?

Taisinpa muuten valehdella (tahallani tietenkin) viestin alussa, tuo taitaakin olla se MTV Icon -livepätkä hieman siistittynä. Joka tapauksessa, Slipknothan siitä mieleen tuli. Ainaskin hieman.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Perkele

Se on nyt korjattu, mikä on särjetty.

Hetfield on viime syksystä asti ollut selvinpäin...

Siis ilman alkkomahoolia.
Ja sen kyllä huomaa: St. Anger.
Ei sooloja, voimaraivoa kaikki tyynni.

Hyvä plätty.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Uuteen levyyn enään 23 days, 23 hours, 39 minutes, and 22 sec.
Eli noiden kahden clipin (frantic ja st. anger) perusteella odotan sellaista levyä joka kastelee jokaisen metallica fanin pöksyt!

Ei muuta, kuin odottelemaan.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Kun olen selaillut noita boordeja, niin jossain luki, että St. Anger julkaistaan ainakin Espanjan Zaragozassa, Australiassa ja Irlannissa 6.6, niin tulin ajatelleeksi, että mahtaisiko se olla niin, että Suomessakin voisi julkaisu tapahtua jo 6.6.... Perkel**n hienoa, jos näin olisi.

Ps. Jaymzin "uusi" laulutyyli kicks ass!
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Eikös levy ole myynnissä jo 6.6 vaikka virallinen julkaisupäivä on 9.6? Ainakin Oulussa yksi levykauppias minulle selvitti, että levyä voidaan ruveta kauppaamaan virallista julkaisupäivää edeltävänä arkipäivänä (eli kun 9.6 on maanantai niin levyä saisi jo levykaupoista pe 6.6).

Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Nimim. Myöskin St.Angeria innolla odottava =)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Täältä löytyy n. puolituntinen dokkari - haastatteluita ym. - uuden levyn tiimoilta ja onpa mukana jonkun verran clippejä uudesta materiaalistakin.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti Mike
Täältä löytyy n. puolituntinen dokkari - haastatteluita ym. - uuden levyn tiimoilta ja onpa mukana jonkun verran clippejä uudesta materiaalistakin.

Tosta dokkarista on myös olemassa 50 minuuttinen versio, suosittelen sitä kaikille, metallica boordeilta löytyy..
Noista clipeistä vielä, olen varmaan kuunnellut kaikki mahdolliset clipit mitä on netissä ja erittäin lupaavalta kuulostaa!!!!!!!!

Enää 5 päivää St. Anger videon julkaisuun. Ja parisen viikkoa levyyn. Odotellessa......
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Metallica-kuume alkaa nousta...

...mä olen viime päivinä käynyt kuuntelemassa noita kolmen biisin klippejä Metallica.comissa ja kärsivällisyys alkaa päivä päivältä lyhenemään... tulis jo! Arrrghh!
 

JanJ

Jäsen
Tulenpa sitten tänne dissaamaan Metallicaa, ja ilmoitan että musta levy oli mielestäni heikko ja siitä lähtien levyt ovat vaan huonontuneet. Parhaillaan kuuntelen kuulokkeilla Disposable Heroes-kappaletta, ja nämä vanhat edustavat mulle sitä aitoa Metallicaa.

Dyers Eve, Sanitarium, Blackened... kunnon Metallicaa, saakeli.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Viestin lähetti JanJ
Tulenpa sitten tänne dissaamaan Metallicaa, ja ilmoitan että musta levy oli mielestäni heikko ja siitä lähtien levyt ovat vaan huonontuneet. Parhaillaan kuuntelen kuulokkeilla Disposable Heroes-kappaletta, ja nämä vanhat edustavat mulle sitä aitoa Metallicaa.

Dyers Eve, Sanitarium, Blackened... kunnon Metallicaa, saakeli.

Olethan vanhan Metallican ystävänä jo perehtynyt tämän ketjun tarjontaan, uuden levyn biisiclippeihin ja levyn jo kuulleiden musiikkitoimittajien arvosteluihin?

Mustan jälkeisestä tuotannosta olemme samaa mieltä, mutta nyt on tosiaan kurssi muuttunut. Disposable Heroes kelpaa uuteen verrattuna tuutulauluksi.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kieltämättä, tasapaksua mättöähän tuo on, mutta ei uskalla tuomita ennen kokonaisia studiossa nauhoitettuja biisejä. Jossain clipissä, tiedä sitten tarkemmin alkuperää, oli ainakin maagisen melodista bassoneppailua muutenkin vetävän rytmin seassa.

Puppets ja Justice ovat minun(kin?) suosikkilevyni Metallican tuotannosta. Samantapaista otetta toivoisi uudeltakin älpyltä. Saatanallinen rähinämätke ei yksistään kolise. Pettymys on suuri ko. levyjen lämmittelyn jälkeen jos St.Anger on pelkkää säröä, tiukkaa komppia ja karjuntaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös