Metallica-keskustelu

  • 703 471
  • 3 715

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Muistelin tässä just, että mielenkiintoinen episodi sattui Metallican keikalla jäähallissa (koska nyt sitten olikaan, olen huono muistamaan vuosia, Load-rundilla, kuitenkin silloin kun 'tallica oli viimeksi jäähallissa keikalla ja vielä kahtena iltana peräkkäin) jälkimmäisellä keikalla (olin luonnollisesti molempina iltoina katsomassa, ekan istumakatsomosta ja toisen eturivistä jäältä) niin olin siinä edessä aitaa vasten ja vieressäni oli tyyppi, joka oli juuri ostanut sieltä keikalta upouuden Metallica-t-paidan. Lars sitten käveli siihen eteen, otti hikisen paitansa päältään ja ehdotti tyypille vaihtokauppaa; Lars saisi Metallica-paidan ja tyyppi saisi Larsin hikisen paidan... uskomatonta kyllä, tyyppi EI SUOSTUNUT VAIHTAMAAN PAITOJA! Jopa siinä aidan takana ollut suomalainen järkkäri suostutteli (vaihda nyt perkele, kerrankin saisit kunnon paidan!), mutta ei. Heebo halusi pitää keikalta ostamansa paidan. Helvetti soikoon, mä olisin varmaan vetänyt itseni vaikka munasilleen samassa tilanteessa. Samalla keikalla kosketin Jasonia ja heitin "high fivet" joko Kirkin tai sitten järkkärin kanssa, en ole varma kumpi se oli. ;)
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Metallica soitti Freddie Mercuryn muistokonsertissa kolmen biisin setin, viimeinen biisi oli Nothin' Else Matters. Myöhemmin illan aikana Hetfield lauloi Queenin solistina Stone Cold Crazy ja koko konsertin viimeinen kappale oli tietysti We Are The Champions, ilotulituksen aikana kaiuttimista tullutta God Save The Queenia ei laskettane varsinaiseksi kappaleeksi.

Täytyy myöntää, että pari kysymystä meni ohi. Noista A Year And The Half -videoista sen verran, että molemmat osat löytyi ja on katsottu moneen otteeseen. Jollekin jäivät lainaan enkä muista enää kenelle, prkl.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti BigRedBob
Kyllä, aivan loistavaa materiaalia. Saisivat julkaista ne DVD:nä (ei kai ole vielä julkaistu), kun mulla on se kakkoskasetti (kiertueesta kertova) mennyt huonoon kuntoon eikä oikein näy enää.

On julkaistu, mutta vain R1 versioina (eli näkyy vain soittimissa joissa voi ohittaa maakoodin tarkistamisen). Samalla DVD:llä on molemmat osat. Osta vaikka täältä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Pistetäänpä näihinkin vastaukset

Missä Dave Mustaine erotettiin bändistä ja mitkä tapahtumat tuota edelsivät?

Bändi oli menossa pöllityllä autolla New Yorkiin tekemään levydiiliä ja matkalla Mustaine oli mm. aiheuttaa joukkotappelun baarissa. Yhtään asiaa ei Daven kannalta auttanut sekään, että ennen reissua hän veti kännissä Hetfieldiä tauluun.
Anyway.. Mustaine oli sammuneena auton takaosassa ja sillä aikaa muut pitivät palaveria. Hetfieldin sanoin: "Mietimme, että hänen on pakko mennä ennen kuin hän tappaa/tapattaa meidät kaikki." Perillä Mustaine seräsi siihen kun pojat ilmoittivat hänen olevan erotettu. Mustaine lähti takaisin ja jo bussimatkalla hän perusti katkerana mielessään Megadethin. Hieno päivä musiikille!

Viinanjuontihan ei ollut Mustainen ongelma Metallicassa, ei ollenkaan, sillä sitä käyttivät bändissä samaan tahtiin kaikki muutkin. Burton ei selvästä päivästä varmaan tietänytkään mitään ja sama vika oli muillakin. Bändi oli itseasiassa ylpeä dokailustaan.
Daven ongelma oli se, että hän ei olisi saanut juoda, koska viina teki nuoresta Mustainesta väkivaltaisen sekopään, joka saattoi tehdä ihan mitä tahansa. "Mad Dog" , oli hepun lempinimi.
Sittemminhän Dave alkoi käyttää viinan rinnalla myös huumeita siihen tahtiin, että oli samaan aikaan kiinni seitsemässä eri aineessa. Motolla 'harjoitus tekee mestarin'? :) Väkivaltaiset taipumukset sentään ilmeisesti hävisivät jossain vaiheessa siinä hulinassa ja henkikin säilyi, joten ei paha.

Mikä erikoisuus on rumpuraidassa And Justice For All:in biisissä Dyers Eve?

Lars soittaa tuplabassarit käsillään
 
Olen eri mieltä Metallican nykytuotannosta kuin suurin osa kirjoittajista. Eiväthän ne ehkä ole yhtä raskaita, mutta hyviä ne silti ovat ja kunnon menoakin löytyy. Eihän tässä mitään amisCorolla heavyä ollakaan kuuntelemassa, eihän....

Mielestäni Metallican vahvuus, hyvyys ja suosio perustuu nimenomaan kykyyn soittaa vaihtelevaa, melodista ja silti väkevää heavy metallia. Voisi sanoa, että Metallica on heavy metallin Dire Straits. Toinen suuri vahvuus on kyky uudistua, keksiä uusia näkökulmia tekemiseensä, muutenhan bändi olisi varmaan jo hajonnutkin lopullisesti. Niin monet hyvää menoa joskus 80-luvulla soittaneet bändit katosivat, koska yrittivät jääräpäisesti soittaa sitä samaa vaikka maailma ja ihmiset ympärillä muuttuivat. Siksipä kai Metallica onkin myynyt enemmän levyjä kuin Bon Jovi:)

Eräs hyvä näkökulma Metallican musiikkiin ja tekemiseen löytyy ajatusleikistä: "Mitä minä kuuntelen 40-vuotiaana?". Metallicaa tulen varmasti kuuntelemaan, kun ei tässä ole matkaa enää kuin kymmenisen vuotta, mutta ne jääräpäistä yltiöraskasta renkutusta soittavat, jotka toki olivat hyviä teini-iässä, ovat unohtuneet jo vuosia sitten.

Mielestäni Metallican paras levy on 'Metallica' (niin valitettavasti tämä kaupallinen paska, jota hardcore fanit eivät saa kuunnella) ja sitten järjestyksessä: Ride the lightning, ...and justice, S&M, Master...jne.

Livenä olen nähnyt Metallican kerran, Ruisrockissa. Sanattomaksi veti pienen ihmisen. Käsittämätön meno.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ihan ok logo, se vanha tai siis se "alkuperäinen", joka komeilee esim. Kill 'em all:n kannessa on mielestäni paras ja ytimekkäin, mutta kyllä sen ymmärtää, jos bändi haluaa tässä tilanteessa vaihtaa hieman logon tyyliä, kun bändissä eletään muutenkin hieman muutoksen ja uuden alun aikoja. Kansi näyttää ihan tyylikkäältä ja sopivan vihaiselta. Odotukset korkealla.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Mike
Pisti Stiflan kirjoituksessa silmään kun hän kehui Ulrichin
rummutusta. Aika poikkeava mielipide, kun ihan yleisesti
ajatellaan nimenomaan Larsin olevan bändin heikoin lenkki noin
musikaalisesti. Loistava biisintekijä ja Metallican perustaja, mutta
vain varsin keskinkertainen rumpali, hyvinkin keskinkertainen.
Kirk ja James ovatkin sitten omissa hommissaan ihan parasta a-
ryhmää ja kun riffittelyssä on tässäkin bändissä kysymys, niin...
kuunnelkaa itse :)

Joo, ehkäpä tuo Lars ei sitten aivan huipuin ole rummuissa, mutta
aina itselleni riittänyt. Ja pääasia että näyttää kovalta.:)
Ne ketä rumpujen soitosta laajemmin tietävät voivat kertoa
hänen tasostaan enemmän.

Uusi logo oli sekoitus vanhaa ja uutta, kaippa siihenkin sitten
tottuu. Kansi oli ihan jees, kirkkaat värit arveluttavat.. Pääasia
kuitenkin että sisältö on kaikkea muuta kuin kirkasta...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
MTV:n omistajat kuulolla ensi lauantaina. Silloin tulee 1400CET (olisiko siis suomen aikaan neloselta) tuo viime viikonloppuna pidetty MTV ICON -jutska töllöstä ja ilmeisesti Metallica soitti kyseisessä tapahtumassa yhden uudenkin biisin, ST.Angerin avausraidan, joka kantaa nimeä Frantic.

Reilun tunnin mittaisen tapahtuman alussa Sum41, Avril Lavringe, Snoopy dog jne. soittelevat Metallica covereita ja sen jälkeen herrat tulevat itse stagelle.

Tässä on Metallican oma setti MTV Iconissa (plokattu allmetallica.comista):

Hit the Lights, Sandman, Blackened,
Creeping Death, Battery (Medley)
Frantic (Debut!)

Aika kurko. Suhteellisen säväyttävä oli myös viime viikolla bändin San Quentinin vankilassa heittämä keikka. Biisilista näyttää juuri siltä miltä sen pitääkin Metallican keikalla näyttää:

Creeping Death
For Whom the Bell Tolls
Seek and Destroy
Fade To Black
Fuel
Sad But True
Master Of Puppets
One
Enter Sandman
Battery

Kuukausi vielä..
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti Mike
MTV:n omistajat kuulolla ensi lauantaina. Silloin tulee 1400CET (olisiko siis suomen aikaan neloselta) tuo viime viikonloppuna pidetty MTV ICON -jutska töllöstä ja ilmeisesti Metallica soitti kyseisessä tapahtumassa yhden uudenkin biisin, ST.Angerin avausraidan, joka kantaa nimeä Frantic.

Reilun tunnin mittaisen tapahtuman alussa Sum41, Avril Lavringe, Snoopy dog jne. soittelevat Metallica covereita ja sen jälkeen herrat tulevat itse stagelle.

Tässä on Metallican oma setti MTV Iconissa (plokattu allmetallica.comista):

Hit the Lights, Sandman, Blackened,
Creeping Death, Battery (Medley)
Frantic (Debut!)

Aika kurko. Suhteellisen säväyttävä oli myös viime viikolla bändin San Quentinin vankilassa heittämä keikka. Biisilista näyttää juuri siltä miltä sen pitääkin Metallican keikalla näyttää:

Creeping Death
For Whom the Bell Tolls
Seek and Destroy
Fade To Black
Fuel
Sad But True
Master Of Puppets
One
Enter Sandman
Battery

Kuukausi vielä..

Kiitos Mikelle paljon tuosta tiedosta, itse olenkin miettinyt, että milloin se MTV ICON jutska tulee oikein täältä "meidän" MTV:ltä. Laitoin muistutuksen kännykkään tästä välittömästi ja odotan suurella innolla tuota ohjelmaa.

Ps. Sen verran tarkennusta, että 14.00CET on muistaakseni suomen aikaa klo. 15.00
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Bigreds.
Ps. Sen verran tarkennusta, että 14.00CET on muistaakseni suomen aikaa klo. 15.00

Juu, niinpä taitaa ollakin. Sekoitin tuohon GMT:hen, joka kaiketi on sen kaksi tuntia jäljessä eskimoiden aikaa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Machine Headin sekä Metallican (kuten varmaan kaikkien muiden metallibändien) foorumeilta löytyy tuohon MTV Icon jutskaan liittyen kaikenmaailman raporttia. Itse kuuntelen juuri vajaan parin minuutin mittaista pätkää 'Franticista' ja vaikka soundit ovat ihan perseestä, niin saman asian pystyy sanoa kun kaikki muutkin tämän kuulleet: This is heavy as fuck, and will absolutely kicks ass. HELL YEAH!

Tuossa yksi musiikkiaiheinen jutska, josta etsivä löytää raporttia ja kaikkea muutakin pikku sälää.. http://pub25.ezboard.com/fthemachineheadforumfrm1
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti Mike
Machine Headin sekä Metallican (kuten varmaan kaikkien muiden metallibändien) foorumeilta löytyy tuohon MTV Icon jutskaan liittyen kaikenmaailman raporttia. Itse kuuntelen juuri vajaan parin minuutin mittaista pätkää 'Franticista' ja vaikka soundit ovat ihan perseestä, niin saman asian pystyy sanoa kun kaikki muutkin tämän kuulleet: This is heavy as fuck, and will absolutely kicks ass. HELL YEAH!

Tuossa yksi musiikkiaiheinen jutska, josta etsivä löytää raporttia ja kaikkea muutakin pikku sälää.. http://pub25.ezboard.com/fthemachineheadforumfrm1

En viitsi mennä lueskelemaan mitään raportteja vielä, koska haluan kokea sen MTV ICONIN fiiliksen, kun näen sen.
VOI JUMALAU** kastelin melkeen housuni kun kuuntelin tuota Franticia METALLICA HAS RETURNED!!!

PS.Enää n. kuukaus St.Angeriin!
 
Viimeksi muokattu:

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ei herranjumala sentään.
Back to roots!!!!
Yeah, fuckin great!

Sävel veti kyllä heti mukanaan, samoin kuin se väliriffi. Koveni välittömästi.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Mike
Reilun tunnin mittaisen tapahtuman alussa Sum41, Avril Lavringe, Snoopy dog jne. soittelevat Metallica covereita ja sen jälkeen herrat tulevat itse stagelle.

Mukana lauantaina myös Korn sekä "Sad but true" kipaleen esittävä Limp Bizkit, jollen nyt väärin muista.

Niin ja ko ohjelma uusintana sunnuntaina klo 17.00 jos satutte lauantaina missaamaan.
 
Kukas kissan hännän nostaa jollei kissa itse....

Lueskelin tossa MTV:n sivuilta juttua MTVIcon-ohjelmasta ja tuli vastaan Kirk Hammetin mietteitä. Vertailin sitten niitä aiemmin ketjuun kirjoittaan omaan höpinääni, niin en mä sit kuitenkaan ihan ulkona ollu tästäkään jutusta:)


Viestin lähetti T74
Mielestäni Metallican vahvuus, hyvyys ja suosio perustuu nimenomaan kykyyn soittaa vaihtelevaa, melodista ja silti väkevää heavy metallia. Voisi sanoa, että Metallica on heavy metallin Dire Straits. Toinen suuri vahvuus on kyky uudistua, keksiä uusia näkökulmia tekemiseensä, ....

Eräs hyvä näkökulma Metallican musiikkiin ja tekemiseen löytyy ajatusleikistä: "Mitä minä kuuntelen 40-vuotiaana?". Metallicaa tulen varmasti kuuntelemaan, kun ei tässä ole matkaa enää kuin kymmenisen vuotta,...

MTVEuropen sivuilta, MTVIcon-ohjelman jutusta lainattua:

"I think it has everything to do with the quality of our music," offered Kirk Hammett, who replaced lead guitarist Dave Mustaine 20 years ago on the eve of recording Metallica's "Kill 'Em All" debut. "The music speaks for itself, and to me, I think our music stands the test of time. I mean, when I hear a lot of our earlier stuff, it still sounds fresh to me, and I think it must sound fresh to a lot of people who are hearing it for the 50 millionth time."
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti B1
Ei herranjumala sentään.
Back to roots!!!!
Yeah, fuckin great!

Sävel veti kyllä heti mukanaan, samoin kuin se väliriffi. Koveni välittömästi.

Hell Yeah!

Ja voi hyvin kuvitella kuinka tuo potkii, kun sen kuulee ensimmäisen kerran kunnon soundeilla studiolevyltä ilman kohinoita ja puuroista äänenlaatua - ja KOVAA. Biisin alku on jo semmoinen, että kaikki karvat nousee pystyyn. Paikalla ICON-jubassa olleet kuulivat koko biisin ja sanoivat, että parhaat palat olivat vasta edessä. Kokonaisuudessaan biisi on n. 6-minuuttia täyttä sotaa.
Näilta räkäisiltä liveversioiltakin kuulee, että tämä potkii niin perkeleen tanakasti, ettei voi sanoa kun huh huh!

En olisi uskonut, että AJFA:n jälkeenkin joutuu vielä 2000-luvulla sanomaan, että jopa - ja tällä pätkällä varsinkin - Lar$ kuulostaa rumpuineen HELVETIN hyvältä piiiiitkästä, piiiiitkästä aikaa!

Toivottavasti meitin versiossa MTV ei ole feidannut tuota loppubiisiä. Ainakin lähetys on puoli tuntia pitempi kuin lätäkön takana, joten toivo elää. Lauantaita odotellen!

"St.Anger around my neck, he never gets respect!"
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Herranhumala sentään!

Minä olen odottanut Metallican uutta levyä yhtä innokkaasti kuin hammaslääkäriin menoa, mutta nyt kun kuuntelin tuon Franticin pätkän ja luin nuita hehkutuksia niin täytyy sanoa, että kesäkuun 9. on nyt merkattu kalenteriin isolla huutokirjaimella. Uskomatonta, että tällaista tapahtuu. Minä olin jo luopunut toivosta, että Metallicalta tulisi enää mitään kuunneltavaksi kelpaavaa, puhumattakaan kunnon mätöstä. Hell yeah!

Kohta varmaan herään ja tämä oli vain märkää unta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti V-man
Herranhumala sentään!

Minä olen odottanut Metallican uutta levyä yhtä innokkaasti kuin hammaslääkäriin menoa, mutta nyt kun kuuntelin tuon Franticin pätkän ja luin nuita hehkutuksia niin täytyy sanoa, että kesäkuun 9. on nyt merkattu kalenteriin isolla huutokirjaimella. Uskomatonta, että tällaista tapahtuu. Minä olin jo luopunut toivosta, että Metallicalta tulisi enää mitään kuunneltavaksi kelpaavaa, puhumattakaan kunnon mätöstä. Hell yeah!

Kohta varmaan herään ja tämä oli vain märkää unta.

Sama juttu. Nyt se on kyllä jo pakko uskoa, että sieltä tulee levy, joka hakkaa kaikki paskat pihalle ja on yhtä toimittajaa lainaten "kaupallinen itsemurha", elikkä levy jota ei mainstream-musiikista tykkäävä pistä soittimeensa edes vahingossa ensimmäisen kerran jälkeen.

"If you liked Load or Reload.. then no way, in that case it is total garbage."

"Smutty sounds, really tight snare, Ulrich in the mainrole, no solos, a few alternative type of middle parts (but really meaning _a few_)"

"..and then there are the riffs... Even Justice can't compare in the amount.."

"They change tempo like there's no tomorrow so you better not think you can follow it the first time around.. "

"Commercial suicide that needs atleast one weeks listening before you can give atleast some sort of review.."

"The last sung lyrics are 'kill kill kill kill'.."

T:Nim. Pikkulapsi karkkipussia odotellessa :)
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Yks asia tuli vielä mieleen.
Onkohan tuossa St.Anger-levyssä se kaikkien idiotismien äiti, "kopiointisuojaus"?
Hitot se mikään suojaus edes ole, virheellistä tietoa lisätty levylle.

Olisi meinaan IHAN kiva pistää levy DVD-soittimeen esmes, koska siihen on kytketty hieman paremmat kajarit kuin stereoihin.
En kyllä ymmärrä lainkaan tuota "kopiointisuojausta", aivan pernasta koko juttu. Tuohan vain edistää piratismia.

Päivä on merkitty kyllä kalenteriin, mutta vähän pelonsekaisin tuntein sitä odottaen...
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Muistutus

Haluaisin vielä kerran muistuttaa kaikkia Metallica faneja, vaikka tämäkin asia on jo moneen otteeseen ketjussa todettu, että tänään on se päivä jolloin MTV esittää Icon ohjelmansa, jonka päätähtinä ovat James, Kirk, Lars ja Rob eli MetallicA. Joten kaikki virittäkää nauhurinne klo. 15.00 ja nauttikaa ohjelmasta.

It's Gonna Rock!
 
Tuo Amerikan Emtiiviin esityshän oli ihan siedettävä. Tosin mihinkään asiaan ei MTV:lle tyypillisesti kunnolla pureuduttu, vaan eteenpäin oli koko ajan kova hoppu.

Entien etukäteen pelkäämäni Avril Lavignen esitys ei ollutkaan niin karmaiseva kuin olisi voinut olettaa! "Gimme fuel, gimme fire jne."-kohdat tulivat laulussa hieman löysästi, mutta muuten aika positiivinen yllätys.

Kornin One oli varmaan shown tasoikkain tribuutti, vaikka tilutuskohtaan ei päästykään ja basisti tyytyi nopeiden riffien alkaessa vain irvistelemään. Släppäilemällä ei oiken nuo kuudestoistaosat taida irrota.

Ihan jees.

Staind tosin oli vain ja ainoastaan tylsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös