Kyllähän Metallica on kasarilla ja ysärillä tehnyt kaiken kovimman tuotantonsa. 2000-luvulla ei bändi ole julkaissut oikein mitään mieleen painuvaa. Kovin mitäänsanomatonta musiikkia.
Mutta monet tästä uusimmastakin varmasti tykkää, eikä siinä mitään. Pari maistiaista olen itse siitä nyt kuullut, ja täytyy sanoa, että ei ole häävejä odotuksia itse koko levyn suhteen. Mutta pitäähän siihen paremmin vielä tutustua, ja läpi kuunnella.
Metallican ongelma on vähän minun mielestäni siinä, että se Trash-touhu on jo nähty, ja vanhat ukot tekemässä semmoista kovaenergistä ja helvetin tiukkaa sahaamista, niin eihän semmoinen yhtälö vaan toimi.
Siirtymä on ollut täten minun mielestäni ihan luonnollinen tämmöiseen vähän kevyempään metalliin. Mutta siinä taas ongelmaksi muodostuu se, että Metallica menettää sen, mikä Metallicasta teki Metallican. Aggressiivisuuden ja hillittömän energian. Ja sen, että se itse musiikki oli ihan pirun tiukkaa jytkytystä. Tämmöistä kevyempää sahaamista tekeviä bändejä on 13 tusinassa. Laadukkaalla tuotannolla tehtyä kädenlämpöistä rockenrollia. Sitä Metallica on minun mielestäni ollut koko 2000-luvun ajan.
Äh, en minä tiedä oliko tässä kirjoituksessani mitään järkeä, mutta anyway mielipiteitä on yhtä monta, kuin on persereikiäkin. Tai jotain.